Rode vlekjes had O ook eventjes. Trekt vanzelf snel weer weg hier. Heeft denk ik te maken met huidcontact? Ik kus hem ook maar heb bijv. wel dagcrème op. Mijn man kust hem ook, maar die heeft momenteel een (10 dagen hehe)-baard..
Nou hier gaat het ook weer goed! We zijn terug gegaan naar 6 flessen. En we bieden dan 120 aan. Ene keer drinkt ie ze leeg, andere keer blijft er wat staan. Ik doe er een heel klein beetje johannesbroodpitmeel door van tammi.. en het gaat gewoon goed! Hij spuugt niet, is tevreden. Heeft nog wel eens een krampje mar dat is normaal. 18 september ga ik naar de osteopaat. Wie weet kan die ook nog iets voor hem betekenen. Vannacht was het 01.00-5.30-9.00-13.15 ..
fijn @exciting dat hij alles binnen houdt nu. hier ook op 120+4 flessen. een betere manier gevonden om zijn spruw medicijnen te geven en dat gaat nu wel goed gelukkig. hier was het 22.45 uur / 03.45 uur / en 7.45 uur. dus heb weer goed kunnen slapen. gisteren was het wat minder. toen is hij 2 keer s nachts gekomen.
Ah goed dat jullie een stapje terug hebben gedaan. Het klonk idd dat ze teveel binnen kregen. Hier ook een goede nacht .20.30/2/8.30 uur
@Oceanna Zit naar je banner te kijken. Waarom zou je commentaar krijgen? Ik moet ook een nieuwe banner maken Kan binnenkort ook dieten
Omdat ik zwaar Obese ben. En veel mensen daar opmerkingen over maken in bepaalde Topics of ze nu weten dat ik Obese ben of niet. Een gedeelte is het mijn eigen schuld hoor. Maar een groot deel komt ook door medicijnen. Toen ik op mezelf ging wonen heb ik daar even flink van genoten en tja dus ook aangekomen. Maar in een periode van 3 weken vakantie met minimaal eten omdat ik gewoon niets weg kreeg zag je me aankomen, dit kwam dus door medicijnen. Nu hard bezig om het eraf te krijgen. Ben begonnen met kleinere porties en anders eten. Straks na 6 weken ga ik er rustig aan bij sporten en dat langzaam opbouwen. Ik hoop dat dat dan ook goed blijft gaan en mijn lichaam het ook accepteert dat ik sport.
@Oceanna Jij weet zelf het beste hoe en wat in jouw situatie en ik vind het knap van je dat je al bent begonnen met anders te eten. Ook goed dat je wacht met 6 wk na de bevalling!
Hier bijv. een hele andere situatie: ik pas mijn broeken nog, (of weer, weet niet of ik ben afgevallen na de bevalling (afgezien van het zwangerschapsgewicht) want ik durf nog geen weegschaal te kopen). Fijn natuurlijk, maar bij mijn buik zit het gewoon véél te strak. Wat je dan krijgt: een gigantische muffintop met een buik vól striae (het is echt om te huilen, het zit vanaf mijn bikinilijn grens zeg maar tot heel ver boven mijn navel). De huid is zéér verslapt, rimpelig en mijn buikspieren staan zo ver uit elkaar dat de rest van mijn organen zeg maar gewoon een soort van uitpuilen. Ik lijk wel 5 maanden zwanger mét slappe huid en striae. Als ik in de spiegel kijk dan hoop ik maar dat het nog wat uit zichzelf bijtrekt en dat het ooit nog goed komt. Mijn broeken kan ik dus eigenlijk gewoon nog níet aan en alle andere bovenkleding zit te strak rond mijn buik. Laat ik nou net al mijn zwangerschapsdingen al weg hebben gedaan.. Voor iemand die normaal altijd 4x per week sportte is dit wel een ramp: ik wil zo verschrikkelijk graag weer wat gaan doen. Maar ik weet ook dat het me straks niet gaat lukken om naast een fulltime baan, een kind en een huishouden ook nog zo intensief te gaan sporten.
@Nina Sanders heb je dan last van een diatase ? ? Wat jij zegt dat je organen bijwijze van eruit komen. Dit zul je dan moeten vragen bij sporten. Mijn schoonzus heeft het ook en helaas komt het bij haar niet meer goed. @Oceanna je moet doen wat voor jou goed voelt! En al lang trots wezen dat het je lukt !!
Oh wat vervelend dat je commentaar krijgt. en 2 kindjes op zo'n korte tijd helpt ook niet mee. Het belangrijkste is toch dat je er mee bezig bent. Ik ben 21 kilo aangekomen, dus mag ook weer hard aan de bak. Vorige keer kreeg ik het er ook af , dus heb goede hoop. @Nina Sanders , die combi is ook zwaar. Heb daarom maar een sportschool thuis haha
@exciting wat fijn dat het weer goed gaat! Kan me voorstellen dat dat een enorme opluchting is voor je. @Oceanna Goed juist dat je goed voor je lichaam zorgt! Klinkt alsof je dat op een verantwoorde manier doet/gaat doen, dus commentaar van anderen lijkt me sowieso absolute onzin! @flowertje36 Hier ook rode vlekjes/pukkeltjes. Denk bij ons inderdaad baby-acne, maar bij twijfel kan je er altijd nog naar laten kijken, toch? @Fizz welkom en nog gefeliciteerd met je beeb! Las in het andere topic dat je een heel bijzondere bevalling hebt gehad... Heftig hoor maar wel een mooi, bijzonder verhaal! @Nina Sanders Vervelend, zeker als je gewend bent om strak en fit te zijn met vier keer per week sporten! Ik kan me je behoefte en frustratie ook goed voorstellen, maar geef jezelf en je lichaam wel even de tijd! Je lichaam heeft 9 maanden lang en tijdens de bevalling een topprestatie geleverd en heeft ook wel echt even tijd nodig om weer terug naar 'normaal' te gaan. En ik denk dat je straks wel weer je weg vindt in het sporten, ook met werk en kind... (met een kind zeulen is ook topsport ) Ik ben even benieuwd wat jullie hier van vinden. Zoals jullie misschien weten ben ik meteen na de bevalling begonnen met borstvoeding, maar door erge kloven en een borstontsteking gaat live voeden moeizaam. Nu wisselen we afgekolfde flesjes af met max. 1 keer (per borst) live voeden per dag (meer is niet haalbaar want dan zijn de kloven zo weer terug). Er zit alleen totaal geen regelmaat in hoe vaak ze wilt drinken. Al met al komen we op 6 a 7 flesjes (90ml) en dus twee keer de borst per dag (dus 8 a 9 voedingen totaal). Ter illustratie, gisteren zag er zo uit: 01:00 fles 05:30 fles 8:30 borst 11:00 borst 13:00 fles 16:00 fles 17:45 borst 20:00 borst 22:00 fles (vandaag toevallig meer borst gegeven omdat ik niet voldoende gekolfde melk bij me had en we op pad waren). Maar vandaag is weer totaal anders: 03:15 fles 06:00 fles 08:00 borst 10:30 fles 12:00 fles 14:15 fles Ze zit dus vandaag al op 6 voedingen en we hebben nog heel wat uurtjes te gaan... Ik merk dat ik erg zoekende ben tussen voeden op verzoek en het bieden van wat regelmaat, vooral door de combi fles en borst... en ook zoekende ben in hoeveel we haar dan per fles geven (nu standaard 90ml maar is het misschien beter om wat meer te geven zodat er hopelijk wat langer tussen zit, of werkt dat niet zo en is het risico dat ze teveel binnenkrijgt per dag dan te groot?) Daarbij zie ik bij jullie allemaal (en ook bij vrienden om me heen) veel meer regelmaat en merk dat dat me ook wat onzeker maakt. Doe ik het wel goed allemaal? Zucht, wat kan het je onzeker maken zeg! Kleine meid weegt nu trouwens bijna 4 kilo en komt goed aan, dus ze komt niets te kort.
Ik weet dat borstvoeding veel lichter verteerbaar is waardoor ze meer mogen hebben. Ik geef flesvoeding waardoor er al meer regelmaat is. Ik geloof dat met borstvoeding ze makkelijk 12 voedingen per dag kunnen hebben.
Toevallig vandaag de kraamzorg afgesloten en nog over hoeveelheid voedingen gehad. Maar je mag maximaal 12 voedings momenten hebben met de fles. Dus neem aan in combinatie met borst wel meer, omdat borst toch vaak op verzoek wordt gegeven.
Een sportschool thuis? Mag ik dan vragen wat van soort apparaten ? Lijkt mij ook prettig thuis wat te kunnen doen.
Een bankje met gewichtjes. Een fiets en kettleballs , buikspier, van die elastiekbanden , springtouw (waarom was dat vroeger zo simpel? en youtube
@Noortje88 , ik geef nu 2,5 week borstvoeding en regelmaat is echt nog ver te zoeken. Ik geef op verzoek en ben er ook totaal niet mee bezig. Ik kijk eigenlijk nooit op de klok bij voedingen. Maar ik snap dat het in combinatie met afgekolfde flesjes een ander verhaal is. Maar het is niet gek dat er nog geen regelmaat in zit, dus niet onzeker zijn!
@Noortje88 volgens mij prima met bv. Rond dag 8/9/10 komt wel een regeldag. Mogelijk is dit nu aan de orde en over een paar dagen minder voedmomenten