Mama's uit de Achterhoek

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams136, 20 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    @mams136; wat vervelend joh dat hij zo slecht slaapt. Ik hoop dat de korrels aanslaan, want dit moet slopend zijn.

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hey dames,
    hier weer even een reactie van mij.
    was het hier al weer helemaal vergeten sorry .
    volgende week gaan we op vakantie eerste keer vliegen met ons zoontje ( 8 maand) en er zijn zoooooveel vragen dat ik volgens mij elke dag wel een mailtje doe naar jiba met vragen haha.

ik wil alles gewoon goed geregeld hebben en niet voor verrassingen komen te staan.(wat natuurlijk niet te voorkomen is maar toch :p)

pfff mams136 wat moet dat slopend zijn zeg..!! dat jij het werken overdag nog volhoudt !! mijn zoontje heeft de eerste 10 weken helemaal niet geslapen tot we bij de osteopaat waren geweest nu is hij een heeeeel vrolijk mannetje maar dat slapen in de nacht ..... werd om 04.00 en om 05.30 wakker en met vlagen een keertje om 06.30.
    nu werd hij afgelopen dagen ook om 06.30 wakker en daar zijn we heel blij mee...
    en dit valt nog mee...!! vind het echt knap van je dat je het dan zo volhoudt want ik ben overdag echt moe en meneer maar lekker spelen en heeft nergens last van :p en mama moet soms maar vrolijk meedoen terwijl ik er echt geen zin in heb.

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Spannend Mejojo! Ik durf dat echt niet hoor met Roan. Als meneer niet krijgt wat hij wil....nou berg je maar ;).
    maar goed Alvast fijne vakantie! Waar gaan jullie naar toe?

Vandaag is de antibiotica kuur afgelopen van Roan, maar het heeft niets geholpen. Ik bel zo even de huisarts. Zaterdag avond is hij wel even flink ziek geweest. Hij had ineens een knalrode wang, maar dat heeft hij wel vaker wanneer hij moe is. M'n vriend heeft toen maar voor zekerheik maar even getempt....39.8...Oeps! Verklaard waarom hij de hele dag al aan het jengelen was. Lekker vroeg naar bedje gedaan (18.00u), 's nachts om 3 uur wakker geworden, heb hem toen maar even een flesje gegeven en toen heeft hij tot 9.00 in de ochtend weer wakker geworden (Yeah wij ook even lekker uitgeslapen op zondag ;)). Gisteren helemaal geen koorts meer en hij heeft de hele dag super lief gespeeld.
    Oja en gisteren even de stad (apeldoorn) in geweest, mijn hemel....dat dacht volgens mij heel Apeldoorn en omstreken ook, wat een drukte!! We zijn maar weer snel naar huis gegaan. Nu is vriendlief ziek, dus dat kan er ook wel weer even bij.

Hoe is jullie weekend geweest?

4. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    Balen joh dat de kuur niet geholpen heeft bij Roan. Heb je iets anders gekregen???

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Pff wat een nacht.

Tygho was de hele dag al wat hoesterig en benauwd.
    Om 10 uur kreeg meneer een aanval van benauwdheid en om kwart over 12 weer...Dr was geen houden aan dus tijdens de aanval heeft vriend de HApost gebeld.
    Assistente hoorde dat het niet goed was en heeft ons gezegd te komen.
    Om 1 uur waren we dus bij de HApost.
    Tygho na laten kijken en jawel....Pseudo-kroep :(
    Hij heeft een Flixotide-puf meegekregen, en de eerste puf in het ziekenhuis gehad waar we hem met 4 man in bedwang moesten houden omdat hij zo panisch werd van die puf :( Hij moet 1x per dag 4 pufjes.
    Moet nog zien hoe we dat thuis met zn tweeen gaan doen.
    Half 3 waren we weer naar huis.
    Tygho was zo goed als in slaap gevallen in de auto dus hebben hem zo weggelegd.
    Tussen 4 en 5 ging het weer mis...Weer een aanval.
    Afleiding gezocht bij Bob de bouwer en na een half uur lekker samen naar bed gegaan.
    Maar om 6 uur was het alweer raak....
    Gelukkig toen ook weer in slaap gevallen maar toen Harmen naar zn werk ging ging de hond gigantisch van gat dus werd Tygho weer wakker.
    Pffffff ik ben kapot!
    En mijn arme ventje...Zo benauwd.Ik hoop maar dat de puf werkt want de vorige keer werd het zo erg dat hij aan de prednison moest.

6. Babijtje

Babijtje Fanatiek lid

11 mrt 2008
    1.310
    0
    0
    Doetinchem
    Ach jeetje zeg wat ontzettend sneu voor het kleine mannetje. Hoop dat het snel aanslaat. Kan me voorstellen dat je kapot bent, dit kost ook een hoop energie!

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Jeetje mams 136. Wat naar voor je mannetje en voor jou ook natuurlijk!
    Hoop dat de medicatie goed zijn werk gaat doen! Sterkte!

Jeetje Moonlight niets geholpen de ab? Lastig hoor!
    Winkelen op zondag opening is toch altijd erg druk ;)

Hier nog weinig verbetering bij mijn meisje. Ze eet niet en drink gelukkig wel dr sap en 1 fles. Daarbij ligt ze 's nachts te spoken.
    Ga toch maar eens de huisarts bellen morgen.

Ik ga vast eten voorbereiden voor vanavond.

Fijne dag!

8. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Mams: :( Bah! Ik kan me voorstellen dat je kapot bent! Kan een van jouw of je vriends ouders niet even komen oppassen, zodat jullie even (evt met oordoppen in) kunnen gaan slapen?

@ Pinquin: Het is altijd wel druk hoor op zondag, maar ZO druk :$. Oranjerie heeft feest ivm 15 jarig bestaan (wist ik niet) en alle gezinnen hebben natuurlijk kinderbijslag gekregen (stom had het kunnen weten, want daarmee ging ik ook naar de stad)
    Balen van je meisje dat ze nog steeds niet wil eten! Ook jij zult wel helemaal kapot zijn, van al die gebroken nachten.

Roan heeft niet zoveel zin in slapen vandaag, maakt hazenslaapjes van een half uur en zet het daarna op een gillen. Hij wilde daarnet alleen nog maar op schoot, anders was het weer gillen. Ben maar even gaan wandelen. Nu slaapt hij gelukkig weer, maar hoe lang:(
    Ik ga dus maar even snel de badkamer schoonmaken, want die staat me ook al een week aan te kijken...:):)

Liefs!

9. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Nou, vandaag weer bij de huisarts geweest. Roan is weer aan de ventolin (pufjes) als dit na 2 a 3 dagen niet beter gaat, wil hij ons voor het weekend weer zien.

@ Pinquin: Hoe is het met je meisje? Al bij de huisarts geweest?

@ Mams: Hoe is het met Tygho? En natuurlijk met jou?

10. Popkoorn

haha gelukkig is mijn zoontje heeeel makkelijk. hij is heel erg rustig, vind alles goed.
    hij lacht altijd naar iedereen, vermaakt zich prima in zijn uppie.
    ben er totaal niet bang voor dat het mis gaat met vliegen, of in turkije zelf.

het enige nadeel is dat we savonds om half 7 vliegen,( 7 uur is zijn slaap tijd )
    en hij is snachts nooit een geweldige slaper geweest. en het gaat nu net wat beter.... dat is wel klote, want we moeten natuurlijk het vliegtuig uit... koffers wachten, in de bus naar het hotel( een uurtje) en daar nog weer inchecken etcetc.
    dat is een heel gepak, en niet fijn als je net lekker ligt te slapen.

ik hoorde dat je een buikdrager gewoon om mag in het vliegtuig.(ook met stijgen en landen) maar dat heb ik niet, heb wel een draagdoek, ik zat eraan te denken die gewoon in het vliegtuig om te doen, wanneer we geland zijn meneer er in te doen, zodat hij gewoon verder kan slapen zodat hij niet wakker hoeft te blijven met wachten op de koffers etc.

om nou een draagzak te kopen voor alleen de vakantie...
    en ik weet ook niet of een zak nou wel zo lekker slaapt ??

@mams136... hoe gaat het bij jullie ?
    slaan de korrels aan ?
    @ moonlight ik hoop voor jullie dat het beter gaat met de pufjes..!!

@ pinquin... al bij de huisarts geweest ?

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoihoi!

Had even geen meldingen gehad dat er was gepost hier.

Het gaat de goeie kant op hier :)
    De puffers hebben hun werk gedaan want Tygho heeft geen aanvallen meer gehad.
    Hij rochelt nog wel slijm en hoest veel maar dat is niet zo heel erg.
    Vanacht heeft hij ook nog eens doorgeslapen(En wij dus ook) Dus het lijkt me dat de korrels al wat effect hebben :)

Mejojo, ik zou idd gewoon hem in de draagdoek doen hoor, anders ben je je eerste dag daar al kwijt zodat je kleine zn slaapjes kan inhalen.

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    @mams136 Wat fijn dat hij heeft doorgeslapen en dat de medicatie effect lijkt te hebben. Heb je zelf ook beetje bij kunnen tanken?

mejojo ik sluit me bij mams aan. Gewoon lekker in de draagdoek doen!

Moonlight.. zag op hyves dat je nacht zwaar was. Hoe is het nu?

Loesjuh al bericht van het uitzendburo?

Mijkeltje hoe is het bij jou?

Gisteren naar de huisarts geweest en die wist echt niet wat er met dr was.
    :( Ook nog even naar het cb geweest om dr te wegen en ze was zoals ik vermoedde afgevallen. Ach nog niet heel veel hoor Ze was 225 gr afgevallen sinds de laatste keer dat ze gewogen was (5 weken geleden).
    Ze wil nog steeds niet eten. Drinken gaat goed. Ze drinkt nu zo'n 400 a 500 cc opvolgmelk op een dag en daarnaast nog diksap.
    Ik ga zo eens proberen of ze een beetje fruit wil.

Als ze morgen/overmorgen nog niet eet moet ik weer contact opnemen met de huisarts.

heel verhaal dus.
    Nah ja komt vast weer goed!

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoi meiden,

ik wilde me hier toch ook aanmelden. sinds de nieuwe indeling van de gemeentes is didam ook achterhoek;)

ik woon nu een jaar in didam. heb een zoontje Fynn van 8 maanden (31 jan ) ik woon sinds 2006 samen met mijn vriend

@mejojo lekker je ventje in de doek doen hoor.

14. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

@ Moonlight, merk je vandaag al wat verschil?

@ Mams, wat fijn dat Tygho geen aanvallen meer heeft gehad!

@ Pinguin, eet je meisje al wat beter? Het uitzendbureau heeft idd gebeld en mag ws volgende week op gesprek ik hoor daar vrijdag meer over.

@ Mejojo, ik zou het ook gewoon doen hoor in de draagzak.

@ Amfy welkom!

15. tijgertje23

tijgertje23 Fanatiek lid

28 okt 2006
    2.378
    0
    36
    Vrouw
    Huis mama 24/7
    Haaksbergen
    Hey LEUK

Hier ook een mama uit de achterhoek
    waar ze de zwarte cross houden

Dus dan moeten jullie wel weten waar ik woon ha ha ha ha

Ik ben dit jaar 01-04-2009 getrouwd en 12-07-2009 is onze zoon Thijmen geboren

Ik zat me al af te vragen of er ook geen topic voor onze achterhoekers waren maar nu eentje gevonden

16. Popkoorn

hoii amfy
    leuk dat je hier ook komt :D
    wat word jou mannetje snel groot zeg !!
    die van mij slaat het tijgeren nu helemaal over, die probeert te kruipen,lukt nog niet helemaal... maar wel bijna :D

en tijgertje natuurlijk ook welkom :D

ik denk dat ik hem indd maar gewoon lekker in de draagdoek doe... alleen nu nog even de gebruiksaanwijzing erbij halen,
    want ben het even vergeten hoe het ook al weer moet :p

mams, fijn dat het helpt en dat tygho zich wat beter voelt..!

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tijgertje, welkom!

Rechtsboven bij je berichten staat ook dat je uit Lichtenvoorde komt ;)
    Ik heb rijles van Ingrid Hilbelink en rij dus veel in Lichtenvoorde:)

18. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hallo daar!

Het gaat inderdaad de goede kant op hier ;)

@ Amfy en Tijgertje: Welkom!!

@ Mams: Fijn dat jullie een nachtje hebben door geslapen, hopen dat hij het vol gaat houden! Ook erg fijn dat hij geen aanvallen meer gehad heeft.

@ Pinquin: Balen dat ze is afgevallen! Wat als je meerdere keren kleine beetjes aanbied? Merk op mijn werk ook veel kindjes die ziek zijn, niet willen eten etc.

@ Mejojo: Lekker Turkije! Als hij goed kan slapen in de draagdoek, zal ik hem daar lekker in doen hoor. Heb altijd het idee dat dat lekkerder zit dan een zak.

Hier gaat het niet zo heel erg goed. Roan had gisteravond 39.9 koorts. Lekker in bed gedaan, maar een voor ons zware nacht gehad. Ik kon al niet slapen, want ik had 's avonds nog een vergadering op mijn werk gehad, sliep pas rond een uur of 12. Meneer om 1 uur wakker, tot 2 uur liggen spoken. toen weer om kwart over 3 wakker en liggen spoken tot kwart over 4 en zo om kwart voor 6 weer, terwijl m'n wekker om kwart over 6 zou gaan. Hij huilde niet echt, maar het was echt zeuren/jengelen. Heel erg zielig, want zo kennen we hem helemaal niet. Mijn vriend is ook ziek thuis, dus hij kon wel lekker thuis blijven bij papa en ik hoefde geen uren op te nemen.
    Hij heeft ook weinig zin in eten, het enige wat ik er in krijg is flessen opvolgmelk (ook zo'n 500ml per dag) en wat yoghurt, maar dan wel met roosvicee erin, anders hoeft hij het niet. Op zich kan hij het hebben, maar het moet niet te lang duren.
    Sowieso moet ik morgen de dokter bellen, wanneer hij nog koorts heeft, want dat heb ik met hem afgesproken. Bij anderhalve dag boven de 38 graden is bellen. Dan kunnen we nog langs komen voor het weekend.
    Ik weet wel dat het slopend is op het moment, want vriendlief is ziek en kan ineens niet meer opruimen. Ik moet proberen om mijn perfectie van het huishouden even los te laten, maar dat is erg moeilijk. Op het moment zijn er andere dingen belangrijker.

Ik wil nog even zeggen dat ik het wel erg lekker vind om hier zo mijn ei kwijt te kunnen hoor!!

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

@mejojo zag het toevallig leuk mij erg leuk om in contact te komen met meiden uit de buurt.

@moonlicht wat balen zeg dat je mannetje niet lekker is. ik kan er ook altijd slecht tegen als die kleine niet lekker is. goed dat je morgen even belt naar de ha kan die er even naar kijken.slecht eten is denk ik wel normaal als ze maar drinken zeg ik dan maar.
    je huishouden doet er nu even niet toe hoor dat komt wel weer.ik heb er trouwens ook zo een hoor als hij ziek is kan hij niets meer ;)
    sterkte ermee

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Amfy, had even gemist dat je nieuw was.
    Welkom!

Moonlight, lucht je hart meid!!!

Deel Deze Pagina