Dank voor jullie (snelle!) reacties dames! Denk misschien dat ik teveel appels met peren vergelijk door ons schema te vergelijken met een schema op kunstvoeding. En inderdaad, bv is lichter verteerbaar. Maar misschien is het ook een stiekeme wens van mij voor meer regelmaat en/of om juist die regelmaat los te laten en weer terug te kunnen naar alleen maar live voeden op verzoek... . Maar ja, die regelmaat komt wel, ze is pas een maand oud (een maand al!! Wat vliegt de tijd!!) @XmoonlightX wat handig om in huis te hebben! Ik heb ook nog ruim 11 kilo te gaan... De eerste tien vlogen er af, maar heb zo'n vermoeden dat die laatste kilo's langer gaan duren en ook sporten gaan vereisen (geen fan van sporten helaas...) dan is het wel echt handig om allemaal in huis te hebben!
Ja ik heb tot nu toe enkel nog een kettlebell thuis van 6 kg (waar ik tot de dag voor de bevalling nog mee squatte).. maar ben ook van plan om een bankje aan te schaffen en wat klein spul. Maar eerst in verdiepen. @Noortje88 idd 12 voedingen. Maar ik vind het helemaal niet gek dat je nog niet zo veel regelmaat hebt hoor. Het is echt even zoeken in het begin naar een fijn ritme dat past bij zowel jou als je baby! diastase geen idee of ik dat heb. Ik heb geprobeerd dat zelf te voelen maar het lukt me niet in te schatten hoe de situatie is. Ik ben van plan volgende week een bekkenbodemfysio te bellen en ik ga het dan ook vragen. Ik merk dat ik nog wel wat last heb. situatie na hechtingen Hoe snel na de bevalling is het de bedoeling dat alles weer 'normaal' voelt down under? Ik heb een 2e graads perineum ruptuur opgelopen en had 6 hechtingen (6 knoopjes). Afgelopen maandag zijn deze eruit gehaald omdat het er volgens de vk prima uitzag. Als ik zelf met een spiegel kijk zie ik op het eerste gezicht ook niets raars. Maar ik heb eigenlijk continu het gevoel alsof de boel daar in brand staat. Ook moet ik wennen aan het feit dat er hechtingen hebben gezeten en de situatie net iets 'anders voelt' dan usual zeg maar. Hoelang blijft die gevoeligheid? M.a.w.: wanneer is het tijd om bijv. een vk(?) te bellen hierover. Zeker wanneer ik lang sta en in de weer ben (ik ben al een tijdje weer gewoon 'normaal' mijn dingen aan het doen, gisteren heel klein stukje auto gereden en vandaag eventjes de stad in geweest). Dan krijg ik echt een vervelend, zwaar, bal-gevoel (volgens mij heeft dit te maken met de bekkenbodemspieren, waar is dus ook de fysio voor ga bellen). kunstvoeding voor degenen die kv geven, welk merk gebruiken jullie en waarom? Hier hebben we de Etos huismerk standaard 1. @Fizz ik ga je bevallingsverhaal nog even lezen!
H.A van de Kruidvat omdat ik zelf vroeger een koemelk allergie had en ik dus extra voorzichtig ben. Heb het bij mijn dochter ook gedaan. Uiteindelijk wel over gegaan op standaard 2 zowel van Kruidvat en later toen van de ah.
@Nina Sanders , ik ben van mijn eerste bevallen met behulp van een knip en de vacuümpomp en heb toen ook redelijk wat hechtingen gehad. Ik weet dat het best een tijd heeft geduurd voordat ik er geen last meer van had en het litteken bleef en blijft nog steeds een gevoelige plek. Met name onder invloed van hormonen, dus tijdens menstruatie en mijn volgende zwangerschappen kreeg ik er weer meer last van. Het is dus helemaal niet raar dat je dat branderige gevoel nog wel even houdt. Heb je geen nacontrole? Hier had ik na mijn eerste bevalling nacorntole bij de gyn en nu mag ik na 6 weken ook nog voor nacontrole langs de VK. Dan kan je het even na laten kijken. Ik zit volgens mij alweer op mijn startgewicht. Een week geleden op de weegschaal woog ik een kilo meer dan voor mijn zwangerschap. Hier gaat het goed! De pijn in mijn lijf wordt een stuk minder. Vandaag heerlijk een ochtend weg geweest en pas tegen de middag kreeg ik wat last van mijn bekken. In ons gezinnetje beginnen we steeds meer ons draai te vinden. Na het weekend ben ik voor het eerst echt de hele dag alleen met de kids, spannend maar volgens mij gaat het best lukken. En wat vind ik het knuffelen met mijn meisje heerlijk in de nacht, maar wat verlang ik naar wat meer uurtjes slaap. Ik ben zoooo moe (maar ook zo trots!)
@Nina Sanders dat bal gevoel herken ik. Had ik bij de eerste ook en nu ook weer. Ik ben de eerste keer ermee naar de huisarts geweest want ik dacht dat ik een verzakking had. Dit was gelukkig niet het geval. En het zijn echt de bekkenbodem spieren. Heeft bij mij ongeveer een jaar geduurd voordat het beter werd. Herkennen jullie ook dat ze eind van de middag en avond vaker willen drinken?
Ja lekker regelen in de avond .. Vinden de mannen leuk. Hele dag Rustig en als zij thuis komen , huilen en meer om drinken vragen
@Aagj en @exciting bedankt voor jullie reacties. Dat branderige gevoel heb ik vooral wanneer ik wat vloei idd en dat gevoel herken ik ook van mijn menstruaties: dan heb ik dat gevoel ook. Fijn dat ik niet de enige ben. En dat bal gevoel.. een jaar? Serieus? Haha oh my god.. ik hoop dat het dan in elk geval wel minder wordt want het is zeer oncomfortabel. Ik moet nog even bellen voor een afspraak bij de vk idd voor de nacontrole. Dit is 6 wk na de bevalling ongeveer. Denken jullie dat het dan wel nut heeft om een bekkenbodemfysio te bellen? Of zal ik daar nog even mee wachten? Ik ben goed verzekerd dus op zich zit het toch gewoon in mijn pakket. Hier komt de wijkverpleging komende woe langs en dan wordt O weer gewogen. Ben zeer benieuwd hoe zijn gewicht nu is. Tevens maken we dan een 1ste afspraak vh consultatiebureau.
Ik ga hier even op in. Na de eerste (+8 kilo) binnen no time weer strak en slank en geen striemen. Na de tweeling (+ 15 kilo) striemen (niet extreem, van zij tot zij maar allemaal onder de navel), snel opgeblazen buik, buikspieren nog steeds niet helemaal dicht (3,5 maand verder). Pas nu wordt het iets minder, heb dus ook ruim 3 maanden in dubio gezeten, nieuwe kleding kopen, zwangerschapskleding blijven dragen of oncomfortabel mijn oude kleding aan. Met inderdaad die enorme muffintop en flubberbuik erboven. Maaarrrrr.... Nu, opeens, toen ik bedacht: Nu moet ik minder gaan snacken en minder alcohol drinken en meer sporten, ging het er opeens vanaf. Buikspieren beginnen weer zichtbaar te worden, oude kleding gaat steeds minder strak zitten en alles past weer iets beter. Nog niet zoals het was, maar he, ik heb er een tweeling bij, geen tijd om te sporten en geniet overal van dus ik mag niet klagen. Voor je het weet is het weer oke
Nou idd.. het nadeel hier is dat hij er last van krijgt (komt hem weer op) maar geen drinken geven is ook echt geen optie. Jammer dat ie gisteravond de fles niet later had. Hij heeft er nu 7 uur tussen gelaten. Mar goed, ben gisteravond wel weer lang bezig geweest voordat ie sliep.. dus als de fles dan ook later is wordt het nachtwerk.. Als je vragen hebt over je kindje (bijvoorbeeld over dat het hem op komt, slikt vaak, gooit zijn hoofd achterover tijdens de fles, ruikt zuur, huilt veel) moet je dan naar de huisarts of cb? Ik snap nooit zo goed waar het cb voor is.
@exciting Denk je aan reflux? Je zou met cb kunnen overleggen qua voeding. Maar ik weet niet of de arts bv medicatie mag voorschrijven?
Qua afvallen Hier was ik alles pas na 10 maanden kwijt bij de eerste Tot die tijd goedkope grotere kleding gekocht. Ga ik nu weer doen
@LW85 goed om te horen. Ik mag ook niet écht klagen maar ik was bij O. maar 7 kg aangekomen en alle gewicht (ik had trouwens super veel vruchtwater) zat ook echt enkel op de buik: ik hield verder geen vocht vast. Gewicht is het probleem dus niet zo. Sowieso heb ik mezelf nog niet gewogen want mijn weegschaal is stuk gegaan tijdens de verhuizing (en in de stad gisteren vergat ik wat ik ook alweer nodig had haha). Snacken doe ik sowieso al weinig (nooit echt gedaan) en alcohol.. tsja mijn man en ik houden wel van een glas wijn bij het eten bijv. of in het weekend een heerlijke fles die open gaat. Maar dat is gewoon genieten samen en ik ga mezelf niet alles ontzeggen natuurlijk. Misschien ben ik ook weer veel te ongeduldig. Er heeft wel 9 maanden lang een prachtventje in gezeten. Hopelijk voel ik me hier snel wat zekerder over en komt het idd vanzelf weer goed, zeker als ik straks wel wat oefeningen mag doen. 1 ding is zeker: ik wil nooit meer (voorlopig niet in elk geval) een abo op de sportschool want dan ga ik op elk vrij uurtje weer trainen. Ik vind de tijd nu met ons gezinnetje veels te leuk en kostbaar en volgens mij kun je thuis ook heel goed wat oefeningen oid doen indien gewenst. @Oceanna jij gebruikt ook de avent flessen. Vind jij ook dat het lastig is het laatste beetje melk goed in de speen te krijgen? Ik moet O. bij wijze van zowat achterover gooien wil de speen zich helemaal vullen. @exciting vragen omtrent voeding zou ik neerleggen bij het cb. Volgens mij zit een HA hier niet zo in. Die kan natuurlijk wel een advies geven maar het cb is hier ook voor bedoeld. Eerste dag alleen met baby Hoe hebben jullie dit ervaren? Mijn man gaat volgende week 2 dagen naar kantoor en bouwt het de weer erna op naar 3 dagen etc. Erg fijn voor mij want dan zit ik niet gelijk een week alleen elke dag van 6.30 tot 18.30 ongeveer. Vind het best een apart idee (beetje spannend) maar komt vast goed! We genieten enorm. Gisteren weer even mee naar buiten in de wagen. Meneer was erg zoet!
Ik heb al wel de eerste halve dagen alleen gehad. Maar hij gaat ook sporten enzo dus ben regelmatig enkele uurtjes alleen. Nu is mijn man 2 weken vrij.
Heb er al twee weken alleen met de kleine op zitten (nou ja, drie a vier dagen per week want manlief werkt soms 1 dag vanuit huis). Best pittig af en toe maar ook gezellig saampjes.
Ik haal dan vaak even de fles eruit en schut/houd de fles dan helemaal op zijn kop zodat het in de speen loopt en dan geef ik de fles weer terug
Gisteren zo'n pittige dag gehad met onze kleine meid. Ze had bijna de hele ochtend last van krampjes, raakte zo overstuur dat ze zelfs nadat de krampjes weer weg waren, ontroostbaar bleef en heeft de hele dag niet echt geslapen waardoor ze s avonds te moe was om te slapen. De structuur was ook even weg in ons leven door veel bezoek en afspraken buiten de deur afgelopen dagen. Gelukkig heeft ze vannacht alsnog 2x3 uur tussen de voedingen gelaten maar ze sliep onrustig en wij dus ook... Heb vandaag maar even zoveel mogelijk prikkels weggehaald; box leeg gehaald want lag vol met knuffels enzo, even niet te spannende dingen ondernemen, haar bij dr slaapjes weer ingebakerd en heb al dwangmatig haar fles klaarstaan voor als ze wakker wordt...ik weet niet of t toeval is, maar t lijkt te werken want er ligt een onwijs tevreden baby te slapen op mn borst... Wat kan dat wisselen per dag/moment he?!