mama's uit Friesland?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tascha75, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @ Sunny: mooie foto hoor!

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Mooie foto Sunny! Jullie zien er erg gelukkig uit, geniet ervan!

3. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Wat is het hier weer rustig! Zijn jullie allemaal aan het genieten van het pinksterweekend? Doen jullie nog iets bijzonders? Wij zijn nog lekker op Ameland, bevalt erg goed. Het is vandaag geen prachtig weer, maar maakt niet uit. Vanmiddag misschien even zwemmen met de kids en een eind wandelen als het droog is... en verder lekker lezen in mijn boek. Nog een weekje verlof en dan mag ik alweer aan het werk. Wat vliegt dat dan ook voorbij he?

4. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Hier aan het genieten van ons ventje! Jelke heeft vannacht wederom weer lekker door geslapen van 23.30 tot 6.30. Toen sliep hij nog, maar ik heb hem wakker gemaakt omdat ik wel graag van mijn melkstuwing af wou hahah! toch maar een kolf aanschaffen snel! Vanavond hebben we ons eerste feestje met zijn 3-en. Vriendlief heeft een personeelsfeestje vanavond met partner en wij nemen Jelke ook gewoon lekker mee. We gaan op een hele grote boot. Zo'n feestding zeg maar met een boven en onderdek (allemaal binnen) En dan gaan we met zijn allen BBQ-en en er speelt een bandje. Aangezien Jelke al vanaf het begin vrij makkelijk is en overal wel kan slapen durven we dit wel aan. Dus ben benieuwd hoe het gaat. 19.00 moeten we er zijn en 23.30 is de boot weer terug aan wal!

Liefs

5. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Anneke
    Oh lekker! Hier regent het de hele tijd al in Ljouwert, niets aan dus..

Sunny
    Lekker genieten meid! En wat goed dat hij al zo goed door slaapt.. Da's echt een puur genot :)

6. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Anneke lekker genieten op ameland en het valt nog mee zo met het weer.

Sunny succes vanavond ik hoop dat jullie een leuke avond hebben en dat alles goed verloopt. Lekker dat je mannetje zo door slaapt.

Hier geen plannen had me wel even lekker geleken om weg te gaan maar alles was al vol geboekt voor dit weekend. Ik heb wel een weekje vrij dus das ook wel lekker.

Goed weekend allemaal.

7. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Nou de avond is heel erg goed verlopen! Jelke vond het allemaal wel prima. Die lag pal naast de muziek en hij lag lekker te luisteren en tussendoor sliep hij. Voeden ging ook prima. Wij zaten boven en met het voeden kon ik mooi op het benedendek voeden. Ze hadden daar een mooie bank waar ik kon zitten in alle rust. Om 1.00 thuis nog een voeding gegeven en om 7.30 maar weer eens ons ventje wakker gemaakt.

Toen brak de hel even los... Ik moest hem namelijk aan mijn rechterborst aanleggen en dat is zeg maar de pijnlijke kant, want daar heb ik een kloof die gewoon heel moeilijk dicht gaat. Die eerste hap doet gewoon erg pijn, maar goed dat zakt daarna vrij snel weg, alleen nu vond Jelke het schijnbaar leuk om gewoon 100 keer aan te happen en 3 slokken te nemen en dan weer los te laten.... Dus ik werd op het laatst behoorlijk chagerijnig en verdrietig van de helse pijn en heb hem toen aan vriendlief gegeven en ben naar beneden gelopen om even tot mezelf te komen. Toen heb ik het beneden nogmaals geprobeerd en toen lukte het eindelijk!

Liefs

8. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Sunny: wat goed dat je Jelke zo goed mee kon nemen naar dat feest en ook dat hij zo goed doorslaapt. Kasper is nu elf weken en slaapt nog niet eens zo goed door. Geniet er maar lekker van. Hoop wel voor je dat je tepelkloof snel dicht is. Ik had ze ook en vond het echt heel erg pijnlijk!

9. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    ja die tepelkloof is echt het enige waar ik nu ontzettend van baal.... Als ik weet dat Jelke bijna weer gevoed moet worden aan die kant van de kloof dan zie ik daar echt al als een berg tegen op en dat vind ik zo jammer. Ik heb nu een tip van iemand gekregen over speciale kompressen die een genezende werking hebben voor kloven... Bij haar was het binnen 24 uur over dus hoop dat het bij mij ook zo snel gaat!

Liefs

10. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik had inderdaad ook met borstvoeding heel erg veel last van kloven. Ik smeerde ze standaard in na het voeden met bepanthen. Het deed me ook steeds zeer als ik Noa moest aanleggen. Ik werd er zo boos en verdrietig van dat het mij niet lukte waardoor het helemaal niet lukte want zij voelde de spanning ook natuurlijk. Ben toen gaan kolven ook omdat ik er geen zin meer in had want ik was meer met mijn borsten bezig dan dat ik lekker kon genieten van mijn kindje. Ik kreeg namelijk ook nog borstontsteking en Noa kon ook alleen maar drinken met een tepelhoedje. Ik had er geen plezier meer in. Ik vond het heel erg jammer maar wist wel dat het zo beter was voor ons beide.
    Ik hoop voor je dat de pijn over gaat want das echt geen pretje. Succes met het borstvoeden, want das echt heel speciaal vond ik.

11. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    wij kunnen om 15.00 een kolf ophalen die ik via marktplaatst voor 35 euro kan kopen. Een medela mini electric. Want doordat Jelke 6 uren slaapt achter elkaar 's nachts... heb ik een overvolle tiet. Waardoor hij er moeilijk grip op kan krijgen in het begin. Hierdoor hapt hij wel 100x keer voordat hij eindelijk goed beet heeft... En dit is helemaal niet bevorderlijk voor mijn tepelkloof. Ik was vanochtend bijna zover dat ik helemaal wou kappen met de BV, maar dat vind ik zo zonde, want ik heb een hele goede productie en Jelke doet het er ontzettend goed op en aan de linkerkant heb ik nooit geen last. Dus nu ga ik de rechterkant wat rust geven door hem te kolven en zo de voeding in een fles aan Jelke te geven dan kan mijn tepel even tot rust komen van al dat aanhappen! En goed helen, want op deze manier zie ik alleen maar meer tegen het voeden op terwijl het juist iets moois moet zijn.

Liefs

12. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik kreeg trouwens de tip om niet in te smeren met bepanthen maar met een druppel borstvoeding en daarna aan de lucht te laten drogen voordat ik de boel weer in ging pakken. Dat hielp bij mij heel goed!

13. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik had alleen al zo'n pijn dat ik twee voedingen ging vervangen door flesvoedingen om mezelf wat meer rust te geven en daardoor nam mijn productie heel erg af. Dus daarmee heb ik het verpest jammer genoeg. Nu moet ik zeggen dat ik het achteraf niet zo erg vind, want flesvoeding heeft ook veel voordelen. Ik voelde me al heel snel een stuk energieker en dat deed ook wonderen voor mijn humeur ;)!

14. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ja dit deed ik ook en daarna smeerde ik het in met bepanthen als ik dat deed dan was mijn tepel wel weer genezen voor de volgende voeding. Toen ik over ging op kolven merkte ik pas hoe erg het was. Eerst kwam er heel veel bloed voordat er pas melk was.

15. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Het borstvoeden deed bij mij ook heel erg zeer. Ik heb een maand of 2 borst voeding gegeven en ik vond het ook heel erg jammer dat het niet lukte. Ik heb het in 1 week tijd afgebouwd. Maar net als wat jij zegt flesvoeding heeft ook zijn voordelen, maar het intieme gevoel met je kindje vond ik wel heel bijzonder bij de borst.

16. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik smeer ook eerst een druppel over mijn tepel en laat dit drogen en daarna doe ik er bepanthen op. Ik heb nu speciale gelkompressen. Die gel heeft een genezende werking voor tepelkloven zeg maar en het is neutraal van smaak en niet schadelijk voor je kindje dus je hoeft het ook niet schoon te vegen voor je gaat voeden. Maar goed ik kolf die kant dus nu en dat gaat goed. Maar die kloof is echt DIEP dus dat gaat wel ff duren voordat die echt goed dicht is. Ik kan begrijpen dat flesvoeding zijn voordelen heeft, maar vooralsnog vind ik borstvoeding ook nog steeds heel speciaal en zolang dit goed gaat probeer ik dit vol te houden. Vandaag een regeldag.... dus de productie moet omhoog!

Liefs

17. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Jilina: dat is precies waarom ik het wel echt jammer vond. Ik geloof echt dat flesvoeding ook hartstikke gezond is en dat mijn kindje er niet minder van wordt, maar ik vond het zelf wel heel gezellig om de borst te geven. Je bent nog een beetje met elkaar verbonden lichamelijk... een soort afkicken van de tijd dat het in je buik zat.

18. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Helemaal mee eens

19. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Zolang het goed gaat en het wil gewoon lekker van genieten.

20. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hey meiden,

Wat is het hier weer rustig! Alles goed met jullie? Hier gaat t prima! Beide kids liggen te koesen en Frank is naar de honkbaltraining, dus ik kan even lekker rustig achter de laptop. Ben sinds maandag weer aan het werk en het is wel druk maar erg leuk! Morgen nog en dan is het weekend, das dan ook wel weer erg lekker!

Deel Deze Pagina