MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Wel 'fijn' dat je een verklaring hebt dan. Hier is het nu 10 weken na uitgerekende datum (8 dagen te laat geboren), dus dacht daarom dat we er al doorheen moesten zijn. Dat idee had ik wel iig.

Wouw, je gaat trouwens wel een lange zwarte periode tegemoet :eek:

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja bizar! Arm poppetje! En jullie ;)

Ik geef de laatste tussen 19.30-20.30 uur. Beetje afhankelijk hoe de flessen ervoor gegaan zijn. En dan slaapt hij tot een uur of acht
    Hij slaapt vaak al even om 17.30 u en dan maak ik hem wakker voor de laatste fles

Maar goed dit gaat pas sinds een paar dagen zo. De vier flessen dan hè
    Niet qua slapen , de laatste fles kreeg hij altijd in zn slaap haha

3. Mutsefruts88

Nou ja zeg! Ze ligt gewoon rustig op bed! :eek: dat is nog nooit gebeurd in de vroege avond. Dit is haar onrustige moment/huilmoment.

Het werkt blijkbaar toch om gewoon niet langer dan 2 uur wakker te laten, drinken en dan op bed te leggen. Ze gaapt of wrijft niet als ze moe is.

Volgens mij is ze zelfs tijdens het typen in slaap gevallen...

4. XmoonlightX

Hier is hij ook altijd max 1,5-2 uur wakker en dan weer lekker slapen

5. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Heerlijk! Het kan dus toch! ;)

Hier gaat slapen goed! Ze was vandeweek voor t eerst bij oma voor een oppasdag, sliep ze zowaar 2 keer anderhalf uur!! De volgende dag bij andere oma: drie uur getukt!! Dus ik begon al aan mezelf te twijfelen, maar vandaag en gisteren ook een langer slaapje (anderhalf uur) naast twee/drie kortere slaapjes gedaan, dus t gaat de goede kant op! Net even een tukje op mij gedaan want in eigen bedje lukte even niet maar dat was denk ik omdat ze oververmoeid was omdat we iets te lang op pad waren geweest

Zelf in slaap vallen gaat gemiddeld genomen ook een stuk beter! Hoop dat dit zo door blijft gaan! Bij jou gaat t ook beter, zo te lezen...?!

6. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Wow dus hij slaapt gewoon klokje rond?! Wat heerlijk!!! Hoeveel krijgt hij dan per fles, als het er vier zijn? Gewoon even nieuwsgierig...

7. Moess

Moess Niet meer actief

Same here..

8. Moess

Moess Niet meer actief

Ja lange periode ja,aar het schijnt dat ze in het begin even echt een moeilijke fase hebben, dus niet perse die hele periode
    Vandaag een vrolijke meid en goed geslapen.

@XmoonlightX ik blijf de fles wel aanbieden nog even. Vooral nu ze nog niet helemaal de oude is. Even een paar dagen weer in het ritme (lekker thuis in bed de slaapjes ipv onderweg de afgelopen dagen) en dan ga ik het komende week eens proberen.
    Als het niet gaat dan moeten we nog even door en ga ik met 4 maanden de laatste met rijstebloem geven denk ik

9. Mutsefruts88

Ah heerlijk! Mooi dat je inzet beloond wordt :) en ook een fijn idee dat ze het goed doet bij de oma's!
    En ach, als het zo goed gaat, kan ze ook wel weer even lekker bij mama liggen ;)

Ja, hier gaat het ook best goed. In slaap vallen gaat vrij goed, moet er alleen echt voor zorgen dat ze na een uur tot 1 1/2 weer naar bed gaat. Ene keer is het ook een mega tuk van 4 uur, andere keer uurtje.

Ondertussen ligt ze al weer bij me ;) toch weer 'dorst'. We zijn er nog niet helemaal in de avond, maar gaat de goede kant op.

Gaat wel goed komen met onze dametjes ;)

Noortje88 vindt dit leuk.
  10. XmoonlightX

Hier vandaag wel vijf, maar wel de laatste om half 9.
    Ik volg hem gewoon. De ene keer zal het vier zijn en de andere keer vijf.
    Als het maar geen latertje is :D

Waarom rijstebloem? Ik heb dat nooit gedaan. , dus ben benieuwd waarom je er wel bv voor zou kiezen :D

11. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Lekker als pap en vult langer omdat het zwaarder ligt duurt het langer met verteren zouden ze langer op moeten slapen.
    Zit dus echt te wachten op de 4 maanden dat ik pap kan gaan geven als avond fles.

12. XmoonlightX

Ah op die manier.
    dat is hier niet nodig geweest en de kleine nu gaat ook al het klokje rond.
    Dus vandaar niet in verdiept

Op naar de vier maanden dan

Oceanna vindt dit leuk.
  13. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Moet je alleen wel oppassen dat je geen vanille pakt want vaak eenmaal vanille gegeven willen ze de gewone niet meer

14. XmoonlightX

Lekker zoet natuurlijk :D

Oceanna vindt dit leuk.
  15. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Hier sfgelopen 2 nachten er weer lekker veel uitgeweest (althans om en om eruit maar wel elke keer wakker)
    Vanaf 3 uur bijna elke 45min wakker.
    Heb om half 5 maar dikkere dekentje over der heen gelegd.
    vanavond maar der dikkere slaapzakje gaan gebruiken

16. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier kijk ik ook naar uit! Dat ze hopelijk langer slaapt.
    Het is de afgelopen nachten echt prut in de nacht. L slaapt heel slecht en als zij eindelijk slaapt is de oudste weer wakker.
    Het nachtbraken ken ik totaal niet. Mijn zoon sliep altijd heel rustig. Maar zij moet contant die tuk hebben.

17. Moess

Moess Niet meer actief

@XmoonlightX dit dus. Allern als het nodig is en dat vraag ik me af, aangezien we nu nog in bed liggen, wakker. Ik ben aant wachten tot ze zich meldt. Laatste fles om 23u gehad. Ik ga het ook eens proberen vanavond rond 21u. En idd wat je zegt, het zal niet meteen elke dag goed gaan maar dat zien we wel weer

18. Moess

Moess Niet meer actief

#1878 Moess, 12 nov 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2017
    Hier is het ook echt koud in de nacht. Heb de puckababy newborn bag, die is echt lekker warm en je kan het stof om de handjes doen. Op die TOG lijst van deze slaapzak staat 14-16graden alleen een romper en dan de slaapzak. Het is hier in de nacht wel 10 graden soms als het echt vriest. Dus ik heb een romper met lange mouw, een pyama met voetjes, dan de slaapzak en dan eventueel nog een dekentje. Ze heeft dan wel een lekker fris gezichtje on de ochtend maar wel een lekker warm nekje en handjes en voetjes. Ze slaapt prima. Ik vind verwarming op de slaapkamer aan niks snachts

19. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Verwarming staat hier idd alleen overdag een klein stukje open (vind verwarming op slaapkamer sowieso niets, bij mezelf)
    Ik heb het 4 seizoenen slaapzakje gekocht van de Hema dus die gaan we vanavond doen.
    Ze heeft nu een dunner slaapzakje. Romper lange mouwen, pyjama met voetjes en dan een dekentje.
    We gaan vannacht bekijken hoe het gaat en anders is ze misschien der ritme aan het verleggen (wat ik niet hoop)

20. Moess

Moess Niet meer actief

@XmoonlightX hoeveel geef je per fles dan met 4 flessen?

Deel Deze Pagina