Mama's uit de Achterhoek

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams136, 20 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Sterkte met je moeder mejojo. Ik ken die zenuwonderzoeken met die naalden.. brrrrrrrrrrr
    Anaïs was snel met tijgeren maar haar broer juist niet.
    Schijnt dat jongens sowieso wat trager zijn dan meiden.
    Anaïs tijgerde met een maand of 6 en kroop met 8 maand. Nu loopt ze overal langs en achter een wagentje.
    Denk dat je niet te veel moet vastpinnen op wat andere kindjes op een bepaalde leeftijd kunnen(ik heb er ook wel neiging toe hoor!;))

Loesjuh gefeliciteerd met Je meisje! Leuke traktatie! Was het een leuk feestje? HEeft ze het een beetje meegekregen?
    En succes met je nieuwe baan morgen!

Hoe is het met Roan Moonlight? Leuk knuffeldoekje had je gemaakt zeg!

ben vandaag naar de rommelmarkt geweest en een mooie houten poppenwagen voor mn meidje dr eerste verjaardag gekocht. Ga hem nog wel een beetje opknappen en een leuk dekentje inmaken en dan vraag ik aan een van de oma's wel een leuk popje;)

Gisteren voor het eerst weer een goede eetdag! Heb heel veel baat bij de osteopaat. Ze had eerst een heel plat koppie door een voorkeurshouding en dat is door de osteopaat behandeling helemaal weggetrokken!

Ik hoor er eentje wakker worden!

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Mejojo: Wat naar voor je moeder zeg bah! Heel veel sterkte de komende tijd. Kan me voorstellen dat je dan wat minder op het net zit, logisch natuurlijk.
    Ik zou me ook niet teveel vastpinnen aan wat andere kindjes doen hoor! Roan tijgerde ook pas met 9 maand en ik denk dat hij het echte kruipen over gaat slaan. Hij rolde trouwens ook pas met 6 maand, dus hier al helemaal een trage ;)

@ Pinquin: Fijn dat Anais een goede eetweek gehad heeft. Hoe was het in de Apenheul? Ik heb daar in mijn jonge tienerjaren nog gewerkt als ingangsfotograaf :) hahaha.
    Wij wilde vandaag ook nog ff naar de rommelmarkt (hanzehal of niet?) Maar zijn er toch niet aan toe gekomen.

@ Loesjuh: Wat een ontzettend leuk idee zeg, van die woezel en pip bubbels!

Met Roan gaat het op zich wel goed. Hij is ontzettend druk aan het oefenen, hij heeft sinds vorig weekend het zelf gaan zitten helemaal ontdekt en gaat ook overal zitten. Hij wil zich ook dolgraag optrekken, maar hij heeft nog niet door, dat hij dan eerst op zijn knietjes moet gaan zitten. Hij gaan dan op zijn billen zitten en pakt dan vast waar hij zich wil optrekken, wat dus niet lukt. Weer een puntje om gefrustreerd door te raken, arm ventje. Alleen is hij weer erg benauwd en flink aan het roggelen, ik hoop gewoon een verkoudheidje. We zijn wel weer aan de ventolin gegaan, maar nu lijkt het weer niet aan te slaan.
    Zelf ben ik aan het naaien geslagen, werkt zeer verslavend. Heb nu 2 labeldoekjes gemaakt en ben op het moment bezig met een slaapzak voor Roan. Hopen dat die gaat lukken. Heb al allerlei ideeen wat ik nog meer wil maken (kussenslopen voor in de woonkamer, knuffeltjes en wil me misschien een keer wagen aan kleding voor het mannetje). Maar eerst maar eens zien dat die slaapzak af komt.

Meiden, ik ga zo naar bed toe. Drukke week aankomende week! Volgend weekend gaan we lekker een weekendje weg met z'n 3en naar Center Parcs, heb er helemaal zin in!

3. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Soow ik was jullie kwijt!

Het verjaardagsfeest van Megan was erg leuk en druk, maar voor Megan eigenlijk te druk. Er waren zoveel mensen, en ze moest iedere keer huilen echt heel zielig.

Vandaag getrakteerd op het kdv en het was ook de eerste keer dat ze een hele dag moest. Maar ze heeft het goed gedaan. Vond het wel jammer dat niemand iets gezegd heeft over hoe de dag ging (met trakteren enzo) en wat ze ervan vonden. Ik zal het maandag nog eens vragen.

Hoe is het met jullie???

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Zit ze nog steeds op dezelfde groep@ Loesjuh?

Je moet daar echt naar vragen hoor en anders een fototoestel meenemen.
    Mijn ervaring is dat het pas leuk wordt op de dreumesgroep!

Moet jij extra terugkomen bij het cb vanwege de groei van je meisje?
    Ben vandaag geweest. Ze was nog meer afgevallen, terwijl ze vorige week juist een beetje was gegroeid.
    Ze vonden het toch wel fijn als ik over een maandje nog even terug kom en ook nog een keer naar de kinderarts ga.(Heb maandag een afspraak)

Moonlight hoe is het bij jou meis?
    Gaat het nog steeds goed op het kdv?

mejojo hoe is het bij jou? Nog veel zorgen om je moeder?

Ik ga zo mn bedje in. Mijn meisje is vrij rustig de hele avond dus hopelijk de nacht ook. Zou fijn zijn!

5. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ja ze zit nu op 2 groepen, vandaag op 2 en maandag op 3 en 2.
    Wel jammer hoor, ze zeiden er helemaal niks van.
    Heb er ook niks van terug gezien verder, zoals de doos waar het in zat enzo en de dingen die over waren & dr muts die ze gemaakt hadden. Njaa maandag vragen ofze hem nog hebben.

Oehh en je meisje weer afgevallen? Hoe zwaar is ze nu?
    Megan was weer wat aangekomen gelukkig, maar nog veel te licht. Ze is nu 7790 gram en ze was 185 gram aangekomen in 3 weken.
    Ik moet ook weer terug komen over een maand, maar dan gewoon op het weeguurtje.

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Oh maar dat is wel lekker gegroeid zeg!
    Ze weegt nu 9280 gr en is 74,5 cm
    Begin september woog ze 9560 en vorige week nog 9510.
    Maar goed ze eet slecht. Spuugt veel op het moment en zit duidelijk niet lekker in dr vel.

Ach het komt wel goed.

Raar is dat van het kdv! Ik zou er ook nog even om vragen hoor!
    Ik vind baby3 erg leuk. Heb nog overwogen om overplaatsing te vragen maar vind de dreumesgroep ook zo leuk én als ze in B3 zitten komen ze niet in de dreumesgroep.

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ja mij lijkt de baby3 ook erg leuk, is tot 2,5 jaar hoorde ik van de leidsters. Merk dat Megan nu ook graag met andere kindjes speelt.

Lastig zeg dat Anais nog steeds spuugt, en slecht eet. Hopelijk is ze de volgende keer bij het wegen weer wat aangekomen.

Hier gaat het met vlagen goed. Er is 1 soort fruit wat ze lekker vind (bosvruchten joghurt) en 's avonds eet ze met de pot mee. Gaat heel weinig in moet ik zeggen en ze vind vooral vlees erg lekker. Maar dan kan ze in iedergeval proeven.

Trouwens, ik was vandaag bij de Tuunte (was er nog nooit geweest) maar wat ene leuke kleertjes hebben ze daar zeg. Had het niet verwacht!

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

heey dames,

hier gaat alles redelijk goed,
    mijn moeder krijgt met nu en 2 weken een mri scan, ze hebben haar al ingepland maar bellen haar gewoon van : morgen ofzo moet je in de mri.
    het gaat niet zo heel goed met der, en die onzekerheid is voor me mams niet fijn, ze wil zo graag weten wat ze mankeerd, maar toch eigenlijk ook weer liever niet, ze heeft er geen goed gevoel bij.

met mij gaat alles verder wel prima :) ik had gister ongi moeten worden, ben misselijk, extra moe,steken in buik en borsten.verhoogde temp en moeilijke stoelgang, allemaal een beetje als mijn wat ik in mijn zwangerschap ook had. alleen toen had ik gevoelige tepels.

maar een negatieve test..... ik hoop zo dat ik zwanger mag zijn.
    vorige keer teste ik pas na 10 dagen overtijd omdat ik op vakantie was kon het niet eerder. dus ik weet niet of ik misschien gewoon een laag hcg heb ofzo.maarja anders maar gauw ongi worden dat ik ronde 2 in kan ;)

ik zie dat de verjaardag van megan wel redelijk geslaagt was, jammer dat het voor haar wat te druk was,

en anais eet slecht en spuugt nog steeds... balen zeg !!

tuunte heeft trouwens indd wel leuke kleertjes, had het zelf ook niet verwacht maar de buren hier kopen daar weleens en toen ben ik zelf ook eens gaan kijken, maar vind wel dat ze er leuke kleertjes hebben ! net als terstal.

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden.

Mejojo, hopelijk zal het meevallen bij je moeder.
    Natuurlijk wil ze weten wat er is...maar sommige dingen wil je soms liever niet weten.

Tuunte heeft idd leuke kleertjes maar doet kwa prijs niet meer onder voor de hema/H&M oid...Net als de terstal.
    Ze zijn soms duurder dan bijvoorbeeld name-it ofzo.
    Maar het is wel redelijk kwaliteitsspul als je het vergelijkt met zeeman/hand/wibra(en ook daar koop ik genoeg:p)

10. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Zo:D wat een berichtjes weer allemaal. Wij zijn net terug van een weekendje Centerparcs! Was errug geslaagd. Voor het eerst met Roan naar het zwembad geweest en hij vond het echt geweldig!! In het peuterbadje zwom/kroop hij zo weg hihi. Hij gaat ook ineens overal tegen aanstaan. Echt elke week gebeurt er bij hem ineens wat, zo leuk om te zien.

Balen Pinquin dat Anais nog steeds zo spuugt en afvalt :(

Mejojo, balen dat jullie nog steeds zo in onzekerheid zitten met je mams...

Tuunte vind ik inderdaad ook erg leuk! Dacht altijd dat dat een best dure winkel was, maar dat valt dus 100% mee ;)

11. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

@ Mejojo ik ga voor je duimen!!

@ Mams, ik kende Bakkaboe niet (dat merk van de tuunte) maar vind het erg leuk spul. Ik koop meestal online merkkleding maar nu dat Megan naar kdv gaat wil ik niet haar mooie kleertjes daar naartoe aan doen (want die komen echt vies terug haha).

@ Moonlight klinkt als een heerlijke vakantie!!

Nou ik heb gelukkig de muts en deurplaat weten te bemachtigen, ze hadden het gelukkig bewaard! :D En Megan heeft het erg leuk gevonden dus helemaal goed!:D
    Morgen lekker vrij en op bezoek bij een gastouder in Warnsveld voor de overige dagen. Ik ben toch 1 keer per week een dag vrij dus echt veel verwacht ik die gastouder niet nodig te hebben.

12. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hey hallo! Hoe is het bij jullie? Ook allemaal zo zenuwachtig voor sinterklaas ;)

Ik zit alleen thuis...en ik verveel me een beetje haha

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Niet aan het naaien moonlight?
    Ik zit lapjes te knippen voor het dekentje voor de poppenwagen die Anaïs voor haar verjaardag krijgt.
    Mijn schoonmoeder maakt Quilts en mocht in haar lappenkelder te keer gaan:)
    Bekijk bijlage 28445

Dit is het wagentje, maar die ga ik nog wel een ander kleurtje geven denk ik!
    Mijn moeder maakt een lappenpop.

14. Popkoorn

mijn zoontje is nog te jong om te snappen wie of wat sinterklaas is... maar zijn papa trekt zich daar niets van aan, die heeft allemaal cadeaus gekocht want tja, het is toch zijn eerste sinterklaas hé ;) haha, vanmiddag komt om half 2 de trein aan met sinterklaar erin ... gaan misschien even met de buren kijken, die hebben een dochtertje van 3 weken ouder,

helaas nog steeds geen nieuws over mijn moeder :(

pinquin: wat een leuk wagentje zeg !!
    het wagentje ook zelf gemaakt .. ? of dat niet ?

hoe gaat met met anais ?

moonlight: hoe is het met roan ? is hij trouwens al weer van de pufjes af ? of heb ik ergens overheen gelezen ??

ohjah en dames ... zoals jullie zien..... zijn wij zeer gezegend :D:D:D vandaag een week overtijd... veel misselijk veel spugen steken in de buik beetje krampen, hoge temp etc etc. dus ik dacht : ach ik heb de hele week al elke dag een test gedaan, kan vandaag er ook nog wel bij, zal wel weer negatief zijn... zodra de kruidvat test gedaan was ( 2 voor 5) dacht ik : ach ik gooi hem gewoon weg, ik hoef niet eens nog een keer te zien dat het negatief is..... 2 minuten later toch maar uit de prullebak gehaald.... en .... een heel licht streepje !!!!
    maarja streepje is streepje :D:D:D

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mejojo gefeliciteerd meid!! Leuk! nieuw beebje in aantocht!!
    Raar is dat he als het allbei de keren eerste ronde raak is?
    (had ik wel in ieder geval)

Het wagentje heb ik laatst op een rommelmarkt gekocht. Ga het nog wel schuren en opnieuw lakken denk ik.

Wij vieren nog steeds niet echt Sinterklaas.
    Volgend jaar ontkomen we er niet aan maar voor dit jaar doen we het nog heel kalmpjes aan.

16. Popkoorn

ja heb je ook goed ;) zolang ze er niets van snappen ;) maarja mijn man zag zoveel leuk speelgoed ... hij zocht gewoon een reden om het te kopen en heeft het nu gevonden ;) haha...

jaa ben echt super blij dat het weer in 1 keer raak is,
    vooral omdat de artsen mij zeiden ( voor de eerste zwangerschap al) dat het weleens lang kon duren voor ik zwanger werd , en dat als het al lukte ik heel blij moest zijn met 1 kindje
    en nu ben ik weer in 1 keer zwanger.... voelt toch wel heel bijzonder als ze allemaal zeggen dat weleens moeilijk kon worden :D

17. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hallo dames!

Ik lees dat hier meer dames zijn uit de omgeving van Zutphen...
    mijn vraag is of jullie kdv ABC kindercentrum kennen, mijn zoontje gaat daar vanaf april heen, en ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden. Mijn eerste indruk is erg goed... aardige leidsters, goede dagbesteding met die kleintjes...

ben benieuwd!

Groetjes!

18. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

@ Mejojo gefeliciteerd meid!!!!!!!!!!! Super!

@ Pinguin, gaaf poppenwagentje! Leuk dat je zo creatief bent, ik totaal niet haha. Kan nog geen knoopje vastmaken.

@ Moonlight, wij vieren wel sinterklaas. Maar meer voor Megan al snapt ze er niks van. Met mijn ouders en gewoon gezellig doen en Megan wat kadootjes. Heb een Little people boerderij en stal en wat kleine figuurtjes. Allemaal in de aanbieding gehaald ooit.

@ SanneT welkom! ABC kindercentrum ken ik wel. Ben er 1 keer geweest en zag er wel goed uit. Ik heb niet voor dit KDV gekozen omdat het in de stad is en niet echt op de route van mn werk.

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Mejojo, gefeliciteerd!!!Super zeg!

Ik ben vandaag op trouwjurkenjacht geweest en geslaagd! :D

20. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Mejojo! GEFELICITEERD!!! Kreeg helemaal kippenvel toen ik het las! Goed joh!

@ Pinquin: Wat een ontzettend leuk poppenwagentje zeg! Ik vind hem al leuk hoe die nu is op de foto, maar goed, dan heb ik hem nog niet in het echt gezien natuurlijk. Ik wilde inderdaad gaan naaien, maar ik heb ruzie met de naaimachine. Ik heb hem maar even bij mijn moeder neergezet (is van haar) kan zij hem na kijken, voordat ik hem uit het raam gooi grrr..

@ SanneT: Ik weet alleen dat het kdv daar zit en dat het opgezet is door een oud leidster van de blokkentoren. Ben je er al langs geweest?

@ Mams: Leuk! Heb je een mooie jurk gevonden?

Roan is van de pufjes af, we hebben het nog wel even geprobeerd, maar hij is verkouden en daar helpt het niet tegen. Het duurt me allemaal wel een beetje lang voordat het over is, dus misschien bel ik morgen toch maar weer even de huisarts. Hij heeft gelukkig verder geen koorts en hij is er niet minder vrolijk om, maar het snot vliegt alle kanten op. Hij is nu al vanaf eind augustus met 2 weken niet, verkouden. Zal niet helemaal goed zijn lijkt me...? Al merk ik op mijn werk wel dat alle kindjes verkouden of ziek zijn, maar als het om je eigen kindje gaat....;)

Deel Deze Pagina