MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Precies dit! Niet op woorden komen en ook echt gaten in m'n geheugen hebben. Weet dan echt niet meer dat iets gebeurd of gezegd is. Vroeg me serieus af of dat wel gezond is. Maar blijkbaar wel ;)

Verlof
    Ik ga ook direct weer aan het werk. Zal met 10 weken zijn. Heb er niet zo veel problemen mee om weer te werken, maar vind het zo sneu om zo'n klein hummeltje hele dagen naar de opvang te doen. Ga toch even kijken of ik wat vakantiedagen bij elkaar kan schrapen en eventueel wat onbetaalde dagen. En idd ook vrij tussen kerst en oud en nieuw :)

Onrustige slaper
    J slaapt soms ook wat onrustig, vooral met in slaap vallen. Ze schrikt dan een soort en dan gaan die armpjes de lucht in.
    Ze schiet nog niet door het bed heen.

Moeilijke slaper
    Al geprobeerd om tussen de oogjes te wrijven? Dus net boven de wenkbrauwen beginnen en met een vinger naar beneden aaien over het neusschotje. Meestal vallen de oogjes na een paar aaitjes dicht. Heb zo wat uren doorgebracht met de oudste ;)

Of een muziekdoosje. Ik heb een muziekdoosje regelmatig in de zwangerschap laten spelen. Als ik 'm nu afspeel ligt ze echt te luisteren. Ze valt er niet per se van in slaap, maar wordt er wel rustig van. Toch even paar minuten rekken ;)

CB
    Vanmiddag naar CB geweest voor wegen. Gewoon uit nieuwsgierigheid, ze voelde al wat zwaarder aan. Mijn kleine dikbil is gewoon 500 gram in 9 dagen aangekomen! :roflmao: ik geloof dat ik slagroom geef.

XmoonlightX, Noortje88 en Oceanna vinden dit leuk.
  2. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

De 'wrijf-tip' kreeg ik heel toevallig eergisteren van mijn moeder. Blijkbaar werkte dit bij ons vroeger ook. Heb het een paar keer geprobeerd en ze wordt er inderdaad relaxter van en de oogjes vallen makkelijker dicht. Het is me tot nu toe een keer gelukt om haar zo weer in slaap te krijgen toen ze wakker schrok toen ik haar weglegde, dus wie weet! Vooralsnog is er een stevige bounce nodig om haar in slaap te krijgeno_O, maar merk wel dat ze in ieder geval went aan haar eigen bedje. Stapje voor stapje...

Wat goed dat ze zo lekker aankomt! Hier ook een keer 400 gram in een week. Wist niet wat me overkwam hahaha. Toch een fijne geruststelling dat ze voldoende binnenkrijgen!

@Oceanna Wat vervelend dat je je zo voelt zeg. Klinkt als veel bij elkaar zo en ook al horen sommige dingen er misschien bij, dat maakt het niet makkelijker. Heb geen ervaring met fibromyalgie, maar mijn schoonzusje wel en ik zie van dichtbij hoe het haar beperkt. Heel naar zeg, en dit is al zo'n zware lastige periode, ook zonder fysieke klachten. Hoop voor je dat het snel beter wordt. Heb je voldoende hulp vanuit je omgeving? Oh en je klaagt totaal niet. Blijf vooral delen hoe je je voelt, als dat je helpt.

En fijn om te lezen dat ik niet het enige beweeglijk slapende kind heb ;)

Oceanna vindt dit leuk.
  3. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    @Oceanna Dat is geen klagen hoor, kan me voorstellen dat dat erg zwaar is. Je lichaam krijgt ook een beste klap van zo’n bevalling.

Ons ventje valt nu alleen in slaap op de arm of tijdens de fles. Maar in slaap huilen vind ik hem echt nog te klein voor, wil zeker daarmee wachten tot hij een week of 6-7 is. Ik kan hem wel wegleggen als hij slaapt ook vanuit de draagdoek, dus dat scheelt wel.

Oceanna vindt dit leuk.
  4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Mijn man zit momenteel in de WW dus heb gelukkig veel hulp van hem. Anders had ik het alleen moeten doen:)

Noortje88 en Friesje203 vinden dit leuk.
  5. Moess

Moess Niet meer actief

Even vlug:
    M. Lag ook heel onrustig in bed. Puckababy piep was echt een uitkomst. Ze kan hier wel nog in bewegen maar niet met dr armen zwaaien.
    Ook is het muziekdoosje hier fantastisch. Zeg het altijd aan als ik haar in bed leg. Dan loop ik weg. Als het liedje klaar is ga ik nog een keer terug om het op te draaien. Als het dan weer klaar is kijk ik vaak en slaapt ze al. Soms moet ze wel nog even wat jengelen maar valt dan zo in slaap

6. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    hier ook een soort muziekdoosje. (een muisknuffel met koordje waar een muziekje inzit) werkt prima om hem in slaap te krijgen. bij mijn dochter heb ik er een als een schaap van de ikea werkt bij haar nog steeds heel goed.

7. Fizz

Fizz Niet meer actief

Jaaa die muisknuffel hebben wij ook, zo leuk is die! Wij hebben ook nog een aap en 2 konijnen. Dochter vindt ze fantastisch en wil ook niet zonder slapen.
    Wat heftig dat de fles geven al pijnlijk is voor jou. Gelukkig dat je man kan helpen.

@Mutsefruts88 heel herkenbaar ook het vergeten van woorden. Nooit over nagedacht dat dat nog zwangerschapsdementie kon zijn...

@Nina Sanders nutrilon wel geprobeerd maar weer mee gestopt

onze kleine man zit helemaal onder de uitslag (kleine rode bultjes) verder heeft hij geen koorts ofzo. wat kan dit nou weer zijn??o_O

Mutsefruts88 vindt dit leuk.
  8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

@Fizz
    Zou hij geen kma hebben?

Daar kan ook uitslag en benauwdheid bij horen

9. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Muziekdoosje werkt hier helaas niet. In mijn zwangerschap al heel vaak laten horen, maar nu krijst hij er gewoon doorheen.
    Vandaag heeft F niet zijn dag geloof ik.. vanmorgen en vanmiddag in zijn bedje gelegd maar na nog geen uur werd ie beide keren gillend wakker. Even troosten, in de draagdoek en daar slaapt ie dan wel weer verder.. Nouja is niet anders vandaag.
    Dan maar veel knuffelen.

Oceanna vindt dit leuk.
  10. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Kan wat @XmoonlightX zegt KMA zijn, maar ook eventueel 5e of 6e ziekte. Er zijn heel veel kinderziektes met kleine rode bultjes. Kan ook gewoon even uitslag zijn van bijvoorbeeld warmte. Warmteallergie komt veel voor bij die kleintjes.

11. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja is ook zo. Dat is het irritante van bultjes :)
    Zesde ziekte is vooraf met hoge koorts. Dus als hij dat niet gehad heeft, kan je dat afstrepen

Oceanna vindt dit leuk.
  12. Fizz

Fizz Niet meer actief

Nee geen koorts gehad dus dat is het dan niet. Heb even de 5e ziekte opgezocht naar daar lijkt het (gelukkig) ook niet op. Misschien van de warmte ofzo?? Kma hoop ik niet, want volgens mij is het zo'n gedoe om dat vast te laten stellen:confused:

wat een mooi weer vandaag:D hoop dat het het hele weekend zo blijft. Jullie nog leuke plannen dit weekend? Wil morgen even naar de prenatal ivm mazzeldagen, zal wel druk zijn...

13. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Het regent alweer :roflmao:
    Maar het was idd heerlijk weer! Het leek wel weer even zomer.

Dit weekend eigenlijk weinig plannen. Dochter heeft morgen ochtend vroeg volleybalwedstrijd, maar dat mag vriendlief doen. Ik zit met voeden :roflmao:

14. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    F heeft vaak rode bultjes als hij bij mij in de draagzak zit, denk van de warmte of zo. Hij wordt ook snel plakkerig en zweterig. Heeft mijn man ook dus zit in de genen ;)

15. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Even ego!

Ons ventje is vandaag opgenomen in het ziekenhuis! De huisarts heeft vanmorgen gebeld met de kinderarts, die gaf aan dat we direct wel konden komen. En de kinderarts heeft hem opgenomen ter observatie! Kijken hoe hij het doet, de omeprazol is gestopt en ze willen beginnen met jbpm! Ben benieuwd! Ze dachten dat hij hier wel een week moest blijven.. pff vreselijk :cry::cry:

16. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Door het vele spugen ? Wat sneu voor dat ventje! Veel sterkte weet helaas hoe vreselijk het is in een ziekenhuis overnachten met een kind.

17. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Jeetje wat erg heel veel succes en sterkte.

18. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Bah sterkte!

19. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Jeetje wat heftig zeg. Heel veel sterkte! Hopelijk leidt dit er wel toe dat ze er snel achter komen wat er is en het dan ook verholpen kan worden. Ik duim voor jullie.

20. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    @exciting , dat is heftig.. sterkte! Gelukkig is hij in goede handen. Hopelijk komen ze er snel achter wat er aan de hand is en kunnen ze hem en jullie snel helpen.

Deel Deze Pagina