Mama's uit de kop van Noord Holland

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mouschy, 10 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

Hoi,

Hier ook een mama uit Noord- Holland, Grootebroek.
    Mijn meissie is 14,5 maand oud :)

Kom gezellig met jullie meekletsen :D goed??

Foover jij ook uit Grootebroek!! Wat leuk :)

2. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    He mama van 1 ja ik ook uit Grootebroek vlakbij dus. Onze meiden zijn bijna even oud Lotte is bijna 16 maanden en ik heb nog een zoon van 3 en een half. Wat leuk dat je ook mee komt kletsen.
    Fijne kerstdagen allemaal.

3. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Heej meiden,

Kom ook uit de kop van Noord Holland, woon in Schagen.
    Heb een zoontje van bijna drie en een dochtertje van 7 maanden.

Er wordt hier niet zo heel druk gekletst, jammer!

4. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Welkom toys.

Het is erg jammer dat hier niet zoveel gekletst word. Ik doe elke keer mijn best, maar in je eentje praten staat ook zo raar he.:D:D

5. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Thanks Foover!

Ja das erg ongezellig in je eentje kletsen.

Hoe kunnen we er voor zorgen dat het hier weer een beetje gezellig wordt??

6. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Ik heb geen idee. Probeer hier regelmatig wat neer te zetten, maar als je dit alleen doet dan wordt het een beetje saai.:D:D

7. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    We gaan het gewoon proberen ... :D

Er is ook niet echt een "rode draad" in dit topic waar over gesproken wordt. Zie alleen maar mislukte dates staan :p Jammer!

Gaan jullie nog iets bijzonders doen met oud & nieuw?
    Wij zijn gewoon lekker met z'n viertjes .. ga wat lekkere happies maken en een fles (of twee :p) prosecco soldaat maken.
    En maken jullie je kind(eren) wakker voor het vuurwerk?

8. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Wij blijven ook thuis. Heb een hond en 2 katten dus vind het dan altijd wel prettig om thuis te blijven. Ik weet nog niet of ik de kids wakker maak. Ik vind dit altijd lastig. Waarschijnlijk laat ik ze liggen en kijk dan of ze lekker doorslapen of wakker worden. Maar misschien maak ik Sam wakker om vuurwerk te kijken. Dus eigenlijk weet ik het nog niet. ;)

Date zijn ook moeilijk te maken. Als niet iedereen er achter staat. Ik denk dat je eerst een band moet opbouwen wil je dit kunnen doen.

9. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik denk dat wij de oudste wel wakker maken. Vorig jaar ook gedaan en mocht hij even mee naar buiten in zijn skipak, hij vond het prachtig! Ons meissie laat ik natuurlijk lekker liggen.

Ja ik weet niet of je daar speciaal een band voor op moet bouwen. Heb vaak gelezen dat de "groepdates" erg geslaagd waren.
    Weet niet of ik een typ ben voor een date ..hahah

10. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Ik denk als je hier het met elkaar kan vinden dat het dan wel leuker is om met elkaar af te spreken.
    Ik weet ook niet of ik zo'n dater ben. Ik vind dat altijd een beetje spannend. Wat als het nu helemaal niet klikt en zo.:D:D

11. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Paar jaar geleden (in mijn wilde jaren :p) had ik iedere week wel een date. Uiteraard niet met moeders of moeders in spé maar met lekkere mannen :D Vond het iedere keer weer spannend. Wanneer ik er niets aan vond dronk ik wat en ging ik weer.

Maar een "groepsdate" lijkt me toch weer heel anders dan een date 1 op 1.

Ach .... laten we lekker gaan klesten hier en wie weet wordt het een ontzettend gezellig clubje ;)

12. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Ja lekker kletsen. Alleen ben ik er niet zo goed in om dingen op papier te zetten. Maar ik ga mijn best doen:D:D

Vandaag even bij vriendin langs geweest. Is vorige week woensdag bevallen van een zoon. Wat vergeet je toch snel hoe klein ze zijn.

13. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ben ook meer een lezer hoor.

Leuk! En welke naam heeft de kleine man gekregen?
    Ja wat zijn ze dan weer klein he? Krijg dan zelf ook weer een beetje de kriebels.
    Heb gister even een paar (545 :$) foto's besteld bij Pixum, liep een beetje achter namelijk. Daar zaten ook nog foto's bij van ons meissie toen ze een paar weekjes was ....echt, waar blijft de tijd joh! Alles gaat zo snel.

14. mama van 1

Hoi allemaal,

Leuke kerstdagen gehad?? Hier was het erg druk en nu heb ik even tijd en dacht ga gelijk weer even kijken!

Las het idd ook over die dates en denk idd dat je elkaar wel wat beter moet leren kennen :)

Ja ja oud op nieuw is morgen alweer! Wij blijven ook lekker thuis en de kleine laten we lekker slapen tenzij ze wakker wordt. Ze is nu ruim 1 en denk niet dat ze al snapt dat we een nieuw jaar inluiden ;)

Ja ken dat idd. Mijn buurvrouw is ook een paar weken geleden bevallen en als je dat kleine hummeltje vast houdt dan gaat het toch weer kriebelen he. Nouja bij mij klappen mijn eierstokken al dik een half jaar hoor hahaha maar manlief wilde nog even wachten. We gaan in januari (vrijdag dus ;)) nog maar eens erover hebben hahaha. Wil er niet te veel leeftijdsverschil tussen laten zitten. Heb niet zulke goede ervaringen met veel leeftijdsverschil tussen broers en zussen.

Mag ik jullie wat vragen want jullie hebben 2 kinderen he, Hoe vonden jullie de overgang van 1 naar 2 kinderen??

En het sneeuwt hier!!!!

15. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hé Gezellig!

Ben blij als alles straks weer achter de rug is. Vind het altijd wel gezellig maar ben ook blij als straks het "normale" leven weer begint.

hahah dus jij hebt er al weer zin in zo'n klein humpie? Heerlijk he! Wij houden het er bij twee. Mijn vriend is geen 18 meer dus we vinden het goed zo.
    Wat betreft het leeftijdsverschil; Mijn vriend heeft een zoon uit een eerder huwelijk en hij komt eens in de drie weken een weekend. Maar hij kijkt nooit om naar zijn broertje of zusje....misschien klopt het wel wat je zegt. Hij is "hoogbegaafd" en is hij emotioneel en sociaal zwak. Misschien komt het omdat hij niet weet hoe hij er mee moet omgaan zoals hij zelf zegt.

De overgang van een naar twee kinderen vond ik ontzettend mee vallen. Iedereen zei; maak je borst maar nat etc etc Maar vond het niet echt zwaarder dan normaal. Natuurlijk moet je even een tandje bijzetten maar al met al vond ik het niet zo'n grote overstap.

Ja leuk! Hier sneeuwde het vanmorgen ook en er ligt flink wat sneeuw.

16. mama van 1

Ja snap je heel goed Toys hahaha alle kerstspullen zijn hier al weg en een echt kerst of oud op nieuw gevoel heb ik eigenlijk niet echt gehad dit jaar. Maarja volgend jaar beter ;)

Ik begon al toen onze kleine meid 4 maanden was hahaha maar daar trapte hij niet in. Toen begin ik weer toen ze 1 werd en hebben afgesproken het er in januari over te hebben en dat is dus vrijdag hahaha. Mijn man wilde er eigenlijk maar 1 maar als ik er perse 2 wil dan wil hij er wel in meegaan hahaha. Ik vind het voor die kleine leuker om iemand te hebben om mee te spelen enzo. Lijkt me zo lekker om met z'n 4-en op bed op zondagochtend lekker te knuffelen en stoeien enzo. Ben wel al gestopt met de pil doordat mijn hormoonhuishouding na de bevalling gewoon deed waar ie zin in had dus kreeg mijn periode gewoon door de pil heen. Stoppen was de enige optie. Nu de regenjasjes nog hahaha. Maar we zien wel. Maar soms denk ik ook wel eens......1 is toch makkelijker want die kan je alles geven wat je hebt, zoals qua liefde als aandacht en qua spullen ed. (natuurlijk niet te zodat ze te verwend en verwaand worden).

Oke valt dus wel mee, volgens mij doet de 2e automatisch mee in het huishouden of niet?? Werk je ook of ben je full-time huismama??

Leuk he die sneeuw! Wij genieten er ook altijd zo van!

17. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Donderdag om 00:01 direct bovenop je man duiken en aan de bak :D hahahah!
    Ik vind twee kids ook veel gezelliger hoor. Als ik zie hoe ons mannetje omgaat met zijn kleine zusje, word ik echt zielsgelukkig. Zo leuk & lief om te zien.
    Nou direct mee draaien in het huishouden wil ik ook niet echt zeggen. In het begin moest ik echt even mijn draai vinden maar dat ging al snel erg goed. Het is even wennen maar als je eenmaal je draai hebt gevonden ... lekker gezellig :)
    Ik ben sinds een jaar fulltime thuis. Ben wel op zoek naar een job voor maximaal 24 uur maar dat is makkelijker gezegd dan gevonden :x Ik ben niet echt het typ om fulltime thuis te zitten. De muren komen op me af en je wereldje wordt zo ontzettend klein. Mijn vriendinnen hebben nog geen kinderen dus kan niet ff langswippen voor een bakkie.
    En heb jij wel een baantje?

18. mama van 1

Hahahahaha nou dan is de eisprong denk ik al geweest hahaha. Maar het onderwerp wordt wel aangesneden hihihi.

Krijg er steeds meer zin in als ik jou zo hoor ;)

Ja ik werk wel, op contract sta ik op 32 uur waarvan dan nog 8 uur ouderschapsverlof. Dus ik zit ook op 24 uur. Ik vind het ideaal. Even geen 'mama van' maar gewoon jezelf en even niet over luiers en voedingen hebben maar over andere dingen. Ik vind het geweldig om voor mijn kleine meid te zorgen maar ik denk dat een beetje eigentijd ook heel goed is voor jezelf :D

Wat zoek je precies??

19. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Ik vond de overgang van 1 naar 2 best wel pittig. Niet zo zeer in het begin zit 2 jaar en 2 maanden tussen, maar nu Sam 3 en een half is en Lotte 16 maanden vind ik het soms druk. Je hebt van die dagen dat ik naar mijn gevoel alleen maar aan het verbieden bent. Het hangt wel van je kinderen af hoe je dit ervaart denk ik. Die van mij zijn thuis aardige druktemakers. Gelukkig als we ergens op visitie gaan zijn ze vaak wel rustig.:D:D Ik werk 2 dagen, dus dit werkt ook wel mee in de drukte. Maar ik zou er niet aan moeten denken dat ik maar 1 had. Ik vind het leuk om te zien hoe broer en zus met elkaar omgaan. ( Soms ook moeilijk hoor)

De baby van mijn vriendin heet Lennart en doet het helemaal goed. Begon bij mij gelukkig niet te kriebelen. Manlief wil er niet meer. Ik zit soms in dubio. Het zwanger zijn en zo'n klein mensje blijft lief, maar dan gaat het verstand weer werken en die zegt 2 is makkelijker. Qua financieel enz. Ach verlopig vind ik het zo goed.:D:D

20. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Nou ik ben benieuwd hoe je man reageert! hahah Hou ons maar even op de hoogte.

Het eerste jaar van onze zoon heb ik wel gewerkt, 24 uur. Werkte toen in Amsterdam en vond het toen best pittig om thuis en werk te combineren. Nu ligt A'dam natuurlijk niet naast de deur en was de reistijd ook flink.
    Zoek nu dus wat in de buurt en dat valt niet mee. Weet niet precies, als het er maar gezellig is hahah! Iets administratiefs/receptionist/telefonist ... beetje in die richting.
    Weet nog heel goed toen mijn vriend ons zoontje opgehaald had van het KDV en ik in het boekje las dat hij had getijgerd. BAH wat vond ik dat erg, dat ik er zelf niet bij had kunnen zijn.
    Dus in dat opzicht vind ik het wel erg fijn dat ik nu niets hoef te missen van ons meissie en kan ik 24 uur met onze kids zijn.'
    Maar ...toch wil ik liever een paar daagjes werken. Komt vast wel iets op mijn pad vandaag of morgen (of over een maand ;))

Dus er staat me nog heel wat te wachten Foover? Het wordt alleen maar zwaarder ....! hahaha
    Onze zoon is ook heel erg druk binnenshuis. Vooral als we die dag niet naar buiten zijn geweest ....dan is er geen houden aan en heb je het gevoel of je de hele dag alleen maar het woordje NEE aan het roepen bent. Als die anders ook zo'n druktemaker wordt kan ik idd me borst wel nat maken, hihi.
    Ja bij drie wordt het direct weer anders ... met auto, huis etc etc. Hier ook niet echt te doen qua financiën etc. Vind twee ook meer dan genoeg en ga straks eerst weer eens voor mezelf. Leuke baan en misschien een cursus erbij.

Deel Deze Pagina