@det: waarom ben je bang dat je de 37 weken niet haalt? ivm met je bloeddruk? je hebt het vast al eens verteld maar ik ben net een vergiet ik denk dat ik zelf pas bij 40+ ga bevallen de 10/3 denk ik zelf heel erg mooie buik !!! volgens mij zijn we ongeveer even bol @smiley: ik denk dat je de 29ste je termijnecho krijgt dat is meestal tussen de 10 en 12w volgens mij ben je nog te jong voor de vergoede combitest dus die krijg je niet tenzij je die zelf heel graag wilt en betaald mijn infectie gaat gelukkig langzaam weg en ons ventje begint weer actief te worden Voelt wel vreemd het is net of schopt hij toch behoorlijk wat harder dan een ruime week geleden haha mijn hele buik gaat alle kanten op haha maar als ik dan mijn telefoon pak om het te filmen houd het doerakje er mee op oow ik ben zo bij dat ik nog steeds lekker kan slapen alleen het in slaap komen wil soms iets lastig vooral als ik snachts ben weze plassen Vannacht geslapen van 1 tot 3 en van 5 tot 9 heerlijk
De vorige keer kreeg ik een spoedks met 34+5 weken zoonlief was toen 1560 gram en 40 cm. Ik heb de vorige keer aan de gyn gevraagd hoe het kon dat hij zo klein was. hij had een afmeting van een kindje tussen de 30 en 31 weken. Ik kreeg als antwoord dat het door de bloeddruk komt en de medicijnen had toen 12 pillen per dag. Ik zal heel blij zijn dat wij de 35 weken halen en dat ze lekker op gewicht is en misschien een paar daagjes moet blijven. Ik heb geen zin om weer 5 weken in het zh rond te dralen + 1 week voor zoonlief geboren werd is 6 weken. Nu zal ik het helemaal niet trekken omdat wij geen opvang zullen vinden voor hem als ons meisje toch veel te vroeg geboren word en wij elke dag naar het zh willen. Zoonlief mag niet op de couveuse afdeling komen. ( is een regel ). Maar de kans is heel groot dat ze eerder komt omdat mijn bovendruk nu al begint jammer genoeg. Afwachten en aftellen is het enige wat wij kunnen doen ik heb wel last van de buik hoor haha maar ik kan nog steeds op de buik slapen gelukkig Combitest was bij ons niet nodig je bent nog jong zeggen ze. pas rond je 35ste ofzo iets doen ze dat.
dan zal dat het dan wel niet wezen ik weet niet wat ze dan gaan doen ze had tegen vl gezegt dat we de 15de intake hadden en echo we zullen het wel horen wat ze gaan doen
oke, zo iets dacht ik mij al te herinneren lijkt me inderdaad verschrikkelijk dat je je bevalt en je kleine dan nog weken in het ziekenhuis ligt met de kleine man thuis duim voor je dat je meisje nog lekker een poosje in je buik blijft zitten ik lig ook nog wel eens op mijn buik maar merk langzaam toch dat ons ventje heel erg gaat draaien/ schoppen dus denk dat ie het ondertussen toch niet meer zo prettig vind haha Trouwens heeft die kleine een obsessie met tegendruk als ik iets tegen mijn buik heb gaat ie als een gek schoppen (aanrecht/ wasmand/ kat/ kinderen op schoot/ dopler van de vk) ach het houd em lekker bezig en mijn katertje vind het maar wat leuk om terug te klieren door even zijn pootje/hak terug te drukken dus een leuk spelletje tussen die 2
Hier wel een combinatie test gehad met denk 14 of 16 weken. Mocht er zelf voor kiezen en we hebben niets betaald. Alleen het bloedprikken. Vandaag kerst bij schoonouders gevierd. Was weer gezellig en veel eten. Morgen bij mijn ouders. Mooie bolle bluikjes dames. Bekijk bijlage 367485
Tot nu toe ziet het er naar uit dat wij de 37 weken gaan halen kwa bloeddruk Die was dinsdag erg mooi 130/80. Glucose test is niks uit gekomen zoals ik al verwacht had . moest wel even weer bloedprikken voor hb prima heb er toch geen last van hahaha... . maandag mogen wij weer naar het zh maar dan voor de groei echo dan ben ik 30+2 schiet al lekker op en met 34 weken krijg ik nog een groei echo dan word het wel spannend of ons meisje beter groeit als haar grote broer . Gisteren een hele leuke dag gehad met de familie allemaal weer prima verwend en de kindjes ook en alle 3 heerlijk gespeeld haha G.i.o was zo moe maar wilde niet slapen wij ging om half 8 op weg naar huis en om half 10 waren wij thuis en hij was nog steeds wakker hahaha... Over vermoeid wat wil je hele middag/avond gespeeld met zijn neven . Vandaag een heerlijk rustig dagje zo rustig dat wij er lui van zijn geworden hahaha.. Maar wel even heerlijk wezen wandelen vanmorgen. Morgen moet manlief aan het werk en dan lang weekend tot er met donderdag .. Leuk he!!! dat schoppen daar heeft onze kleine meid ook last van voor al papa schoppen tegen de kont hahaha of in de rug Fijne avond allemaal!!!
Was ik weer! Schandalig maar heb het zo druk gehad de afgelopen weken. Ga niet alles terug lezen maar ik ben er weer. Hoe is het met jullie? Nog een tip trouwens. Was vandaag in het centrum van heerenveen en die winkel liever of stoer oid heeft sale op de winter collectie. 5 halen, 2 betalen. Ze verkopen noppies en z8 enzo, volgens mij zit er ook een winkel in Joure. Wij hebben dus mooi wat pakjes gekocht voor onze man.
we mogen de laatste 10 weken aftellen ik mag maandag weer langs de vk ben wel benieuwd hoe het met mijn ventje gaat en of er nog iets bijzonders uit de bloeduitslagen is gekomen ik denk als het serieus was ik wel eerder langs moest komen heeft iedereen een gezellige kerst gehad? we hebben het super gehad, gister alleen een hele dag moeten bijkomen en lekker rustig aan gedaan op dit moment ligt vl ziek op bed, de arme ziel gaat natuurlijk bijna dood maar volgens mij heeft ie iets verkeerds gegeten of zo een lucht wat er van hem af komt pff ik slaap vannacht lekker in de logeerkamer @annelies: wat een leuks sale, morgen vl maar even overtuigen om die kant op te gaan en even lekker sneupen hier gaat het goed, eigenlijk voel ik me al een paar dagen super goed uitgezonderd het brandend maagzuur van de toch veel ongezonde lekkere dingen de afgelopen dagen en verheug mij helemaal op 2014 En hoe gaat het met jou ??
Wij hebben een hele leuke en gezellige kerst gehad. Kerstavond hebben we gevierd bij schoonfamilie en eerste kerst bij mijn familie. Tweede kerstdag hadden we voor ons zelf en zijn we even naar Home center geweest, wat was het daar druk zeg. Vandaag even naar de Ikea. Maar goed dat we thuis het een en ander al uit hadden gezocht want zo he wat was het daar druk, niet normaal meer, even lekker sneupen zat er niet voor ons in. Volgende keer maar een keer doordeweeks gaan. Vanavond alvast even met Noa haar traktatie bezig geweest voor het afscheid straks. Dat liever en stoer/cotton style zit idd ook in Joure hij zit nog niet zo heel lang in Heerenveen daar zat eerst een ander kinderkleding winkel in, maar die had wel hetzelfde assortiment volgens mij. Ik woon er wel maar vergeet dat winkeltje heel gauw omdat er verder niet zo heel veel interessante winkels zitten op dat stukje waar hun zitten. Oud en nieuw is bijna aan de beurt en het geknal is hier al aardig begonnen, heb er zo'n hekel aan. Ik houd totaal niet van vuurwerk. Beterschap met je vent meis.
Hier gaat het ook goed! Bijna 27 weken. Heb alleen nog steeds bekkenklachten en vreselijk veel maagzuur dat rennies ed ook niet meer helpen. Dus vrijdag maar even bespreken met de VK en misschien heeft zij nog een middeltje ertegen wat beter helpt. Volgende week hebben wij de 3D echo en ik mag afrijden dus hopelijk haal ik dat ellendige rijbewijs! Hier ook al heel veel knallen, al een paar weken. Echt van die harde nare. Heb ook een hekel aan vuurwerk en san vooral aan de knallen. Wij blijven gewoon thuis verder op O&N. @meiss: als m'n vriend hier ziek is dan doet hij ook net alsof hij dood gaat helemaal zielig issie dan. Mijn vader doet hetzelfde. Beetje man eigen volgens mij..
Haha ja dat is echt een mannenkwaaltje volgens mij is ie al weer beter Haha hier knallen ze ook al als een gek zelfs afgelopen nacht was het raak wij vieren o&n bij mijn s.ouders met wat vrienden die wonen op een industrieterrein dus valt het met knallen over het algemeen mee. En we kunnen lekker bubbelen het nieuwe jaar in Haha vandaag een luierdag ingepland
Oud en nieuw wordt bij ons thuis gevierd met mijn schoonfamilie. De dag erna brengen we mijn familie meestal een kort bezoekje. Vandaag ook niets op de planning morgen laatste dagje werken van dit jaar.
He Fryske mamas. Ik woon ook in Friesland en zag dit topic, ben benieuwd wat jullie hier allemaal bespreken. Is er ook een lijst wie waar woont ofzo?
he bijnamama welkom !! we hebben geen lijst met woonplaatsen niet iedereen wil zijn precieze woonplaats vertellen ivm prive dus houden we het globaal /omgeving. ik woon in B.olswar.d kun je wat meer over je zelf vertellen? ik zie dat je ook een mannetje verwacht wat leuk hoe gaat het met de zwangerschap?
@bijnamama1988 welkom! Ik kom uit L.eeuwarden @annelie vervelend dat je zo'n last van je bi en maagzuur hebt! Pff dat maakt het wel zwaar zeg! @det84 spannend zeg!! Het komt als steeds dichter bij! Hopelijk blijft de beeb nog netjes tot de 37 weken binnen. @meiss voor jou komt het ook al dicht bij!! Beterschap voor je man, ze kunnen altijd zo zielig zijn haha @jilina nog leuk geshopt bij de ikea? Wat voor traktatie maak je voor het afscheid? Hier een erg drukke en gezellige kerst gehad. Chloë heeft maar weinig slaapt gehad en kwam erg laat op bed maar was ook super vrolijk en heeft genoten van alle aandacht. Helaas was het tweede kerstdag de nacht niet feest. De hele nacht met haar in de weer geweest. Ze had honger en dorst en vol energie om te spelen. Overdag ook niet willen slapen en ze heeft wel 10 zure poepluiers gehad met als gevolg de billen helemaal open. En ze had koorts Op de namiddag was ze helemaal kapot(en wij ook) Alleen maar huilen en ze had zichtbaar pijn. Pff dat was echt ff een breek moment voor ons allemaal. Gelukkig waren de winkels nog open en na het krijgen van een zetpil ging ze snel slapen. Gister thuis gekomen en vanaf toen alleen nog maar geslapen. En ook vandaag veel slapen. Al met al was het toch echt te veel zo denk ik en in combi met tandjes. Volgend jaar toch maar wat anders plannen Oud en nieuw vieren wij met zn drietjes. Ben benieuwd hoe ze reageert op al het vuurwerk. Nieuwjaardag moet k werken
Welkom bijnamama1988. Ik ben 30, schiet al op richting de 31. Proberen voor ons eerste kindje en ik kom uit D.okk.u.m.
Welkom bijnamama klets gezellig mee. Het is gewoon lekker algemeen hier en kletsen over van alles. Ik kom uit Hveen en wordt bijna 33 kan het niet meer omdraaien Traktatie: Ik maak van papier een dora rugzak en doe daarin een knijpfruit met een kaartje eraan waarop staat: Ik zal jullie missen Maar zeg het toch luid "Ik knijp er tussen uit!" Verder nog een kleurplaat van Dora en kleurpotloden. En voor de juf en haar stagiaire maak ik een papieren bloem in een bloempotje in dat bloempotje wil ik een muffin of cupcake doen daar steek ik een mooie pen of potlood in dat is dan de stengel van de bloem. Op de bloem voor de juf zet ik de tekst: Bedankt dat je mij liet groeien. Op de bloemblaadjes heb ik vergeet mij niet staan. En als ik een zakje zaad kan vinden met vergeet me niet zaadjes doe ik dat er nog bij. Ikea zijn we zeker geslaagd noa haar babymeubelen waren verkocht dus moest er een nieuwe kast komen en dat is gelukt. Zal ff foto maken. Ze heeft ze zelf uitgezocht. Bekijk bijlage 368133
welkom bijnamama de meeste van jullie hebben inmiddels verteld waar ze wonen ik kom uit dr88 dat had ik zelf nog niet gezegt hihi gister hebben we de aankondigen voor de opa`s en oma`s gemaakt had zelf nog nieuwe fotolijstje liggen heb daar een leuke tekst in gezet en een lief babyplaatje van internet gezocht en deze er bij gevoegt de tekst is hier op zp al vaak voor bij gekomen je kan me nog niet horen je kan me nog niet zien maar in augustus 2014 word ik geboren mag dan mijn foto hier in misschien dat gaan we geven het weekend na de eerste echo vanaf welke week hebben de dames die zwanger zijn hun kraamzorg aan gevraagt??
@jiliana creatief zeg!! En wat ziet het kamertje er leuk uit!! Echt een meidenkamer @smiley88 spannend zeg!! Dat is zo leuk he het vertellen De verloskundige die gaf aan wanneer wij kraamzorg moesten regelen. Gaf ook folders mee van de verschillende aanbieders. Volgens mij zo rond de 20 weken dacht ik. Ik ben trouwens 23 (denk met meiss de jongsten van het stel) en zijn bezig voor een tweede kindje