Wij hadden ten eerste geen 'officiele' trouwkleding, ten tweede hadden we nauwelijks gasten (30 man voor de hele dag, waarvan meer dan de helft zo'n beetje uit kinderen bestond), we hadden geen speciaal gehuurd trouwvervoer (we zijn met 'n lesauto naar 't stadhuis gegaan), bruidsboeketje was ook niet zo duur en mijn man kende de eigenaar van de zaak waar wij 'n lopend buffet gehouden hebben, wat ons behoorlijk veel scheelde in prijs. We hadden geen feest 's avonds, omdat we dat zélf niet zo leuk vonden en we dus veel gasten met kleine kinderen hadden. En als fotograaf ken je vaak meer fotografen, dus dat was ook zo geregeld (voor nop). Onze trouwringen zijn ringen van titanium, zonder poespas (ik geloof bij elkaar nog geen 100 euro). De trouwkaartjes heb ik zelf ontworpen en laten afdrukken bij 'n goede copyshop (niet van echt te onderscheiden) en dat hebben we ook bij de kaartjes naderhand gedaan. En verder was ons bedankje een kistje met hartsnoepjes, gekocht bij de action. In totaal waren we minder dan 3000 euro kwijt.
Oh dat valt idd wel mee. wij hebben dus ongeveer 45 gasten+15 kinderen voor de receptie. We willen met de 13 gasten van de dienst en hun kinderen gaan eten. Gewoon een eigen samengesteld buffetje. En daarna receptie. Achtergrond muziekje erbij en af en toe rond met wat hapjes. Vriend heeft een pak gezien bij de Otto(2 voor de prijs van 1 voor 80 euro) en voor mij gaan we bij Dreamdresses in Arnhem voor een mooie galajurk.(Ik mag van vriend geen broekpak ofzo hahaha) Fotograaf zijn we nog mee bezig.. Verder gewoon zoveel mogelijk zelf regelen.
Ik kom ook uit de Achterhoek. Woon in dezelfde stad als Moonlight en heb het vermoeden dat Mijkeltje daar ook woont. Ben net 37 mamma van 2 lieffies en momenteel hard op zoek naar werk!
@Pinquin ha! Jij ook hier! Gezellig @ Marijkeltje welkom! ehmmm even over de muis.....tja daar viel nog maar weinig aan te doen. Helaas niet overleefd. Meneer de kater wilde hem ook niet afgeven en begon zelfs te grommen als ik in de buurt kwam...het ergste was nog wel dat hij hem onder mijn neus met huid en haar opvrat....en ja ik geef hem echt gewoon te eten hoor! pffff.......morgen gaat Roan voor het eerst naar een dagverblijf....ben zooo zenuwachtig en dat terwijl ik zelf op een dagverblijf werk! meneertje heeft in zijn korte leventje al 4 gastouders versleten, dus dat gaan we echt niet meer doen. Vandaag was hij nog even voor de laatste keer bij de gastouder en zij durfde gewoon te zeggen dat ze gek van hem werd...:x hoe bedoel je proffesioneel . Bleek hij vanochtend "weer" anderhalf uur gehuild te hebben. Ik vroeg haar wat ze dan deed, tja van alles , in de stoel zetten, lopen etc. Terwijl ik haar al 100 keer verteld heb dat als meneertje 's ochtends jengelig wordt, leg hem dan gewoon in bed! Maar nee....ik had gezegt rond 10 uur, dus dan hou ik me daar aan. Wat dat betreft ben ik blij dat hij naar een dagverblijf gaat (neemt natuurlijk niet weg dat ik niet zenuwachtig ben) daar lopen in iedergeval proffesionele leidsters rond, die me niet vertellen dat ze gek worden van m'n kindje!!
Wat ontzettend vervelend dat het met de gastouders niet ging Maar opt kdv komt het vast goed hoor! Niet druk maken.
ahum.....zie ineens dat ik je naam verkeerd schreef Mijkeltje Leuke blog heb je trouwens!! Ja ik weet het dat het vast goed komt hoor! Maar toch...vraag me af hoe ik vannacht zal slapen Jij bent ook gastouder toch Mams136?
Jemig wat 'n rare opmerking van die gastouder zeg! Kan me voorstellen dat je je daar verre van happy bij voelt en het is inderdaad van alles te noemen, maar 'professioneel' zeer zeker niet!! Thx voor je complimentje trouwens, altijd leuk!
Ja ik ben ook gastouder. Heb 2 oppaskinderen, 1 van 6 en 1 van 8. Werk nu al ruim 2 jaar in hetzelfde gezin.
Hier ook een mama uit de Achterhoek. Mijn kleine dame is alweer 2 jaar. En we denken nu heel voorzichtig aan een tweede. Kreeg nl. bij de eerst pre-eclampsie en Hellp bij 29 wk. Ben benieuwd hoeveel dames uit de regio hier actief zijn
Ik kom ook uit de achterhoek, uit dezelfde stad als een paar andere mama's hier! Nog iets meer als een maand en dan word mijn kleine meid alweer 1 jaar, wat gaat het toch hard. Pinguin, naar wat voor werk zoek je?
haha ja Zutphen Ik zoek iets in administratief/secretarieel werk. Wil ook nog wel in een winkel ofzo. Maar kom uit de horeca en wil dat niet meer. Mijkeltje zie dat je op 20/12 bent uitgerekend. Was ik ook vorig jaar. Gelukkig is ze wat eerder geboren
Nou, wat mij betreft komt de kleine zo rond kerst hoor... Weten we tenminste zeker dat 't kerstvakantie is (wat een hoop heen en weer gedoe scheelt) en dan hoef ik niet te veel te missen van m'n studie...
Ik had kerst ook wel fijn gevonden, maar ze was nogal groot van stuk dus ben blij dat ze toch iets eerder is gekomen. Ik vond het wel een geweldige periode om in te bevallen trouwens!
Ja, ik ben benieuwd... Wel handig ook om antwoord te geven als m'n dochter vraagt 'wanneer komt de baby ook alweer?' 'Als de kerstboom staat, Noah...'
@ Melanie, Welkom! @ mams136 fijn te lezen dat er ook gastouders zijn die langer dan 6 weken bij een gezin blijven Vandaag roan naar kdv gebracht...WOW ben helemaal verrast! Het ging echt super goed!! Nu even druk kaarten aan het bestellen voor Borsato&Friends met vriendinnen.