MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Hier ook gelijk naar bed na laatste fles. Kom toch op vier slaapjes per dag, maar dat komt denk ik omdat het hazenslaapjes zijn (ze slaapt zelden langer dan 45 min per slaapje overdag).

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier rond 8.30-9 u fles 1
    Dan 10 naar bed
    12-30-13 u fles 2 ( moet ik hem vaak wakker maken)
    Dan 14u naar bed
    16.30 u wakker en fles 3
    Hier tussen ergens slapen, is verschillend
    19.30-20.30 u fles 4
    Erna gelijk naar bed

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Hier om 7.00 wakker gemaakt rond 8.30 slapen voor 45min
    Fles om 10.30 slapen om 12.00 tot 14.00
    Fles om 14.30 slaapje hierna heel wisselend meestal rond 16.00 voor 20min
    Fles om 18.00 en dan houden we haar wakker tot 18.45 liefst tot 19.00 (maar lukt meestal niet)
    Fles om 22.30 en dan direct slapen
    Dan krijgt ze snachts geen fles meer maar wordt wel 2/3 keer wakker maar geven der speentje

4. XmoonlightX

En als je dr gelijk na fles 4 naar bed brengt? Hier ligt hij ook vaak om half zes te slapen.
    Waarom uitstellen? Gewoon nieuwsgierig hoor :D

5. roundandaround

roundandaround Niet meer actief

Ik lees veel over wakker maken voor een fles. Is dat een must?

Vandaag even een paar uur bij oma geweest en die heeft er 5,5 overdag tussen gelaten omdat baby nog sliep.

6. XmoonlightX

Ik maak hem wakker, omdat hij anders maar op drie flessen komt:roflmao::roflmao:
    Als het aan hem ligt wordt hij ook pas halve wege de ochtend wakker, maar dan kom ik echt in de knoei, omdat hij zn laatste al tussen 19.30-20.30 u neemt
    Toen zijn laatste fles nog om 23 uur was, liet ik hem ook slapen overdag en dan liet hij er rustig 6-7 uur tussen

7. suikerklontje

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Wij volgen het schema van Gina Ford.
    In nederland niet heel bekend en zijn er veel op tegen omdat het niet op verzoek is.
    Wij willen zijn heel erg van ritme en regelmaat.
    In het boek begint ze daarmee al vanaf geboorte dit hebben wij niet gedaan, zijn begonnen met een week of 10
    Ik ben bang als ze te vroeg slaapt dat ze nog eerder in de nacht gaat komen en eerder wakker is.
    Tuurlijk rekken we niet tot dat de klok de juiste tijd geeft en kijken we ook wel naar haar.

Ik ben een heel onzeker iemand en merkte met verzoek ook dat ik heel de dag op de klok zat te kijken. Nu weet ik ong hoe me dag eruit ziet em wat ik kan verwachten (dit klinkt heel autistisch :roflmao:)
    Weet dat er heel veel moeders op tegen zijn hoe wij het doen.

XmoonlightX vindt dit leuk.
  8. XmoonlightX

Ik ben ook wel van rond dezelfde tijden hoor :)
    Vanaf begin al met de bv flesjes
    Hier is het ook gemiddeld op dezelfde momenten elke dag ( wist niet dat hier een benaming voor was)
    Ik deed daarom ook heel lang de laatste fles in zn slaap, omdat ik bang was dat hij anders weer zou komen snachts

Uiteindelijk gaf hij zelf aan die fles niet meer te willen en gewoon door bleef slapen

9. suikerklontje

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Die laatste fles gaat er hier ook niet helemaal meer in. Ong 100cc. Dus nog lang niet om over te slaan. :rolleyes:

We maken haar wel echt wakker wakker en halverwege de fles gaat licht uit en dan drinkt ze het laatste beetje in soort van slaap

10. XmoonlightX

Dat was hier ook hoor, in zn slaap weliswaar
    Laatste fles was 100 cc . De dag erna niet meer gegeven. En hij sliep heerlijk het klokje rond

11. roundandaround

Voorbeeldje van gister, wat vinden jullie? In denk dat hij zo’n 6,5 kilo weegt nu.

08.30 150 cc
    11.30 150 cc
    14.45 150 cc
    17.30 120 cc
    19.30 120 cc
    22.15 150 cc

Meestal slaapt hij de nacht dan door, maar vannacht kwam hij om 04.30

12. XmoonlightX

Oh die van jou clustert ook zo lekker in de avond!
    Vind je het prima zo? Of zou je naar minder flessen willen?
    Hoe oud is hij nu?

13. roundandaround

Ik vind het prima zo hoor, ben al lang blij dat ie sinds een weekje langer doorslaapt in de nacht. Hij is bijna 12 weken.
    De jouwe clustert ook wel?? Vraag me af of het geen zuigbehoefte is en dat ik hem niet aan het volpropppen ben.. Baby hier neemt geen speentje, dat kan hij niet binnen houden

14. XmoonlightX

Ja hoor, hij werkte voorheen rustig van 17-23 u 600 cc weg :roflmao:

roundandaround vindt dit leuk.
  15. Moess

Moess Niet meer actief

@123laura Als het voor jullie zo werkt is het toch goed? Ik hoor heel veel over 'het kind volgen' en ik geloof ook dat het veel gebeurt, maar je kan me niet wijsmaken dat iedereen alleen maar het kind volgt. In de ochtend zal je toch moeten zorgen dat ie een fles gehad heeft voordat je naar je werk moet bijvoorbeeld. En sorry hoor, ik probeer M. zoveel mogelijk te volgen maar soms moet ze even wachten of komt het beter uit ivm onderweg zijn oid dat de ze de fles een half uurtje eerder krijgt. Ik heb ook wel 'ongeveer tijden' in mijn hoofd hoor iedere dag, afhankelijk van hoe laat ze wakker wordt in de ochtend. Nu ik nog niet werk bepaalt zij dat en vanuit daar kijk ik hoe ik ongeveer uitkom die dag.
    Hier:
    - fles 1 tussen 7-8 ergens, vanaf 8.30-9u slapen
    - rond 11.30u wakker, even spelen of fles 2 rond 12-13u; rond 13.30 slapen tot ong. 16.00
    - rond 17-17.30 fles 3. Dan ergens een korter slaapje tussen 18u en 20u(of soms slaapt ze juist wel heel veel) tussen 21-21.30 fles 4. Daarna naar bed

16. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    @123laura nooit van haar gehoord, maar als ik het zo lees doen wij eigenlijk hetzelfde. Ook ik kijk wel naar F hoor, maar we beginnen elke ochtend om 7 uur en eindigen om 22.30.

Wat de nachtvoeding betreft, we houden hem er nog even in! ;)

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier is het ritme nu:
    7-11-15-19-23 allen 150+5.

Arts van het cb is ziek dus de afspraak is verplaatst.

18. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    In het begin op verzoek maar dat werkte niet bij T dus nu gewoon een schema en daar houd ik hem aan. Dat is ongeveer 9-13-17-21 en dan slaapt hij klokje rond. Komt wel om 7 uur maar dan met speentje nog verder slapen.

Friesje203 en XmoonlightX vinden dit leuk.
  19. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Hier voedingen en slaapjes op verzoek, maar kom eigenlijk altijd wel rond dezelfde tijden uit. De fles 's nachts is ergens tussen de 4 en 6 uur, maar die daarna is bijna standaard om 8. Daarna is het meestal 11, 14, 17 en 19 uur. Half uurtje eerder of later wel eens, maar toch...

Nina Sanders en Friesje203 vinden dit leuk.
  20. XmoonlightX

Deel Deze Pagina