mama's uit Friesland?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tascha75, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNienke

MamaNienke Niet meer actief

2. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Mama nienke,

Hoe was het verwijderen van de spiraal?? Beetje te doen allemaal??

3. MamaNienke

Het viel echt reuze mee!

Een mini krampje en weg was ie al...

Ze vroeg zelfs of ik hem nog mee wou hebben of zo... HAhaha

4. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Haha mee nemen ja vast!!

Ik twijfel ook om hem eruit te halen. Heb hem nu 7 maanden maar begin het bijna zat te worden. Op een gegeven moment naar om de 2 weken bloedverlies gegaan en ik zit nu in de 2e week en ik heb alweer bloedverlies heel licht roze :) sorry voor de details,heb eigenlijk alleen nog maar bloedverlies gehad met dus op het laatst 2 weken niks,ben er eigenlijk zo klaar mee!!! Zit bijna te denken om morgen de HA te bellen en te zeggen dat ik het ding eruit wil hebben. Maar moet je dan naar de Gyn of heeft jouw HA het gedaan??

5. MamaNienke

Ik heb alleen de eerste 2 a 3 maanden wat af en aan bloedverlies gehad. Daarna is het volledig onderdrukt. Dus opzich ideaal dan. Maar had een tijdje terug hevige krampen en bloedverlies en was twijfel dat hij eruit was gegaan, miskraam had gehad of zwanger zou zijn. Maar geen van allen bleek zo te zijn. Heel gedoe dus en heb ook gezegd dat ik niet weer een mirena zou willen.

De gyn heeft hem bij mij geplaatst, maar heb de ha opgebeld en gevraagd of gevraagd of zij het konden doen. En dat kon wel.. dus neem aan dat elke ha dat wel kan. Aangezien je hem ook bij de ha kan laten zetten.

Erg vervelend dat je steeds zo bloedverlies hebt dan. Om gek van te worden! Moet zo langzamerhand wel op regel zijn dacht ik toch. Ze zeiden tegen mij het eerste jaar is een jaar om eraan te wennen, daarna moet het goed op regel zijn.
    Nou als dat betekend veel puistjes en bloedverlies met hevige krampen bedank ik er ook liever voor!

6. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Puistjes geen last van :)
    Heb de HA laatst nog gebeld en die zei dat het normaal was,de een heeft er langer last van dan de ander zei hij.
    Ik kijk vandaag nog even aan nu nergens last meer van heel vreemd allemaal.

Jij hebt dus ook al heel wat mee gemaakt

7. MamaNienke

Ja is vervelend op zo'n manier.
    En nu we graag wel weer zwanger willen worden vind ik het allemaal ook wel spannend hoor. Ook omdat ik na m'n eerste bevalling ernstige vorm van HELLP heb gekregen en met de tweede zwangerschap ook al verschijnselen er van had hebben ze al gezegd dat de kans dat ik het weer zou krijgen groter is dan normaal.

Dus als ik zwanger zou worden wil ik graag naar de gynaecoloog, maar mag je dat zelf bepalen of moet je worden doorgestuurd?
    Weten jullie hoe dat zit?
    Ik vind dat ik daar toch wel wat beter op mijn plek ben....

8. MamaNienke

en btw...

ik heb de mirena niet mee genomen hoor :p:D:D

9. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Daar ging ik ook niet vanuit hoor :)
    Kan je dat niet aangeven bij de VK dat je liever onder behandeling wil van de Gyn?

En pff heftig zeg die HELLP

Durf je dan wel weer zwanger te worden??

10. MamaNienke

Vooral bij de tweede vond ik het eerst moeilijk. Dan denk je toch.. ja wat als...
    Want toen ik het kreeg heb ik een paar dagen op ic moeten liggen.. en dacht echt dat wil ik niet weer. Pff al die infuzen, zuurstof en apparatuur aan je lijf... BAH! Toen bij de vk gekomen toen ik weer zwanger was en na de 20 weken weer naar de gyn gegaan.. Je kunt het ook pas krijgen na de 22e week ofzo? Maar daar kwam het met vlagen. En elke keer met bloedonderzoek waren de waarden natuurlijk weer net wat beter. Op laatst hebben ze toch ingegrepen en is hij geboren met 37 weken.

Maar ik ben nu helemaal niet bang om het weer te krijgen. Ik zie het vanzelf wel. Maar toch voor de zekerheid bij de gyn onder controle. Als er dan wel afwijkende dingen zijn zullen hun het toch eerder zien....

11. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Ja idd helemaal gelijk in!

Nou toch weer bloedverlies hier hoor bah bah!!! :(

12. MamaNienke

Ohh niet leuk !

Ben je er na het plaatsen al weer eens mee heengeweest? Misschien dat het scheef zit ofzo?

13. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Heb een echo gehad bij de Gyn,en toen zat hij helemaal goed!

14. MamaNienke

Ok... dus hij moet in principe wel goed zitten dan. Misschien toch ha bellen?

15. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Heb ik laatst al gebeld met dat ik hem nu 7 maanden heb en sinds een tijd om de 2 weken bloedverlies heb,dus 2 weken niks en dan een week weer wel,hij zei dat het bij iedereen verschillend was en dat de een het langer had dan een ander,maar ja ik wordt er niet vrolijker van hoor

16. MamaNienke

Ok.. Dus met andere woorden hij vind het normaal.
    Nou ik zou er inderdaad ook niet zo vrolijk van worden :x

17. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Ja hij vindt het idd normaal,geen een mens is hetzelfde en ieder lichaam is anders en reageerd er anders op.

Maar vrolijk wordt ik er niet van,wil nu wel eens 4 weken lang geen bloed meer zien!!!! :D

18. MamaNienke

Nee dat is ook wel eens leuk voor der verandering... Oh ik dacht dat ik wat te klagen had met die eerste maandjes.. Pfff

19. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Niet dus ;)

Mijn mams zei dat ik het nog wat de tijd moest geven tot die een jaar zit,want ja die dingen zijn ook niet goedkoop he!

20. MamaNienke

Nee, daar zit ook weer wat in. Dus nog maar even aankijken...

Deel Deze Pagina