Mama's uit de Achterhoek

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams136, 20 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Nee flexibele opvang durf ik niet te zeggen wat de wachtlijst daarvoor is. Weet wel dat ze het gaan veranderen. Eerst zou het op het ZV zijn (verticaal 2) maar nu krijgt elke locatie een aantal flexibele kindjes (wij 1 aangezien we maar 2 groepen hebben). Zou je eens met klantrelaties moeten bellen, die kunnen je dat zo vertellen.
    Nieuwe kinderdagverblijf is niet koetjeboe, maar zit er precies tegenover ABC heet het geloof ik.

2. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ah okee ik zal eens kijken of ik er wat van kan vinden.
    Het liefst blijf ik natuurlijk op het ZV (zit bij mij om de hoek, echt ideaal), maar het moet wel te doen zijn. Het komt er nl op neer dat ik de ene week 4 dagen (of minder) opvang nodig heb, en de andere week eigenlijk niet. Erg lastig allemaal!

3. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    En gastouderopvang dan? Heeft bij ons dat niet zo goed gewerkt dus wat dat betreft kan ik geen positieve verhalen vertellen, maar ik denk dat dat voor jullie beter haalbaar is. Die zijn over het algemeen wel flexibeler. Ik zal het wel bij dezelfde organisatie doen als het kdv! (wel zitten er per 2010 wat ogen en haken aan de gastouderopvang).

4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ja ik heb wel eens gezocht naar gastouderopvang maar word er niet echt wijzer van. Maar ik vind de KDV eigenlijk ook wel heel fijn, leuke leidsters enzo.

5. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Okee, 4 dagen opvang was ook niet mogelijk dus er zit niks anders op om haar naar een andere opvang te doen. ABC had wel plaats dus als ik word aangenomen dan gaat ze daar heen. Wel moet ik nu al de opvang stopzetten, beetje tricky maar anders betaal ik dubbel, das ook zonde.

Hoestie met jullie? Wat een somber weer he?

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hier gaat alles goed. Dochterlief is vandaag thuis, omdat ze de laatste dagen nogal op d'r tandvlees begon te lopen. Ze is dan ontzettend moe, maar geeft zich toch voor 200%... Dan moet echt even de rem erop, zeg maar...

En zelf ben ik moe, moe, moe... :(

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Bah, niks aan he dat moe zijn!
    Maar het is wel het weer na, tis zo grijs buiten.

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ja precies... En daarbij heb ik 's nachts last van 'n dikke buik die in de weg zit. En van 'n man die ruzie heeft met mijn kussen, waar ik zo lekker m'n been overheen kan gooien, haha...

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Jeetje Loesjuh dat is inderdaad tricky om het nu al stop te zetten.
    Begin je al zo snel met je nieuwe baan dan?
    Hoeveel dagen ging ze nu naar het kdv?

Is het zwangerschapsvermoeidheid Mijkeltje? Of is het met je ziek zijn gerelateerd. Ik ben zelf ook chronisch ziek (reuma) Gelukkig is het vrij passief aanwezig geweest de laatste jaren maar heb helaas niet de energie zoals 'gezonde' mensen hebben.

Ik ga me omkleden. Zo meteen even sporten bij Achmea.

Fijne dag meiden!

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik heb fibromyalgie (icm chronische vermoeidheid), maar dit voelt als 'zwangerschapsvermoeidheid'...
    Maar ik heb inderdaad, net als jij, minder energie dan gezonde mensen, wat soms best lastig is, omdat ik juist qua karakter een bezige bij ben...
    Gelukkig heb ik geen grote opdrachten aangenomen voor nu. :)

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Bij mij dook mijn conditie naar beneden rond de 28 weken.
    Sjonge. als ik er aan terug denk.
    Dus kan me je vermoeidheid wel voorstellen.

Ik heb je website doorgesnuffeld. Leuke foto's!

Manlief is weer thuis van zijn halve marathon rennen dus ik ga er vandoor.:D

later!

12. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    Hier nog een Achterhoekmama. Kom gezellig mee kletsen als jullie het goed vinden.

Ik ben Babette, 30 jaar, samenwonend in Doetinchem en sinds 07-08-09 de trotse mama van onze zoon Jurre.

13. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hoi Babijtje Welkom!

@ Loesjuh: Dat is inderdaad tricky! ABC is als ik het goed heb opgezet door een oud leidster van de BT! Maar fijn dat ze daar plek hebben. Is dat flexibel of normale dagopvang? Wij hebben er ook even naar gekeken, voor als er geen opvang zou zijn bij de BT.

@Mijkeltje: Balen dat je zo moe bent! Ik had dat ook aan het einde van de zwangerschap....je kon me echt bij elkaar vegen. Wat dat betreft ben ik blij dat ik met 36 weken ben bevallen, want ik kon echt niet meer. De vermoeidheid icm bekkenklachten en een heeeeele dikke buik (ik was het groot) was geen pretje. Achteraf had hij beter nog even kunnen blijven zitten, maarja dat is altijd achteraf!

Hier gaat het redelijk, gister aan het eind van de middag toch een jochie dat geen zin had in eten en 38.2.....Hoop dat de antibiotica aanslaat en dat het niet erger gaat worden!
    Wat zouden jullie doen in zo'n geval? Ik moet namelijk wel werken en dan gaat hij naar het kdv! Hij heeft geen verhoging op het moment en is wel super vrolijk. Als hij 's morgens geen verhoging heeft, zal ik hem dan wel gewoon brengen?
    Hoe doen jullie dat?

14. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Welkom Babijtje! Wat een bijzondere datum is je zoontje geboren!

@ Moonlight, ik zou hem in eerste instantie wel brengen, als hij zich goed voelt en geen verhoging heeft. In iedergeval even aangeven dat ie zich niet zo lekker voelt dan houden ze het in de gaten.

@ Mijkeltje, ja die dikke buik gaat nu behoorlijk in de weg zitten.

@ Vermoeidheid, had ik niet zozeer last van. Maar wel dat ik bepaalde dingen niet meer kon, zoals fietsen enzo. Ik kwam geen ene meter vooruit en zat half jankend op de fiets als ik het stukje zuidwijk-station moest fietsen.

KDV gebeuren: Ik ben net even langs geweest bij het KDV en het zag er wel goed uit. Megan gaat nu 2 middagen naar de BT. De maandag en vrijdag was vrij bij de BT. De donderdag vanaf half dec. En de dinsdag en woensdag eventueel pas in april.
    En bij ABC kon ik gelijk terecht voor de ma/di/wo/vr. De donderdag niet maar dat kan misschien de familie wel opvangen.

Het komt er eigenlijk op neer dat Megan de ene week 3 of 4 dagen gaat en de andere week een aantal middagen (hoeveel weet ik niet) Ik ga zelf tussen de 20 en 26 uur werken dus het kan maar zo zijn dat ik bepaalde dagen/middagen helemaal niet nodig heb. Vandaar dat het flexibele ideaal is.

15. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ooehh jaa fietsen pffff....Ik had mijn bekkentherapeute bij de fysio zuidwijken en ik woon om en na bij de lidle (klein stukje dus) maar ik moest van haar dus fietsen (zelfs met 35 weken nog)....omg wat heb ik haar vervloekt zeg!

Fijn dat ze daar ook flexibel hebben! Het zal wellicht ook een goed kdv zijn!!

@ Babijtje: Inderdaad wat een bijzondere geboortedatum! Is zeer moeilijk te vergeten denk ik;)

16. matje

matje Niet meer actief

@babijtje welkom, ik ben ook sinds kort pas op dit topic.
    Ik woon in gaanderen dus erg kortbij hahaha
    mooie geboortedatum inderdaad.

@pinguin je man de marathon overleefd? hahaha
    @moonlight pfff fietsen met 35 weken... pfff kan me voorstellen dat je haar vervloekt heb, ik heb vanaf dde 18e week niet meer gefietst hoor!

17. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    Om het hoekje inderdaad.

Zeker mooie geboortedatum. Was 20 dagen te vroeg (was 27-0 8 uitgerekend. Riep altijd gekscherend ik ga voor 09-09-09. Maar nooit gedacht dat ie eerder zou komen :D Mooi verjaardagscadeautje was het wel, want ik ben daags na hem jarig

18. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Nou vandaag Roan maar gewoon naar kdv gebracht, ging gelukkig prima, hij heeft verder geen last van zijn benauwdheid. Is alleen wat sneller moe, maar hij slaapt prima.

@ Babijtje, raar is dat he, dat je ineens 20 dagen te vroeg bevalt. Had ik ook, mentaal was ik me wel aan het voorbereiden, alleen had ik in mijn hoofd dat het nog wel 6 weken kon duren, aangezien dat bij mijn schoonmoeder en eigen moeder ook zo was....haha niet dus.

19. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

@ Moonlight, fijn dat het goed is gegaan. heb jij trouwens 2 pufjes gekregen? Ik heb een halfjaar geleden ook gehad dat Megan erg benauwd was en ik kreeg eerst de Ventolin. Dat hielp niet echt. En daarna Flixotide (rood pufje). Eerst moest ik deze beide gebruiken, en nu alleen nog de rode.
    De huisarts constateerde ook verschijnselen van Bronchitis of een longontsteking.

20. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Loesjuh 5 weken terug heeft hij 2 weken ventolin gehad, maar dat hielp weinig, want toen dacht hij aan een allergie. Dit blijkt dus niet zo te zijn. Als de antibiotica niet aanslaat moet ik terug komen en zal hij waarschijnlijk wel weer Ventolin krijgen en nog iets erbij. Daar had hij het over. Ook kan het zijn dat hij astma heeft. Bij zijn geboorte heeft hij een longproblemen gehad, waardoor hij een aantal dagen aan de beademing heeft gelegen. Dit kan nog een na-wee hiervan zijn. We dachten toen dat we er klaar mee waren, maar helaas...:(

Deel Deze Pagina