@Oceanna , wat sneu voor de kleine man... beterschap! @Noortje88 , vervelend die onzekerheid! Maar hier komt ons meisje ook echt niet om de 3-4 uur. Ik denk dat een baby het ook gewoon heel fijn vindt om gewoon lekker bij je te zijn en aan de borst is voor zon kleintje een hele veilige en vertrouwde plek. Wat ik doe is blokvoeden omdat ons meisje soms echt alleen een paar slokjes wil. Ik geef dan in een blok van 3 uur tijd maar 1 kant, waardoor ze genoeg achtermelk binnen krijgt. Dit is de melk die later op gang komt, dus na de voormelk. Deze is vetter en voedzamer en daardoor heb je meer kans dat ze er dan langere tijd tussen gaan laten. Hier werkt dat goed, maar borstvoeding is een heel avontuur en het is echt even zoeken en proberen wat voor jullie beide fijn is. Succes! @flowertje36 , niks raars aan toch, lekker van genieten! Juist als kraamvrouw moet je doen waar jij van opknapt! Blegh, ik vind dat warme weer echt niks. Nog een dagje dan koelt het gelukkig weer af. Hier was ik vandaag voor het eerst alleen. Nou ja, niet echt eigenlijk want mijn moeder stond om half 9 al voor de deur om de hele dag te helpen. Maar ik moest wel in mijn eentje opstarten met 3 kids. Het viel me best mee gelukkig. Het lukte me aardig om 3 kinderen en mezelf aan te kleden. En dat na een veel te korte nacht en een zoontje dat om 6 uur vond dat de dag wel was begonnen.. Verder worstelen we hier met de krampjes. Wat een narigheid is dat! Meisje heeft gelukkig korte aanvallen maar het is gewoon zo sneu omdat je er bijna niks tegen kunt doen..
Lijkt mij ook heel wat om allemaal klaar te zijn op een bepaald tijdstip. Gaan er ook al kinderen naar school? Ik vind het warme weer ook niks meer aan. Hoe reageerde jullie kinderen op de baby ? Ik herken mijn zoon gewoon niet meer. Zo vervelend, huilerig en niks is goed genoeg. Hier gebruiken we inflacol voor de krampjes. Word het wel iets beter van gelukkig.
Voor de krampjes gebruik ik het Kruidvat huismerk werkt net zo goed als infacol maar is de helft goedkoper. Mijn dochter is super lief naar haar broertje. Ze komt nu wel af en toe aandacht van mij vragen komt ze echt naast me zitten of voor me en geeft me een mega knuffel. Of ze komt met iets aanzetten en geeft dat aan me om samen met haar te spelen. Leukste is dat haar pop ook een schone luier nodig heeft.
Oh wat lief even bewust een knuffel vragen. Ja wij gebruiken ook die van Kruidvat zelf. Dat prijs verschil is bijna belachelijk. Hier hebben we een goede nacht gehad. L heeft heerlijk geslapen alleen mijn zoon af en toe wakker. Maar dat hoort er ook bij
@Oceanna hoe gaat het inmiddels met de kleine man? Voelt ie zich al wat beter? Wat sneu is dat altijd hè.. @flowertje36 hoe gaat het? Lekker aan het genieten van de kraamweek? Hier is de kverzorgster er morgen voor het laatst. En dan is de kraamweek alweer over. Ik heb erg genoten maar ben wel blij dat ik langzaamaan gewoon meer op de been kom. Gisteren heeft O de hielprik gehad. Deed hem niet zo heel veel. Gelukkig kneep de vk niet zo enorm in zijn voet want we hadden expres zijn voetjes al warm gehouden. Bloed druppelde dus vanzelf. Hij deed het prima. Tevens heb ik de vk gevraagd even naar mijn hechtingen te kijken omdat ze wel erg begonnen te trekken. Ik had 6 knoopjes (naar achteren gescheurd en inwendig op meerdere plekkken (gelukkig enkel in de huid)) maar het zag er gelukkig goed uit. Ze heeft ze er allemaal uitgeknipt en dat is toch wel een opluchting. Ik vloei sowieso amper meer dus dat is fijn! Gisteren is mijn moeder gekomen met heel veel leuke kadootjes. Ze heeft een hele mooie deken laten maken, zeer grof gebreid met de kleuren van de de wagen (grijs) en de babykamer (saffraangeel) en dan op een dusdanige manier dat je altijd zo'n rand ziet bij de omslag. Zó mooi en lief. Daarbij nog leuke gele pakjes met grafische motiefjes voor de kleine man en voor de grote man een leuk pakket speciaalbiertjes . Hier voeden we O strikt om de drie uur en maken we hem er ook voor wakker. Vandaag zit hij op 60cc. Over het algemeen drinkt ie het op maar als hij (meestal is dit 's nachts) een slok overhoudt dan is dat prima. Zijn ritme is nu 6.30, 9.30, 12.30 etc. De half zeven fles timet hij goed, meestal is hij zelf ook rond die tijd wel wakker. As we speak ligt ie nu bij mijn man in bed. Mijn man heeft de nachtvoedingen gedaan en ik die van 6.30. Heerlijk een beetje alleen in huis rommelen nog. Ik ga zo even bij de slaapkoppen kijken en om 9u komt de kraam. Verder vind ik aankleden nog wel een uitdaging hoor. Met name rompers met (lange) mouwen en shirts met mouwen eroverheen. Ik voel me een beetje schuldig: ik heb gisteren 30(!) minuten gedaan over verschonen en aankleden. Oké hij had een volle luier en moest getemperatuurd worden enzo maar DERTIG(!!!) minuten man! Zó lang. Toen zette hij het ook nog eens op een brullen en liep dat arme ventje rood aan. Daarstraks heb ik mooi een overslagromper gepakt en ik laat die mijn man mooi bij kopen vandaag! @Aagj vervelend van de krampjes! Hopelijk worden ze snel minder. Lijkt me geen pretje. Verder vroeg ik me af: zijn er meerderen die geen bad op standaard hebben? Wij hebben hem de eerste dag getummytubd in een grote emmer (vond ie super chill) en later gewoon lekker mee onder de douche. Vond ie nog chiller. We hebben ook een groot bad dus op zich.. dat is toch ook gewoon voldoende zo? Krijg af en toe rare blikken als ik zeg dat we geen badje hebben maar is dat echt zo raar dan? Trouwens, gisteren lekker even naar buiten geweest met de wagen. Echt een kwartiertje. Blokje om in de wijk. Was heerlijk! Ik was daarna kapot maar het heeft me wel goed gedaan! Mijn man gaat volgende week waarschijnlijk alweer werken en neemt in oktober dan weer verlof op. Vind dat wel spannend hoor!
Rompers met lange mouwen doe ik niet aan Alleen met een Shirt Wij hebben ook geen klein badje met standaard.
Zolang hij zijn medicijnen krijgt gaat het goed met drinken. Vannacht is het ook gelukkig goed gegaan. Ik heb een badje geleend van mijn zus maar nam mijn dochter zodra ik zelf in bad mocht ook heerlijk mee in bad. Ik vloei helaas nog steeds een beetje en mag dus nog niet in bad.
@Nina Sanders klinkt alsof je heerlijk aan het genieten bent! Fijn dat het zo goed gaat. Ik heb gister ook heerlijk buiten gezeten met mijn zoon spelen. Leuk he om al die kadootjes te krijgen Qua kraamweek ben ik het zelf wel een beetje zat. Vind het prettig me eigen ding weer te hebben en te doen. Heb een indicatie voor 55 uur ivm bekken, maar dat gaat zo goed dat ik aangegeven heb dat niet te willen gebruiken. En vind het zonde om ervan te profiteren als het niet nodig is. Wat kan dat fijn zijn he hechtingen weg! Hier nu gelukkig niet zoveel. Maar bij mijn zoon had ik een subtotaal septuur dus veel meer wat een last toen. Je draai vinden met aankleden komt vanzelf wel! Ik moet ook weer wennen hoor. L is veel kleiner nu dan mijn zoon was bij geboorte. Hier wel een bad op standaard maar gekregen van uitzet van mijn zus dus niet zelf gehaald en zodra de kraamweek voorbij is gaat ze gewoon mee onder de douche. Rompers met lange mouw doe ik ook niet aan. Vreselijke dingen vind ik het. @Oceanna fijn dat het met de medicijnen goed gaat.
Hier ook geen rompers met lange mouw.. en met dit weer al helemaal niet.. Wij hebben wel een badje op standaard. Maar heb hem vanmorgen in de gootsteen gewassen. Volgens mij zijn de hechtingen eruit.. het jeukte vreselijk, en dat is nu over. Dat aankleden nina komt wel, krijg je de handigheid wel in.. Nou zo goed het de afgelopen nachten ging zo slecht ging het vannacht. Om 00.00 de fles gehad, en om 3.30 sliepen we.. pff en vanmorgen 5.30 was ie er weer.. men men wat een drama die krampjes.. hij slaapt nu lekker op zn buik in de wieg. Vanmiddag ook maar even een dutje doen.
Dacht ik dat het eindelijk beter ging vannacht. Goed gedronken gisteravond en vannacht ook vanochtend weer laten staan om half 7 om 10uur met moeite 120+4 erin en nu net projectiel spuugt hij me helemaal onder. Arm ventje
Ik gebruik de Difrax s fles. Vannacht ook even de Avent gebruikt. De 120+4 gingen van de week makkelijk leeg. Dus vandaar dat ik die gaf.
Ja hier gaat een grotere fles ook prima naar binnen Alleen kreeg hij daar juist last van. Heeft difrax nog een kleinere speen?
De kleine speen moet hij te hard werken om er wat uit te krijgen. Dan valt hij na een kwart fles in slaap en krijg ik hem niet meer wakker.
Hier ondanks alles een zeer goede nacht gehad. Gisteravond om kwart voor 12 was zijn fles (120+4) leeg dus lekker naar bed gegaan. Hij kwam toen om 2.45uur weer dus ik maakte me al op voor een paar keer voeden maar hij kwam pas weer rond 7.30 en heeft nu net zijn fles weer leeg. (8.06uur) zo trots op hem.
Heerlijk dat ze het zo goed doen he!! Hier was het 21u/ 2 uur en 8.30 uur. Okay vooruit om 7.30 u werd hij wakker , maar is toen eerst nog verder gaan tukken in mn armen
Bij mij de eerste met iets van een maand ook door geslapen. T zou eigenlijk een nacht fles niet nodig hebben vanwege gewicht maar hij wilt hem wel graag. Dus krijgt hij het ook gewoon. Straks ha bellen hij blijft nu spugen iedere keer als hij zijn medicijnen heeft gehad voor de spruw.