nee hoor. totaal niet schuldig over voelen, meer mensen hebben dat wel hoor. er rust alleen een soort taboe op om dat te zeggen. ik ben ook gewoon niet het type thuisblijfmoeder. ben ik heel eerlijk in. lijkt me wel heftig met je dochter. het maakt het er niet makkelijker op. veel geduld hebben dus hihi.
ik ben ook niet zo'n thuisblijfmoeder hoor. Vakantie met twee kleine kinderen is voor hen heel erg leuk maar voor mij is het niet echt ontspannen. Dit jaar was ik extra blij. ben nog steeds niet opgeknapt van de depressie waar ik vorig jaar in terecht kwam. t gaat door alle drukte thuis echt weer slechter maar ik hoop door het vaste ritme ik weer wat meer rust krijg , een beetje opknap en verder werk op kan bouwen.
chrystel ik snap wat je bedoelt. heftig. hoe oud zijn jouw kids? ik weet hoe erg n depressie is ik heb t ook gehad. als je erover wilt pben ofzo kan dat hoor!
Oh jee, wij zijn juist bij Triangel gaan kijken... Maar is nog wel een gedoe. Ons mannetje moet er voor 2 dagen heen, maar flexibel is het niet.. De ene keer komt hij dinsdagochtend, de andere week dinsdagmiddag. Maar daar waren ze bij kdv niet blij mee. Dus morgen maar wéér bellen voor gastouder. We hebben inmiddels al meerdere keren contact gehad, maar komt maar geen info onze kant op en dat terwijl de tijd toch een beetje begint te dringen inmiddels.. Weddesteijn ken ik niet.. Misschien ook nog een optie om daar te kijken. Hebben ze daar wel flexibele opvang? Vind het wel lastige keuze trouwens, kdv of g.o.
Oh jee, ik wil je geen rotgevoel aanpraten hoor! Er zijn vast ook mensen die minder enthousiast zijn over de opvang waar mijn zoontje zit. Hij zit trouwens op kdv Kwebbel van KMN Kind & Co, dat zit bij Weddesteijn, dat verzorgingstehuis. Ik weet niet hoe zij zijn met flexibele opvang. De clustermanager van Kwebbel is Caroline van den Dungen (KMN Kind & Co - KDV Kwebbel). Bel haar anders eens, vaak als je iemand van de opvang zelf spreekt is er veel meer mogelijk dan als je het aan de planning vraagt.
chrystel dat zijn wel leuke leeftijden van je kids! ik ben niet zo bekend met opvang in woerden. maar misschien is een go flexibeler dan kdv? ilse dat is grappig!
Lastige keuze inderdaad: go of kdv. Vanaf maart werk ik een dag meer en zullen wij ook voor die keuze komen. Ik neig nu meer naar kdv.. Maar heb nog tijd zat om erover mna te denken. Wat een heftige verhalen puzzelstukje en Amethist.. (plek zat hoor Puzzelstukje). Lijkt me heel frustrerend voor je dochter dat ze zich niet goed kan uiten, Amethist. @ Ilse, wat jij eerder sri herken ik ook, die voorpret die je hebt bij dingen die je straks met je kindje kunt gaan doen. Speeltuinen, kinderboerderij, dierentuin, koekjes bakken..! Ik heb vorige week voor het eerst mee gedaan met babyzwemmen, was superleuk!!
Lastige keuze inderdaad: go of kdv. Vanaf maart werk ik een dag meer en zullen wij ook voor die keuze komen. Ik neig nu meer naar kdv.. Maar heb nog tijd zat om erover mna te denken. Wat een heftige verhalen puzzelstukje en Amethist.. (plek zat hoor Puzzelstukje). Lijkt me heel frustrerend voor je dochter dat ze zich niet goed kan uiten, Amethist. @ Ilse, wat jij eerder sri herken ik ook, die voorpret die je hebt bij dingen die je straks met je kindje kunt gaan doen. Speeltuinen, kinderboerderij, dierentuin, koekjes bakken..! Ik heb vorige week voor het eerst mee gedaan met babyzwemmen, was superleuk!!
Mijn gevoel zegt ook kdv, op een of andere manier denk ik daarbij dat meer leren met andere kindjes om te gaan enzo.. We gaan morgen weer bellen, vandaag was ik te laat.. Oh wat verheug ik me ook op die leuke dingen doen! Ook al geniet ik nu ook nog enorm van de babytijd gaat allemaal al zo hard! Hoe was het babyzwemmen?? Heb je dat in Woerden gedaan? Hoor er veel verschillende verhalen over, hoe oud je kleintje "moet" zijn. Die van jou is 5 maandjes toch?
@ Pauline: Ja, dat is best heftig idd. Mijn dochter zit ook op een speciaal kdv in Utrecht. Ze zal hoogst waarschijnlijk ook naar een zmlk-school gaan (zmlk = zeer moeilijk lerende kinderen). Mijn zoontje ontwikkelt zich wel normaal en het is best confronterend om te zien hoe hij onze dochter voorbij schiet. 10 oktober hebben we een afspraak bij een kinderneuroloog in het Antonius.
wij hebben trouwens een tijdje een combi gehad van gastouder ( lekker flexibel ) en twee dagen KDV. Het fijne van een KDV is dat het altijd open is en je niet in de stress raakt als de go ziek is of op vakantie gaat en je moeilijk iets anders kan regelen. Emma was vandaag voor het eerst op schoolreisje geweest. Naar het dolfinarium! Kwam helemaal blij terug. Fleur had bij de kleuters kleuterfeest en was verkleed als boerinnetje. Leuke foto mee naar huis gekregen waar ze op een tractor zit. Emma gaat naar zwemles bij physical fitness ( vlak bij de ALDI) Ik had geen idee wat het best zou zijn. De zekerheid van een vaste dag en 2 vriendinnetjes in dezelfde groep hebben de doorslag gegeven. heb je nog wat te kletsen als je aan het wachten bent.
@ Chrystal: Op welke school zitten je meiden? Kinderen van een collega van mij zitten ook op zwemmen bij Physical Fitness en zij is altijd erg enthousiast. Pfff, mijn dochter wilde vandaag geen luier om, maar ze is nog helemaal niet zindelijk, maar vooruit dacht ik. Ik was aan het koken en zij zat met mijn man en zoontje op de bank Sesamstraat te kijken. Toen we gingen eten zei ik tegen mijn man dat hij haar maar even een luier om moets doen voor het eten, ik had geen zin in plasongelukjes aan tafel. Dus mijn dochter staat van de bank op...een hele natte plek. Juist dan....had ze dus al geplast. Handigert .
hoi , al even niets van me laten horen. 't ging helemaal niet goed. Ik werd de laatste weken weer met de dag depressiever. Onwijs balen. Na een paar dagen wikken en wegen toch besloten dat het weer een opname werd. Ik moest wisselen van medicatie en dat deden in mijn geval alleen obv een opname. Helaas was in Woerden zelf geen plek en ben ik nu in Nieuwegein. De medicatiewisseling heeft erg goed uitgepakt! Ik voel me zo'n stuk beter en rust heeft me ook goed gedaan. Woensdag kan ik alweer naar huis. Vandaag in Utrecht wezen winkelen en ik kon sinds tijden weer een beetje tegen de drukte.
Hoe gaat het nu met je Chrystel? Moet je tot woensdag in Nieuwegein blijven, of mag je ook naar Woerden als daar weer plek is eventueel. Gelukkig dat de medicatiewisseling al snel wat effect heeft, lijkt me onwijs naar je zo somber te voelen, maar er niks tegen te kunnen doen! Ik hoop dat je veel steun vanuit je omgeving krijgt!
ik vandaag weer thuisgekomen! Ruim 2 weken opname hebben veel rust gegeven en de nieuwe medicatie werkt goed. Morgen weer zelf de kinderen naar school brengen en weer het gebruikelijke ritme. Vindt het wel een beetje spannend maar dat is ook niet zo gek.
Chrystel: meid wat heftig allemaal! Ik hoop wel dat het je rust heeft gegeven. Heb je ook in Woerden gezeten een keer of niet? Ik heb in het RPC therapie gehad voor een PND. Het is helemaal niet gek dat je het allemaal weer spannend vindt. Je moet het rustig opbouwen en er weer vertrouwen in krijgen.