oowja zien jullie je buik ook al bewegen van de kleine? Dat je er echt kan zien dat het bijv. schopt /draait / ellebogen werk ik voel en zie van alles bewegen maar kan nog niet echt onderscheid maken tussen het boxen of schoppen wel merk ik duidelijk verschil als hij draait haha net een wave in mijn buik en kunnen jullie al ontdekken/ voelen hoe om de kleine ligt ? ik dacht dat ik duidelijk voelde hoe de kleine ligt maar hij is nu steeds zo druk dat ik hem echt overal en nergens voel bewegen/schoppen geen idee meer waar ie ligt en hoe hij het liefst ligt/slaapt
@meiss Jij bent idd nog steeds niet veel aangekomen. Als alles maar goed gaat met uk en dat is gelukkig zo. En fijn dat je jezelf ook goed voelt. @Blemma Heel verhaal. Had de microgrynon 30. Er was nooit wat aan de hand. Mijn apotheek besloot om opeens merkloos te gaan verkopen en toen was het mis. Slikte een week en was weer ongesteld. En dan de stopweek weer. Heb dit drie maanden aan gekeken en toen gebeld en kreeg ik een zwaardere pil. De marvelon maar dan de merkloze. De huisarts zei kijk het drie maand aan en dan bestellen we hem weer. Dit ging goed maar na drie maanden niet. En was het net zo als de andere. Had zelfs stopweken van 6 weken. Daarna ging het wel weer goed en nu twee maanden gaat het weer zo als de andere pil. Wij doen niet echt meer aan kadootjes alleen met sinterklaas doen we aan lootjes verder niet. Leuk he als ze gaan lopen. @det Leuk vooruitzicht heb je altijd leuk om de kleine weer te zien. En fijn dat je mannetje de nacht goed is door gekomen. @Frummelk Sterkte meid daar wil je idd niet nog 15 weken mee rond lopen. Ik hoop dat het snel weer goed met je gaat.
@meiss ben je dan zo misselijk geweest? Fijn dat net nu goed met je gaat en met je kleine beeb Ja zulke dingen nemen ze altijd serieus, maar welke vrouw wil nu wel heel veel aankomen tijdens de zwangerschap?! Wel eng dat je nichtje zo in slaapt valt. @frumelk lastig dat je nu al zoveel last hebt! Hopelijk voel je je wat beter als je ontlasting weer op gang is. Daar kun je heel naar door voelen. Goed van je vk dat ze je op zwangerschapsvergiftinging teste en blij dat je het niet hebt! @det84 spannend datje morgen weer controle hebt! En pretecho helemaal leuk @fietsen tijdens mijn zwangerschap kon ik ook niet fietsen, of lang op een harde stoel zitten. Nu nog steeds last van soms. @jilina o heel wat gedoe dus al met de pil gehad! Ja het is het blijft troep! Als wij een tweede kindje hebben wil ml een knip laten doen.(hopelijk mag het op zijn leeftijd)
@ Blemma: ja behoorlijk ziek geweest gelukkig geen hg of ziekenhuis opnames maar wel doodop en niks meer kunnen en toch heeft dat mij veel rustig gegeven want zolang ik me zo ziek voelde wist ik zeker dat de kleine het goed deed en ik doe het zo weer over (over een aantal jaar ) ik had het nooit zo bekeken als de vk heeft gedaan haha daarom is het ook nooit bij mij op gekomen om dat te verduidelijken 1 groot misverstand dus... het schijnt dat veel baby's en peuters met hun hoofd schudden om in slaap te vallen. Het schijnt een manier te zijn om de dag te verwerken mijn nichtje slaapt thuis op een 1 persoonsbed en bonkt daar haar hoofd niet meer maar hier slaapt ze in een juniorledikant met een voedingskussen in een normale kussenhoes dus als een boog rond haar hoofd ik fiets toch zeker 5/6x in de week een stuk(je) dus misschien dat het al gewenning is voor mijn lichaam alleen gaat het ondertussen waarschijnlijk in een slakkentempo @ ac: hier straks als de kleine er is ga ik voor de implanon En als ons gezin compleet is laat vl ook alles afsluiten tenzij de laatste kleine met een keizersnee geboren word dan is het maar een kleine ingreep extra om mijn leidingen af te sluiten ik denk dat jou vriend het echt wel voor elkaar krijg hoor mijn mama was 25/26 toen ze alles liet afsluiten en mij s.vader 23 jaar mijn schoonmoeder was erg vruchtbaar ,door de bv en een gescheurd rubbertje heen is vl ontstaan
@Blemma waarom zou het niet kunnen dan? Ik bonkte ook met mijn hoofd tegen het hoofdeinde aan. En die was van ijzer, maar had hier totaal geen last van. Ik heb dit tot mijn 13de gedaan denk ik. Ze hebben mij een kussen gegeven met de hoop dat ik dan op zou houden of het kussen tussen mijn hoofd en het bed zou doen. Maar ik ging gewoon door. Hier noemden we het altijd boemsen, hihihi. Maar deelde graag kopstoten uit heb ik later wel eens gehoord. Zo zat ik bij mijn overgrootvader op schoot en zei toen (2 jaar) sak ie noen (zal ik het doen). Waarop hij zei doe maar en toen kreeg hij een kopstoot van mij en zijn bril zat scheef op zijn neus en ik lach helemaal dubbel. Iedereen had hem nog gewaarschuwd maar hij dacht het zal wel wat mee vallen. Oeps. Kareltje ken ik nog niet wel zielig dat hij zijn baasje moet missen. En zijn baasje hem ook natuurlijk.
blijkt een studente te zijn van het marne college die een knuffel van vroeger mee moest nemen voor een school opdracht dus geen schattige peuter (dat had ik zo voor ogen )haha
Daar was ik ook weer! Ben lekker afwezig geweest want ik was druk met de bruiloft( nog 2 weken!) en we hadden de 20 weken echo(alles goed!). Dus vanaf nu zal ik dit topic weer in de gaten houden. Helaas heb ik een fikse blaasontsteking en last van m'n bekken, dus niet topfit. Hoe is het met jullie? @meiss: ik ben dus helemaal niks aangekomen! Val ook niet af en heb nog nooit over hoeven geven.. Ik maakte me daar wel zorgen over maar de VK zij dat het niks uit maakte. Kleintje doet het ook goed en ik heb wel een buik. Maar de kleine eet waarschijnlijk gewoon van m'n spekjes dus. VK zei dat ik er misschien wel lichter uit zou komen. Ik voel de baby inmiddels wel..maar nog lang niet 10 per dag. Placenta ligt voor. Wat wel bizar is, is dat ik de baby van de buitenkant kan voelen bewegen. Draaien enzo. Maar dan voel ik binnen niks. Mijn vriend voelt het ook
Yea fijn dat kareltje/lady weer terecht is! Vind het wel humor @ac had gehoord dat ze een knip niet wilde doen bij mannen jonger als 30 jaar. Maar als k jullie zo hoor wel. @hoofdbonken ik kende het eigenlijk niet dat kindjes dat deden om in slaap te vallen. Mijn broer deed het om zijn zit te krijgen(dan wilde hij uit de box) Snap wel dat je ouders het niet zo leuk vinden, lijkt mij heel eng als je kind dat doet. @annelie wat vervelend dat je een blaasontsteking hebt! Wel fijn dat jij en je man de beeb samen kunnen voelen al! Mijn man kon echt pas in de laatste mnden de baby voelen. En op het laatst kon je haar zelfs zien bewegen, dan ging mijn hele buik mee. Werken jullie allemaal? En zijn jullie van plan om nog veel te blijven werken na de geboorte?
@annelie: wat vervelend dat je een fikse blaasontsteking hebt hopelijk is het snel weer over ik zal waarschijnlijk ook lichter uit de zwangerschap komen dan voor de zwangerschap, ach je hoort mij niet klagen haha de vk zei tegen mij dat een foetus net een parasiet is het neemt wat nodig is.. en als er niet genoeg gewone calorieën is dan begint aan het vetweefsel wat leuk dat je gaat trouwen (dit had ik waarschijnlijk ergens gemist ) was dat al de planning of ivm de kleine ? ik voelde de kleine pas toen ik precies 24w was maar toen was het ook gelijk heel duidelijk te voelen en heel vaak dus waarschijnlijk heb ik het voor de tijd niet opgemerkt als zijnde baby maar gewijd aan darmen bekken enz.. vl heeft een paar dagen later de kleine ook al van de buitenkant gevoeld en sinds een paar dagen kun je het ook al soms zien aan de buitenkant hier een drukktemakertje die ik ongeveer elk half uur wel voel 1 of meerdere keren @blemma: ik werk op dit moment niet (en vl extra veel om alles te bolwerken de schat) ik werkte als gastouder bij de vraagouders thuis en toen mijn oppasgezin te horen kreeg dat ik zwanger was hoor, zie of merk ik niks meer van hun (ik mag wel voor hun kinderen zorgen maar zelf schijnbaar geen kinderen krijgen ) Ze namen niet eens de telefoon meer op als ik belde :O Dus paar weken geleden heb ik het contract op gezegd ondertussen al meerdere x en gesolliciteerd maar krijg elke keer het zelfde logische antwoord Tegen de tijd dat de kinderen gewend zijn aan mij ga ik er voor 4 maanden uit en ondertussen zou ik nog 2 maanden kunnen werken dus iets vinden word em niet meer straks als de kleine er is en ik weer goed te been ben ga ik weer aan de slag als gastouder maar nu in eigen huis
Nee de plannen waren er al maar dan pas voor over 2 jaar. Nu toch de boel maar versnellen. Heb er zin in al zie ik wel wat op tegen de lange dag aangezien ik nu na 2 uur al veel pijn krijg.. Tsja blaasontsteking.. Er zat net ook een steentje in m'n urine? Deed geen pijn trouwens. Pffff.. Hebben jullie ook dat je sinds je zwanger bent niks meer je bevalt aan huis? Ik erger me ineens kapot overal aan. Gisteren naar ikea geweest en supplies gekocht haha. Dus dit weekend de slaapkamer en badkamer een make over geven. Ik wil ineens alles grijs en wit en tsja, dat was het dus nog niet. Dan pas kan ik aan de baby kamer beginnen.. Ben nu alles op aan opruimen.. Ongelofelijk wat er allemaal loskomt Werken.. Deed ik wel, nu niet meer. Verleng m'n contract niet. Ik vind het niet leuk, sluit niet aan bij m'n opleiding en verdiende op m'n 17e meer(ja echt) en lichamelijk is het zwaar. Kortom, werd er niet blijer van en dan os het tijd voor iets anders. Na de bevalling ga ik weer op zoek naar iets nieuws en voor nu redden we het nog, gelukkig.
@meiss. Wat asociaal van dat gezin! Jeetje sta ik van de kijken hoor. Hopelijk vind je snel weer een leuk gezin!
@meis wat stom zeg van dat gezin! Groot gelijk dat je het contract op gezegd hebt. Wel jammer dat je nu niks vinden kunt. @annelie Dat noemen ze nesteldrang Dat steentje in je urine noemen ze urinestenen. Meestal drinkt iemand dan te weinig. @werk. Ik heb nu twee oproepcontracten als verpleegkundig en werk ongeveer 1 of 2 dagen in de week, maar ik vind het moeilijk combineren. Vind het vinden van oppas erg moeilijk en wil liever niet dat ze naar een kdv gaat.
@nesteldrang? : toen ik van de week mijn schoonmaakartikelen op alfabetische volgorde wou zetten ben ik maar snel gestopt :O en heb ik even dubbel gelegen hier ook druk aan het uitzoeken, opruimen en dood aan het ergeren aan vl zijn slinger alles maar overal neer gedrag en dan voornamelijk spullen die ik niet kan of mag tillen er staat al maanden 2 zakken met houtskool/brikketen in de gang die eigenlijk naar de berging moeten en sinds kort net z'n grote zak met vissenvoer die eigenlijk ook nog een plekje moet krijgen we hebben nog een heel bouw en klus schema voor de kleine komt haha morgen gaan we kamers ruilen haha we slapen nu op de langste kamer maar hebben door ons kingsize waterbed elk 40cm naast het bed om langs te lopen dus we verhuizen per morgen naar de logeerkamer die is wat minder lang maar wel iets breder dus een muurombouw bouwen en een waterbed legen, uit elkaar halen weer opbouwen en weer vullen (1000l) we krijgen eindelijk een hardside bed ipv een softside bed die in het midden uitdeind dan gaat ons logeerbed naar onze oude slaapkamer en tijdelijk op klossen voor de kv en kan het juniorledikant (voor de logee en straks voor de opvang) ook naar die kamer ook onze kledingkast blijven daar staan en we zetten zelfs nog een extra neer omdat al onze kleding niet meer in de kast past :O volgende week ergens gaat de losse stoel van onze hoekbankset naar de kinderkamer voor de nacht en visite voedingen En komt op die plek de kerstboom te staan en later de box (nergens anders ruimte voor ) voor de rest is de kinderkamer eigenlijk al klaar alleen de plank moet nog boven de commode en ik moet mijn oude kinderwagenbak nog van zolder halen en wassen Want de kleine komt de eerste paar weken in het ledikant in de kinderwagenbak te slapen.. ondanks dat de kinderkamer zo goed als klaar is moet ik toch regelmatig nog even wat friemelen daar en toch weer net iets anders neer zetten @gezin: ja ze wisten ook dat we bezig waren voor een kleine en dat het steeds mis ging enz dus het kwam niet zomaar uit de lucht vallen ik was er eerst echt heel boos om maarja daar schiet ik ook niks mee op dus maar van me af gezet En hopelijk straks een paar leuke kinderen om op te passen En hoop eigenlijk op een leeftijdsgenootje voor ons ventje om mee op te trekken en groeien
Haha meiss, ook al lekker aan het opruimen dus! Zou wel leuk zijn een leeftijdgenootje voor je zoon! Ik hoop straks meer on contact te komen met andere moeders. Ken hier niemand en we zijn van onze vrienden de eerste. Zou het leuk vinden als ons kind straks kan spelen met leeftijdgenootjes. Kan zon urine steen kwaad dan? Nog nooit van gehoord.
volgens mij kan het normaal gesproken geen kwaad zolang je geen pijn krijgt of bloed bij het plassen maar hoe dat zit tijdens de zwangerschap weet ik eigenlijk niet ik zou voor de zekerheid even de ha. assistente bellen ik heb ook nog geen contact met andere ouders en hoop ook dat dit straks wat op gang komt met de kleine en werk mis het namelijk best wel vooral nu ik bijna altijd alleen thuis ben vl gaat rond half 8 de deur uit en is meestal pas na 10 uur savonds weer thuis en vaak is hij zaterdag ook nog aan het werk en soms zelfs ook nog op zondag voor de familie... pff moet zo nog boodschappen doen maar het regent en hagelt al de hele dag bah oowja mocht mijn typen een beetje raar zijn mijn spelling en zins opbouw word wat slechter als ik moe ben of te veel aan mijn hoofd heb
@nesteldrang zo verzin je de gekste dingen he. In de laatste maanden werden de keukenkastjes wekenlijks uit gesopt en lag ik regelmatig op de grond om alle plintjes en hoekje te poetsen... @meiss succes met het verhuizen,verschouwen en vullen! Vooral ml maar het werk laten doen Jij bent idd veel alleen zeg! Snap helemaal dat je je dan eenzaam voelt! @annelie normaal kan een urinesteen geen kwaad en plas je ze uit. Maar ze kunnen ook heel groot worden. Zou idd ff contact met de ha opnemen erover.