Het is hier rustig zeg! Vandaag ben ik met Jesse weer naar de dietiste geweest. Mag voorlopig zijn voeding niet verder uitbouwen. Alleen wortels, boontjes en bloemkool blijven aanbieden. Umcg neemt de rest over. Vanmiddig cara verpleegkundige geweest om thuis adviezen te geven. Druk dagje gehad dus. Ohja misschien wel handig om te zeggen waarom jesse dat moet hihi. Heb ik hier nog niet geschreven. Jesse is allergisch voor koemelk, soja,tarwe, kippenei, pinda, honden, katten, huisstofmijt. Heel wat dus. Verder is hij astmatisch. Maar onze jongen is erg vrolijk onder alles. Zal eens een foto van hem plaatsen
Ow, wacht even....heb jij niet een foto geplaatst van Jesse (na wat tips in "over deze site") of ben ik in de bonen. Wat heeft dat arme schaap veel allergieen zeg! Het klinkt / komt over of je er kalm mee omgaat, fijn voor je ventje! Je hebt twee prachtige kinderen! Ruben gaat maandag onder narcose. Zijn neusamandel wordt een koppie kleiner gemaakt en hij krijgt buisjes... Best spannend!
Nee, ik heb daar niks in geplaatst. Sorry, maar je bent dus in de bonen. Wat vervelend dat ruben onder narcose moet. Dat is inderdaad best wel spannend. Gaat vast allemaal goed komen! Heeft hij er zoveel last van? Ik ga nu wel vrij makkelijk met jesse zijn allergien om. Ik vind het nog wel moeilijk, omdat wij nog steeds alles aan het uitzoeken zijn wat hij wel en niet kan verdragen. Deze week heb ik hem de liga eerste stap koekjes gegeven. Ik las op de voorkant dat er niks vervelends voor hem inzat. Had alleen over de soja heen gelezen, oeps. Nu is hij aan de diarree en erg huilerig. Voel me best wel schuldig. Maar ik weet ook dat jesse bij ons in goede handen is. Ik ben zelf verpleegkundige en kan hem dus goed verzorgen hihi. Ik dacht vandaag even heerlijk van de zon te kunnen genieten. nou heb nog geen zonnestraal gezien grr. Straks een 2e kinderstoel ophalen die ik op marktplaats heb gezien. Ben helemaal fan van marktplaats haha. Nouja niet met alles hoor, maar je kan er soms beste leuke dingen op de kop tikken voor weinig geld. Waar is de rest eigenlijk gebleven? Dacht hier gezellig met andere mama's te kunnen kletsen, komen ze niet meer
Ik ben ook helemaal fan van mp hoor! Hier komt echt erg veel van mp. Waarom niet. Kinderen zijn bij eigen ouders vaak het beste in handen. Als je de juist handvatten maar krijgt. Dat van die Soja, kan gebeuren toch. Natuurlijk voel je je schuldig, zou ik ook doen hoor, maar het gebeurt je niet nog een keer. Wij zijn de hele dag buiten geweest..heb nu gewoon hele rode wangen! Lekker frietjes gegeten (gehaald..jammmm) en nu zijn manlief en Ruben boodschappen doen (tjah, moet een keertje he...). Stijn ligt er alweer op, heeft veel geslapen vandaag, slaaphoofd. Ruben heeft chrnoische oorontsteking aan 1 oor en die andere is 9 van de 10x heel erg ontstoken. Donderdag weer geweest i.v.m. klachten en ja hoor, heel heftig ontstoken. Zijn gehoor is ook sterk verminderd (volgens testen bij de KNO-arts) dus die buisjes zijn geen overbodige luxe. Ben eens benieuwd...
Hallo Lies is weer redelijk hersteld van haar keelontsteking, maar is nog wel verkouden en hoest ook nog wel, maar ik denk dat ik haar maandag wel weer naar de psz breng. "Schooltje toe?" roept ze steeds. Deze week Jantje Beton gelopen voor de psz. Kunnen ze weer iets extra's van doen. De helft gaat namelijk naar de psz zelf. Verder erg rustig hier. Nou ja, op wat gestuntel van mij na: - laatst wezen zwemmen, had ik m'n badpak binnenste buiten aan maar goed dat degene met wie ik was dat op tijd zag en zei, anders had ik mooi voor aap gelopen. - Boodschappen doen bij Aldi, kar vol, bijna bij kassa en er dan achter komen dat de portemonnee nog in de auto ligt, geluukig was er een buurvrouw van m'n moeder in de winkel die is even bij Lies gebleven en ik gauw de portemonnee gehaald. - Elke week een pot pindakaas laten vallen, en nee daar kunnen ze echt niet tegen. Verder niets te melden nog...
Goedemorgen Moeke's! @ Mammavanesmee, Wat een prachtige kinderen heb je! Tjee wat heeft je kleine man een allergieen. @ Elmo, Wat spannend dat Ruben maandag geopereerd moet worden. Hoop dat de ellende dan snel beter wordt. @ Polletjepiek, Heerlijk dat ze het zo naar de zin heeft op psz! Haha ben het met Elmo eens het is dat je je ei nog niet gehad hebt! Mijn ouders hebben het super naar hun zin in Inzell! Tja wat wil je ook met al die medailles! Gisteren hadden we een begrafenis vanuit het bedrijf van mijn ouders. Die moest ik dus voorbereiden (zaal klaarmaken, personeel regelen, enz.) Heb er best wel even wat stress om gehad. Vooral tussendoor als de mensen naar het kerkhof zijn en wij de zaal van kerkzit naar koffiezit (dus tafels erin) moeten zetten. Das wel even heftig want het moet in 30 min. klaar zijn. Maar we hebben het gered Stond nog even te praten met mensen die regelmatig komen en vertelde dat pabbe en mamme op vakantie zijn, zeiden oh echt we hebben ze niet eens gemist. Voor mij een super compliment! Gaan jullie vandaag iets leuks doen? Wij gaan misschien nog even naar de stad.
@queenbee, zag je op tvn nog voorbij komen ik zie net dat ik helemaal niks gezegd heb over de echo... sorry!!! Moest om 11 uur bij de gyn zijn (overigens bleek het later de afdelingsarts... maar ok) in het martini. Was om half 12 aan de beurt. Werden binnen geroepen door een verlos in opleiding die meeliep met de gyn. Nou wat was die gyn een zuurpruim zeg... Ze vond het volgens mij maar onzin dat ik me zorgen maakte want ja, baarmoederslijmvlies is nu eenmaal soms wat dikker . Vervolgens leek ze het maar niks te vinden dat dit mijn 8e zwangerschap was. Daarna zegt ze we gaan even een echo maken, kom maar mee. Ja kleding even uit hoor. Dus ik blootkonts op die bank, hup inwendige transducer naar binnen. Nou ik zie niks bijzonders, wel een zwangerschap die past bij deze duur, hier die zwangerschapsring. Ja verder is er niks te zien. hoewel hier wel iets knippert maar dat zegt nog niks.Terwijl die verlos en wij toch echt een hartje zagen klopen. Maar goed voor we verder konden gaan ging dat ding er *flop* alweer uit. Niet eens een afdrukje meegekregen . Maar goed, we hadden een hartje Moet over 2w weer terugkomen om te kijken of het goed groeit. Verder moet ik waarschijnlijk wel vanaf 36w onder controle in het zh omdat ze mijn baarmoeder in de gaten willen houden, die mag nl voor de bevalling niet te actief worden (nou bij femkes zwangerschap was dat al vanaf 12w zo) want dan is ie te lui bij de bevalling en dat teveel bloedverlies weer. Dat krijg ik waarschijnlijk sowieso. De buikpijn die ik de hele tijd had komt waarschijnlijk ook door die luie baarmoeder, die is al die tijd waarschijnlijk niet in zn oude vorm terug geweest waardoor ie bleef samentrekken. Nou zie er niet naar uit om dat week een jaar te hebben (of langer) haal dan de baarmoeder er maar uit... mamavanesmee, welkom Jouw knulletje heeft ook veel allergieën zeg, jee wat een lastige combi! Mijn jongst kids hebben ook allergie, maar niet zo uitgebreid als jouw knulletje. Meike heeft lactose-intolerantie en kma en femke heeft alleen kma. We verdenken meike ervan dat er nog meer is waar ze niet tegen kan. Gelukkig kan ze er zelf wel goed mee omgaan (is 2,5) als er iets is dat ze niet mag dan zeggen we dat ze er een zere buik van krijgt en dan is het ook goed. Ik werk trouwens vlak bij delfzijl maar woon in stad.
oh Elmo, waar gaat ruben geopereerd worden? Meike knapte ontzettend op van de buisjes en amandelen. (die had ook 11x oorontsteking in 6mnd ofzo en was echt gewoon doof, hoorde te weinig)
@ Napoleon, Gefeliciteerd!! Wat super dat jullie een hartje hebben gezien Was het toevallig dokter G? Eerste kamer links? Ik krijg alweer jeuk als ik aan haar denk! Brrr.
Elmo, sterkte maandag met je zoon. Gelukkig heeft onze lies (nog) geen oorontsteking(en) gehad. M'n vriend wel vroeger toen hij klein was heeft ook buisjes gehad en hoort nu met 1 oor slechter. Nou ja. in ieder geval veel sterkte maandag. Dinges, valt dat even tegen als je wou shoppen de stad is dicht. Napoleon, wat een verhaal zeg. En wat een nare arts. Je mag toch van zo iemand wel wat inlevingsvermogen verwachten, helaas zijn er veel artsen die dat missen. Zou dat stuntelige van mij dan door mijn cyclus komen? Heb geen idee. Sinds m'n 17e aan de pil geweest, 3 jaar geleden 41 week zwanger geweest, daarna pil en daarna spiraal. Dus eigenlijk heb ik geen idee (meer) hoe mijn natuurlijke cyclus verloopt. Weet nog wel dat voordat ik de pil had dat ik wel flinke bloedingen had tijdens mijn menstruaties.
@dinges: Het was idd geen koopzondag. Zat ik ook al over na te denken haha. Dat was wel een fijn compliment die je gekregen hebt @napoleon: Gefeliciteerd met je zwangerschap en met je goede echo. Klikt niet echt als een fijna gyn, wat een***. Je vijfde die onderweg is zie ik. Wat een gezellige boel, leuk! Hoe oud zijn je andere kids? Grappig dat je dicht bij delfzijl werkt. Ik werk zelf in Delfzijl, ideaal dus. @Polletjepiek: Jullie daan dus voor een tweede zo te zien? Spannend zeg. Hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn. Hier begint het ook wel een beetje te kriebelen, maar zijn er nog niet uit of we voor een derde gaan (kunnen gaan). Wachter eerst nog maar een jaartje met beslissen. @Elmo: Sterkte en succes met je zoontje morgen. Hoop dat alles goedgaat! Hier vandaag een heerlijk rustig dagje gehad. Beetje buiten geweest met de kids en even op visite bij mijn ouders. Morgen weer werken. Nog 3 daagjes en dan volgende week even een midweekje met de familie weg. Heb er al zo'n zin in. Even er heerlijk uit na alle stress van de laatste tijd. Zijn ook voor de zomervakantie aan het kijken. Wil wel graag in nederland blijven, maar dat zijn de prijzen belachelijk duur. Een weekje voor 800 euro is niks meer tegenwoordig. Wacht denk ik toch maar op een last-minute haha. Willen thuis ook nog het 1 en ander verbouwen.
Napoleon, wat fijn zeg, goede echo! Gaan jullie het gauw aan de kids / fam. vertellen? Wat een rare manier van patienten behandelen zeg, die gyn /vlos /....hork! Snap je toch niet he. Ga dan ander werk doen, als je niet van onzekere vrouwen houdt! Hier heerlijk weekend. Eigenlijk het hele weekend met onze nieuwe (tweedehands!) vouwwagen bezig geweest. Opzetten, alles uitzoeken etc. etc. Jongens lekker buiten..zaaalig. Morgen Ruben idd aan de beurt, we zullen zien.
Haha, ja, oplettende Napoleon, hihi! Ik was op tv.. van top tot teen! -- Zo, ben terug hoor! Het was super in Londen!!! Er staan een paar foto's op mijn Hyves. Denk dat ik verliefd ben op de stad.. ik wil zeker nog een keer terug, en dan voor een paar dagen. Echt hoor, je weet niet waar je kijken moet, zo mooi!! Elmo, suc6 met Ruben morgen! -- Nu eerst op bed.. morgen is er weer een dag! Trusten allemaal! Xx