Lieve meiden, Ik heb hier eigenlijk niets meer te zoeken, want ons wondertje is al geboren, maar ik merk dat ik het nog niet zomaar achter me kan laten.....lijkt wel een soort fase die ik nog moet afsluiten. Regelmatig kijk ik nog bij 'jullie' in het mmm gedeelte, en lees dan jullie vaak ontroerende verhalen en denk dat weer aan mijn eigen verhaal, ons icsi 'avontuur' de tese bij mijn man en alles daaromheen. Ik kan het nog niet afsluiten al klinkt dat gek, zoiets "niet leuks" zou je toch meteen moeten vergeten na de geboorte van je baby. Ik ben onwijs blij met ons wondertje en apetrots op haar. Maar de hele behandeling heeft zoveel indruk om me achter gelaten dat ik regelmatig nog aan die tijd denk, en verhalen van jullie lees. Lang heeft het ons leven beïnvloed "het geen kinderen kunnen krijgen" ik herinner het me nog als de dag van gisteren het bericht, 0,0 zaadcellen onze wereld storte in, alles draaide maar om 1 ding, hoe en waar kunnen we onze droom toch laten uitkomen, en nu ons wonder is er, onwijs blij zijn we en genieten er intens van maar toch, toch moet ik het hele icsi verhaal nog afsluiten, het is een deel van mijn leven geworden. Nu is alles weer 'normaal' geen spuiten, echo's, ziekenhuis opname, operatie ect meer maar weer gewoon, maar dan leuker namelijk met zijn drieën. Ik voel zo met jullie allemaal mee, heb het zo met jullie te doen dat ik jullie allemaal een hart onder de riem wil steken, en voor jullie het aller, aller beste hoop, en jullie droom ook uit mag komen! Weet ook niet zo goed wat ik met dit topic wil.....moest het gewoon even kwijt, en even zeggen hoe enorm ik jullie sterkte meiden en mannen in mijn gedachte heb! Ik geniet elke dag van onze dochter, en hopelijk wordt het icsi verhaal steeds vager, maar voor nu is het nog te vers. Groetjes Juffie
Ik denk dat het heel normaal is om het nog niet afgesloten te hebben hoor! Ik lees hier wel vaker uitspraken als 'Je kunt het meisje wel uit de MMM halen, maar de MMM niet uit het meisje'. Ik denk sowieso dat het hele traject altijd een stukje van je leven zal blijven. Als je fotoboeken terugkijkt later is dat toch het eerste waar je aan denkt. Daar begon het allemaal.. En wat heb je er veel voor moeten doen en veel meegemaakt! Ik hoop dat je er snel wat 'rustiger' tegenaan kunt kijken. Komt vast goed! Geniet van jullie dochter!
Hai, Wij hebben inmiddels 2 kinderen kregen via de MMM en onze kinderwens is vervuld maar ook ik kan het nog niet helemaal loslaten. Zal ook nog wel even duren. Ben de MMM eeuwig dankbaar want zonder hadden wij geen kinderen kunnen krijgen.
Goh ik krijg kippenvel bij het lezen van jouw verhaaltje... Ik zou het zelfde geschreven kunnen hebben in de tijd vlak na de geboorte van m'n zoontje. Dit gaat ook nooit weg, dit blijft voor altijd in onze herinneringen.. We hebben exact hetzelfde mee gemaakt als jullie.. Ook 0.0 zaad, pesa operatie met 10 rietjes als resultaat, en uiteindelijk via icsi zwanger en bevallen van 'n heerlijke zoon! En nu dus alweer in de mmm voor hopelijk 'n brusje... Wat tot nu toe nog niet echt vlotten wil... Hopelijk deze ronde wel raak, 3 maal is scheepsrecht is wat vaak door m'n hoofd spookt nu! Geniet van je dochtertje meis, en blijf vooral van je afschrijven als je dit nodig hebt! Liefs, visje.
Ook hier een Ex-MMM-meisje. Ik herken me helemaal in jou verhaal, en voel me nog steeds "een van hun" Zal nog wel ff tijd nodig hebben om te slijten.....
Lieve Juffie, Ook ik herken veel in jouw verhaal. Ben ook nog bezig de MMM te verwerken. Denk er nog vaak aan terug. Ik ben er ook zeker van om geen nieuwe icsi op te gaan starten voor een brusje. Dat kan ik niet meer. En nu mijn gezonde zoontje er is ben ik onwijs gelukkig en is het goed zo. We hebben nog 3 cryo's en misschien wil ik die wel laten terug plaatsen maar zelfs daar ben ik nog niet over uit. Ik had ook verwacht dat als m'n zoontje er is dat ik de MMM achter me zou kunnen laten. Maar zo werkt het waarschijnlijk dus niet. Meis, hele dikke knuffel voor jou en juffie-man en aan je mooie meisje I.sa.
Zonnestraal: ook hier geen icsi meer nooit meer, ik kan dat echt niet meer! Zijn enorm blij met onze i.sa. Ook wij hebben nog 1 cryo maar zelfs die laten terug plaatsen weet ik niet. Ik/wij vinden het goed zo, we hebben waar we zo hard voor gevochten hebben, een lieve kleine baby
Visje: ik hoop dat het voor jullie snel weer mag lukken! En inderdaad 3 maal is scheepsrecht ik hoop het voor jullie! Wij willen niet nogmaals de mmm, ondanks de cryo die we nog hebben. Het heeft zo'n indruk op me gemaakt en op mijn man, ik kan het gewoon niet meer. Er is teveel gebeurd waardoor ik zeg nooit weer!
Hoi juffie, ik snap je uitspraak nu..maar zeg nooit nooit Ik heb ook geroepen "nooit meer"! Maar zie hoe ik nu toch vecht dat m'n lieve kleine ventje van 2jr en 3mnd niet alleen blijft maar nog'n broertje of zusje erbij mag krijgen.. En als ik alles hrb gegeven en het resulteert in niks, dan zei het zo...dam zijn we dolgelukkig met ons ventje en blijven we niet kinderloos in elk geval.... Maar de wens voor'n tweede is toch sterk gebleken dus hoop toch dat het nog lukken mag. En toch is het inderdaad wel weer'n zware weg, nu het nog niet wil lukken. Terwijl bij ons zoontje het in 1 keer lukte! Dat was dus niet wat we hadden verwacht gek genoeg..ondanks we weten dat ons wondertje echt'n groot wonder is. Maar goed, jullie nu eerst lekker genieten van jullie meisje en wat de toekomst brengt zien jullie dan wel weer! Liefs visje.
Inderdaad wat de toekomst brengt zien we wel weer! Die cryo wil ik misschien ooit nog wel over nadenken....al denk ik echt van niet! Spuiten ga ik sowieso echt nooit meer doen, echt niet! Ben er zo vreselijk ziek van geweest pffff echt niet voor herhaling vatbaar. Zelfs na de bevalling nog last gehad van de hormoonspuiten, en kan sinds een week of 3 eindelijk wel genieten van ons meisje. Er is teveel gebeurd ik kan en wil dit niet nog een keer. Ik hoop voor jullie dat het lukt, heel erg veel succes en sterkte!