Hallo 'nieuwelingen' in dit Grün'-topic Hmmm.....conditie, is hier af en toe ver te zoeken Heb gewoon de puf niet om te gaan sporten Gaan jullie nog met vakantie deze zomervakantie? Wij niet, zijn in mei/juni al geweest. Lies heeft vorige week haar laaste peuterspeelzaaldag gehad. Erg leuk, maar ook druk. Alle peuters van alle groepen gingen spelletjes doen in de sportzaal hier in het dorp. Helemaal kapot toen ik haar weer ophaalde. Nu hebben ze dus vakantie van de psz. En dat hakt er hier wel in. Ze is flink verkouden en ook enorm vervelend de hele tijd. Ze zou het liefst de hele dag bij mij op schoot willen zitten Maar ja dat kan natuurlij niet, dik drama dan. Ook het zindelijk worden is weer (bijna) helemaal afgezwakt, ging ze eerst vrij makkelijk op de wc of het potje, het is nu echt afgelopen. Ik hoop toch niet dat ze de komende 5-6 weken zo doorgaat, want ik had juist goede hoop dat ze na de vakantie zonder luier naar de psz kon gaan. Moet nu hééél vaaak tot 10 tellen, iemand tips en trics om mijn puberende peuterdochter weer op de rit te krijgen?
Klinkt heel cliché maar ze doet het uiteindelijk zelfs als ze er aan toe is. Ik hoopt ook steeds dat Bram op het potje ging, en werd ook wel eens pissig als hij niet wilde. Ik ben er direct mee opgehouden. En nu sinds 3 weken is hij zo goed als zindelijk. En dat ik 1 keer. Poepen wil hij op de wc doen. En het potje staat gewoon bij ons in de huiskamer. En hij gaat uit zich zelf heen. En hij heeft echt nog wel zijn ongelukjes. Ik hoop ook dat hij na de vakantie zonder luier naar de psz kan.
Ze was juist zo enthousiast met haar nieuwe cars-wcbril-verkleiner die ze zelf bij het kruidvat ahd uitgezocht. En klom er zelf op, deed zelf haar broekje uit...ik denk omdat ze dit ander kindjes op de psz zag doen. En nu natuurlijk niet. Ik dacht aan een soort terugval, wel heeft ze van de week 1x op het potje gepoept, maar verder niks, nada, noppes. 'Dweilen met de kraan open'.
Polletjepiek..hier ook 1 gehad met hetzelfde "probleem". Je zult idd geduld moeten hebben..het is niet anders zet haar met regelmaat op het potje of wc. Voordat ze gaat slapen, als ze wakker wordt..gewoon op vaste tijden. Geen drama van maken als ze niks doet.....belonen als ze wel wat doet!!
Hello!!! Waar is iedereen? Alles allemaal okay? Lekker aan het genieten van vakantie? Wij moeten nog 2 weekjes, dan heerlijk met zn 4tjes 3 zalige weken vrij! Heb er enorme zin in! Maar moet zeggen dat het nu al lekker is dat we 's ochtends niet op tijd staan, heerlijk relaxed met de meiden aankeutelen... kan ik wel aan wennen denk ik hoor?!
*Zwaait ook, vanaf de bank. in het koude kikkerlandek, het lijkt wel herfst met 17 graden* De verkoudheid is weer op zijn retour. L is nog steeds opstandig, "is van mij", "ik wil *wat dan ook*" Ook is L inmiddels weer een paar keer op de wc geweest om te plassen. Wat doen jullie bij brutale praat bij jullie kinderen toen ze zo'n 2,5 jaar oud waren?
Hoi meiden, Ik zal nog even snel wat van me laten horen. Jeetje je komt soms handen te kort met zo'n kleine. Maar kan er wel erg van genieten. De borstvoeding vind ik wel erg intensief, maar wel erg bijzonder. Nee, ik woon niet bij Elmo in het dorp. Begint wel met een U maar dan een dorp nog verder naar het Noorden. ik zal proberen regelmatig even wat van me te laten horen, en zal dan wat uitgebreider op iedereen gaan reageren. Hier alweer een kleine meid die zich meld dus ik ga weer met de (*) (*) bloot
Ah de 2de U dan als ik het goed begrijp? Ben ik ook aardig bekent... Leuk zeg! Vind het echt grappig dat er toch meer meiden uit de buurt hier zijn... t gaat toch vaak over andere gedeeltes van Nederland hier op zp... maar miss is dat een gevoel ofzo hoor... (of ik zit in verkeerde topics haha) Maar doe maa lekker rustig aan hoor, je hoeft je niet precé te melden hoor! Ga jij maar lekker voeden en je bezighouden met je kleine, deze periode is zo snel weer voorbij, dus geniet zolang het kan hoor!! Ook al vond ik dat vreselijk als dat tegen me gezegt werd sos want ik werdwel es gek in die eerste periode! Maar hoop dat jij er veel van kan genieten!!!
Waar wij vroegah op stap gingen kwamen veel mensen uit de 2e U. Wij gingen altijd op stap in Baflo. En soms door naar 538
Nou hehe ik ben ook aan de kant Gister gepartnerd. Mooie ring om heerlijk uit eten geweest met een klein gezelschap in Garnwerd. Dus nu ben ik de vrouw van
Gefeliciteerd Poohbeer. Hier alles goed, alleen de borstvoeding geeft problemen. Kleine meid haar vraag naar melk is groter naar wat ik heb. Meer aanleggen helpt niet. Heb de laatste week alleen maar continu met haar aan de borst gelopen. Ik werd er krankjorem van. Een constant krijsend kind dat niet wil slapen omdat ze nog honger heeft. Eerst dacht ik dat het de regeldagen waren maar die duren geen week. Gister zat het me zo hoog dat ik de verloskundige heb gebeld. Ik moest gaan kolven en s avonds extra 30 cc bijgeven van kunstvoeding. Ik heb gekolfd na een voeding van beide borsten en daar zat nog 10 cc in van beide borsten terwijl ik nog een hongerig kind had. Ik heb gisterochtend een borst gekolfd die 4 uur rust had gehad en daar zat maar 50 cc in dus das niet genoeg. Heb nu gister en vanmiddag een flesvoeding kunst gegeven en mw is compleet knock out, weet niet wat me overkomt, heb weer tijd om een broodje klaar te maken en mijn huishouden wat te doen. Voelde me de afgelopen dagen net een melkkoe in een isoleercel Ben nu eigenlijk ook wel klaar met de borstvoeding, ik ga het langzaam afbouwen en over op de fles, denk dat wij daar beiden meer baat bij hebben.
Poohbeer...GEFELICITEERD..draag je nu ook zijn achternaam? Mariska..komt me bekend voor jou verhaal..die frustraties, het gevoel van melkkoe zijn..je hebt gelijk dat je stopt met bv als jij je zo voelt. Ik heb het met de eerste ook geprobeerd en ben ook na een week of 4 gestopt. Je moet genieten meid en als bv geen genieten meer is dan pak je lekker de fles.... Hier nog geen vakantie..moet nog een week werken. Afgelopen week maar liefst 44uur gewerkt op de bus..heb het nu wel ff gehad. Nou ja nog maximaal 5 dagen werken..vandaag vrij en we gaan straks zwemmen in Veendam. Is erg lang geleden maar ja je moet wat..
Hey meiden, hier gaat het inmiddels al wat beter met de borstvoeding. Door nog meer te drinken en wat meer volle melkproducten te nemen lijkt de kleine genoeg te hebben aan mijn productie. Ben dus niet meer aan het bijvoeden. Ben er zelf nu ook wat rustiger onder. Ben gister even met haar naar het inloopspreekuur van het cons bureau geweest om haar te laten wegen. Ze was goed gegroeid, dus dat was voor mij een hele geruststelling. Heb wat tips wb de borstvoeding gekregen, dus hoop het nog even vol te houden. Wat een vreselijk weer he, totaal geen zomergevoel. Vraag me af of we dat nog krijgen dit jaar.
Wat fijn Mariska, dat de bv nu weer beter gaat. En tje...het weer...laten we het daar maar niet over hebben