Mama's uit de Achterhoek

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams136, 20 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hoofd P&O klinkt als HBO niveau? Is voor mij te hoog gegrepen, heb wel HBO gedaan maar niet afgemaakt.
    Ik hoop dat ik aan de slag kan bij het cwi, daar zoeken ze mensen op een callcenter en dat werk heb ik altijd gedaan. Dat loopt trouwens en hoor eind van de week of ik op gesprek mag.

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hihi@fraser

Ik dacht laatst dat ik je zag op het kdv Loesjuh maar dat denk ik bij iedereen die met een meisje van die groep af komt:D Ik zeg ook iedereen gedag Nu hahahahaha

Wij zijn vandaag naar de Apeheul geweest. Heerlijk weer! En we hebben een jaar abonnement dus tot 1 november mogen we er nog gratis in!
    Van de keren dat ik geweest ben heb ik nog niet zoveel apen als vandaag gezien!

Werk je nu niet?
    Ik niet. Pff moet echt aan het werk hoor. Ben het helemaal zat het thuis zitten.
    Morgen weer wat brieven schrijven!

Fijn dat ook vrijdag goed ging Moonlight! Hopen dat het zo blijft gaan!

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hier ook iemand uit de achterhoek
    iedereen kwam zo'n beetje uit zuthen las ik ..? hier iemand die wat dichter mams136 in de buurt woont) ( Winterswijk)

ben 20 jaar, heb een zoontje van 7,5 maand en ben gewoon lekker thuis blijf mama ( eigenlijk omdat ik chronische ziek ben.. maarja vind het heerlijk om nu gewoon lekker thuis bij mijn ventje te zijn :D)

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi Mejojo,

Welkom hier!

Hier weer een drama nacht.
    Tygho heeft de laatste tijd erg veel nachtmerries.
    Hij is daar heel moeilijk uit wakker te krijgen en schreeuwt constant..z'n stem word er zelfs helemaal schor van :(
    Begin van de nacht was het dus weer bingo, en rond een uur of 4 weer.
    Ook was meneer om 6uur wakker.

Vandaag dus maar weer lekker rustig aan prutsen bij huis.
    Vanmiddag weer rijles.
    volgens mij nr 11 alweer :)

5. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    @Mejojo: welkom! Ik ben ook vanuit chronisch ziek-zijn een soort van thuisblijfmoeder. Ik werk wel als fotograaf, maar ben dus erg veel thuis.

@Mams: wat akelig als je kind zulke heftige nachtmerries heeft! Enig idee of er wat aan te doen is?
    Succes met je rijles! Bij wie les je?

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik les bij Ingrid Hilbelink(Lichtenvoorde)
    Erg fijne instructrice...echt een aanrader.

We hebben inmiddels gemerkt dat na drukke dagen de kans op zulke nachtmerries groter is dus zoveel mogelijk rust houden en structuur.
    Maarja je kan niet overal nee tegen zeggen he... verjaardagen e.d
    Tygho is een mannetje dat zich nergens voor kan afsluiten.
    Hij MOET en zal alles zien,alles volgen.
    En dat is voor ons, maar vooral voor hem erg moeilijk.
    Hij kan die indrukken nog niet goed genoeg verwerken.

Het is alleen erg vervelend dat hij niet wakker te krijgen is uit zo''n nachtmerrie.
    Je kunt rustig 30 minuten met hem bezig zijn dattie nog steeds slaapt(en krijst)

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Nee, zegt me niets... Mijn man is rij-instructeur en kent zodoende nogal veel intstructeurs/instructrices, vandaar dat ik nieuwsgierig was... Misschien zit wat dat betreft Lichtenvoorde ook te ver weg. Wel fijn dat je zo tevreden bent, dat scheelt al zo'n hoop!

Lastig als je ventje zo moeilijk die indrukken kan verwerken. En inderdaad, je kunt niet elke verjaardag overslaan... Gelukkig weet je dus wel enigszins wanneer hij er last van krijgt, dan kun je je er eventueel op voorbereiden zelf...
    Maar heftig lijkt 't me wel, ook voor Tygho zelf!

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Is idd erg moelijk..vooral voor hem.
    Hij kan (net zoals zn mama) de dagelijkse dingen niet buiten de slaapkamer houden.
    Ik lig ook altijd in bed nog te denken/piekeren over van alles en nog wat.
    Dat heeft hij overduidelijk van mij.
    Alleen krijgt hij nachtmerries omdat hij er niet over kan praten...zich niet kan uitten.

9. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Mams136: Wat zielig dat Thygo steeds van die nachtmerries heeft! Lijkt me voor jullie ook moeilijk om je ventje zo te zien.

@ Loesjuh: Ja het is wel HBO niveau! Jammer anders had ik je de vacature even doorgestuurd.
    Zit jou kindje ook op het kdv waar de kids van Penquin op zitten? Roan zit hier namelijk vanaf donderdag voor het eerst!

Hier hebben we vanacht ook een "zware" nacht gehad, meneertje om 3 uur wakker en om half 5 nog niet in slaap...pffff. Hij is ook nog steeds erg benauwd, heb even een afspraak gemaakt bij de huisarts voor vanmiddag. Hopen dat hij er wel wat voor krijgt, 5 weken terug is hij 2 weken aan de Ventolin geweest, maar dat helpt voor geen meter. Omdat hij een luchtwegachtergrond heeft, moeten we nu op zoek naar iets waar die dus niet tegen zou kunnen. Ik zou het dus echt niet weten!

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hmm dat is ook vervelend zeg! :(

Moet je dan allemaal van die allergie onderzoeken doen?

11. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Denk dat we dat vanmiddag horen. HA had al wel gezegt dat een allergietest op deze leeftijd onbetrouwbaar is. Als er een uitslag uitkomt dat hij geen allergie heeft, wil dat nog niet zeggen dat hij dat niet heeft. Alleen als het er wel uitkomt is het zeker. Al heb ik al vanaf dat hij een paar weken was het idee dat hij koemelk allergie heeft. Hij huilde toen ontzettend veel, heel veel kramp, ontzettend harde ontlasting en hij was onverzadigdbaar. Nu heb ik het gevoel dat ik toen niet serieus genomen werd, want hij groeide goed en sliep 's nachts gewoon door.
    We zijn toen overgegaan naar Nutrilon Omneo, dat zou ook hypoallergeen zijn. Met 6.5 maand zijn we overgegaan naar de opvolgmelk, de standaard versie van Nutrilon. En vanaf toen is hij benauwd geworden. Dat bedachten we ons gisteren ineens. Misschien kan de huisarts hier dan wat mee.

Wat ben ik trouwens blij dat ik af ben van het rijlessen, pfff had daar altijd zo'n hekel aan. ben ook 2 keer gezakt voor m'n examen, alleen doordat ik zo onzeker/zenuwachtig was. Terwijl ik best wel kan rijden.

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Bij koemelkallergie zie je vaak ook eczeemvorming...heeft Roan dat?

Wel moeilijk idd om uit te vinden wat zo'n kleintje heeft :(

13. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hij had tot voor kort wel plekken op zijn rug en buik. Heel ruw. Maar dit hebben we heel consequent 2x per dag met vaseline ingesmeerd. Nu is het dus over. Of het nou door de warmte is geweest of wat anders..? Ik weet het niet. Vind het wel erg lastig!

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Kan het me voorstellen hoor.
    hopelijk komt er iets uit!

15. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

@ Pinguin haha ja das wel lastig als je niet weet hoe ik eruit zie. Ik haal Megan altijd om half 5 op. Dus dan zou het rond die tijd moeten zijn. Leuk een abonnement op de Apenheul! Wij hebben er nu 1 van de dierentuin, is wel makkelijk als we op een zondagmiddag even niks te doen hebben.
    En ik werk idd niet, krijg een uitkering (ww) maar die loopt eind november af. Dus ik hoop echt dat die baan bij het CWI/UWV wat word. Is lekker dichtbij. Enige nadeel is dat ik waarschijnlijk flexibele opvang moet regelen.

@ Mams136, wat sneu voor Tygho! Ik herken het wel, Megan word nu ook steeds vaker wakker 's nachts, ook helemaal overstuur. Succes met je rijles, ik heb er tig lessen over gedaan.

@ moonlight159 klopt! Ze zit ook daar, geloof niet in dezelfde groep. Megan zit in baby 2. En is het geen optie om terug naar de Omneo te gaan? Gewoon om te kijken wat er gebeurt? Het is idd lastig allemaal.

16. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Loesjuh: Roan gaat naar verticaal 2. Dus inderdaad niet dezelfde groep.

Kom net van de huisarts vandaan, wat hij hoort is waarschijnlijk geen allergie. Hij hoort iets wat met een ontsteking (longontsteking of bronchitus) te maken heeft. Roan krijgt nu 7 dagen antibiotica en daarna kijken we verder. Hij is voor de rest niet ziek ofzo, geen koorts en vrolijk. Maar dan nog zou het kunnen zei hij.
    Het is dus maar weer even afwachten...:(

17. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    pf wat lastig is dat toch he Moonlight!
    Hopelijk slaat de ab aan en voelt hij zich gauw weer beter meis!

Loesjuh, ik kom ook altijd om half 5, helemaal nu ik niet werk.

Jeetje mams136 Heftig voor jou die nachten.
    Je kan er zo weinig tegen doen!
    Zelfs als ze wel kunnen duidelijk maken wat er aan de hand is vind ik het nog moeilijk!
    Quinn had laatst steeds leeuwen op zijn kamer waar hij bang voor was. Gillend en bevend rende hij dan onze kamer in. Moeilijk om dan te overtuigen dat er niets aan de hand is hoor!
    Sterkte in ieder geval!

Ik zit de hele dag al te broeden op sollicitatiebrieven.
    Pff vind dat zo moeilijk! Heb de laatste 10 jaar voor dezelfde werkgever gewerkt en per juni ontslag genomen. En er dan weer inkomen is best pittig vind ik!

18. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Dan kan het heel goed dat je me gezien hebt!
    Kreeg zojuist mail van het kdv dat de wachtlijst voor flexibele opvang meer als 2 jaar is!
    Nu maar hopen dat ik voor vaste 3 (of 4) dagen nog opvang kan krijgen anders moet ik een andere kdv zoeken.

19. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Loesjuh
    Klopt dat er een enorme wachtlijst voor staat. Ik werk zelf bij deze organisatie als leidster (ander dagverblijf dan waar onze kids naar toe gaan). Wij hebben op het moment een wachtlijst tot mei 2010....!
    Er zit trouwens wel een nieuw dagverblijf aan de Laarstraat. (oooohhh ik stuur ze naar de concurrent! ;))

20. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Had niet verwacht dat daar zoveel animo voor was, flexibele opvang. Is toch een stuk duurder als normale opvang.
    Weet jij of er net zon wachtlijst is voor normale dagopvang? Ga morgen sowieso ff bellen.
    Heet die nieuwe opvang Koetjeboe ofzo?

Deel Deze Pagina