Mama's uit Friesland?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sjotefle, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    Wauw leuk kamertje hoor!

Haha de kamer van onze kleine meid is ook erg klein ;) maar wel lekker knus

2. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    Deze is van onze kleine meid :D

3. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    De eerste foto zoals het was toen ze baby was en dit is gebleven tot dat ze een jaar of 2.5 was denk ik.
    Tweede foto is van afgelopen zomer en zijn dus nog steeds beetje bij beetje aan het op knappen ondertussen zitten er andere manden in de kast en onder het bed lades.

Bekijk bijlage 360048

Bekijk bijlage 360049

4. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    leuk !!! ik hou van kleurtjes
    en de plek van die stoel is trouwens hier ook wel een idee

ik heb precies de zelfde foam stikkers van w&p

onze babykamer is 2 bij 3,5 of zo
    maar daar moet wel alles voor de baby in
    Want we hebben geen ruimte om bijv. het badje in de badkamer te zetten haha die is echt piepklein 88cm bij 2m :)
    en ook beneden moeten we eerst schuiven tot we ruimte hebben voor de box haha
    en waar ik de kinderwagen moet laten pff geen idee :p

5. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland

Wat een verandering is het dan he :D
    Kleine kindjes worden groot en wat hebben jullie deze kamer mooi veranderd :D

6. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland

haha wij kwamen ze tegen bij de baby-dump want wij twijfelden tussen W en P en n.ijn.tje
    De stoel heeft eerst op mijn zoontje zijn kamer gestaan en die is dan verhuisd naar dit kamertje :D

7. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ja dat worden ze inderdaad gaat veel te snel. Maar bedankt voor de complimenten. We wouden het heel erg neutraal houden toen ze nog baby was maar er werd wel steeds meer kleur toegevoegd maar daar heb ik nooit echt foto's van gemaakt. Alleen toen we het net opgeknapt hadden hebben we foto's gemaakt en daarna dus niet weer.

Wij hadden beneden eerst nog een wieg en daar heeft ze ongeveer 2 maanden in gelegen. En daarna is de box op die plaats gekomen.

En nu tegenwoordig met de smartphones maak je veel sneller even een fotootje.

8. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    En niet alleen foto's maken.. Ook heb ik hier last van een jongetje die regelmatig de telefoon in de handen heeft als ik eens niet alles in de gaten hou ;)..

Ik ga maar eens beginnen met koken... Straks komt manlief thuis en moet dan ook alweer bijna de deur uit. Pfff... En deze mama maar altijd thuis zitten ;)

9. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    @jilina: echt een mooie kamer voor je meid
    @det: hier ook veel alleen thuis
    sinds ik niks meer van mijn werk hoor en dus niet meer werk moet vl extra hard werken
    hij gaat rond 7:45 de deur uit en is vaak pas naar 22uur thuis

10. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Niets aan dat jullie mannen zoveel en lang van huis zijn. Die van mij werkt 4 dagen in de week en vertrekt om half 9 met de trein en is rond 18.00 uur weer thuis. En ik werk drie dagen van 8 tot 17.00 uur. En dit word vanaf 27 januari voor mij anders want dan ga ik 4 dagen werken van 8.00 tot 13.15. En zijn we woensdagmiddag allemaal thuis.
    Maar heel af en toe moet hij wel eens een weekje weg voor het werk dan heeft hij cursus en heel soms kan hij dan wel met de trein op en neer maar meestal zit hij in een hotel.

En wat betreft de telefoon Noa pakt hem nooit ze weet dat het niet mag en doet het ook niet, maar ze mag wel aan die van pake, beppe, oom en tante zitten en dat weet ze ook en is dan inderdaad met die van hun op de loop. Even spelletje spelen wil ze dan of foto's bekijken.
    Thuis heeft ze een tablet en die pakt ze wel snel, maar ze weet ook dat ze hier niet te lang mee mag spelen en heeft ze met de tab gespeeld dan mag ze geen tv meer kijken.
    Maar jouw'n zoontje is ook wat jonger dan Noa en kan me voorstellen dat het nog moeilijk voor hem is om de verleiding te weerstaan.

11. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland

Manlief is niet echt veel wel ;) sowieso elke dinsdag avond D.a.r.t.e.n :D Wel lekker kan ik lekker tv kijken wat ik wil zien ;). Maar voor de heb ik hier niks geen vriendinnen meer. Die hebben mij sinds zoonlief geboren is in de steek gelaten. Dus tja 24/7 thuis en kom alleen ergens met zoonlief of/met manlief nooit kom ik nog ergens alleen. Manlief mag geen papa dagen meer hebben waar door ik helemaal beperkt ben nooit eens eventjes alleen er uit ik mis het wel maar goed niks aan te doen.

ons kereltje doet alles wat niet mag tegenwoordig :) Hij staat ook regelmatig in de hoek per dag en dat helpt wel :D

12. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland

Pff.... dat is ook ongezellig :(. Ik ben wel blij dat wij hier elke avond samen kunnen eten en dat hij zoonlief van mij overneemt :)

13. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Wat een leuke kamertjes zeg!

Fries spreken: Hier is het andersom. Ik ben de Fries en man de 'hollander'. Ik spreek wel altijd hollands met mijn schoonouders etc, maar bij een feestje proberen we er altijd om te denken maar automatisch gaan we al snel over in het Fries...

Werk: Ik werk ook niet. Deels bewuste keuze, deels zo door de zwangerschap etc zo gelopen. Gelukkig is het ook mogelijk met een man die ingenieur is ;) Al is het wel wat krap soms. Gelukkig moet hij niet extra werken zoals bij sommige van jullie om rond te kunnen komen. Al werkt hij nu wel iedere didag over. Dat vind ik erg lange dagen.
    We hebben het er wel over gehad dat hij, als beeb 2 wat groter is, misschien een andere baan gaat zoeken waarbij hij véél meer kan verdienen (je hebt het dan zomaar over 1000 Euro p/m meer) , maar ook meer van huis zal zijn.

Ik hang nu uitgeteld op de bank. Mijn buik begint me nu in de weg te zitten, bah! Beeb is waarschijnlijk met een giga groeispurt bezig want de buik is erg gevoelig en hard. Ik ben ook benauwd, pfff Vlos heeft me aangeraden een kruik op mijn buik te nemen en RUST te nemen... :(
    Manlief heeft beloofd mc snack mee te nemen voor me vanavond, mmm :D

14. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    ja leuk is anders
    maar ben zo blij dat mijn mannetje dit voor ons wil doen
    anders had ik echt met de handen in het haar gezeten
    want door al dit gedonder heb ik dus gewoon helemaal geen inkomen
    geen recht op uitkering en geen recht op zez (zwverlof zelfstandige)
    dus helaas moet het geld toch ergens vandaan komen

gelukkig kan ik na de zwangerschap snel weer aan het werk want ik heb voor dan al een baan aangeboden gekregen :D
    niet dat ik voor nu niet zoek alleen lastig wat te vinden voor 3 maandjes
    en dan is mijn ventje savonds ook weer vaker thuis bij mij en de kleine vent
    word nu al ongeduldig naar mijn minimannetje :)

ik hou mijn hart nu al vast voor onze kleine
    De familie genen van vl zijn erg sterk
    mijn neefje van 2,5 heeft die genen ook en dat is me toch een baldadig slecht luisterend ventje
    nu al bijna de baas over zijn papa en mama
    dus denk dat we straks een hele strikte opvoeding met als aanknopingpunten de 3R's moeten gebruiken
    en hopelijk pakt het positief uit voor ons

15. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    hmm mc :p

hier ook de zelfde klachten en ook RUST!! moeten nemen van vk
    mijn buik zit ook steeds in de weg haha
    Ben vanmiddag van de bank af gekukeld omdat mijn buik te veel ruimte in nam en ik zo van het randje van de bank af kukelde ;)

16. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Meiss het zegt niks hoor. Jongetjes zijn sowieso veel lijflijker en drukker dan meisjes (is mijn ervaring)
    De mijne moet ik ook kort houden, maar ook veel uitleggen. Het ligt inderdaad ook aan de opvoeding en jezelf... Maar sommige dingen zijn gewoon écht karakter, hoe lastig die eigenschappen ook kunnen zijn, je moet er mee leren om gaan hihi

Haha en ik zie je al kopzwaar van de bank af mieteren :p arme stakker.
    Ik vind het tillen van kindlief er lastig nu. Hij 'zit' dan op mijn buik en dat doet nu echt pijn. Pff zijn we al bijna maart? ;)

17. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    Ik heb geen baan maar manlief heeft een hele goede baan en wij redden het allemaal prima (gelukkig) ;).. Voor dat ik wist dat ik zwanger was ik gaan solliciteren maar dat bleek later helemaal geen zin te hebben. Wel heb ik een W.a.j.o.n.g die heb ik ooit gekregen omdat ik in een thuis heb gezetten :cool:.

ach het zijn jongens maar deze jongeman gaat echter niet over mij heen lopen :p hij weet heel goed wat hij wel en niet mag ;)

18. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    #438 meiss, 12 nov 2013
    Laatst bewerkt: 12 nov 2013
    ja opvoeding is heel belangrijk
    gelukkig is mijn werkervaring daar een groot pluspunt in
    mijn neefje is gewoon heel erg baldadig
    hij gaat met spullen gooien als hij zijn zin niet krijgt
    hij weigert aan/uit/omgekleed te worden (je bent gewoon 30 min bezig met omkleden ) hij bijt en slaat/schopt de hele tijd
    soms is hij niet meer te stoppen behalve door hem onder de koude douche te zetten (heel wreed maar dat is dan echt het enigste wat dan werkt)
    hij heeft mij 2 maanden terug ook opzettelijk kei hard in mijn buik geschopt omdat hij iets niet mocht (zelfde bij zijn moeder toen ze zwanger was)
    hij weigert warm te eten en spuugt het gewoon weer uit zodra je een tel niet oplet...
    en zo kan ik nog wel even door gaan ;)

ik lag ook dubbel van het lachen toen ik zo om kieperde
    en gelukkig niks bezeerd :)

na mijn berekening duur het nog even voor het maart is :cool:
    ach het zal wel fijn zijn als ze nog een beetje tijd krijgen om te groeien ;)

19. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Mag ik me ook bij jullie aansluiten.?

Ben woonachtig in 1 van de 11 steden maar dan wat een kleiner stadje.. :)
    Ben 32 jaar en sinds 5 maand een trotse mem van 2 famkes..

20. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    Jeetje.. Dat hoeft ons kereltje niet te doen. ben wel heel blij dat ik heel streng ben daar in ;). Hij weet hier wat de regels zijn zo niet in de hoek en dat gaat prima :D.

Ik ga nu even verder tv kijken tot de reclame ( verslaving ) en dan 1 etage naar boven en even verder kijken en dan slapen ;)

Ik zeg dan ook Slaap lekker voor straks

Deel Deze Pagina