Haai dames, Het lijkt nu toch wel dat ik een beetje last van de bijwerkingen ga krijgen. Het lijkt al wel de hele dag of ik mijn eisprong voel aan beide kanten. Dat drukkende gevoel maar dan langdurig. Dus vervelend met bukken, tillen, lachen enzo. Zowel links als rechts onderin mijn buik voel ik gewoon dat er iets gaande is... Heel raar om uit te leggen, maar nog vreemder om te begrijpen denk ik! Morgenmiddag heb ik een gezellige high tea met een vriendin! Heb ik zo'n zin in!! Lekker ontspannen en bijkletsen, daar ben ik wel aan toe... Jullie nog leuke plannen? Groetjes jufaman81
@Jufaman, vervelend die bijwerkingen. Doet het zeer of is het alleen constant aanwezig? Leuk High Tea altijd gezellig. Veel plezier. Morgen middag gaan we alleen even naar de Ikea. We gaan de box opruimen naar zolder aangezien Jens er toch niet in wil en ik hem er eigelijk nooit in zet dus dan hebben we plaats voor nog zo'n vakkenkast met van die bakken voor het speellgoed van de jongens. We hadden al een 8 vaks kast maar die is niet meer toerijkend zeg maar... Zondag is het dweildag. Komen er allerlei dweilbandjes spelen in de kroegen. Dus alvast opwarmen voor de Carnaval. Gaan jullie ook allemaal carnavallen? En hoe gaan jullie verkleed en de kindjes? Ik ga als Bij, Tygo als Brandweerman en Jens als Dalmatier hondje. Heb er zo'n zin in. Is zo lang geleden dat ik gewoon een keer volle bak kan mee carnavallen. Of ik was zwanger of ik moest werken.
Jacenhenk, wat rot van de overbuurvrouw van je vader zeg. Wat is het toch ook een rotziekte he. Bijoux, wat fijn dat het bezoek goed was aan de gyn en dat jullie een goede echo hebben kunnen zien. Nu echt lekker gaan genieten van jullie klein wondertje hoor. En goed gescoord zeg, altijd leuk! Dramaqueentje, je leest maar lekker mee hoor, geen probleem mee. En altijd gezellig als je lekker mee wilt kletsen. Jewe, ik ken wel een paar campings, maar die hebben geen binnenzwembad. Lekker hoor camperen, alleen blijft het idd wel Nederland. Jufaman, niet fijn dat gevoel. Hopelijk heb je er morgen geen last meer van en kan je lekker genieten van je high tea, gezellig! Jewe, ideaal die kasten van de Ikea he. wij hebben ook zo'n 8 vakskast. Wij vinden carnaval ook zo leuk. We hebben van alles liggen wat we aan kunnen trekken. Zo heb ik een chinese jurk en Britt heeft precies dezelfde, zo schattig. We hebben gisterenmiddag de carnavalskleren van vorigjaar nog gepast en ze passen nog, dus ze kan ook nog als pino of als ieniemienie verkleed gaan. Volgens mij is het over 2 weken al een kindercarnavalsmiddag hier in het turfschip, is altijd erg leuk georganiseerd, dus we hebben met onze vriendengroep al afgesproken daar naar toe te gaan. Vanavond ben ik uit eten geweest bij de hotelschool in Bergen op Zoom met oudcollega's, was erg gezellig en lekker eten, we hadden een 8gangenmenu. Morgen en zondag nog niet echt plannen, lekker mijn gemak houden en maandag weer aan het werk na 2 weken vakantie.
jewe, wij gaan regelmatig naar asten. prinsenmeer.. staat op internet niet overal geweldig te boek. maar wij zijn toch al 4x geweest en we gaan zeker nog vaker. de caravans zijn vrij minimaal ingericht. maar dat vinden wij geen probleem. er is een binnenbad. buitenbad/meer en je zit in de bossen. wij hebben het er altyd super naar ons zin.... ik reageer zo even op de rest... ben misselijk pffff
@dramaqueentje: welkom en geen probleem dat je meeleest, lijkt mij ook gezellig als je mee komt kletsen en geen tijd daar heb ik ook regelmatig last van.. @jufamans: vervelend zeg.. hopelijk gaat het snel over. of blijft dit zolang je het moet spuiten.?? @taby: wat fijn dat ze het zo leuk vind op school en het weg brengen nu ook steeds beter gaat.. @jewe: wow nu de box al weg?? hier zit maikel er ook bijna niet in, maar laat hem toch nog ff staan hoor. zeker als hij straks gaat lopen is het wel heel makkelijk om hem er in te zetten als ik wat moet doen. en wat gaat hij hard zeg.. als hij zo doorgaat loopt hij wel voor het jaar maikel is dan invergelijking echt een slome hahaha.. wbt camping: mijn zus zat vorig jaar op de jungle camping.. ligt bij harderberg. echt super leuke camping .veel animatie en mooi zwembad ook voor de allerkleinste.. maikel was toen 4 maanden oud. maar hij heeft echt genoten toen. @bijoux: leuk hoor dat je met zo weinig uitgave zoveel leuke en mooie spullen kan vinden.. en nog steeds misselijk.. vervelend hoor maar moed houden, bij mij duurde het ook tot 17 weken.. oja en om terug te komen op je reactie over of henk ook wat doet: hij is heel de week weg, dus word lastig om dan een beroep op hem te edoen he!!. hier: druk druk druk we zijn net gezellig met zn 4tjes naar de lidl geweest, heb het nieuwe sonja boek gekocht en had voor 75,00 eten voor de hele week.. en daar zat het boek ook nog bij.. maikel ligt nu lekker te slapen en gaan zo pannenkoeken eten mag er 2 van sonja morgen lekker met zn allen naar de sportschool en smiddags naar mn schoonmoeder. en dan maandag wegen en met het nieuwe boek beginnen.. nou ik ga bakken fijn weekend allemaal en tot volgende week
Succes met Sonja Jac! Zet 'm op!! Heerlijke high tea gehad vanmiddag!! Lekker ontspannen en nergens aan denken gesprekken gehad met mn vriendin! Love it... Vandaag iets minder last van de bijwerkingen. Gisteravond en vannacht wel erg veel last van druk op mn eierstokken gehad. Hopen dat als ik straks spuit het niet weer heel de avond en nacht is. Maargoed, er is zeker iets gaande in mn buik, dat is duidelijk. Hopen dat ze goed groeien, maar ook weer niet te veel. Bang voor overstimulatie!
Wanner krijg je weer meer te horen over de groei?? Wbt sonja ben al sinds half dec bezig en er is nu -10 af. Nu nog qi te gaan wil weer terug naar 70 kilo liefst ietsjes minder.. Gaan nu slapen. We lagen zo lekker op onze nieuwe bank maar is morgen om 7 uur alweer op voor de oudste dus truste iedereen
Ik moet donderdag voor de 1e echo. Dus dan kijken ze naar de groei van de follikels. Moet dus nog 4 dagen wachten.... Mooie bank trouwens Jac. Wij zijn ook aan het rondkijken voor een hoekbank. En het liefst ook een grijze. Van wat voor stof is die van jullie?? En bevalt het? Wat goed al zoveel kilo eraf! Bij mij is er in totaal 20 kg afgegaan 3 jaar geleden en nu nog steeds op streefgewicht! Alleen nu met spuiten gaat mijn onderbuik (buikgedeelte onder mn navel) opzetten, omdat dat natuurlijk de follikels moeten groeien en die nemen ruimte in! Ach... tis voor een goed doel denk ik dan maar!
Jac en Jufaman, knap dat jullie zoveel zijn afgevallen. Hier lukt het ook wel met sonja bakker, maar als ik ermee stop en weer wat anders ga eten, dan vliegt het er aan. Ik heb er in de winter toch altijd wat meer last van, in de zomer eet ik altijd minder en minder zwaar eten door het warme weer ofzo, ik ben dol op stamppotten hihi. Jac, lekker aan het genieten dus van je nieuwe bank. Lekker is dat he. Jufaman, ik ben benieuwd hoe donderdag de echo is. Alvast heel veel succes. Mijn duimen gaan alvast draaien hoor. En wat een sneeuw weer vandaag he. Wel gezellig zo hoor. Maar morgen mag ik weer gaan werken na 2 weken vakantie, dus ik ben benieuwd of ik er een beetje doorheen kan komen op het fietske.
super hoor bijoux...de 1ste mijlpaal.. @jufamans: succes met de echo morgen.. zal wel ff spannend worden/zijn.. hier vanmorgen 2 uur gesport en minimaal 500 kcal armer daardoor. ik zat vanmorgen op de 88,1 dus gaat echt super goed.. ben er zo blij mee dat het nog redelijk hard gaat. al gaat het maar zo snel tot de 80 dan ben ik blij. die laatste 10 liefst natuurlijk ook zo snel maar als het daar wat stokt kan ik me er wel bij neerleggen.. moet nog een hoop natuurlijk dus ff doorzetten. zit nu ook hier op zp bij een forum van afvallen zodat we elkaar door de moeilijke momentjes heen kunnen slepen. verder zondag mijn grote jongen alweer 3 jaar.. vieren het zaterdag en zondag. maar gaat zo hard en dan komt maikel zn 1ste verjaardag alweer zo dichtbij!!! nou straks komt er iemand van thebe voor jeffrey dus ga ff nu maikel eten geven en dan mn tussendoortje. en straks nog op de slee naar de supermarkt toe. mn wasje draait ook ondertussen en moet nog een color doen. dus nog druk zat vandaag. en dan doe ik de rest van de dag helemaal niets meer. fijne dag verder iedereen!!
Pff hier een ziek jongetje op mijn schoot. Hij is gewoon in slaap gevallen. Hij ligt gewoon te kreunen in zijn slaap zo zielig. Krijg het gewoon warm dat kacheltje.
Beterschap voor je mannetje Jewe!! Goed bezig Jac! Houd dit vol, hoe lastig het ook is. Morgen 1e echo, waarbij ze de groei gaan checken van mijn follikels (lees: eicellen in wording!). Eventueel moet ik na aanleiding van de grootte ervan mijn medicatie aanpassen; verhogen of verlagen. Waarschijnlijk begin volgende week 2e echo en hopelijk al een richtdatum voor de eicelpunctie aangezien ik volgende week woensdag jarig ben.... Dus zeker wel weer spannend!
Hey meiden, Jac, goed bezig meid! Ik vind het echt knap. Hou vol he. Hoe gaat het met Maikel? Oooo spannend, Jeffrey bijna 3. Bijoux, gefeliciteerd met je mijlpaal. Jewe, beterschap voor jullie manneke. Hopelijk is hij snel opgeknapt. Jufaman, heel veel succes met je echo morgen. Spannend allemaal hoor. Ik duim dat het allemaal goed gaat. Hier even een onzeker momentje. Krijg net een mail gekregen dat de opvang van Britt failliet is. Maar ze wel gewoon de vestigingen open houden en zoeken naar een oplossing en hopen op eventuele overname. Pfffff ik weet niet zo goed wat ik moet doen of denken nu. We hebben hier in de wijk nog een opvang zitten, zal ik Britt daar inschrijven???? Of zal ik afwachten op een oplossing of overname????? Britt zit daar al vanaf het moment dat ik weer ben gaan werken na mijn zwangerschapsverlof en ze heeft het er enorm naar haar zin. De start op de kleuterschool is al zo'n grote verandering voor haar op het moment en ook nog eens een verandering die ze niet zo heel erg geweldig vindt. Het lichtpuntje aan dat alles is dat ze lekker naar de BSO mag en zich daar heel erg fijn voelt. Moet ik het haar ook nog eens aan gaan doen om naar een vreemde BSO te gaan? Terwijl het nog niet zeker is of deze opvang dicht zal gaan. Oooo jakkes toch, wat zouden jullie doen? Deze mail kwam best wel als een verrassing. Een jaar geleden gingen de prijzen wel omhoog, omdat de cijfers er niet zo goed voor stonden, maar hiervan waren we nog niet op voorbereid dat dit er eventueel aan zat te komen. Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. En mijn man is nogal makkelijk, hij zegt "kijk het even aan joh".
Even snel vanaf mob. Jewe beterschap met je knulletje jufamans succes vandaag hopelijk is de groei goed gegaan en mag je minderen en kan de eicelpunctie snel gaan gebeuren taby snap dat het rauw op je dak valt. Wel beetje raar dat ze dat niet in een bijeenkomst verteld hebben. Ik zou nog geen stappen nemen. Straks is er niets aan de hand en haal jij haar daar weg terwijl het gewoon overgenomen gaat worden... Succes en sterkte met je beslissing
@jufaman, succes vandaag. @jacenhenk, knap hoor al zoveel af gevallen. Ook zou ook echt beter me best moeten doen om af te vallen maar heb er op het moment echt zo geen animo voor. @taby, ik zou ook nog niks ondernemen. Net wat jac zegt misschien wordt het wel overgenomen al acht ik die kans klein. Zit ze op een kdv van flex? Hebben ze op haar school geen bso? Hier hebben ze dat wel namelijk dan blijven ee kinderen gewoon op school misschien dat dat de verandering ook al minder groot voor haar zou maken omdat ze dan bij kindjes uit haar klas blijft. Tygo heeft gelukkig gewoon heel de nacht door geslapen dus ben benieuwd zo of hij zich al beter voelt. Nu even snel aan kleden voor ze wakker worden.
Jufaman, Succes he meid. Jewe, fijn dat Tygo wel lekker heel de nacht heeft geslapen. Hopelijk vandaag een betere dag. BSO: Inderdaad hebben ze via school de BSO van surplus, maar van Fleks zitten ook een aantal kindjes bij Britt in de klas, dus daarvoor hoef ik het niet perse te doen. En Fleks zit een eindje verderop in de straat, dus voor de afstand hoef ik het ook al niet te doen. Ze zijn inderdaad met overname bezig(zeggen ze), maar ik ben nogal een zwart denker in dat soort gevallen. Wie wil er nu een opvang overnemen? Alle opvangen hebben het al taai genoeg met zichzelf, laat staan een financieel slecht lopende opvang als deze. En ik ben zo bang dat we straks van de een op de andere dag krijgen te horen dat ze gaan sluiten en we het maar moeten uitzoeken. Opzich wisten we wel dat het financieel niet zo heel best ging, maar na het omhoog gooien van de tarieven hebben we geen enge berichten meer gehoord en nu dit toch ineens. Inschrijven bij Surplus in gratis en waarschijnlijk voor de maandag en dinsdag niet gelijk plaats denk ik, dus zit nu in discussie met mezelf; toch inschrijven en daarmee afwachten wat de toekomst biedt of niets doen en afwachten wat de toekomst biedt en dan maar oplossingen zoeken als we dan zonder opvang zitten. Meerdere ouders moeten dan natuurlijk overstappen naar surplus als Fleks dicht zou gaan. pfffff, vanavond toch maar met mijn man even ervoor gaan zitten.
Ha meiden, Net terug van mn eerste echo. Ze zagen een aantal kleinere en een paar grote follikels. Ze hebben wel de dosering van de gonal-f verhoogd van 150 eh naar 225 eh per dag. Want ze willen dat ze as maandag toch echt wel groter zijn. Dat betekent dat ik maandag weer terug mag voor de tweede echo. Zoals ze nu konden zien verwachten ze de punctie eind volgende week (weekend) of misschien in begin van die week erop (rondom 4 februari). Ik moest dus extra gonal-f halen, maar helaas in de apotheek bij het ziekenhuis niet meer voorradig. Dus ben ik bij mijn eigen apotheek geweest en het is morgenochtend al binnen. Mooi! Ik ga het nu ook wel vreselijk spannend vinden, maar gelukkig slaap ik als een os!!! Liefs jufaman81