Juni 2010 mama's deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door vinisa, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    We kunnen hier verder gaan :D

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Zo ik plaats even nog een keer mijn post:

Waar ik het meest mee zit bij V is haar slaapgedrag buiten huis.. of beter gezegd het niet slapen.

Zodra ik met haar op stap ga naar de winkels of op bezoek bij iemand is ze die hele periode wakker. En als ze dan moe wordt kan ze niet slapen in de wagen of iets. Ik heb haar nog nooit zien slapen in de kinderwagen ofzo (bedoel de latere fase vooral). Dus een dagje dierentuin enzo durf ik niet aan. Ze is zo.. tja uh.. dwingend. En echte chagrijn en moppert dan alleen maar.. pff moet er niet aan denken.

Tips zijn altijd welkom :p

Verder blijft ze een echte prinses.. heel snel driftig en zeurt enorm veel. Oh en ze slaat nog steeds wel eens.. zomaar opeens. Dan slaat ze je en maakt ze er een "uh" geluid bij haha. En nu krijgt ze dus ook straf als ze te ver gaat.. straf is dus saai in een hoek hier.

Ze slaat trouwens niet alleen ons, maar ook de bank, tafel, etc.

Pfff pittige meid... erg vermoeiend :D

Nog meer van die kleine pittige boefjes hier? Ik vind de meeste nog best makkelijk overkomen :)

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    Mooi zo!
    Maar hier ook een klein boefje hoor, zodra meneer zn zin niet krijgt is het gillen en als je hm op tilt ook overstrekken. Ik zet hem dan even rustig neer en besteed er geen aandacht aan, binnen 2 min is het dan weer goed en zit hij lief te spelen.

Maar vanavond beet hij me plotseling! Ik pakte zn handje beet omdat hij van mij niet met zn babyfoon mag spelen, brengt hij zn handje met daarom heen mijn hand naar zn mondje, dus ik denk die gaat een kusje geven, nee hoor meneer beet zo in mn vinger!
    Ben heel boos tegen hem uitgevallen, hij had gelijk door dat het echt niet goed was, want hij kroop zelf naar een hoekje waar hij even zielig ging zitten huilen. Even later kroop hij naar mij toe en was het mama mama mama met zn armpjes om hoog dan wil hij opgetilt worden, ik tilde hem op en kreeg een grote knuffel.
    Gelukkig ook maar want ik was echt geschrokken van het bijten. Hoop echt dat het hier niet vaker meer voorkomt want anders moeten we een stouthoekje creeren. Ben alleen bang dat hij daar zo weg kruipt, hoe doen jullie dat?

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Uhh tja haha zeg het liever niet want kan wel wat reacties bedenken....

Ze is idd eentje die weg kruipt, maar je ik wil haar alleen maar in een hoek laten zitten wat ff saai is. Dan kan ze afkoelen en begrijpt ze dat ze stout was.

Nu hebben wij ervoor gekozen de kinderstoel te pakken en die op een bepaalde plek in het huis te zetten. En dat werkt prima. Ze koelt af en daarna zeg ik wel dat ze lief moet zijn en ze mag weer verder. Ze zit er maar één minuut ofzo.

Kan me bedenken dat veel mensen dit niet willen doen, uit angst dat ze afkeer naar die kinderstoel krijgen. Maar ja wij hadden daar geen last van en dit was de enige manier om haar in de hoek te krijgen. Als ik haar zou beethouden breekt de hel los. We hebben ook maar één plek waar die stoel dan komt te staan in geval van straf en alle andere momenten (met eten enzo) staat ie op de normale plek. Ze heeft er geen afkeer van gekregen.

hahah durfde het bijna niet te vertellen :p

5. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Cin: sorry moest echt lachen met je "wimpers van mijn ogen proberen af te trekken" jee zeg, ze vinden toch wat he :D Hahaha

Slaan doet Maxim hier niet (buiten dan dat in het gezicht zitten he)

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Overstrekken is herkenbaar.. overdrijven is ook een vak he.. wij negeren het ook.. dat is het beste denk ik.

Bijten heeft ze gelukkig nog niet ontdekt, maar ik zeg het niet te hard ik wil de goden niet verzoeken haha

Hopelijk heeft jouw kleine z'n lesje geleerd en doet ie het niet meer :)

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    Sabse, ik vind het juist wel een slim idee met de kinderstoel! Op die manier kunnen we ook niet wegkruipen.
    Hier zetten we meneer ook wel eens in zn kinderstoel voor de computer om bumba te kijken, en als de stoel aan tafel staat weet hij dat we gaan eten. Verwacht dus ook geen verwarring tussen het eten en het stouthoekje.
    Ga het straks gelijk aan mn man voorleggen!

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    Hier slaat meneertje gelukkig ook (nog?) niet, maarja bijten is net zo iets ben ik dus ook niet blij mee.

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Bijten hier gelukkig ook nog niet! Maar hij heeft nog maar 2 tandjes dus moest het zijn dan zou het nog wel meevallen :) Hoop dus dat het zo blijft tegen dat ie meer tandjes heeft :p Tandje 3 zit net door, dus nu kan ie wel tussen 2 tandjes pletten zeg maar, anders was het 1 kant tandjes en andere kant tandvlees, dat scheelt ;)

10. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh en ik weet niet meer wie ik op hyves heb, maar daar staan twee foto's op waar ik op sta :) de meest recente is van november 2010.

Dus dan kan er een beeld gevormd worden hahaha

11. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Mij niet, want heb geen Hyves ;)

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.953
    113
    Vrouw
    Ik heb wel een hyves maar die is een beetje heel erg dood. Heb wel fb maar geen idee of dat ook al uit is of dat ik nu nog wel met mn tijd mee ga. ;)

Maar ik ga naar bed, morgen weer om 06.30 op om te werken, en heb geen lunchpauze omdat ik in mn lunchpauze een vergadering heb. Gaat dus een heeeeeele lange dag worden!

Meisje, succes met terug rijden morgen, hopelijk valt Maxim in slaap en jankt je puppy niet te veel!

Sabse, ik hoop dat jij morgen eens tot 07.30 kan blijven liggen!

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Cin: dan ga jij wel heel laat slapen, ik zou in jouw geval om 9u al in slaap vallen op m'n bureau haha, laat staan nog een vergadering doen... :D Sterkte morgen! ;)

Ik ga ook stilletjes, stel dat Maxim toch weer om 6u wakker wordt, dan is het ook even *auw* hier :)

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Heb dus de enige die slaat haha

Ja ze doet het in het gezicht of op de arm ofzo.

Maar ja bij de bank en tafel is het gewoon slaan waar ze dat kan. En het is niet hard slaan hoor.. hoe leg ik het uit. Haar handje in een boog en dan een tikje geven met het "uh" geluid erbij.

En ze is wel slim, want dan zeg ik "nee, niet slaan. Lief zijn" en dan laat ik haar met haar hand mij aaien. En dan doet ze haar hand op mijn gezicht of been of arm en legt ze hem daar zacht tegen aan en zegt weer "uh" en echt dan kijkt ze ja aan van.. "zeg er maar wat van" ;)

Ze doet het niet continu, maar komt zeker een paar keer per week voor.

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Zal snel eens kijken of ze op fb ook staan en anders zet ik ze er wel ff op :)

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ Cin en meisje: truste!!

Ik ga zo ook slapen.. waarschijnlijk weer vroeg op ;)

17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.184
    6.585
    113
    Ik heb het nieuwe deel ook gevonden :)

(Uit)slapen: op vakantie heeft Damien ook veel minder geslapen: 1 slaapje overdag en 's avonds hebben we hem er maar uiterlijk 9 uur ingelegd, ookal gaf hij nog niet aan moe te zijn. En dan weer vroeg wakker inderdaad. Als hij nu naar het kdv gaat, moet hij ook om 6 uur op. Op overige dagen redt hij het vaak tot 7 uur - half 8. Maar bij ons in bed nemen heeft ook geen zin: meneer verkent heel het bed. Hij geeft de laatste tijd ook heel goed aan dat hij moe is en naar bed wil: dan komt ie naar je toe kruipen, trekt zich aan je op, wilt opgetild worden en gaat wat jammeren. In bed is hij dan een heel tevreden mannetje dat rustig gaat slapen.

Bijten/slaan: slaan heeft hij nog nooit gedaan, maar bijten wel. Maar dat is niet om iemand pijn te doen, maar gewoon uit speelsheid. Weet hij veel dat die tandjes van hem zo scherp zijn. We corrigeren hem wel.

Stouthoekje: we vroegen ons laatst ook af wanneer we daarmee moeten beginnen. We willen de gang hiervoor gaan gebruiken: op de mat. Gelukkig heeft hij nog nauwelijks stoutmomenten.

Meeting: als niemand bezwaar heeft om max 1,5 uur te rijden, dan kunnen we dat toch wel een keer doen? Ik woon in het midden in het land, niet al te ver van Sabse.

Wil nog iets leuks zeggen: Damiens antwoordt al een tijdje 'boe!' op de vraag 'wat zegt de koe?'. Vanochtend wees hij uit zichzelf een koe aan (genoeg op zijn kamertje aanwezig, want boerderijthema) en zei 'boe!' :D

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Mooi toch dat hij niet bewust bij en helemaal niet slaat. Dat is natuurlijk het prettigst :)

Haha wij hebben hier juist redelijk wat stout momenten, dus vandaar dat we het maar in het leven hebben geroepen. En ergens neerzetten gaat niet, ze kruipt weg. En als ik haar dan telkens pak gaat ze het nog als spel zien ook. En ik kan ook niet zoveel meer lopen, dus ik doe dat ook liever niet. Dus vandaar de stoel ;)

Jij woont in Utrecht stad toch?

Moet zeggen dat ik niet zo van het meeten ben :) dan ben ik altijd degene die niets zegt en er echt niet bij past :p

Ach wat super! Ze leren alles zo snel he! Echt leuk! V zegt nooit echt boe, maar iets wat erop lijkt. Lijkt me leuk wanneer ze dat ook goed zegt :D Maar ach andere woordjes gaan wel goed, dus moet ook niet zeuren.

19. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh en we hadden een primeur vandaag.. ze heeft tussen de middag 3 boterhammen op :$ Dus dat was echt super!!

En ze drinkt inmiddels ook de gewone melk goed.

Ben zo trots, want met eten was het een tijdje terug nog een ramp :)

En ik heb het idee dat ze opeens hard groeit.. of ik beeld het me in.. ;) maar ze lijkt al zo groot.. gaat zo snel ook

20. Mirella80

Mirella80 Bekend lid

Hoi hoi,

Gisteren heerlijk naar de geitenboerderij in het Amsterdamse bos geweest, echt een aanrader, kids kunnen lekker spelen, en als je van een bos wandelingetje houdt dan ben je er wel ff bezig haha.
    Nu bezig om een taartensite te maken, ik maak namelijk zelf taarten met marsepijn ed, maar kan geen leuke naam verzinnen, dus als iemand een leuke naam kan verzinnen kom maar op.

Sabse, tjeeee 3 boterhammen WOW haha grote eter.
    Vogelinnetje, ah als jij in Utrecht woont wonen we best dicht bij elkaar.

Krijgen jullie kleintjes trouwens ook nog opvolgmelk? ik heb gewoon 3 kinderen en ik weet niet meer wanneer ik ermee stopte bij de andere 2

Deel Deze Pagina