Hallo dames het is eigelijk al een hele poos geleden dat ik hier mee heb gepraat maar ik vraag nu eigelijk een beetje hulp aan de dames die ook een verkeerde uitslag hadden met de bevolkings onderzoek , mijn eerste uitslag was 3a toen heb ik een colposcopie met biopsie gehad dat was cinn1 nu half jaar verder pap3b en morgen krijg ik colposcopie met lis en zie er als een berg tegen op .?..
Jammer dat er niemand reageert , of mischien niet zou mischien betekenen dat niemand dit heeft , of dat ik verkeerd heb gepost. Maar heb de lis gehad vervelende onderzoek volgende week uitslag , nu 1 week rustig aan doen niet lang staan en niet zwaar tillen
Hey, wat vervelend zeg! Ik heb er zelf geen ervaring mee maar mijn zus wel. Veel succes met afwachten.
Bij mij is in de baarmoederhals 0.5cm rondom weg gesneden jaren geleden. Ik herken je onrust ook. Baarmoederhalskanker ontwikkelt zich heel traag. Ze zijn er op tijd bij, nu kunnen ze het nog voorkomen bij je. De ontwikkeling van baarmoederhalskanker zit tussen de 5 en de 10 jaar heb ik er destijds van begrepen. Ik sta nog steeds jaarlijks, en bij een slechte uitslag halfjaarlijks onder controle. Gelukkig de afgelopen 2 jaar 'schoon'. Besef, en stel jezelf gerust dat ze er hoe dan ook op tijd bij zijn. Hoop dat je hier wat aan hebt.
Dank jullie wel voor de reactie en probeer ook zeker positief te blijven ... @joes wat super dat je al 2 jaar goed bent
Hee ik heb nu al 2x op rij pap a 3 ze wilde een biospie doen maar ik was toen net zwanger.. vmk uiteindelijk. Dus dat kon niet. Hij vond wel alles er heel netjes uit zien. Ik heb eerder chlamydia gehad en denk dr het daarvan komt .. io wil alleen geen biopsie ik vertrouw erop dat het goed komt . Ik wil zo graag zwanger worden weeë. X
Ik hoop voor je dat je wens heel snel vervult word ik weet heel goed hoe het is om lang op je wondertje te wachten, Gelukkig heb ik weinig last nu alleen bloedverlies en wat menstruatie achtige pijn
Ik heb zelf pap3 gehad, een biopt en na die uitslag CinIII ook een lis. Dat is nu anderhalf jaar geleden. Ik werd toen zwanger en kon toen heel lang geen uitstrijkje laten maken. Ik was het eigenlijk weer min of meer vergeten totdat ik een brief kreeg dat ik weer moest komen. Ik heb nu voor over 2 weken een afspraak staan voor een uitstijkje bij de gyn. Ben benieuwd..... Ze hebben toen bij mij wel 'alles' weg kunnen halen, dus ik heb me toen ook geen zorgen meer gemaakt. Maar nu het weer dichterbij komt denk ik soms wel "wat als het weer terug is". En CinIII is nog geeneens kanker he! (gelukkig!!) maar zou eventueel uiteindelijk uit kunnen groeien tot kanker. Mijn moeder heeft wel op haar 31e baarmoederhalskanker gehad en ze hebben bij haar zelfs de hele baarmoeder toen weg moeten halen. Dat was vlak na mijn geboorte... Sterkte hoor met afwachten!
Ik heb de uitslag gekregen cin 3 en ze weten niet zeker of ze alles wel weg hebben kunnen krijgen , nu moest ik eerst over 2 en een halve maand weer heen voor uitstrijkje maar ik zit er behoorlijk door heen mag nu de 25e komemen dan gaan we de opties bespreken grrrr al met al ben ik al bijna 1 jaar aan het afwachten
Sterkte meid!! Dat zal wel zenuwslopend zijn Ik moet vanmiddag weer voor controle...ben benieuwd of ze wat vinden.
Veel sterkte meid, bij mij hebben ze enkele maanden geleden ook slechte cellen gevonden voor de 1ste keer maar nog niets om me ongerust over te maken moet nu in november terug voor een onderzoek en dan gaan ze kijken of het verdwenen is of dat het vermeerdert is. We hopen natuurlijk op het eerste.
Hey, Ik had een paar maanden terug eigenlijk 'toevallig' een uitstrijkje voor een klachtje en daar kwam pap3a uit. Schrok daar nogal van omdat in mijn omgeving dat nogal slecht uitpakte voor de meeste. Maar nu ben ik net zwanger, normaal zou ik in januari een uitstrijkje krijgen, die ga ik dus niet krijgen maar wat gaan ze dan wel doen? Kijken bij de gyn? Heeft pap3a invloed op de zwangerschap? Of maakt het niks uit? Eigenlijk heb ik erg veel onzekerheid erover... Liefs
Volgend mijn gyn maakt dat niets uit voor je zwangerschap en kunnen ze gewoon verder met eventuele behandeling na je bevalling. Het duurt 10-15 jaar voordat zoiets mogelijk kanker wordt, dus 9 mnd tussendoor die tijd heb je wel volgend hem. Ik heb pap3b net vorige week biopt gehad en nu afwachten...
Ik onderga eind november een ingreep onder lokale verdoving ivm ernstig afwijkende cellen. Ze gebruiken in België waar ik woon niet de term pap. Het bleek gelukkig geen kanker te zijn. Ik gebruik helaas medicijnen die mijn immuun systeem onderdrukken. Zal dus onder streng toezicht blijven staan. Maar ik ken jullie angsten dus. Het wachten op de uitslagen vond ik het ergste. Weet nu wat het is en dat we kanker voor kunnen zijn dus dat is al iets fantastisch! Hadden ze die uitstrijkjes niet dan was ik over een jaar of 10 " de klos" geweest. Adviseer nu ook iedereen om vooral mee te doen aan de bevolkingsonderzoeken. Ze zijn er niet voor niets. Allemaal succes hier!
Ik heb vorige week een lisexcisie gehad onder algehele narcose. Het is me meegevallen vrijwel geen pijn gehad. Wel blij dat ik voor de narcose heb gekozen.
Ze wouden dat ik 2 maand zou wachten weer een uitstrijkje .... maar onderhand ben ik emotioneel een wrak dus dat kon ik eigelijk niet aan om weer zo lang te wachen nu krijg ik 6 nov een conisatie en ik hoop echt dat het dan weg is ik ben er zooooo klaar mee wil graag weer rust ...
Heb dus woensdag conisatie gehad opzich viel het. Mee. Maar emotioneel ben ik er helemaal klaar mee ..... nu weeeeeeer afwachten op uitslag . Zal het nu goed zijn .....