ja t huisje is super geworden... we moeten nu alleen weer boven beginnen haha want er moet een 2e trap komen... we hebben maar 3 slaapkamers. en onze 2 jongens samen leggen dt is geen goed idee... achjaaa we hebben nog even he.... ik heb net de ha gebeld voor ene bloedtest..omdat ik t gewoon niet geloof.. vind het zo onwerkelijk na al die tijd. in de tussentyd ben ik al 2x tante geworden.... en nu dan zelf zwanger..... jewe bedankt...ik begrijp dat je hoofd nu heel ergens anders naar staat.........
jewe: weer een dikke knuffel voor jou... snapt tygo het?? hij heeft het natuurlijk ook al wel een lange tijd meegekregen dat het niet goed met oma ging.... ergens ben ik dan blij dat jeffrey nog maar 4 maanden oud was, die hoefde ik helemaal niets uit te leggen... heel veel sterkte ook met de uitvaart komende week. xxxx bijoux: nou ik wist het gister natuurlijk al, maar wilden niets neerzetten voordat je het zelf had geschreven. dus bij deze : VAN HARTE MEIS.. hier: we zijn maar met weinig dames meer over he! de meeste hebben het helaas laten afweten. ook jammer van bibbi dacht dat zei hier wel mee zou blijven schrijven.. maar ja zo is het ook nog wel gezellig. wbt de groei van maikel, hij is nu in 9 maanden 19 cm gegroeit dus hij groeit wel, maar 1 cm in 3 maanden is wel heel weinig. ben gister bij ha geweest en moest toch maar naar de kinderarts omdat hij ook zo weinig eet. kwa vast voedsel. 13 dec kunnen we komen. gelukkig bij dezelfde arts als we ook met jeffrey hadden dus hij kent onze genen en erfelijke aanleg. dat is wel fijn. OJA HEB NOG EEN HOOGTEPUNT: MAIKEL GAAT IN ZN VOORRUIT. HET IS NOG BUIKSCHUIVEN, MAAR VAN KLEINE LIEVE SMURF IS HIJ NU TOCH ECHT EEN KLEINE TERROR SMURF GEWORDEN HAHAHA niets is meer veilig voor zn handjes.. dus ben blij dat we al een kind vriendelijk huis hadden hahaha.. nou ik ga ff verder, vandaag mn huis poetsen en vanavond naar mn zusje, die heeft ff een schouder om op te huilen nodig.. morgen naar bekkenfysio en daarna naar schoonmoeders en vrijdag jeffrey naar school toe. zaterdag eerst werken en daarna gaan we naar het GELDERDOME VOOR HET : NITRO CIRCUS.... zooooo vet gaaf veel zin in.. en zondag vieren wij pakjes middag met de oppas samen. dus druk druk druk.. iedereen een fijn weekend als ik niet meer online kom..
het is rusig hier ik wil iedereen die vnvnd pakjesavond viert een hele fijne avond wensen! en we moeten hier wat meer kletsen hoor
Hoi hoi, Late reactie, maar ik wens ook iedereen een gezellige pakjesavond. Jewe, hoe gaat het met je? Hier ook even niet geweest, druk druk druk. Heel het weekend sinterklaas gevierd op de peuterdans, bij opa´s en oma´s en thuis en ook nog de verjaardag van opa en oma gevierd. Maandagmorgen mocht Britt een ochtendje komen oefenen op school. Ze vond het heel erg leuk, wel is het voor mij erg wennen. Ik liep constant op mijn klok te kijken, omdat je toch optijd je bed uit moet en naar school moet en weer optijd op school moet staan om ze weer op te halen. Gek hoor als je zo thuis komt nadat ze naar school is gebracht, heb echt even lopen denken wat ik nou kon gaan doen, dus heb ik maar boodschappen gedaan en het huis gepoetst en zo had ik wel lekker tijd over om ´s middags samen met Britt met haar nieuwe kadootjes te kunnen spelen. En gisteren ORcursus gehad van 9.00 tot 19.30 met aansluitend een etentje en vandaag ook ORcursus van 9.00 tot 17.00uur gehad. Weer veel geleerd, maar is ook wel erg vermoeiend om heel de dag te zitten en te luisteren. Morgen ook weer optijd uit bed, want mijn man moet om 9.30uur in het ziekenhuis zijn, want dan wordt hij gesteriliseerd. Ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen, want hij is erg bang voor spuiten enzo, dus hopelijk blijft hij op de been. En morgenmiddag maar even opzoek voor nieuwe snowboots voor Britt, want ik lees dat er vrijdag toch wel een beetje sneeuw gaat vallen, ik heb er toch zo´n hekel aan he. Blegh rotwinter, geef mij de zomer maar. Zo nu hebben jullie weer wat te lezen he, want het is zo stil hier hihi.
hoi hoi.. inderdaad eindelijk weer wat te lezen hahaha.. lijkt me wel heel raar dat ze ineens niet meer thuis is.. maar aan de andere kant kan je eindelijk dan lekker alles gaan doen wat je al heel lang wilde doen maar nooit aan toe kwam. en wat houd een or cursus in?? en jou mannetje dus ook hakkie tjakkie mes int zakkie.. hoe is het gegaan?? vond hij het meevallen of tegen.. hier ook gedaan bij manlief toen maikel 2 weken oud was. die had alleen iets zitten bij 1 van de 2, kan ff niet op de naam komen, maar die deed dus heeel zeer maar de 1ste voelde hij bijna niet.. nou ben vanmorgen weer naar fysio geweest, en mn schoonzus is bij me langsgekomen. ging toch niet meer naar joepie, en gister avond belde ze, dus was de laatste keer voor de bevalling want morgen is ze 40 weken.. en ik ben erachter wat ze krijgt.. het word ook een jongen.. dus dat betekend dat we in totaal nu 8 jongens en 1 meid in de familie hebben.. maar zelf wilde ze graag een jongen dus ben sowieso blij voor dr.. en nu hebben maikel en jeffrey er straks weer een neef bij waar ze mee kunnen ravotten. EN MAIKEL GAAT ONTZETTEND HARD INEENS.. EERGISTER AVOND STOND HIJ OOK INEEN!!!!!!!!! echt niet normaal in 1 week van gewoon liggen naar staan en voorruit.. ik noem het maar de zeehondenmove.. want het is niet kruipen en ook niet tijgeren.. hij gaat op zn handjes en knieen zitten, dan laat hij zich voorover vallen, verzet zn handjes naar voren en trekt zn knieen weer op en zo herhaald hij dat.. echt mega lachwekkend als je hem ziet gaan, maar hij is ondertussen echt razendsnel.. EN HIJ KRIJGT OOK ZN 1STE TAND.... roep het al maanden, maar nu is hij echt bijna door.. zie het puntje al zitten.. morgen naar ikea een andere kast halen voor het speelgoed van de kids. zo 1 waar je ook lades in kan zetten en deurtjes en bakken.. kan je zelf kombineren. dus als ik hem heb staan maak ik er wel een foto van en zet hem ff op facebook.. maar goed ik ga gtst kijken.. nou jullie hebben ook weer wat te lezen.. groetjes en fijn weekend alvast..
Ben ik ook weer een keer. @Taby, dat zal zeker wel even wennen zijn dat je nu jezelf moet vermaken als ze naar school is. Haha. @Jacenhenk, Zo Maikel gaat hard zeg. Vind dat Jens ook zo hard gaat. Sinds gisteren zit hij in de wandelwagen hij paste gewoon niet meer in de bak. Is echt weer zo'n fase voorbij. hij gaat ook steeds op zijn knieen en handen zitten en dan zit hij steeds heen en weer te wippen alsof hij gaat kruipen. Zo leuk om te zien. Deze week was leuk en gezellig maar aan de andere kant ook vreselijk. Net als gisteren bijvoorbeeld: Sinterklaasavond iedereen was er behalve mijn moeder. Van de week een nieuwe broek gekocht die omgezoomt moest worden, doet normaal mijn moeder altijd. Ik zag mijn moeder altijd bijna elke dag om een bakkkie te doen, te winkelen of samen poetsen in huis. De laatste maanden toen we wisten dat ze niet meer beter zou worden ben ik er echt heel erg veel geweest en nu val je echt in zo'n gat. Ik moet elke ochtend gan bedenken waar of wat ik nu moet gaan doen omdat het zo vanzelf sprekend was dat ik daar naar toe ging. Ik mis haar echt verschrikkelijk.
Jewe, ik krijg al kippevel als ik je grote gemis van je moeder lees. Lijkt me heel erg moeilijk om het gemis een plekje te geven. Dikke knuffel. Jacenhenk, wat knap van Maikel dat hij ineens zoveel dingen gaat doen. Moet je zien hoor straks, dan is hij ineens ook weet ik het hoeveel gegroeid hihi. Hier is de sterilisatie redelijk meegevallen. Het zat op het randje van flauwvallen, maar het is niet gebeurt en dat is echt heel knap van hem. Hij is echt zo bang voor spuiten, snijden, bloed en alles wat met ziekenhuis te maken heeft. Ik heb verder geen gekke dingen gehoord jac. Maar moet zeggen dat ik in de wachtkamer ben gebleven, want had Britt bij en Barry heeft wel het een en ander verteld, maar verder niets bijzonders eigenlijk. ORcursus, ik zit in de OndernemingsRaad op het werk. En had hiervoor een 2daagse cursus. We hebben het met name over de teamrollen gehad en we kregen te horen welke functie we hebben in het team. We moesten hiervoor een soort van enquette invullen op de computer en 5 anderen moesten dit ook over mij invullen. Ik had een vriendinnen, iemand uit mijn team, een collega zorgcoördinator en mijn manager het in laten vullen en gelukkig denken zij niet heel anders over mij, dan dat ik over mezelf denk. En met die teamrollen zijn we aan de slag gegaan en verschillende opdrachten gedaan om te zien wat jou rol daarin betekend en hoe dit naar voren komt. Kan heel confronterend zijn, maar ik vond dit niet zo, maar wel heel leuk om te doen. Ben benieuwd wat voor weer het morgen wordt. Ze geven nu code oranje af. Omdat ik morgen moet werken en Barry het nog niet aandurft heb ik Britt uit voorzorg vanavond al naar mijn ouders gebracht ipv morgenochtend. En heb mijn survivalpakket klaar staan om te voet naar mijn werk te kunnen komen hahahaha. Ik heb echt een schurfthekel aan sneeuw als ik er doorheen moet, durf dan niet in de auto weg te gaan, niet op de fiets, dus doe dan alles tevoet.
@jewe: dikke knuffel meis.. en ik weet precies hoe je je voelt nu.. @taby: hier ook in de wachtkamer gebleven is verplicht zelfs.. maar ook manlief viel bijna flauw, ik moest naar hem toe komen om hem ff bij te staan. toen was het al wel gebeurd hoor... henk vertelde me dat ze een spuit geven in de bal, en dan gelijk gaan snijden en knippen. en dan de volgende.. dus het is maar 3 sec. werk. maar de huisarts had verteld tegen henk dat het voelt alsof ze een schop in je ballen geven hahahaha.. henk vond dat nog wel meevallen.. hier dus naar ikea straks.. inderdaad code oranje trouwens. maar ik heb 9 jaar op de weg gezeten en code rood of niet, je moest blijven rijden. dus ik ben niet zo snel bang. nou ik ga de jongens naar school brengen.. xx en een fijne dag iedereen
jewe...ik leef enorm met je mee...... jac lekker zoals jij sterilisatie beschrijft. zo lijkt het bijna castratie! whaha ook hier moet manlief eraan geloven na mijn bevalling. want 3 is genoeg , compleet en perfect hoe is het met je kast? had maar gezegt ik heb net zo'n vakkenkast weggedaan... stond op mijn kamer als schoenenkast maar omdat de baby straks bij ons op de kamer komt...ben ik vast begonnen met ruimte maken. er moet ook geschildert worden etc.. en manlief stuckt uiteraard we hebben nu zwarte muren en als er een baby bij komt vid ik dat erg ongezellig... met de kerst , oud en nieuw . verjaardag vd jongste 7jan en de oudstet 29maart , ben ik dus langzaam aan het beginnen we hebben gisteren ook een offerte laten maken voor dubbel glas. want boven is alles enkel glas. dus druk druk druk...... gelukkig ben ik niet erg misselijk , alleen doodmoe smiddags.... dus doe ik smorgens en savonds het meeste...... taby ik ken het... moest vandaag naar oudenbosch en de auto bleef schuiven. doodeng!!
Jacenhenk, we kwamen een vriend van ons tegen in het ziekenhuis en die had gelijk de vraag hoe de sterilisatie voelt. Barry vertelde dat het voelt als een trap in je zaakje, maar dan 2keer. Inderdaad, als je veel achter het stuur zit, dan is code oranje niet zo spannend hihi. Ik heb het er niet op, dus was vanmorgen en vanmiddag lopen naar en van mijn werk. Ach ja, goed voor de conditie. En nog een kast kunnen scoren? Bijoux, brrr lijkt me koud enkel glas boven. Ik heb op de slaapkamers nooit de verwarming aanstaan, maar vindt dubbelglas toch wel lekker hoor. Dus jullie hebben weer een nieuwe klus in huis bedacht, muren, glas. Jullie hoeven je voorlopig nog niet te vervelen. Echt fijn dat je niet misselijk bent van de zwangerschap, ik ben het 8 maanden geweest tijdens de zwangerschap. Maar die vermoeidheid is ook niet echt lekker he, zoals ik soms anderen weleens hoor. Hopelijk zakt het snel weg. Fijn weekend allemaal.
@Bijoux, Jullie hebben het er maar druk mee met verbouwen. En neem op tijd je rust he meid. Ik wordt af en toe al plaatsvervangend moe als ik jou rennen en vliegen facebook berichten lees. Jij vliegt echt van hot naar her Hier hoeft malief (nog) niks aan zijn zakie te laten doen. Ten eerste omdat we nog niet zeker weten of we met 2 kindjes compleet zijn en vind hem ook nog te jong ervoor. Vandaag een rustig dagje gehad. Mijn zusje kwam Tygo vanmorgen ophalen met de slee om bij haar taartjes te versieren. Dus hij kwam vanmiddag thuis met een kanariegele taart met allerlei snoepjes en vormpjes. Helemaal geweldig. Hij was zo trots. Ik heb vandaag bij mijn vader door gebracht samen met Jens. Er lag nog een hoop papierwerk dat nog geregeld moest worden en dat gaat een stuk sneller zonder Tygo erbij
nou zo roep je : ik ben niet misselijk en dan lig ik gisteren kotsmisselijk op bed voor leona zingen moet ,,,pffff en nu voelt het weer niet lekker.. leuk al die hormonen haha jewe , ja wij hebben t druk... al hoop ik dat het snel wta minder is.... ben haast nooit thuis. en net nu het huisje zo af is..... deze maand nog door en dan is het ergste geweest hoop ik. kan jouw zus ook hier even 2 kindjes ophalen? hihi
Ha meiden, Als eerste wil ik Bijoux feliciteren met je zwangerschap!! PROFICIAT! Had ik al gedaan via FB, maar nu nog een keertje extra! Weer even een update van mij. Vanmorgen in Tilburg geweest en we hebben onze handtekeningen gezet onder de afspraak dat we echt gaan beginnen aan het traject IVF/ICSI. Spannend.... Voor wie het interessant vindt, het technische gedeelte: Als eerste moet ik wachten tot mijn volgende menstruatie. Dan moet ik 1 maand de pil gebruiken, om ervoor te zorgen dat mijn eicellen echt vanaf kleins af aan moeten gaan groeien. Als ik menstrueer moet ik 2 afspraken maken: 1: voor de prikinstructies van de hormonen 2: voor een proefterugplaatsing (dan gaan ze alvast oefenen om de echte embryo-terugplaatsing goed te laten verlopen) Op dag 18 van de pil, moet ik mezelf gaan spuiten met hormonen. Dan zal ik daarna eerst nog een keer ongesteld worden, om daarna extra hormonen te spuiten en via inwendige echo's alles in de gaten te houden. Als het goed is halen ze daarna hopelijk een aantal hele goede eicellen eruit d.m.v. een punctie. Op die dag moet mijn vriend mee, want ik mag niet rijden en hij moet dan ook zijn zaadcellen daar achterlaten. Als dan nog steeds alles goed gaat, ook in het lab, dan moet ik pregnyl als laatste inspuiten en dan wordt 3 dagen later 1 embryo bij mij teruggeplaatst! Zoals nu mijn cyclus is word ik net voor de kerst ongesteld en kan ik mooi in de kerstvakantie (hoop net na kerst!) de prikinstructies krijgen en de proefterugplaatsing plannen (ze laten niks aan het toeval over!) Mezelf spuiten zal dan ongeveer halverwege januari beginnen. Daarna wordt ik nog 1 keertje ongesteld en dan hopelijk in februari kunnen ze mijn eicellen eruithalen en een paar dagen later er weer terugplaatsen. Dus we hebben weer wat om naar uit te kijken en naar toe te leven. Verder gaat het gewoon door in ons leven. Druk druk druk, maar dat is momenteel wel prettig, want dan hoef ik niet zoveel over zwanger worden na te denken. We hebben genoeg afleiding. Heel veel lieve groetjes van Jufaman81
jufaman dankjewel! wat fijn dat er nu schot in komt! het is een heel traject maar gun jou ook zsm een mooie zwangerschap met een lief klein prachtig kindje als eindresultaat! geeft mij ook weer extra reden om zoveel mogelijk te plassen voor mvm..... zelf ging niet alles makkelijk hier, maar mensen zoals jij hebben het zo hard nodig. @hier...het gaat redelijk , ben flink misselijk de hele dag door. ben al verschillende keren in huilen uitgebarsten omdat ik mezelf geen raad meer wist. ik wil niet klagen , maar iets minder misselijk zou geen ramp zijn..... vandaag heb ik lekker heel de dag hulp van een vriendinnetje die mee poetst. zodat alles lekker fris is....zo vlak voor de kerst met veel visite over de vloer..... en omdat poetsen nu echt even moeilijker gaat. dus ik mag niet klagen eigenlijk vandaag
zo hier ben ik ook weer eens een keer @jufamans: o wat word het dan spannend voor jullie de komende maanden.. zou het nieuwe jaar voor jullie beginnen met een echte liefdesbaby in groei en ook in december eindigen met een liefdesbaby in de armen... ik gun het jullie zo heel erg graag!! @bijoux: hoe staat het met de misselijkheid.. je zou er inderdaad niet over mogen klagen maar snap het wel hoor.. je bent blij dat je zwanger bent. maar die kwaaltjes.. @taby: hoe is het met jou meis.. nog steeds niet gewend aan alle rust die je hebt nu de kleine meid naar school is?? @hier: vannacht om 2 uur is ons nieuwe kleine neefje geboren.. hier kan ik alle details wel zetten. maar vond het niet leuk om dat op fb te doen terwijl de geboortekaartjes nog de deur uit moeten. hij heet Izak.. vernoemd naar mijn opa die heette zo.. 3290 gram (als ik het goed zeg) en 52 cm.. en een kop met haar!! echt niet normaal.. ze had me een foto gestuurd vandaar. helaas kan ik er niet gelijk naar toe om te gaan kijken want jeffrey heeft zwaar de waterpokken.. en ook nog eens krentebaard eroverheen.. dus toch maar ff wachten een dikke week. dus heb nu gevraagd of het goed is dat we volgende week zondag kunnen komen. in de hoop dat maikel het niet krijgt.. verder met maikel in het ziekenhuis geweest gister. ze hebben 6 buizen bloed afgenomen voor onderzoeken: dna (voor erfelijke ziektes, voor gluten allergie en voor koemelk en nog wat andere dingen die ik zo uit mn hoofd ff niet weet.) verder krijgen we 15 en 22 januari de koemelkallergie test en dan 28 jan. telefonisch de uitslagen. al duurt die dna test bijna 3 maanden dus kan zijn dat dan nog niet alles binnen is. maar als hij ziet dat er bepaalde waardes hoger zijn dan normaal en dat zou eerder bekend zijn dan 28 jan. dan zou hij gelijk bellen.. verder zijn ze alle 2 snotter verkouden dus echt een ziekenboeg hier.. word voorlopig dus niet afspreken bijoux.... nou ga mn wasje verder strijken net heel het huis gezogen en de 1ste was aangezet, want de hele week nog geen tijd gehad iets te doen in mn huisje!! fijn weekend allemaal!!
Bedankt dames, voor jullie lieve en meelevende berichten! Ik waardeer het enorm en het doet me goed! We gaan er helemaal voor! Vanavond naar de Mega Apres Ski Party in het Veerhuis in Oud-Gastel. Nog even flink de bloemetjes buiten zetten, nu het nog kan!! Ik mag over een paar weken met de medicatie wel alcohol drinken, maar dat ben ik niet van plan. Ik wil niks aan het toeval overlaten! Jullie nog leuke plannen?
@jufaman, doe mijn ex baas de groeten in het veerhuis. Die zal er ook wel rond hangen met zijn zoon. haha. Veel plezier. Wij gaan morgen naar de kerstmarkt in dordrecht met vrienden. Heb er zin in.
wat een gezelligheid bij jullie!! hoe was het jufamans?? hopelijk goed naar je zin gehad.. en de ex baas van jewe nog gezien?? hahaha zou wel toevallig zijn.. @jewe veel plezier op de kerstmarkt. hier: vanmorgen " uitgeslapen " de kleine kwam vannacht om 3 uur.. en na de voeding bleef hij maar huilen, uiteindelijk bij ons in bed, gooit hij zn hele voeding er weer uit. dus gelijk het bed kunnen verschonen.. daarna is hij bij mij in mn armen in slaap gevallen. om 7 uur kwam jeffrey alweer en heeft henk hem mee naar beneden genomen zodat ik nog ff lekker kon bijtanken tot 8.30.. dus voor mij doen uitslapen hahaha.. maar op zulke momenten mis ik het wel dat ik niet meer tot 11. u op mn bedje kan blijven liggen verder een rustig dagje geplant.. jeffrey voelt zich gelukkig alweer stukken beter maar die pokken die ontstoken waren op zn buik en rug en hoofd doen nog heel erg zeer, bij de minste aanraking huilt hij dat het zo pijn doet. en dat is wel heel zielig.. maar ja nog een paar dagen en dan is hij er hopelijk vanaf, hoop alleen dat hij niet al te veel littekens krijgt van die ontstoken waterpokken. nou ga weer ff genieten van mn weekend rust haha oja.. morgen ochtend mag ik weer wegen. dus ben benieuwd hoeveel er nu in 1 week met sonja bakkeren af is!!
Ik heb een geweldig leuke avond gehad! Heel erg genoten, veel gelachen en luidkeels meegezongen. Vandaag een klein katertje, maar die was snel over! Gezellig op visite geweest en nu heerlijk rustig op de bank met zn tweetjes. Drukke laatste schoolweek voor de boeg, want wij doen met het team van school as woensdag een Engelstalige kerstmusical opvoeren voor alle leerlingen en familie. En wie heeft de hoofdrol??? Precies, ikke! Dus vanmiddag al flink geoefend en morgenavond thuis nog eens alles doornemen en zingen. Dinsdagavond de generale repetitie en woensdagavond de uitvoering. Spannend!! Liefs jufaman