MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roundandaround

roundandaround Niet meer actief

Haha, ik ben ook benieuwd. :oops::roflmao:

2. roundandaround

3. roundandaround

Ik heb trouwens sinds de zwangerschap van mij eerste heel sterk last van stemmingswisselingen gedurende de cyclus. Dat had ik eerder echt niet zo sterk. Als ik weer ff down ben en alles ellendig vind, check ik mijn cycluskalender en ja hoor.. altijd een dag of zeven voordat ik ongesteld wordt.

Man heeft net de was opgevouwen uit zichzelf! Normaal zet ik het in een wasmand op de grond neer, maar bij gebrek aan wasmand alles op de eettafel gepleurd. Begint ie spontaan met opvouwen, omdat het zon rommel is. En dat terwijl een volle mand rustig een hele dag in een hoekje kan staan, zonder dat het hem opvalt. Nieuwe strategie dan maar :rolleyes:

Oceanna en suikerklontje vinden dit leuk.
  4. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Haha grappig, bij mij juist andersom (flinke nesteldrang). Ben nu juist relaxter. Dat dikgedrukte is ook zooooo herkenbaar.

Wasmand voor z'n neus, in het zicht van tv zetten, werkt hier ook best goed :roflmao:

Beetje dit idee met het maandelijkse gedoe. Dat merk ik ook heel duidelijk.
    Hormonen-beinvloeden-gedrag-en-humeur.png

XmoonlightX, Friesje203 en roundandaround vinden dit leuk.
  5. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Hahahaha dat plaatje! ;)

Ik heb (beetje gênant, maar misschien herkenbaar) een beetje een gevoelige onderkant nu ik ongesteld ben. Net of het veel gevoeliger is als normaal of zo..:confused:

@roundandaround respect en succes hoor!!

Mijn man kan idd ook heel lief zijn hoor :roflmao::D maar idd moet ik wel veel vragen, zelf ziet hij het niet of zo.

Net een nieuwe tv gekocht dus wij gaan een avondje bankhangen denk ik!:rolleyes:

Oh ja, weten jullie hoe ik een tijd kan verschuiven?
    F slaapt eigenlijk netjes 12 uur per nacht met 2 voedingen tussendoor, maar dan wel van 5 tot 5... (ongeveer hoor, wijkt wel eens wat af), maar het liefst zou dit van 7-7 moeten zijn en dat kan opzich wel, want hij krijg om 7 uur vaak een fles. Alleen van 5 tot 7 in de avond kunnen we hem niet ‘wakker’ houden of minder diep laten slapen..

6. Moess

Moess Niet meer actief

Ik heb tijdens de menstruatie ook meer last van mn bekkenbodem..

Ik heb geen idee hoe te verschuiven. Ik doe niet echt aan wakker houden ofzo. Ze gaat slapen wanneer ze moe is en als ze wakker is is ze wakker. In de nacht heb ik ook liever dat ze slaapt hoor. Maar hier is ze soms wakker tussen 17 en 19u maar meestal slaapt ze gewoon tussen de voedingen door

7. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Heb ik ook last van soms net alsof er weer dat hoofdje tussen zit en soms alsof er een tampon tussen zit terwijl dat niet zo is.

8. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Dat gevoel idd.. niet heel fijn. Vooral als ik veel gelopen heb of gestaan.

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Wat een rust :D

Oceanna en Friesje203 vinden dit leuk.
  10. roundandaround

Behoorlijk! Hier twee dagen behoorlijk down geweest en weinig behoefte om te reageren. Gelukkig ben ik er er weer een beetje doorheen.

Voelen jullie alweer de oude?

Ik op zich wel, maar heb nog tot het voorjaar vrij en kijk er naar uit, maar zie er stiekem ook wel een beetje tegenop, zo lang thuis te zijn. Klein wereldje, veel piekeren brrr.

11. Mutsefruts88

Ja, wat een stilte!

Hier gieren weer de oxitocines door m'n lijf :roflmao: dus voel me prima.
    Maar het gaat nog steeds met flinke ups en downs. Ben ook best een pieraar :oops:
    Heb wel het idee dat het de goede kant op gaat. Sta smorgens op tijd op en doe geen middagdutjes meer. Ben ook best wel bezig met voorbereiden op werk.

Dus, vanaf morgen door naar de volgende stap :D op de gezonde toer. Geen gesnaai meer en meer bewegen. Ben er helemaal klaar mee!

@ryanne1989 hoe is jouw gezonde week verlopen? ;)

Enne, @roundandaround hoe is het met je kolfmissie? :D zou de kleine de melk nog lusten?

12. roundandaround

Haha, lief dat je het vaagt. Op vrijdagavond heel actief begonnen en zelfs vrijdagnacht nog gekolfd, maar mijn tepels waren zo gruwelijk pijnlijk. Ik heb echt een super hoge pijngrens, maar ik voelde echt grote pijnscheuten door mijn lichaam. Mijn tepels steken nu ook enorm uit. Misschien iets te hoge zuigkracht? :rolleyes::oops:

Zaterdag en zondag super down en gespannen, dus kwam het er niet van.

Mijn tepels zijn nog gevoelig, maar wil morgen toch weer n poging wagen.

13. roundandaround

Snap ik helemaal. Wanneer mag je weer aan het werk?

Hier ook dus veel gepieker over werk, terwijl ik pas in het voorjaar weer hoef te beginnen.. stom gedoe. Ik heb echt geen zin om nog een half jaar te piekeren over onnozele dingen, dus daar moet ik wel even een strategie voor verzinnen :rolleyes:

14. Mutsefruts88

Haha ja, ik vind het gewoon heel bijzonder dat je het probeert. Wist niet eens dat het kon ;)

Als ik de kolf op een te hoge stand zet, zien m'n tepels er ook uit als pyramides. Dus zou kunnen hoor :D

Die pijnscheuten zijn ook niet echt motiverend nee :(

Ik begin de 29e weer :eek:
    Voor jou duurt het idd nog even! Ruilen? :roflmao:

Ik ben de laatste tijd ook extreem onzeker en ben idd ook echt alleen maar aan het denken. Het zal er wel bijhoren ofzo :confused::rolleyes:

Al die gedachtes. Ene moment ben ik er van overtuigd dat ik ga kolven op t werk, andere moment overtuigd dat ik het niet ga doen. Of, kan ik straks weer helemaal meekomen? Wat zou er veranderd zijn? Wat zullen ze denken? Moet ik nog een paar dagen vrij nemen, of niet? En blablabla. Krijg er soms echt hoofdpijn van.

15. Mutsefruts88

Vanmiddag heel spontaan met een vriendin en de kids naar de bios geweest. De baby bleef bij papa. Nog geen half uur later begint ze ouderwets te krijsen en dat bleef een uur doorgaan.
    Het kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben, maar wel heel toevallig dat als ik wegga ze van slag is :rolleyes:. Melkfabriek paniek ofzo.

Hoe reageren jullie kleintjes als je een keer weggaat?

Hou m'n hart vast als ik weer aan het werk ga :rolleyes:

16. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier op het kdv de halve dag liggen pitten :roflmao:
    Misschien een kledingstuk van je achterlaten, zodat ze je ruikt als je weg bent??

Hier ook nog zeker niet de oude.
    Zowel lichamelijk als emotioneel
    9 mnd op en af hè:confused::confused:

roundandaround vindt dit leuk.
  17. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    door het weer gaat het typen wat lastig de laatste dagen. Daarbij vond mijn dochter het gisteren leuk om even flink tegen te spartelen toen ik haar in de auto wilde tillen waardoor er een spier en wat botjes over elkaar heen gingen en dus een dikke linker hand.

Verder gewoon een druk weekend vrijdag boodschappen gedaan. Zaterdag intratuin voor kattengrid en dochter lekker in de draaimolen geweest. 's Avonds op visite bij beste vriend geweest. Vandaag wat gepoetst en daarna naar mijn ouders geweest.

Wat betreft werk ben ik heel blij dat ik daar niet over hoef na te denken :roflmao::eek:. Moet alleen iedere dag kijken wat ik kan doen en soms is dat alleen voor de kinderen zorgen en soms het volledige huishouden erbij.

roundandaround vindt dit leuk.
  18. Mutsefruts88

Haha een heerlijk slaapkopje dus :roflmao:
    Kledingstuk is wel een goed idee idd. En een knuffeltje ofzo.
    Over 3 weken gaat ze 2 ochtendjes wennen, dus dan zullen we zien hoe het loopt.

9 maanden af is echt lang! Heerlijk die mood swings, houd het spannend :roflmao: ene keer ga ik met messen gooien en andere keer knuffel ik je omver.

XmoonlightX, roundandaround en Oceanna vinden dit leuk.
  19. Moess

Moess Niet meer actief

Ik ben verkouden en M. ook. Ik hoor haar de hele nacht knorren.. maar gelukkig slaapt ze wel, maar ik niet.

Ik kan makkelijk weggaan zonder dat er gekrijst wordt. Maarja, geef ook fv. Dus daarvoor ben ik niet perse nodig.

@Mutsefruts88 ik pieker ook over werk, of ik nog mee kan komen en ik het nog wel kan... Maar het zal wel goedkomen

20. roundandaround

Wat fijn om herkenning van jullie te lezen over het piekeren/somberheid. Ik heb daar zonder zwangerschap/bevallen ook wel last van, maar wellicht spelen hormonen/slaapgebrek nu extra rol.

Bij mij is het met name werkgerelateerd hoor, ik bedenk dan dat collega’s denken dat ik een puinzooi heb achtergelaten. Dat ik door de mand val enzo :rolleyes::oops:

Hier dus ook flesvoeding en geen probleem met weggaan. Gelukkig, anders zou ik allang gillend gek zijn :roflmao:

Deel Deze Pagina