Mama's uit de Achterhoek

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mams136, 20 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    gecondoleerd moonlight! Dat is zeker een mooie manier om te sterven met zo veel mensen die van je houden om je heen.

Fijn dat het met Roan beter gaat!

Mams136 wat fijnd at het ook met Tygho beter gaat. Aarggh moet er niet meer aan denken aan rijlessen.
    Heeft erg lang geduurd bij mij(vooral door spanning) dus kan het me goed voorstellen.
    Hopelijk een volgende keer wat meer ontspanning meid!

Hier een klein beetje verbetering maar ook weer niet.
    Ze eet nu af en toe wat, maar dan laat ze d'r flesvoeding bijv weer staan.
    Vanavond heeft ze zo'n 75 gram denk ik rijst met groente en kip gegeten, maar de fles voor het slapen gaan drinkt ze dan zo'n 60 cc van.
    Inmiddels hebben we een bezoek aan de kinderarts gebracht en sinds vannacht heeft ze flinke koorts. Hopelijk is d'r lijfje nu het virus(denkt de kinderarts in ieder geval) dmv de koorts uit dr lijfje aan het werken.
    Hopelijk worden de nachten ook weer wat rustiger. Ben doodop!

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Mams: Blij dat het beter gaat met Tygho! Tja en als mannen ziek zijn....zijn ze natuurlijk erg zielig of niet ;)?
    Wat je verteld over je rijlessen, had ik ook altijd. Dan gebeuren er ineens 3 dingen tegelijk en dan gaat ineens alles mis. Ik heb de auto wel eens gewoon aan de kant gezet (waar het mocht, daar had ik dan weer een punt). En even een pauze genomen, mijn hoofd zat op dat moment dan zo vol dat ik niet verder durfde te rijden. Als je dat maar niet met je examen krijgt, had ik namelijk wel, waardoor ik 2x gezakt ben. De laatste keer heeft het geholpen, door niemand te vertellen dat ik die dag examen ging doen en dan heeft geholpen! Ik ben toen geslaagd met vlag en wimpel, bij de gevreesde examinator, waar veel vriendinnen en mijn vriend bij gezakt waren. Jeeej!
    Dus missschien ook een tip voor jou, als je straks examen mag doen! Geeft ook minder druk vanuit je omgeving, omdat zij van niets weten.

@ Pinquin, Beterschap voor je meisje! En sterkte voor jou, kan me voorstellen dat je kapot bent!!

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    goeiemorgen meiden.

Heb werkelijk een baggernacht achter de rug.
    Barst nu dan ook van de hoofdpijn :(

tygho werd rond 12 uur schreeuwend wakker...
    Ontroostbaar.
    Bij ons in bed genomen en dat ging tot 2 uur goed.
    Campingbedje in de kamer gezet en meneer daar in gezet met fabeltjeskrant dvd.
    Tegen het einde van de dvd viel Tygho in slaap en konden wij ook weer gaan liggen.

Dalijk moet ik weer werken dus heb maar wat paracetamol naar binnen gewerkt.
    Blegh.

4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

@ Moonlight wat fijn dat het goed gaat met Roan! Gecondoleerd met je oma.

@ Mams, klote is dat he met dat rijlessen. Als er ook maar iets verkeerd gaat dan gaat de hele les zo. Had ik ook altijd hihi. Wat beroerd dat Tygho weer zo aan het spoken was..

@ Pinguin, hopelijk is Anais snel weer zichzelf en doet ze weer lekker eten.

Ik mag volgende week woensdag trouwens op gesprek! Hopelijk word het wat. Gastouder is nog steeds niet gevonden. Iedere keer zegt een gastouderbureau van Ja wat jullie willen is mogelijk, maar iedere keer word er afgehaakt. Nu maar zoeken naar een gastouder voor de di-wo-do. Moonlight, weet jij nog iemand voor die dagen?

Het eten is hier werkelijk een groot drama. Mevrouw slaat iedere keer wild het lepeltje weg en als het eenmaal in dr mondje zit spuugt ze het weer uit.
    We zijn maandag naar het CB geweest en daar blijkt ook dat ze veel te licht is, 7605 gram en 74 cm. Ze moet meer aankomen. In 4 maanden tijd is ze 200 gram gegroeid. Vanochtend vers fruit geprobeerd en dat ging goed en verder gaan we met het avond eten maar stukjes doen en wat wij ook eten. Met de pot mee dus.

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hallo!

ben monique, 29 jaar en moeder van een meiske van 3 mnd.. Eefje...
    en ben een rasechte achterhoeker, geboren te ulft, 6 jaar in apeldoorn gewoont en nu weer teruggekomen, woon nu in Borculo...

ben docente Engels in Apeldoorn, woon samen met mijn vriend Erwin (al 10 jaar, wel trouwplannen, nog geen datum) Eefje en onze twee gekke poezen..

groetjes!

6. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Loesjuh: Als ik eerlijk ben....nee....ik heb er 4 gehad (in een paar maand tijd) en ze hebben allemaal te kennen gegeven dat ze niet door wilden gaan. Ook de manier van huishouden spreekt mij totaal niet aan, dus ik raad het je niet aan. Al via het gastouder van de BT geprobeerd? Bij P&P moet je ze gewoon flink onder druk zetten, en anders er maar mee confronteren dat je iets anders gaat zoeken. Moet jij eens kijken hoe snel ze dan zijn!
    Dat is trouwens niet veel 200gr in 4 maand..:$ Komt dat puur omdat ze niet zo goed eet?

@ Moontje: Welkom! Mag ik vragen op welke school je engels geeft? Ik heb namelijk 21 jaar in apeldoorn gewoond!

@ Pinquin: Hoe is het met je meisje?

@ Mams: Heb je vannacht wel een goede nacht gehad? Het houd niet echt op voor jullie of wel? Is dit al vanaf zijn geboorte zo geweest? Wat moeten jullie kapot zijn zeg!

7. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    hahaha ik moet zo lachen om Roan, die heeft het kruipen helemaal ontdekt NIETS is meer veilig hahahaha. Hij heeft nu een waxkoortje te pakken gekregen uit mijn hobbydoos: sieraden maken. Wordt dus nu hoog opbergen dan maar.....straks krijgt hij de kleine kralen te pakken...:S

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Vanacht ging het goed tot half 5...Ik snap het niet meer.
    We kijken het nog ff aan, moeten toch woensdag naar het CB.

Welkom Moontje!

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik geef les op het cortenbosch! prins willen alexanderlaan..

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Woeeehoeee meiden ben zo heppie!! :D

Zojuist naar de bijeenkomst van het gastouderbureau geweest.
    Als ik mn kinder-ehbo heb(31okt en 7nov cursus) Dan kan ik half november beginnen met het verkorte traject voor MBO-diploma helpende welzijn niveau :D:D:D:D:D
    Er komt wel een kanttekening bij dat het om gastouderniveau gaat maar de basis kan voor veel vrijstelling zorgen bij de kraamopleiding :D
    En dan nog...Heb dan wel een echte diploma om op mn cv te zetten ipv deelcertificaten :D
    Zit er dus gewoon dik in dat ik in Januari een diploma op zak heb :D

*stuiterstuiter*hahahaha

11. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Mams: Wat goed!!! Leuk joh!!

@ Moontje: Okee, daar heb ik niet opgezeten ;) Mijn vriend trouwens wel, geef je daar lang les?

12. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

monique: welkom !!

mams136: wat goed joh dat verkorte traject !!

moonlight: gecondoleerd met het verlies van je oma !! maar wel super fijn dat ze haar dierbaren om zich heen had !

nou ik ben dus weer terug van vakantie,
    het was echt super heerlijk,
    even problemen gehad met de potjes opwarmen, ze snapten er de ballen niet van wat wij bedoelden, uiteindelijk het turkse woord voor magnetron kunnen vinden en na 2 dagen konden we eindelijk zijn eten goed opwarmen omdat ze het toen pas snapten.

het babybedje daar was echt bagger !! zat geen goed matrasje in, gewoon zo'n soort stoelkussen lag er in, alleen dan nog wat dunner, als hij er op ging liggen drukte dat zo door dat hij gewoon op de stangen lag... dat hebben we dus maar niet gedaan, hoe gevaarlijk het ook kan zijn.... we hebben hem toch de hele week bij ons in bed gehad.

en omdat ik aan de prednison zit worden mijn haren heel dun, dus ik dacht : ik laat het daar knippen voor 6 euro, en voor 17 euro high lights alleen snapten ze er de ballen niet van wat ik nou dus hebben ze het een stuk korter geknipt dan ik wou...
    nu heb ik een boblijn achter kort en langer aan de voorkant,
    het staat wel heel leuk ... maar het is erg wennen en vind het voor mij toch iets kort,
    de mensen om me heen vinden het wel een stuk pittiger staan, en mooier omdat het natuurlijk een stuk voller staat, maar het was toch ff slikken toen ik het zag, mijn lange haren helemaal weg....

verder was het gewoon een mooie vakantie, lekker gewinkeld, genieten van het warme weer ( 29/30 graden) lekker veel gezwommen, en ons kereltje heeft veel vriendjes en vriendinnetjes gemaakt.... god wat zijn ze daar in turkije toch gek met kleine kindjes.... we hebben er echt geen kind aan gehad, iedereen wou met hem spelen... en als hij zijn portie spelen gehad had wou hij weer slapen. hij is echt heel lief geweest.

liefss

13. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Mejojo!

Fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad!!
    Ik ben 8 jaar terug ook in turkije geweest en daar zijn ze altijd heel hartelijk. Behalve als je in een winkelstraat loopt met je blonde haren, dan wordt je zowat de winkel in gesleurd ;)

Dat zal inderdaad wel wennen zijn of niet, dat je haar ineens korter is. Gelukkig went zoiets wel snel, weet ik uit ervaring. Mag ik vragen waarom je prednison hebt?

14. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb S.L.E dat is een auto-imuumziekte
    eigenlijk een soort reuma, wat ook op de organen slaat.

het went indd wel snel dat korte haar, maar soms probeer ik het uit automatisme ofzo nog wel in een staart te doen, en dan voelt het toch weer raar :p

in turkije zijn ze indd heel erg hartelijk. en dat met de blonde haren... ik werd juist de winkel in getrokken haha... ze hebben weleens aan mijn vader gevraagt of hij 2 kledingwinkels wou hebben met 11 kamelen ofzoiets inruil voor mij :p haha.

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    nou dat is nog een flinke ruil...
    Harmen werd gevraagd of hij mij wou ruilen voor een rolex(een neppe nog wel!!)
    En ik ben niet eens blond!

16. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Mams: Whahaha, arme jij! Hoe is het met Tygho?

@ Mejojo: Wat kl*te zeg, die ziekte....pff dan mag ik echt in mijn handen knijpen dat ik gezond ben. Hoor ineens een heleboel mensen die ziek zijn :(.

@ Pinquin: las op hyves, dat je naar de kaakchirurg moest :( hoe is het?

@ Loesjuh: Heb je al wat van het gastouderbureau gehoord?

17. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

@ Mejojo welkom terug!! Klinkt als een heerlijke vakantie!

@ Moonlight, nee ik weet nog niks! Met diverse gastouderbureaus contact gehad maar niemand kan me zeggen of er een gastouder beschikbaar is. Van P&P hoor ik helemaal niks, het is dat we zelf hadden gebeld. Ze was ziek ofzo en kon daarom niks doen. Beetje vaag. Want ze zou de dag erna terugbellen en deed dat dus niet. 2 weken later hebben wij maar eens gebeld en zij ze dat ze er nog niet aan toe was gekomen.

Ik ga van de week maar even een advertentie in de supermarkten ophangen ofzo. Weet het ook niet meer. Morgen trouwens gesprek dus sowieso maar afwachten hoe of wat.

18. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mejojo wat fijn dat je zo'n goede vakantie hebt gehad!
    SLE brrrr Ik heb zelf sclerodermie dus ben wel een beetje bekend met sle. Gelukkig is het bij mij al heel lang rustig!

Jeetje loesjuh na 2 weken nog niets gedaan? En dat nieuwe kdv dan?
    Had nog gekeken of je meisje op de groepsfoto van babyI stond maar daar zag ik d'r niet:D

Moonlight is Roan weer helemaal de oude?
    Ben inderdaad naar de kaakchirurg geweest. Had al sinds mijn eerste zwangerschap last van een kies waar ik toen een wortelkanaalbehandeling in heb gehad.
    Bleek een wortelpuntontsteking te zijn, dus heb de afgelopen 3,5 jaar nog zeker 3 a 4 wortelkanaalbehandeling (in dezelfde kies) gehad en nu heeft de kaakchirurg de punt met ontsteking weggesneden.
    Hopelijk ben ik straks van de zeurende pijn af!

Anaïs eet weer behoorlijk goed. Zit wel weer aan de maagmedicatie maar ze eet en nog belangrijker ze slaapt de nachten weer door!!:)
    Volgende week weer naar de osteopaat om te kijken of er iets aan de reflux te doen valt zodat we haar weer van de medicatie kunnen afhalen;)

19. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Megan zit in baby2 en volgens mij hebben ze geen foto gemaakt toen zij er was. Ik zag nl de foto's liggen maar de leidsters gaven me niks. Wel jammer! Welke groep zit Anais ook al weer?

Ik vind het ook erg vreemd van dat gastouderbureau en ik hoop maar dat ze wat heeft eind van de week. Anders hoeft het van mij niet meer. Heb trouwens ook een adv op marktplaats gezet.

Dat andere kdv had geen plek op de donderdag dus heb dat afgeketst!

Au, een wortelkanaalbehandeling! Lijkt me geen pretje, hopelijk heb je er gauw geen last meer van.

En fijn dat ze weer goed eet! Ga je ook naar de osteopaat op de rozengracht (ben ff de naam kwijt)?

20. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Nou vandaag gesprek gehad en ging wel goed naar mijn idee.
    En ik hoorde dat een oud buurmeisje geen werk heeft en wil haar vragen om die dagen op te passen ipv een gastouder. Dan kan Megan gewoon lekker thuis blijven. Is wel wat duurder maar dat is het wel waard. Wat zouden jullie per uur geven (zwart)? Wat is redelijk?

Deel Deze Pagina