MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Ah bijna hetzelfde, behalve dat wij s nachts nog een keer mogen.

Eerste werkweek zit er op, en ik moet zeggen: was heerlijk! Heel lief welkom van mijn collega’s en mijn waarneemster mocht deze week nog blijven zodat ze mij goed kon overdragen en ik rustig kon opstarten. Kwam er ook achter dat ik nog 77 vakantie uren heb (werk er 24) dus meteen maar gevraagd of ik meer mee mocht nemen naar volgend jaar (wij mogen normaal maar 1 week meenemen). En ben tussen kerst en oudjaar ook vrij! Heerlijk :D:D (dit was overigens al van de 77 uur afgetrokken).
    Meteen maar vakantie gepland van 29-1 tot 10-2. Wintersport en een weekje er vooraan vrij!

Opvang ook prima gegaan, maandag crèche (wel zielig, om half 8 is hij de eerste en om half 5 de laatste :rolleyes:). Woensdag mijn ouders (die hebben enorm genoten) en vandaag mijn man thuis.

Op naar het weekend!

Nina Sanders en Noortje88 vinden dit leuk.
  2. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

@ryanne1989 Ah klinkt goed zeg! Fijn, zo’n warm welkom en die vakantie uren (en plannen!) zijn ook niet slecht zeg!
    Lekker dat de opvang ook goed loopt. Toch een geruststellende gedachte dat er goed voor onze beebs wordt gezorgd als wij hard aan t werk zijn... ;)

Friesje203 vindt dit leuk.
  3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

@ryanne1989
    Half 5 de laatste??? Wat vroeg :roflmao::roflmao::roflmao:

Hier is het 18-18.30 uur hoor
    Dus no worries :roflmao:

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat klinkt dit heerlijk. Hier heb ik nog 1 week vrij en dan beginnen. Deze week nog collega's op bezoek gehad en een kado kaart van de prenatal gehad twv 50€! Super lief. Inmiddels ook al op gemaakt hihi.

O was gisteren precies 12 wk. T is al echt een jochie. Super lief, veel wakker en van tijd tot tijd erg needy (maar dat mag ook)! Hij brabbelt soms flink en ontdekt nu een beetje zijn handjes. Hier trouwens nu echt tijd voor de slaapzak. Heb dus een fijne bij de prenatal gehaald. Dekentjes schopt hij woest van zich af.

XmoonlightX en Friesje203 vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh enneh hier is de opvang van 7.30 tot 18.30 hoor!

6. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Nog 1 1/2 week en dan moet ik ook weer! Opvang zal van ongeveer 8 tot 5 zijn. Grote zus en kleine zus zitten straks in hetzelfde gebouw (BSO en kdv), lekker makkelijk met ophalen ;)

J hobbelt een beetje achter jullie beebs aan met haar 10 weken :D ze is nu steeds vaker onzichtbare hamburgers en onzichtbare ijsjes aan het eten :roflmao: heel druk met haar handjes en beentjes. Wat gaan die eerste maanden en ontwikkelingen toch hard! Van Ieniemienie en hulpeloos naar Bewegelijke baby.

Nu ligt ze heerlijk in de hangmat te slapen :thumup:

@ryanne1989 handig hè, die 4 maanden vrij. Hou je nog eens dagen over aan het eind van het jaar :roflmao:

7. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

@Mutsefruts88 onzichtbare ijsjes en hamburgers!! Geniaal bedacht.
    Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen bij mijn nieuwe baan! Ben super blij vind het ook wel heel spannend. Geef er wel een vast contract voor op. Maar heb er helemaal zin in.

XmoonlightX, Oceanna en Noortje88 vinden dit leuk.
  8. Moess

Moess Niet meer actief

Ah super @flowertje36

Vraagje: ik heb een goede vriendin die zwanger is van haar eerste kindje, maar ze is doodziek. Wil er langs gaan en iets leuks meenemen. Wat zouden jullie doen? Niks om te eten of drinken aangezien ze geen druppel binnenhoudt. Ik dacht zelf aan een klein pakketje met mama buik balsem (die niet werkt, i know,maar wel lekker), rennies en iets kleins unisex voor de kleine van hema ofzo

Oceanna vindt dit leuk.
  9. flowertje36

Een leuke mand met allerlei tijdschriften die ze kan lezen. Of een lekker verwen pakketje van rituals.
    Is ze zo ziek van de zwangerschap?

10. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Ja zo ziet het eruit :D

En wat goed! Snel gedaan! Zeker een spannende stap als je een vast contract had. Gefeliciteerd!

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit idd. Of een fijne wellness bon die nog een tijdje geldig is. Kan ze ook doen als ze zich wat beter voelt.

Tijdschriften pakket?
    Iets voor de babykamer?
    Fotoshoot bon!?

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Joepie! Van harte!
    Heb ook mn jaarcontract binnen gekregen! Eindelijk!

Oceanna vindt dit leuk.
  13. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Haha ja idd!
    F is trouwens bijna 11 weken dus die eet zich ook rond aan hamburgers :roflmao:

@flowertje36 Gefeliciteerd!!:thumup:

Mutsefruts88 vindt dit leuk.
  14. Moess

Moess Niet meer actief

Thnx voor de ideeen! Tijdschriften had ik ook al aan gedacht, maar lezen is al te veel. Ze is idd ziek vd zs en zelfs opgenomen. Welness en fotoshoot is een leuk idee maar daar zijn wij (zij ook heel zeker) echt niet van. We zijn wel dezelfde types en zon zs of newbornshoot.. sorry maar dat vind in echt zo'n ongemakkelijk iets..
    Denk dat ik eerst een rondje door de stad loop vanmiddag. Wel weer gevaarlijk want ik zie ook ALTIJD iets voor M. ;)

15. flowertje36

Wat erg dat ze er zo'n last van heeft. Ze heeft vast even behoefte aan gezelligheid en andere praat

16. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    @Moess Vervelend zeg voor je vriendin...
    Hopelijk is ze er snel over heen.

Ik ben enorm verkouden :confused: leuk zo’n eerste werkweek:|
    Hoop zo dat ik F niet aansteek..
    Die heeft overigens van half 12 tot half 5 tussen zijn fles gehad!:thumup: (120+4 gegeven, maar iets van 50cc laten staan).
    Wel om half 8 weer begonnen en toen heeft hij gewoon weer 150+5 op.
    Om even voor 9 in bed gelegd en hij slaapt nog!
    Kon ik ook nog even slapen, rustig ontbijten en nu lekker op de bank. Straks Netflix maar eens rondneuzen denk ik.

F groeit overigens uit maatje 56 :eek: sommige dingen kunnen nog maar heel wat ook al te klein. Alleen 62 is nog zo groot... heel vreemd.
    Ook bij kruidvat woensdag een pak luiers maat 3 gehaald, maar ook deze zijn nog te groot o_O terwijl dat van 4-9 kilo is en maat 2 gaat tot 6 kilo (hij is nu denk ik iets van 5300 of zo).

17. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Wat je zou kunnen doen is tijdelijk pampers halen. De kv luiers vallen smal
    Dus luiers maat 2 van pampers zullen waarschijnlijk nog wel passen

Of die vd jumbo, vallen ook wat groter

18. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Thnx voor de tip. Ga vanmiddag naar de dm, die vallen geloof ik ook groter.

Haal hem net met een grote smile uit bed terwijl het al etenstijd was!

19. Noortje88

Hier vandaag voor de tweede ronde prikjes geweest (met 15 weken dus best laat eigenlijk...).
    Groei gaat hartstikke goed. Moeten alleen voor een echo gaan voor dr heupje. Arts twijfelde of er eentje minder meegaf of dat N. er gewoon even geen zin in had en tegenwerkte. Qua karakter zou dat laatste nog best eens kunnen...Ze wilde gewoon verder met dr fles :rolleyes::roflmao:

Verder deed die arts nogal paniekerig over dat inbakeren. Moesten volgens haar per direct stoppen omdat N. een keer van dr buik naar dr rug is gerold (niet andersom). Zijn al rustig bezig met afbouwen maar vond dit toch wel erg hysterisch. Was sowieso een wat aparte arts... beetje veel paniekzaaierij over vanalles. Kom vaak met een verwarder/ onzekerder gevoel van het cb vandaan dan dat ik er heen ga. Nou ja, ik moet het nog even loslaten geloof ik.

20. Noortje88

Lekker, zo’n nacht! Zeker als je zelf verkouden bent (balen trouwens!!)
    Hier ook een beetje tussen 56 en 62 in. Ze was vandaag 60cm dus dat klopt wel. Sla gewoon de mouwtjes en broekspijpjes om. Romper is nog wel 56 zodat t niet te luchtig wordt onder dr kleertjes met deze kou...

Hebben jullie trouwens tips voor een fijn winterslaapzakje? Liefst een beetje stug, voor/tegen de maaiende armpjes... Aangezien inbakeren tot de verleden tijd hoort :|

Deel Deze Pagina