Mama's uit Friesland?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sjotefle, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    nee niet echt ;)

de groeiecho's zijn puur om te kijken of mijn baarmoeder en dus de kleine goed groeit
    normaal controleert de verloskundige dit elke keer dat je langs komt maar
    ik heb iets te veel spekjes:) waardoor ze het niet goed genoeg kunnen voelen en dus niet goed kunnen bijhouden hoe mijn baarmoeder/kleine groeit.
    dus gaan ze dat meten met een echo ;) in de zelfde termijnen als je naar de verloskundige gaat (eerst 1x per 4 weken dan 1x per 3weken enz.)

ik krijg dus waarschijnlijk geen uitgebreide echo's met foto's van de kleine maar kan wel elke keer even spieken :)

ja een half uur spieken :D
    en bewonderen hoe groot mijn mini al is :D
    helemaal zin in :D:D:D

ik neem vriend en mijn moeder mee naar de echo
    Dus dat word vast heel geslaagd

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Meis wanneer en waar ga je voor de 20 weken echo?

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Wauw nu kan lwd niet achterblijven lijkt me..??

4. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    o dat is helemaal super dat het ook in drachten nu kan aangezien
    het voor mij ook een keizersnee word als ik zwanger ben

5. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Nee lijkt mij ook niet Frummelk, dan zouden ze wel heel dom zijn. Dit zal uiteindelijk wel de standaard worden bij keizersnedes...

@smiley80; waarom wordt het voor jou ook een geplande ks?

6. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    ik moet morgen even bellen voor een afspraak maar het zal ergens rond 17 okt zijn zal het morgen bij mijn handtekening zetten wanneer het wordt
    ik heb mijn echo's in het echocentrum in s.nee.k

7. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    @baukje1985

mijn vorige zwangerschap werd een ook een keizersnee ze kwamen na bijna de heledag in de verloskamer te hebben gelegen en het met de ontsluiting ging het ook niet zo snel dat ze er achter kwamen dat het niet ging passen bekken te nauw vandaar dat het bij de volgende zwangerschap ook een keizersnee gaat worden

8. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hier hetzelfde verhaal smiley. Niet iets waar ik nu naar uit kijk. Vooral het herstel daarna, maar ja tis niet anders... Zie dat er bij jou in de banner staat: nog 58 dagen voordat ik kan stoppen met de pil. Hebben jij en je man een datum gepland daarvoor? Spannend hoor! Hoe oud is de oudste (sorry als je dat al hebt verteld, ben een zeef)?

9. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    @baukje1985 nu kunnen we mooi in het nieuwe jaar er tegen aan 30 nov heb ik mn laatste pil dan kan het in dec mooi weer rustig op gang komen heb nooit geen problemen gehad met ontpillen was gelijk na stoppen na ong 28 dagen weer ongesteld mijn zoon is nu 12 en mn vriend zn zoon is 4 voor mij is het dus al heeeeeeeeeel lang geleden allemaal

10. Fiend

Fiend Lid

30 dec 2011
    40
    0
    0
    NULL
    Leeuwarden
    Hallo meiden, ik zal me ook even melden.
    Ik ben Fiend, 20 jaren jong en samenwonend (vrij logisch) met mijn man. We hebben samen een prachtig zoontje, van vandaag 12 weken oud. :D
    Mijn man is student, voornamelijk omdat werk vinden op zijn leeftijd nog vrij lastig blijkt. Ikzelf ben bezig een eigen bedrijf op te starten, iets wat ik al 5 jaar wou en nu maar eens tijd werd om te doen!
    Hobby's hebben we niet echt, voorheen toen we in Leeuwarden woonden gingen we regelmatig naar concerten en festivals, maar sinds mijn zwangerschap nog maar 2x heen geweest.
    Dat lijkt me nou wel genoeg info ^^

11. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Welkom Fiend!
    Wat voor bedrijfje wil je opstarten?
    Wonen jullie dan nu niet meer in Leeuwarden omdat je schrijft:"voorheen toen we in Leeuwarden woonden". Je woonplaats staat nog wel op Leeuwarden, vandaar mijn vraag.

Wat voor werk zoekt je man dan (bij mijn werk zijn wat vacatures nu en binnenkort).

12. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    je vergeet het belangrijkste :p

13. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ik meld mij ook aan!

Ben alleen wel, 5 jaar geleden, op mijn 22ste naar Zuid-Holland verhuist. Provincieloos verliefd :p
    Maar Frysk in hart en nieren!

Werd tijd voor een Mem Club.

14. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ben alleen nog geen mem..:(

15. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Welkom Friesin!
    Wat jammer voor jullie dat het niet zo makkelijk gaat. Je onderschrift zegt genoeg! Hopelijk is het geluk snel met jullie en mag je snel "mem" worden!

16. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    @Meiss, vind ik leuk, +1!

17. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Welkom Fiend en Friesin!
    Wat is het op en top gezellig hier :)

@Friesin Fries blijf je uiteraard altijd! Vanwaar de 'emigratie'? :p Heb je weleens heimwee?
    Aan je onderschrift te zien ben je al een poosje bezig, en het zit niet echt mee...Ga voor je duimen, want ook jij verdient het om een memmie te worden! :)

@Fiend Leuk een eigen bedrijfje opstarten! Is ergens van mij ook wel een grote droom, maar heb hetzelfde als jou, geen idee wat je opzetten moet. Plus dat er heel veel bij komt kijken, en met 2 kleintjes heb je niet veel tijd. Zelfs af en toe een berichtje tikken hier op het forum is een drama ;)

18. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Sjotefle:

Ik ben voor manlief naar het bruisende "midden" verhuist.
    Uiteraard heb ik wel eens heimwee. Maar dan meer om het feit dat mijn ouders en vrienden niet om de hoek wonen.

Omgeving hier is prachtig! Iedere provincie heeft zo zijn eigen charmes. Waar wij wonen is een mooie uitvalbasis. 15 min rijden naar Utrecht. Heerlijk! Leuke en mooie stad.

Onze kinderwens is helaas nog niet vervuld. Het is allemaal niet zo vanzelfsprekend! Maar zolang er nog opties zijn, steken we onze kop niet in het zand. Al is het allemaal wel even slikken.

Is de ooievaar al wel bij jullie langs geweest?

19. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Welkom Fiend en Friesin!!

20. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013