Mama's uit Friesland?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sjotefle, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

Heb jij wel eens een inwendige echo gehad dan? Zoja, wat is je ervaring? Lijkt me niet prettig!
    Ja en ik weet dat de miskraams door geen "goed" kloppend hartje gaan... maar als het met 7 wel goed is, hopelijk blijft t dan zo.
    Inderdaad, maar als ik weet dat ik naar die echo moet, ga ik sowieso alles even extra netjes houden daar, haha!

2. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    ja al een keer of 6 gehad ivm miskramen( dit is mijn 5de zwangerschap voor ons eerste kindje) en in juli echo met 7w (bleek uiteindelijk 8w)

het is niet het meest prettige gevoel vooral niet als ze even moeten zoeken
    maar het is absolute niet pijnlijk (als dat wel zo is dan moet je het zeker melden)
    het is een soort smalle d.ild.o (tja daar lijkt het toch het meest op :))

3. xSimone

xSimone Niet meer actief

haha het zal me benieuwen.

4. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik heb met zes weken en een beetje een inwendige echo gehad. We dachten dat ik verder heen was maar dat bleek niet zo te zijn. Het is een apart gevoel en ze doen heel voorzichtig. Bij mij deden zo een c.o.n.d.o.o.m er om en wat g.l.ij.m.i.d.d.e.l als ik me nog goed herinneren kan. Maar het geeft natuurlijk geen garantie ook niet naar de bekende 12 weken want er kan altijd iets mis gaan maar daar moet je gewoon niet aan denken maar gaan genieten.

Heb zelf ook de hele zwangerschap in onzekerheid geleefd. Maar heb wel genoten van mijn zwanger zijn gelukkig.

5. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hoe bedoel je er kan altijd wat mis gaan? Bedoel je dat tijdens de inwendige echo of bedoel je dat gewoon tijdens de zwangerschap?

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ik denk dat ze bedoelt dat er altijd wel wat mis kan gaan tijdens een zw.schap. Een inwendige echo is volgens mij neit iets waar veel bij mis kan gaan. Vooral proberen te ontspannen. Ik vind het echt niet pijnlijk ofzo.

7. xSimone

xSimone Niet meer actief

Het zal vast wel goed komen... We zullen zien hoe het komt, misschien kunnen ze wel al genoeg zien op Een uitwendige echo...??

8. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Als je onder de 8 weken een echo krijgt is de kans groot dat je een inwendige echo krijgt, dan is er gewoon meer te zien. Ik heb er twee gehad en het deed echt geen pijn. Ze zijn heel voorzichtig.

9. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    iedereen een leuke pakjesavond gehad?
    en nog niet weggewaaid? :p

hier erg leuk gehad met neefje
    de cadeautjes werden gebracht door 2 pieten en die hebben geholpen met uitpakken :) (neefje is dinsdag geopereerd aan zijn duim dus kon wat hulp gebruiken)
    hij was niet bang voor de pieten en vond zijn cadeautjes super leuk
    als enige neefje/zoontje/kleinzoon is ie goed verwend haha
    volgend jaar zal wel wennen zijn dat niet alles meer voor hem alleen is haha

straks komt mijn moeder mij even helpen in huis
    ik vind het zo verschrikkelijk nu al (tijdelijk) zo weinig te kunnen doen bah
    maarja ik moet mij zelf er maar even overheen zetten en alles maar aanpakken aan hulp.
    opzicht niet meer zo veel last van harde buiken enz
    maar wil het niet meteen weer forceren
    ik ben alleen nog steeds echt doodop, slaap het klokje rond en dan nog moet ik mezelf er echt toe zetten om uit bed te komen
    hopelijk is dat ook snel over en kan ik weer lekker zelf alles doen in huis

10. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Hoi meiden ff een paar dagen afwezig geweest.
    Heb een zieke man en dochter (nu gelukkig weer opknappende) en ben zelf zo vreselijk ongi dat ik niet te genieten ben.
    Erg gezellig hier dus..

@mimully wat vreselijk dat je op ongi moet wachten. Een rot periode!
    Wens je gauw een gauw een mooie periode toe!

@simone welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Hopelijk is het bloedverlies niets ergs! Heb zelf ook de hele zwangerschap door bloedverloren en is helemaal goed gekomen.
    De kans dat je inwendige echo krijgt is erg groot.

@meis vervelend dat je nergens aan toe komt. En fijn dat je moeder je ff komt helpen.

Hier hebben we met zn 3 tjes sinterklaas gevierd. Chloë was erg blij met haar playmobil dierentuin en speelt er fijn mee.
    Helaas vieren we het niet met de hele familie. Hopelijk volgend jaar wel, heb erg duidelijk aangegeven aan beide kanten dit erg graag te willen.

Hebben jullie ideeën over het kerstmenu? (Ja stel de vraag vroeg, zondag bespreken we het al)
    We vieren het bij smoeder en de bedoeling is dat iedereen een hapje en een gerecht meeneemt.
    Maar ben een beetje inspiratieloos

11. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    ja het is heel irritant om niks te kunnen en zoveel te willen
    mijn moeder is uiteindelijk niet geweest
    ze had het zo druk dat ze volgende week even langs komt
    Dus ben zelf maar even weer bezig geweest met de dagelijkse dingetjes en nu maar even een rustige avond

@kerstmenu: eerste kerstdag ga ik bij mijn broertje en s.zusje eten
    2de kerstdag is het mijn beurt om voor s.familie te koken en volgend jaar ben ik weer een van de 2 kerstdagen de pineut voor mijn eigen familie
    we houden het dit jaar lekker simpel en goedkoop haha
    smiddags en savonds wat lekkers op tafel
    voorafje, hoofdgerecht en een simpel toetje (ijsstam of joghurt vruchtjes en ongeklopte slagroom (calorie bom :p) of iets anders wat ik tegen komen

het gaat mij ook meer om de gezelligheid dan om er een vreetfestijn van te maken

12. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Zat ideeën! Maar wat ga je maken? Voor, hoofd of nagerecht? En vega, vlees of vis?

Bah mijn buik is behoorlijk van slag.. Loop helemaal leeg. Vreselijk voelt dat altijd :(

13. xSimone

xSimone Niet meer actief

Oh vreselijk, me vriend eet een broodje ei. Die geur komt me neus uit! Gedver. Terwijl ik het voorheen altijd wel lekker vond ruiken!

14. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    Oow ei vind ik juist super lekker haha
    maar ik heb ook wel dingen die ik niet meer
    kan luchten zoals knoflook en andere sterke kruiden
    Enfrituurlucht en zelfs mijn wasmachine stinkt als ie net klaar is
    en ik de was over gooi in de droger
    Of dat je ergens heel veel zin in hebt en dan neem je
    Een hap en spontaan hoef je het niet meer
    hoort er allemaal bij en het word vanzelf iets minder heftig

15. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik bedoel tijdens een zwangerschap. Zal niet best zijn als inwendige echo niet veilig zou zijn.

16. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wij hebben ook een leuke pakjesavond gehad. Noa was dol enthousiast. Ze is super blij met haar kadootjes.

Wij doen ook elk jaar dat iedereen iets verzorgd. Zo maakt mijn oma een pan soep en stoofperen. Mijn broer verzorgd het na gerecht. Mijn ouders doen het hoofdgerecht en wij de bij gerechten.

Mijn moeder hielp mij ook hoor met het huishouden en boodschappen. Vond het wel lekker kon ik zelf wat meer rust nemen.

Oh ja geurtjes bekend ding is dat. Zo kon ik niet meer tegen de geur van gebakken kip.

17. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ja klopt inderdaad! En ik vind ei inderdaad erg lekker maar nu vond ik het absoluut niet lekker ruiken, bah!
    Ik heb verder nog niet echt problemen met geuren, maar die ei was smerig!!

18. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hahaha inderdaad

19. xSimone

xSimone Niet meer actief

Bekend! Gisteren gebakken kippenpootjes gegeten was wel lekker, maar sinds daarna kan ik ook niet meer over die geur.

Deel Deze Pagina