Mama's uit de provincie Groningen, deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door QueenBee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb me weer suf geshopt bij de kledingbeurs in Haren :D

*zoeft weer weg*

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Liesje liep vanmiddag haar 1e paar stapjes los:D:D:D Wel heel voorzichtig, maar het begin is er:) Wat wordt ze al weer groot;)

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wauwwwww....los lopen! Dan gaat het ineens hard he, als ze verticaal gaan leven!

4. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    hoi allemaal,
    @ saskia.. wat goed zeg!
    @ queenbee/zus heb je nog wat leuks kunnen vinden?? enne zijn de kids weer beter??

update van hier.. (wat is het hier rustig trouwens, allemaal aan het genieten van de lente?? ;) )
    ben helaas gestopt met het geven van BV :(
    Noëll had zijn prikjes gehad en was daardoor wat moe en dronk wat minder (achteraf gezien want op dat moment dachten we dat het wel mee viel)
    hij had 1 dag maar 2 plasluiers dus ik hem om de 2uur aanleggen en in de macht wakker gemaakt voor een xtra voeding..
    dag later geen plasluiers meer! ik helemaal bezorgd, gelukkig reageerde Noëll nog wel goed op alles en was er verder weinig aaan hem te zien.. dus ik lactatiedeskundige gebeld en doktersdienst en huisarts enz enz om iedereen om advies te vragen en de situatie te bespreken..
    lactatiedeskundige zei: een voedingsdag inlassen.. dus ik heb die hele dag nog alleen maar op de bank gezeten met een kind op schoot/aan de borst! pff erg vermoeiend maar we/ik wilden dit zo graag..
    dus eindelijk aan het eind van de middag een luier met een klein plasje! s avonds weer alleen de plasjes waar nog steeds te klein om hem zo de nacht in te laten gaan..
    hij was erg vermoeiend (ik ook trouwens) en ik durfde niet te gaan slapen, was bang dat hij niet meer wakker zou worden, hij had immers al bijna 2 dagen vocht gebrek. :(
    dus een besluit genomen en gekozen voor de gezondheid van ons mannetje en hem de fles gegeven!
    hij dronk meteen 60cc op (zelfs na een hele dage constant voeden) en viel in slaap.. nu zijn we een week verder en drinkt hij nog steeds fles.
    ik heb nog 3 dagen flink pijn gehad aan mn borsten (heb nog in die 3 dagen 6 keer gekolfd.. had dus idd veel te weinig melk meer.. nu is de boel nog gevoelig en moet ik af en toe nog ff de kleine "bultjes" weg masseren maar het gaat nu goed met ons allemaal!
    t lucht erg op om dit even te kunnen schrijven, ben er erg verdrietig en onzeker door geweest (slechte moeder gevoel) en zit van binnen ook nog niet helemaal lekker maar komt wel goed!
    sorry voor t lange verhaal..

hoe is jullie weekend geweest?? :)

5. Polletjepiek

#265 Polletjepiek, 22 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2010
    Kimmetje:
    Je hebt toch maar even bijna 3 maanden bv gegeven!! Petje af hoor!!! En dat na een ks(als ik het goed heb?) dan komt het allemaal nog moeilijker op gang. Ik heb het maar een week volgehouden.
    Fijn dat je je hart even hebt kunnen luchten hier. Je handelt naar wat jou het beste lijkt voor je zoontje en dat maakt dat je een hele goede, lieve en zorgzame moeder bent. Dat gevoel komt vast, al zal dat misschien even tijd nodig hebben;).

Het is hier idd erg rustig. Wij hebben een lekker weekend gehad. Woensdag is mijn vriend jarig, dus dan een klein feessie.
    Verder weinig nieuws te melden. Behalve dat ik elke dag met smart op de post/e-mail wacht in de hoop dat er bericht van school is wanneer ik kan beginnen met de opleiding.

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Jammer kim dat je moest stoppen maar soms is dat gewoon niet anders. Het heeft geen zin je daar schuldig over te voelen ;) Ik herken je gevoel wel hoor maar ja, als je niet meer te geven hebt kan je wel blijven doormodderen maar daar is niemand gelukkiger van.
    Bij xander liep mijn productie heel erg terug en werd heel waterig toen ik zelf ook weer drukker werd toen ie 6 weken was, nog een week doorgemodderd maar het knulletje had gewoon honger, toen ik kolfde was het bijna water. Fles erin en ik had een tevreden kereltje.
    Bij eva kon ik voeden wat ik wilde, om het uur, maar doordat ze ondervoed is geboren had ze daar niet genoeg aan... ik kolfde met gemakt 200cc per borst toen... maar goed ze deed het op de fles beter.
    Meike heeft 7mnd gehad en ik moest stoppen omdat ik anders niet zwanger kon worden (bv hield de eisprong tegen waardoor erge pijn) en meike bleek lactose-intolerantie te hebben. en elke keer voelde ik me schuldig maar achteraf denk ik, tsja het was nou eenmaal zo...
    En als er nou geen alternatieven waren (fv dus) dan modder je wel door maar die alternatatieven zijn er nu eenmaal dus beter er dankbaar gebruik van maken en een tevreden kind hebben ;).

Zo, hier gaat het zn gangetje. Gisteren weer op controle geweest, alles in orde ;). Beebje heeft het nog prima naar haar zin dus gok dat ze nog wel ff zit...
    Heb wel af en toe voorweeën maar die doen niet zoveel dus ben benieuwd wanneer het wel losbarst. Maar gok rond de pasen.

7. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Eej! :D:D

Ben er nog hoor! ;) Kom nu alleen ff aanwippen! Drukdruk! Mijn pa en ik zijn bezig met onze eigen website, we gaan wel samen verder straks, helemaal leuk! Heb afgelopen zondag weer een shoot gehad, ben nu daar ook druk mee bezig, foto's sorteren enzo, en ook nog een beetje mijn eigen weblog promoten op het internet!

Alles gaat goed hier hoor, met de kids ook, zijn vandaag weer allebei superlief geweest, helemaal blij word je ervan, heerlijk!

Tot snel!

Xx

Zuske, was zeker geslaagd zaterdagavond! Waren thuis om half 3... ;) En een erg leuke outfit weten te scoren bij Shoeby, helemaal leuk! Enne, ben trots op jou hoor!

8. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Saskia..heerlijk dat lopen. Als ze eenmaal lopen gaat alles ineens sneller..
    Elmo..nog geen tante geworden? Zag het geboortekaartje van Stijn vandaag bij de prenatal..
    Kimmetje..ik snap je terleurstelling..ik heb het maar een week of 3/4 gedaan..daarna moest ik zelf weer aan de medicatie voor mijn astma en moest ik stoppen met bv. Ik ga het nu niet meer proberen..
    Queenbee..Spannend!!!
    Napoleon...al en beeb?

Hier alles goed..vanmorgen nekplooimeting gehad en alles was perfect!! Zo opgelucht!! Vanmiddag gelijk ff naar de prenatal geweest...Buikje begint nu een beetje te komen en ik had nog wat tshirts nodig...volgende week gaat de babydump open!!! Ik kan niet wachten:D

9. Polletjepiek

Wat goed mariksa dat alles goed is!!

Jaa....Babydump in Groningen. We gaan er zeker binnenkort ook even kijken. We willen graag nog een buggy voor op vakantie, dus dan gaan we even kijken. Slagen we daar niet dan kunnen we altijd nog even bin Prenatal, Babypander, Babyplanet gaan kijken: Joehoeeeee 'Babyboulevard Groningen':D

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nu ik niks meer nodig heb een babydump! Kinderachtig zeg ;)

Mariska, wat fijn dat alles goed is zeg!
    Wat ontzettend leuk dat je Stijn zijn kaartje hebt gezien!
    Wat vond je er van?

Hier druk druk druk.
    Nog steeds geen tante (grrr) maar wel erg druk met de aankomende verhuizing.
    Niet op inpakgebied maar op ontwerp badkamer, uitzoeken van badkamer, vloeren etc. etc.

Maandag gaat Stijn wennen op het KDV en volgende vrijdag weer werken!

11. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    hoi meiden.. bedankt voor de lieve reacties..
    t is niet dat je zelf niet weet dat het niet anders is maar gevoel van gefaald hebben was er toch wel een beetje..
    gaat nu gelukkig de goede kant op.
    wel gaat het fles geven niet helemaal soepel.
    de eerste 80cc zijn zo weg.. daarna drukt ie de speen uit zn mond, dus ff een boertje doen (wat dan vaak ook lukt) en daarna is het vaak worstelen! huilerig tijdens het drinken, aldoor hoofd weg trekken maar ook zomaar weer heel hard zuigen en een paar teugen nemen, dan weer weg trekken.. enz.
    herkent iemand dit?? de eerste week met de fles deed hij dit helemaal niet.
    krampjes zouden toch al wat over moeten zijn en trek heeft hij nog wel anders zuigt hij sowieso niet meer (dat laat meneertje altijd wel duidelijk merken) misschien dat er iets omhoog komt tijdens boeren maar we houden hem al rechtop..
    herkent iemand dit misschien of heeft iemand een idee wat dit kan zijn??

enne waar komt die babydump eigenlijk in de stad?? komen niet zo vaak in de stad..

fijn weekend iedereen!

12. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    @ elmo, ben benieuwd hoe de kleine man het vindt op de kdv! succes gr

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Kimmetje de babydump komt in dezelfde straat als prenatal en babypander. Prenatal zit dan op de ene hoek en babydump op die andere hoek.

Hier nog steeds BIB, wel veel voorweeën. Gisteren nog in umcg geweest voor ctg ivm minder leven. Alles was goed. Ze wordt nu op 3200gr geschat (bij 39w)
    Vanmorgen migraineaanval gehad... dat was minder...

14. Polletjepiek

15. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Kimmetje..misschien is het wennen aan de voeding of aan het type fles. Welke fles gebruik je?
    Napoleon..balen van je migraineaanval..bah...nu hopen dat de voorweeën doorzetten. Hoe gaat het met je mams?
    Saskia...JOEPIE!!!!!!!!!!!!!! Wat fijn meid!!!
    Elmo.......GEFELICITEERD met je neefje!!

16. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    @ mariska heb een dr brown fles (met zo'n ontluchtingssysteem)
    snap alleen niet als het wennen zou zijn waarom het dan de eerste week wel goed gaat :S
    wordt er erg onzeker van...

@ napoleon balen zeg migraine.. heb je daar vaker last van?

@saskia 22 april! dat duurt niet zo heel lang meer! super zeg!

17. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Misschien eens een andere fles kopen en dat proberen..

18. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Heej!

Kom ff snel langs om 'hoi!' te zeggen!
    De dagen vliegen om joh, heb het ineens zo druk met van alles, weet zelf niet eens waarmee, haha! Jammergenoeg heb ik amper nog tijd om hier te komen.. Vandaar dat ik nu ff gauw aanwip!

*ZWAAI* naar iedereen en tot gauw!

Xx

19. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    idd errug rustig hier!
    allemaal lentekriebels, grote schoonmaak enz :D
    @queenbee thnx voor de foto's.. zijn mooi

20. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Graag gedaan loiverd! ;) Ga nog wel ff een paar bewerken hoor, maar dan hoor je dat nog van me! Xx

Deel Deze Pagina