Mama's uit de Achterhoek

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams136, 20 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Welterusten allemaal!!

2. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik hoop niet dat je kleine mannetje dan een blijvend longprobleem heeft :( Hier hielp trouwens de ventolin ook niet alleen. De ventolin zorgt er geloof ik voor dat de luchtwegen vrij worden. En die Flexotide maakt het daarna weer schoon. Als er vroeg mee begonnen word (als baby zijnde), kan het zijn dat ze er overheen groeien.

3. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Nee dat hoop ik ook echt niet, maar ja als het zo is, dan is het zo en dan zorgen we gewoon dat het zo dragelijk mogelijk voor hem is.
    Het zal allemaal wel wat gevoeliger bij hem zijn, dan bij baby'tjes die gezond geboren zijn.

Hoe staat het leven bij jullie?

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hoi hoi!

Slaat de ab wel aan?

Hier een rustig dagje. van dinsdag op woensdag heft mijn meissie tot 3 keer toe alles onder gespuugd. Ze is niet ziekig nu maar eten wil ze ook niet.
    Zelfs d'r flesje 'savonds krijg ik er niet in.
    Ze heeft genoeg reserves dus wat dat betreft kan ze wel wat hebben :)

Loesjuh heb ej de baan? En al een beslissing genomen over het kdv?

Ik ga zo mn bedje in. Ben echt doodop!

trusten

5. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Goede.. Euh... Middag dames!

Hier alles goed. Ik heb de luxe gehad dat ik vandaag kon uitslapen. Dochterlief logeert bij oma namelijk...

Gisteren zwangerschapsyoga gehad en ik slaap altijd zo heerlijk daarna!
    :)

Verder hier alles goed met iedereen? Ik kan totáál niet meepraten over kdv's, aangezien mijn dochter nooit op 'n kdv heeft gezeten. Wel op 'n psz en natuurlijk nu de basisschool, maar verder geen ervaringen waar ik jullie mee lastig kan vallen... :D

Hoe is 't nu met je zoontje, Moonlight?

6. Hummel

Hummel Niet meer actief

Hier ook een achterhoeker die zich komt melden bij deze club.

Ik heb tot mijn 19e in Doetinchem gewoont en daarna ben ik verhuist naar een dorp vlakbij Doetinchem.
    Leuk om hier mensen te zien/spreken die uit de buurt komen.

Groetjes Hummel.

7. Hummel

Hummel Niet meer actief

Hoi Loesjuh, jij ook hier. ;)

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Goeiemiddag meiden.

Nou hier is een bewogen week gaande.
    Tygho slaapt amper peer en huilt eigenlijk bijna alle wakkere momenten.
    Cb en HA geweest en we hebben nu homeopatische korrels voor hem om hem rust te brengen.
    Hij heeft altijd al slecht geslapen maar dit gaat nergens meer over.
    We hopen nu dat de korrels gaan helpen want we zijn inmiddels helemaal kapot.

Hummel, welkom!

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Eigenlijk een beetje ali-illegali hier. Maar ik voel me nog steeds op en top achterhoeker:D
    Ik lees mee, leuk om te lezen dat verschillende leden zo dichtbij wonen.

Woon ook dichtbij Doetinchem.

Kwebbel

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ali-Illegali...welkom!! hahahahaha

11. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Heey Hummel jij ook hier, Welkom!!!

@ Pinguin, ik weet helaas nog niks. Uitzendbureau ook niet vacatures zijn nog niet vrijgegeven. Ik moet sowieso eerst nog op gesprek en alles. Voorlopig doe ik het zo wat betreft de opvang: Maandag en vrijdag hele dag KDV en ik ben toch gaan zoeken naar een gastouder. Scheelt me gewoon 100 euro per maand. Dus gastouderbureau is nu aan het zoeken.
    Wel werd ik gebeld door het KDV, dat ze nu op de dinsdag en donderdag toch plek hadden. Dinsdag baby 3 en donderdag verticaal 4 ofzo. Zelf zit ze in baby 2 en soms 3. Heb het afgeslagen, anders zit ze op zoveel verschillende groepen.

Aah wat een verhaal weer, wil jullie er ook niet teveel mee lastig vallen.

@ Mams, jeetje kan me voorstellen dat jullie helemaal kapot zijn. Pff.

@ Mijkeltje, heerlijk lijkt me dat Yoga. Ik heb bij mn dochter geen zwangerschapsyoga of iets gehad maar ga dat bij een tweede zeker wel doen.

@ Moonlight, hoe gaat het nu?

12. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Kwebbeltje welkom!!

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Loesjuh, wat heet lastigvallen;)
    Gewoon lekker je verhaal doen hoor!

14. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    #114 moonlight159, 2 okt 2009
    Laatst bewerkt: 2 okt 2009
    @ Kwebbeltje & Hummel: Welkom!

@ Mams: Pfff hij niet slapen, jullie dus ook niet. Ik wordt al kribbig als Roan een keertje wakker wordt 's nachts, laat staat constant. Ik heb wel eens gehoord van iemand die ik ken, dat haar dochtertje ook erg slecht sliep. Die bleek geen melatonine (slaapstofje) aan te maken.

@ Penquin: Ik las al zoiets dat Anais zo aan het spoken geweest was, wilde nog reageren, maarja je weet hoe dingen soms kunnen gaan ;).

@ Loesjuh: Zoveel verschillende groepen zou ik ook niet doen hoor! Ik zou Roan eerst in 3 dagen tijd op 4 verschillende groepen kwijt kunnen....jaa daag! Als je en gastouder gaat zoeken, zal ik als ik jou was wel iemand met SPW 3 of 4 zoeken. Zij hebben dan al de eisen (op de VOG en EHBO na) die per 2010 nodig zijn om zich in te schrijven in het gastouderregister. Hebben ze dat eind 2010 NIET, dan kan JIJ je kinderopvangtoeslag terug betalen! Let daar alsjeblieft goed op, want het is niet zomaar een klein bedrag...

@ Mijkeltje: Zullen we maar wat minder over het kdv praten ;) hihi

Met Roan gaat het op zich wel goed. Hij roggelt en hijgt nog steeds heel erg, maar lijkt er weliswaar nog steeds weinig last van te hebben. Heb niet echt het gevoel dat het aanslaat, hoorde van een collega dat het nu na 5 dagen wel iets aan moet slaan. Maandag is de kuur afgelopen, dus het is nog steeds even afwachten.
    Hij is nu 2 weken op het kdv (sorry Mijkeltje doe ik het toch ;)) geweest en ik baal zo ontzettend dat ik dit niet gelijk heb gedaan! Als ik al die leidsters zo hoor, heeft hij hun harten gestolen. Gisteren was hij om kwart voor 6 al wakker en hoefde pas 9 uur te beginnen. Dus hij was al een heel eind wakker voor zijn doen, wilde hem daar direct maar in bed leggen, omdat hij thuis al bijna sliep. Mocht niet, ze wilde eerst nog even knuffelen ;) hihi. Heerlijk hoor! Zo ging het bij de gastouders dus echt niet, die durfde te zeggen dat ze gek van hem werden :$

Bah, zit nu helemaal alleen thuis, vriend is naar een bruiloft van een collega, ik kon niet mee, want we konden geen oppas vinden.

15. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

@ Moonlight, ik ben bij Prinsen en Prinsesjes geweest en zij zouden wat zoeken voor mij, iemand die aan de nieuwe voorwaarden zou voldoen had daar al het een en ander over gelezen.

Wat fijn dat ie het zo naar de zin heeft, is toch een pak van je hart na die toestanden met gastouder. Ben benieuwd trouwens hoe dat bij ons gaat want Megan is niet zon makkelijke.

Wou je eerst vragen of jou eerdere gastouders nog leuk waren, maar niet dus?

16. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik was ook bij P&P! Het bureau is erg goed, maar de gastouders....:S PB me maar even als ze iemand hebben gevonden. Misschien ken ik haar wel ;)

17. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik ben nu bijna een half jaar aan het werk en ik heb al 4 gastouders gehad omdat ze allemaal afhaakte binnen de proeftijd. Zij schoven het een beetje op Roan af omdat hij niet de makkelijkste is. Ga dus aub niet over één nacht ijs, maak echt kennis met verschillende gastouders!

18. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik ben nog steeds blij dat ik voor het kdv heb gekozen.
    Beide kindjes hebben eerst op 2 groepen gezeten(officieel dan) maar vooral bij Quinn werkte dat niet en werd er een kindje dat wat 'makkelijker' was op de andere groep gezet zodat hij zich wat makkelijker voelde.

Fijn trouwens dat het bij Roan zo goed gaat op het kdv! Is ook echt een leuke groep waar hij zit met leuke leidsters!

Welkom trouwens voor Hummel & Kwebbel!

Hier weinig nieuws. Mijn meisje weigert zo goed als al haar eten. ' sochtends drinkt ze dr flesje graag leeg maar de rest gaat er eigenlijk niet in. Vanmiddag dus weer een fles gegeven en die heeft ze voor de helft gedronken. VAnavond ook een half flesje en een bekertje diksap(die ze ook weer heeft uitgespuugd.
    Misschien ligt het eraan dat ik 3 weken geleden met haar maagmedicatie vanwege reflux ben gestopt want ze spuugt wel weer behoorlijk, maar typerend voor reflux is dat ze dan juist meer gaan eten& drinken.

Ik ga nog even wii-en met manlief!

19. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

@ Moonlight, is goed zodra ik wat door heb gekregen zal ik het je ff pb-en.

@ Pinguin, wat lastig dat ze niet wil eten.

Hier ook een eet probleem, maar niet de fles maar de fruit/groente. Ze slaat iedere keer de lepel weg en dan vliegt het eten in de ronte. Ze word er ook echt boos bij. Alleen als ik haar een speeltje in dr handje geeft doet ze dr mond open. Fase? Ik hoop het.

Werd trouwens een beetje boos op dr, lacht ze me in mn gezicht uit. Echt een meid hihi.

20. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hier precies hetzelfde! Hij wil alleen eten als hij ook iets in zijn handjes heeft. En boos dat hij wordt als ik het even weg leg, of het valt op de grond en ik pak hem niet snel genoeg :p

Deel Deze Pagina