Ja maar zou toch wel weer graag naar een dorp willen te wonen. Niet dat we nu in een stad wonen maar het is me wel te groot. Heb liever dat gezellige knusse van een boerendorp.
Zou ook naar een dorp terug willen en mijn man ook. Vind de stad wat te druk (al zijn de winkels op loopafstand wel fijn) En mis de natuur heel erg. Maar dat zal voor ons een meerjarenplan worden voordat wij gaan verhuizen. Staan in onze wijk al 20 huizen te koop. Zijn jullie trouwens ook al eens bij ballorig in Heerenveen geweest? Is dat leuk voor onze dochter van bijna 1 of is ze daar te jong voor? Zou is thuis de hele dag aan het kruipen en klimmen.
Welkom ... Ik snap precies wat je bedoelt. Ik heb hier soms ook best wel dat ik mijn eenzaam voel. ik heb geen baan en manlief werkt 5 dagen in de week en gaat tussen 7 en half 8 weg en komt rond half 6 thuis. Vriendinnen heb ik hier niet (meer). Had hier 2 leuke en gezellig meiden maar 1 had er genoeg van dat ik nooit meer in de kroeg kwam op vrijdagmiddag :x ze snapte niet waarom wij af en toe niet een drankje konden doen. Sorry maar ik moet overdag voor mijn kind zorgen en savonds na het eten heb ik meer tijd . van haar heb ik niks meer gehoord sinds ons zoontje is geboren. En de andere is alleen maar druk met mijn zoontje en niet met mij. als hij in bed lag was ze nog met hem bezig ( wij hebben een babyfoon met camera ). En sinds een tijdje woont ze bij haar nieuwe vriend in en heeft ze helemaal geen tijd meer voor mij. Ze heeft mij zelfs gefeliciteerd via facebook en niet eens per sms of een telefoontje . Maar goed het is jammer maar nieuwe vrienden komen vast wel weer eens. (hoop ik ) . Dank je wel .. Als de sint weer naar Spanje is vertrokken vind manlief dat ik ook de kerst en winter moet doen. hij vind het helemaal geweldig hahaha... ook omdat hij niet creatief is .
vanaf gister is onze mannetje snot verkouden en had hoge koorts . Vandaag ging het al iets beter alleen wil hij niet eten en niet zoveel drinken. Hopen dat het morgen wat beter is. Maar hij slaapt nu wel lekker uit tot half 10 hahha
sorry meiden, meerdere dagen geen zin gehad om te reageren wat gezeik met vl en s.ouders die zijn kant natuurlijk kiezen pff ook geen behoefte om er veel over te vertellen maar voel me daardoor gewoon verschrikkelijk k*t ik ben hier in mijn stadje helemaal op mijn plek We wonen in een kindvriendelijke wijk op 10min lopen/paar minuutjes fietsen van het centrum Dus het gemak van de stad en de rust van er niet te dicht bij wonen ik zou alleen willen verhuizen om de grote van ons huis, vooral onze badkamer is mini (80cm bij 2m ) en soms wat stankoverlast van een bepaalde fabriek hier vlakbij (sinds zw soms last van) hier ook veel tijd en eigenlijk helemaal geen echte vriendinnen (meer) klinkt best heftig maar ik stond gewoon heel anders in het leven dan de meiden om me heen en ik heb het daardoor laten verwateren en spreek ze nu alleen af en toe via fb en daar houd het wel een beetje mee op ik heb ook een vriendin gehad met een kleine maar dit werd toch te confronteren toen het bij ons maar niet goed wou blijven gaan... en nu met ons ventje op komst begint het toch wel weer te kriebelen om vriendinnetjes te vinden met een kleine (op komst) lijkt me zo leuk dat ons ventje een vriendje of vriendinnetje krijgt om mee op te trekken terwijl de ouders een bakkie doen enz. @det: beterschap voor jullie mannetje
@Det84 Beterschap met je zoontje Ik gok dat de ene vriendin nog lang niet aan kinderen toe was en de andere klapperde eierstokken heeft. Maar niet leuk voor jou dat de vriendschappen zo moesten eindigen. Vind raamtekeningen zo leuk, maar durf ze zelf niet te maken. Nooit zo goed in tekenen geweest haha Zag al dat er al een kerstboomtopic was haha. Het gaat al wel kriebelen maar ik wacht met versieren tot 6 december. @meiss vervelend dat jij en je vriend gedoe hebben! Hopelijk komt het gauw goed. Weet niet of je in de buurt van Leeuwarden woont, maar je mag best langs komen voor een bakje Ben vandaag 3 dagen overtijd. Had mij nog zo voorgenomen om niet te testen... Wel getest (hormonen) en omowit... Grr stomme onregelmatige cyclus!
het komt wel weer goed hoor vl en ik botsen soms wat maar meestal komt het vanzelf op zijn pootjes terecht het is ook meer het punt dat mijn souders altijd zijn kant kiezen en ik dus niet eens mijn zegje kan doen... want hun zoon kan in hun ogen niks verkeerd doen enz.. mijn ouders die luisteren tenminste naar beide kanten van het verhaal en geven mij ook best wel eens op mijn flikker als ik het niet goed gedaan/aangepakt heb.. ach het zal wel weer los lopen S.moeder komt woensdag hier even langs om te helpen misschien dat ze dan gaat luisteren naar mij... oow wat een lief aanbod meid, ik woon ongeveer 30km van lwarden dus dat word dan een duur bakje haha maar wie weet als ik eens in de buurt ben hier ook steeds van die onregelmatige cyclussen werd er soms ook helemaal gek van hoe ziet je lijstje er uit meid? ik ging altijd van de langste uit en daarna pas testen uiteindelijk bleek ik dus ook al 5w zwanger voor ik teste
Het is wel leuk hoor voor die kleintjes in ballorig je hebt een speciale gedeelte voor kinderen t/m 4 jaar. Wij wonen op 5 minuten lopen van het station en 5 minuten fietsen van het centrum. Hier word het voorlopig ook nog niets om te verhuizen wou het graag voor dat Noa 4 wordt i.v.m. school. Wil haar niet alweer van school afhalen als ze er nog maar net op zit. Dus nu wachten we tot de tijd weer rijp er voor is
@Det Beterschap met je mannetje. Hoe is het nu met hem? @Meis Dikke knuffel @Blemma Ja die onregelmatige cyclus is idd niet fijn. Dat heb ik zelfs nog door de pil heen
Nou ik denk dat die andere ook beter geen kindje kan nemen/krijgen op dit moment Ten eerste ze doet nog een studie ( ze zal al vanaf de zomervakantie bij mij langs komen zo dat ik haar kon helpen ) en ten 2de ze kan niet met geld omgaan ze rookt al een ketter dan moet ze toch eerst gaan minderen met roken hahaha... ( al haar geld gaat op aan roken en eten.) dank jullie wel. Pfff.... Wat een drama net manlief was de net de deur uit en zoonlief word in paniek wakker .. Hij is ook zo verkouden. Vanmorgen en vanmiddag lekker alles goed te zijn. En nu krijgt hij de klap dubbel zo hard. Maar een zetpilletje gegeven in de hoop dat hij de nacht goed door gaat komen. Mama heeft geen zin om ook nog eens de hele nacht uit bed te moeten zijn .. En zijn papa mag vannacht niks overnemen aangezien hij biertjes drinkt . hahaha.... voor de rest vanmiddag even lekker gewinkeld met hem even bij de CenA een skipakje voor hem gekocht ( laat de sneeuw maar komen! ) En voor ons meisje ook nog een leuk setje. Altijd leuk die 50% en 30% kortingsbonnen hahahaha. Normaal moest ik 35 euro betalen en nu 20 euro en een beetje
@cyclus: ik had voor ik vl leerde kennen een nette cyclus van 28d na een half jaar rubbertjes en steeds infectie's downunder toch weer aan de pil gegaan (van mijn 16-20j ook aan gezeten) deze ongeveer 8 maanden geslikt en toen gestopt toen ging mijn cyclus schommelen tussen de 26-36 dagen hoop dat straks na de bevalling en bv alles weer wat beter op regel komt (waarschijnlijk aan de implanon) @ det hopelijk slaapt je mannetje lekker door vannacht en voelt ie zich morgen weer wat beter, altijd zo zielig een ziek ventje vandaag weer bij de vk geweest had vandaag een andere vk dan de dame die ik standaard heb ben 0,5 kg aangekomen de laatste 4 weken ze snapte de drukte van de andere vk niet helemaal dus dat zal ze nog even overleggen met haar mocht er toch iets zijn waar ze geen weet van heeft krijg ik het nog te horen voor de rest groeit de kleine goed, is inderdaad erg bewegelijk de vk is nu ook al geschopt en ook de dopler moest het ontgelden baarmoeder zit nu ong 2cm onder mijn ribben er was maar 1 klein puntje en dat was mijn glucose (auw blauwe middelvinger) die was 1 uur na ontbijt 4,4 dit vond ze iets aan de lage kant dus moet dat even in de gaten houden ook was er een stagiaire bij die ook even heeft gevoelt en gekeken vond alleen het beetje vreemd dat ze dat niet eerst overlegde met mij niet dat ik het erg vond of zo maar je zou toch zeggen dat je het even in overleg doet want niet iedereen heeft daar behoefte aan over 2 weken weer terug voor het rhenus c bloedprikken
@jilina is je pil wel sterk genoeg dan? Jij wordt niet in de stop week ongesteld? @det84 hoe is de avond/nacht verlopen? Zielig he als ze zo verkouden zijn! Dat is zeker leuk winkelen zo! Zaten die bonnen bij de reclamepost? @meis dat is niet veel wat je aangekomen bent. Maar fijn dat alles goed gaat! Leuk he als de baby de vk pest 4,4 is normale waarde toch. Wat had je gegeten? Als je alleen maar een broodje gehad hebt is het niet raar dat ie niet hoog is. Meestal stijgt je suiker na de middagmaaltijd pas. @cyclus. Pas toen Chloë 7 mnden was werd ik weer voor het eerst ongesteld. De twee maanden erna was het een cyclus van 29 dagen. Vorige maand 45 dagen en zit nu op 33 dagen al en nog niet ongi. Chloë liep net aan een handje!! Zo trots! Laatste dagen doet ze niets liever dan lopen achter haar babywalker. Geven jullie je man/vriend ook een cadeau met sint of kerst? Ben een beetje inspiratieloos
@blemma: ik ben eigenlijk alleen nog maar afgevallen tijdens de zwangerschap (elke dag overgegeven van week 11 tot week 18/19 en daarna nog een paar weken regelmatig ) maar ik kreeg de laatste keer van mijn vaste vk te horen dat ik echt moest beginnen met aankomen anders ging ze me onderzoeken iedereen om mij heen zegt dat dat niet erg is enz. maar de aap is uit de mouw haha de vk die ik gister had heeft me zo straks gebeld echt zo iets doms haha ik heb tijdens de intake verteld dat ik niet te veel hoop/wou aankomen aangezien ik van mezelf al genoeg spekkies heb dit heeft ze dus opgevangen als er alles aan doen om niet aan te komen tja dat was/is absolute niet mijn gedachten geweest ik moet juist vreten voor 2 om op gewicht te blijven (bij wijze van spreken) gelukkig snapte deze vk hoe ik het bedoelde en dat ik echt niet mezelf uithonger of opzettelijk boven de wc ga hangen ze heeft nu de notitie er uit gehaald mijn glucose is niet schrikbarend laag nee (normaal is 4-8)maar wel een aandachtspuntje aangezien ik wel eens licht in mijn hoofd ben (ik dacht bloeddruk) ik had gisterochtend 2 broodjes gegeten met vleeswaren, een beker melk en beker thee (met suiker ) ik koop voor sint en kerst niks voor vl ik heb vorige week een letter in zijn schoen, schoen van mini en mijn schoen gedaan (ideaal dat snachts na de wc moeten ) we zijn nog in overleg met s.zus voor haar ventje wat te kopen en om evt lootjes te trekken voor de volwassen voor sinterklaas (weer eens mooi op tijd ) als ik iets voor vl koop zijn het vaak dingen die hij nodig heeft (geurtje, kleding, iets voor zijn auto enz. en vaak krijgt hij er nog een fun artikel bij afgelopen jaar bijv. een kamasutra dartbord ) want ik krijg ook altijd praktische dingen (stofzuiger, extra slot voor op mijn nieuwe fiets enz.)
De nacht is gelukkig goed verlopen 2x savonds gehuild maar ook lekker weer snel stil. Alleen ik heb bijna niet geslapen. Tja hoorde hem de hele tijd hoesten. Maar voor de rest is meneer lekker aan het opknappen klein beetje snotterig niet meer zo erg en het hoesten is vanmorgen ook minderen GELUKKIG. Bij ons 2x over zo wel met zoonlief als nu met ons meisje dat ze nooit het hartje kunnen vinden en elke keer kregen wij haar op de echo te zien . Ben benieuwd wat de vk vrijdag te melden heeft dan mag ik weer en volgende week zaterdag de pretecho kijk er zo naar uit. zoonlief gaat naar een goede vriend van ons die hoeven wij pas rond half 5 op te halen. een hele dag zonder ons mannetje word even een ochtend middagje afkicken hahaha. maar daar in tegen kunnen wij mooi even kijken in H'veen voor een verjaardags kado voor hem (fiets). @gewicht: dat is nog best weinig meis! als ik mij met jou vergelijk . Maar elk lichaam reageert anders niks is te vergelijken . Fijn dat alles voor de rest goed is! dat is ook belangrijk @cyclus: was ik nooit mee bezig dacht altijd ach komt vanzelf wel . Bij de eerste wisten wij pas met 6 en halve week dat ik zwanger was en bij ons deze wisten wij het voor dat ik ongi moest worden . had toen die zaterdagavond tijdens de film last van mijn (.)(.) maar niks tegen manlief gezegd hahaha. Maar het was de laatste avond een berenburg colaatje ( maar mis het niet hoor dronk altijd maar 1 of 2 glazen ) haha. En zondagsochtends de test gedaan en toen al een dikke lijn zwanger en moest dinsdags ongi worden. maar het blijft heel vervelend een wisselende of lange cyclus ik ben blij dat ik het zelf niet heb mee gemaakt. En straks maak ik mij er geen zorgen over dan hebben wij 2 mooie kindjes meer dan genoeg hi hi. Leuk he dat ze voor het eerst de stapjes gaan doen! hier was in Januari de eerste stapjes achter de babywalker en sinds Juni kan hij lopen dat is zeker leuk winkelen . de bonnen zaten inderdaad bij de reclamefolders. Zoonlief liep heel hard weg met de skipak haha hij vind het wel leuk. Laat de sneeuw maar komen!!! wij zijn er in elk geval klaar voor. manlief krijgt van mij een tablet zowel omdat wij 4 jaar samen zijn als sinterklaas kado maar hij is zelf mee geweest om het te kopen ( zulke dingen moet natuurlijk wel in overleg ) Vandaag even bij zoonlief met de tondeuse over zijn koppie geweest en vanmiddag een winter raamschildering van Nijntje maken Ben ik iemand vergeten? Dan moet je het maar melden hoor!!
wat fijn det dat je mannetje zich al weer iets beter voelt hopelijk kun je zelf dan vannacht ook beter slapen ik word altijd wakker van mijn nichtje( bijna 4) als ze hier slaapt Ze word zelf vaak snachts half wakker en schud dan met haar hoofd tot ze weer in diepe slaap valt en bonkt daarmee met haar hoofd tegen de zijkant van het bedje (niks ernstig, groeit ze vanzelf overheen en ze verwond zich zelf niet) maar ik lig daar steeds wakker van je bent dan zo gefocust op geluiden ik sta nu op -3,5/4 kg sinds ik zwanger ben maar zoals ik al zei kan ik het missen en mini komt niks te kort
Ik ga zelf ook hopen dat ik vannacht heerlijk mag slapen . Hahaha dat is een rare manier van in slaap vallen maar gelukkig bezeerd ze zich zelf niet . Het is fijn om te lezen dat mini niks te kort komt. En voel jij je voor de rest goed? bedoel dan lichamelijk? omdat je toch best bent afgevallen tijdens de zwangerschap.
ja voor de rest gaat het prima hoor ik zit eindelijk weer lekker in mijn vel sinds ik niet meer zo beroerd voel de hele dag en ik heb gelukkig weer wat extra energie slaap snachts nog steeds super goed kan nog liggen zoals ik zelf wil en meestal maar 1 x wakker om te plassen soms val ik gelijk daarna weer in slaap maar soms ook een uurtje wakker ik krijg alleen wat sneller pijn in bekken/heupen/rug als ik bijv een stukje fiets of loop maar dat neem ik graag voor lief en voor de rest is mijn lichaam druk aan het zwangeren en dat is zo nu en dat wat lastig als er spontaan weer eens wat lek is haha moet ook nog steeds aan het idee wennen dat we dit wondertje straks gewoon thuis hebben en ik echt mama word en voel jij je voor de rest ook nog goed?
Dat is ook belangrijk dat jullie alle 2 gezond zijn Ach beetje klachten zoals rug bekken en liezen hahaha... fietsen lukt mij niet meer. Waar door ik nu heel veel loop en soms heb ik savonds veel pijn maar dat neem ik voor lief. Ik mag heel soms nog eventjes op de buik slapen . Kwa bloeddruk schommelt het heel erg waar door ik enne dag wel medicijnen nodig heb en de andere dag weer niet. Omdat ik mijn medicatie al zo lang slik mag ik van de gyn zelf beslissen wat ik nodig heb en of ik het nodig heb . Daar ben ik wel heel blij om. Voor de rest gaat alles super de kleine dame is druk aan het schoppen en slaan en knietjes geven hahaha (net zo druk als haar grote broer)
Hihi en daar kom ik ook weer aanwaaien... Ook hier een paar slechte dagen gehad. Erg benauwd, hoofdpijn, duizelig, dikke enkels (vocht) en moe. Gewoon echt niet lekker. Gisteren is de vlos toch nog even geweest om te checken. Urine en bloeddruk gecheckt; gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging! Bloed laten prikken op ijzer, b12 en suiker. Ook laxeermiddelen gekregen ivm het niet poepen. Hopelijk gaat het nu wat beter, want om zo benauwd de 15 laatste weken door te komen blegh Hoe is het met de rest?
ik mag ook soms nog even op mijn buik slapen Tot ik soms gewoon in een andere houding geschopt word haha maar meestal slaap ik half op mijn buik soort van stabiele zijligging wat "fijn" dat je zelf je medicatie kan aanpassen aan je bloeddruk heb je daar niet vaak last van dan? want zowel een lage als hoge bloeddruk voelt niet fijn Die van mij zakt langzaam maar dit schijnt goed te zijn gister was ie 100/60 @frummelk: wat vervelend meid dat je je zo beroerd voelt snap dat je daar niet nog 15 weken mee rond wil lopen wel goed dat je vk je al getest heeft op zwangerschapsvergiftiging en dat dit gelukkig niet het geval is hopelijk voel je je snel weer beter en komt er ook niks raars uit de andere onderzoeken