Borduurcluppie

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Deesjebeesje, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Hoi hoi,

Ik heb laatst een mooi girafje met elfjes die hem wassen geborduurd.
    Hij komt uiteraard in de kinderkamer te hangen!

Dit is hem:
    2012-10-23 10.31.26.jpg

De volgende wordt deze met de naam en geboortedatum van de kleine er straks onder:
    Forever_friends_4f44cdf75ce7e.jpg
    Ik heb hem overdwars geborduurd, omdat de naam en geboortedatum er straks niet onder passen.
    Ik moet alleen nog de lijntjes voor de details en dan issie af! :)

Zijn er nog meer meiden die, net als ik, gek zijn op borduren? Van patroon of voorbedrukt, maakt niet uit, als het maar geborduurd is!

2. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik ben ook aan het borduren.. heb eerst voorgedrukt gedaan nu van telpatroon. maak een meetlint van boerderijdieren. ik ben er mee begonnen om de bezig te zijn i.v.m. dat ik thuis ben en niet werk door mijn chronische ziekte ben ik afgekeurd. en ben er aan begonnen en vind het nog leuk ook. ben nu bezig voor een vriendin maar de volgende voor mijzelf want ook wij krijgen een kleine al ben ik dan niet zelf zwanger maar is onze draagmoeder zwanger van ons kindje.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

WOW die zijn mooi! Ben er jaloers op! Ik heb een paar werkjes van mijn moeder gehad, die heeft er geen tijd meer voor. Ik dacht dat ik in mijn verlof genoeg tijd zou hebben, nu hoef ik nog maar een week... ach ik ga wel weer ns een nieuw werkje halen als ik daar tijd en zin in heb :) ik ben wel altijd een fan geweest van borduren :)

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Echt heel mooi om te zien!
    Ik borduur zelf niet zo veel, maar zo nu en dan eens iets.
    Ga voor de baby beslist zelf iets borduren en heb net twee dingen klaar voor een kraamcadeau, dus ben stiekem weer even opgelucht dat het "klaar" is:D.

5. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Even mezelf quoten (aanpassen ging niet meer). Ik heb het beertje juist NIET overdwars geborduurd. Op het patroon stond het werkje overdwars, maar dat heb ik juist NIET gedaan, omdat ik zoiezo onder het beertje nog ruimte moet hebben voor de naam. :):):)

6. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    het beetje is sowieso erg mooi
    leuk hoor!

7. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
  8. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Dank je wel!
    Ik ben nu met de lijntjes (details) bezig, dus ik denk dat ik morgen of overmorgen wel een foto van het afgeronde werkje kan maken.

En dan in februari/maart met naam van onze kleine!

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Leuk! Ik ben ook aan het borduren momenteel. Heel simpel hoor, een nijntje van Pako. Ik ben er nog niet zo bedreven in maar ik vind het heeeeeeeerlijk om te doen.
    Normaal ben ik van het haken, maar ter afwisseling vind ik dit echt erg leuk.
    Het wordt een geboortelapje voor een kindje wat begin volgend jaar geboren gaat worden dus ik heb nog even de tijd haha!
    Ik neem een abonnementje op dit topic. :)

Edit: het is dus een telpatroon van nijntje, ik heb ook weleens voorbedrukt gedaan maar dat vond ik persoonlijk minder leuk. ;)

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mooi trouwens Deesjebeesje!

11. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Whaa, wat leuk zeg.

Ik vind borduren ook erg leuk. Vooral in de wintermaanden is het erg leuk om te doen.

Ben nu met dit bezig:

gazette94: GRAND ABECEDAIRE

En dan in licht en knalroze. Leuk in een broqante lijst op kamer van dochter. Ben nu met de letter H bezig.

Heb een mooie boekenlegger geborduurd als eerste werkje. Was meer even om te zien of ik het leuk vond om het te doen.

En een naaldenboekje voor mijn moeder voor moederdag. Met een geborduurde roos op de voorkant.

Ik hou zelf gewoon van de kruissteekjes. Er zijn nog wel veel andere steekjes maar dat vind ik te veel gedoe haha.

Ik wil graag een houten theedoosje omtoveren tot een haardoosje voor dochter. Wit verven en dan een borduurtje erop doen van Dora ofzo. Iemand tips hoe ik dat op het doosje kan bevestigen?

Verder ben ik ook beginnend haakster.

12. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Oei, haken kan ik weer niet zo goed. Wil het wel leren, maar uit boeken lukt me niet (concentratieproblemen) en in de buurt niemand die het me wil/kan leren.

Ik hou ook meer van telpatronen dan van voorbedrukt. Er is ook veel meer keuze dan.

Mijn beertje is trouwens af, morgen zal ik een foto maken en in februari/maart zal ik hem helemaal afmaken, dan maak ik weer een foto! :)

13. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Deesjebeesje, kijk voor het haken eens op Youtube, daar staan hele goede filmpjes waar ze de steken goed uitleggen. Ook op deze site staan vele filmpjes:
    DROPS Instructievideo ~ DROPS Design

Ik borduur, haak en brei. Ben nu bezig met een meetlint van Beatrix Potter, met Pieter Konijn enzo. Hij is nog niet af, maar ik zal straks alvast een foto posten hoever ik nu ben.

14. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Dank je wel, ik zal eens even kijken.

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    @Deesjebeesje:

Leren haken, de basis. - YouTube

Dat ben ik.
    Meer dan 200.000 views en ik krijg nog elke week positieve reacties van mensen die van mijn filmpjes hebben leren haken. :):)

16. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Duidelijk filmpje! Hm...toch maar weer garen en haaknaalden in huis halen. Heb laatst alles weggegeven aan een buuf, omdat ik er niet uitkwam en grote moeite heb de patronen goed te begrijpen (weer die concentratie).

Oh, heeft één van jullie niet toevallig een borduurraam (met standaard) waar je vanaf wilt? Nieuw zijn ze zo duur en op mp staat er maar één... Ik ben nu begonnen aan een heel groot borduurwerk (ong. 80 x 100 cm) en ik heb gemerkt dat een borduurring toch wel erg onhandig is.

17. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Hier ben ik nu mee bezig. Heb nu 4 van de 6 beestjes af. Erg leuk om te doen, maar wel veel werk. En dan nog een lijst zoeken om hem in te doen.

18. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Uiteindelijk moet hij zo worden :

19. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1