Mama's uit Friesland?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sjotefle, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    even een kleine update :D

Hier gaat alles goed bloeddruk is nog steeds mooi. Dus dat betekend dat wij de 37 weken gaan halen en haar snel mee naar huis mogen nemen als er geen complicatie's of iets zal optreden :D. 28 januari weer groei echo ben nu wel nieuwsgierig naar het gewicht hahaha...

zaterdag word onze grote kanjer alweer 2 jaar. Ben nu al bezig met de versiering van de cup cake's geen zin om gebak te maken haha... thema is mama mama mouse of te wel Mickey mouse :D :D. Dinsdag ochtend zei hij voor de 1ste keer echt papa tij of te wel papa kijk en wees naar de tv zo leuk.

Hoe gaat het voor de rest met de dames?
    En de zwangere dames? Houden jullie het nog uit?

2. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Hier alles goed alleen druk bezig met van alles. Nog steeds naar therapie. Bezig met traktatie voor op peutergym en druk aan het bedenken voor kadootjes en wat voor taarten/cupcakes er moeten komen. Sowieso iets met k3 want daar is ze momenteel erg fan van.

En idd grote verhalen aan het vertellen :)

3. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    hier strikte ordes om het heel rustig aan te doen

Dinsdagochtend op controle geweest bij de vk
    en toen ze het hartje ging luisteren bleek dat hij 170-180 hartslagen per min had dus even de wachtkamer in want dan zal hij zich wel net even te veel ingespannen hebben
    na een kwartiertje weer naar het hartje luisteren
    toen was het al 180+ dus met lichte spoed naar het ziekenhuis voor een ctg.
    gelukkig was het eenmaal daar snel weer rustig maar ik ben mij echt kapot geschrokken

gister groeiecho gehad alles was super goed en klopte precies met het termijn.
    ook hebben ze nog even extra naar het hartje gekeken omdat ik dat heel graag wou maar die zag er ook gewoon goed uit

hij woog 2034gr schoon aan de haak :p en ze verwachten 3-3,5 kg bij 40w :D

4. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    wat een mooie foto van je dochter jilina en wat fijn dat het zo goed is gegaan op school is altijd weer spannend hoe ze het vinden

hier gaat het ook top
    woensdag voor het eerst naar de vk geweest en hebben het hartje zien kloppen en bij de meeting bleek ik geen 8 weken en 4 dagen maar 9 weken en 2 dagen zwanger te zijn :D
    diezelfde dag hebben we het aan mijn ouders en schoonouders verteld ze waren helemaal blij vl wou nog graag naar mijn broer om het te vertellen want ze zijn al heel lang goede vrienden en nu ook zwagers van elkaar dus dat wou hij graag met hem delen
    nu kunnen we er tenminste over praten met familie de kids weten het nog niet daar willen we nog even mee wachten tot we 12 weken zijn vind ik net wat vertrouwder

fijn weekend allemaal

5. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland

Ik ga vandaag bezig met de cup cakes :D maar wat een werk voor een zwangere vrouw :$ beetje spijt maar goed ik doe het voor mijn kanjer :D. Even door bijten en vanavond dikke enkels en pijn in mijn onderrug maar goed dat moet ik maar voor lief hebben :p

Leuk K3 G.i.o staat er ook altijd op te dansen hahaha.

Waar voor moet je naar therapie? sorry voor deze stomme vraag maar ben laatste tijd best vergeetachtig :p

6. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland

Dat is even schrikken zeg! pfff... Weet precies wat je door maakt.. G.i.o moest toen bijna op vrijdag de 13de gehaald worden tot dat ik in de stress raakt echt niet op de 13de en mijn man is er nog niet! begon G.i.o weer normaal te reageren zo bizar maar o zo blij hahaha.

Maar gelukkig dat het goed gaat lekker rust houden :). is al mooi op gewicht dus :D. vorige keer was ons meisje 1545 gram benieuwd wat het over 2 weken is :D

En hoe gaat het met de zwangerschapklachten?

@Hier 's avonds dikke enkels ( vorige zwangerschap nooit gehad )
    @pijn in de onderrug
    @moeeeee heeell moeee kan nu wel weer hele dagen slapen en snachts slaap ik bijna niet. dus over de hele nacht maak ik maar 4 a 5 uurtjes. Overdag slaap ik niet hoor dus zijn hele zware dagen en dan ook nog met een druk jongetje om je heen ;).

en voor de rest af en toe maagzuur ligt er net aan wat ik heb gegeten :)

7. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland

Wat fijn dat alles goed is lekker genieten hoor en geen stress ;).

wij hebben het dit keer voor de echo verteld ook omdat mijn moeder in die periode nog zou oppassen en ze weet dan ook dat ik drankje neem en toen niet. Dus daarom hebben wij het met 5 weken verteld :D en mijn schoonouders pas met 7 weken toen wij de echo gehad hebben maar via een sms omdat ze niet van de boot af wilden en ze zaten tussen S.n.e.e.k en J.o.u.r.e en afspreken in een restaurant of even een stukje naar ons toe rijden wilden ze niet. ( ze hebben namelijk geen zwemvesten aan boord ) en die 1 a 2x per jaar dat wij misschien op de boot zouden komen ga ik zelf geen 40 euro betalen. G.i.o is namelijk gek op water :). En mijn schoonzus en zwager hebben wij het ook verteld rond die tijd ivm roddelen ;) anders wisten zei het al eerder dan dat wij de kans kregen om het te vertellen.. Maar goed dat was ook geen succes omdat dat mokkel altijd over haar miskramen begint :x terwijl ze 2 gezonde jongens heeft ;) ;).

Maar iedereen vertellen lucht wel op :) omdat ik ook best wel nare dromen had. Maar dat was ook niet de eerste keer :D vorige zwangerschap had ik het ook maar toen wisten wij pas met 7 weken dat ik zwanger was hahaha.

Aan de kinderen heeft mijn zus zelf verteld wel met 7 weken want ze zei als het mis zou gaan kregen ze het toch wel mee omdat je er over praat. En bij mijn schoonzus weten ze het nog niet volgens mij. want met sinterklaas kregen wij te horen G.i.o is toch een jongen? waarom meisje spullen :$ :$ :$..

8. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    Vorige weekend heeft G.i.o bij opa en oma O.l.d.e.n.z.a.a.l geslapen (twente) wat hebben ze genoten van hem haha.. Wij hebben dus afgelopen weekend laatste weekendje samen door gemaakt maar o wat was het stil thuis. Wel zijn wij lekker 2x uit eten geweest. Even genieten van elkaar en nu lekker voorbereiden naar de bevalling toe. maar ik twijfel nog wel bevalling of keizersnede ( ik mag kiezen ) keizersnede krijgen ik verticaal omdat ik daar al een heel groot litteken heb zitten omdat toen ik 17 was mijn rechter eierstok verwijderd is door een cyste ( niks van te merken heb straks 2 mooie kindjes ). maar denk dat ik voor de bevalling ga dan heb ik ze alle 2 mee gemaakt :D.

Vrijdag zijn wij even wezen shoppen in Duitsland :D

Bijgevoegde bestanden:

9. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    Heeft iemand nog behoefte aan jongens kleding? Ik heb hier maatje 50 t/m 86 allemaal maar een paar keer gedragen en weinig gedragen en aantal dingen nog helemaal nieuw.

Onder andere een mooie vest voor in het voorjaar trui merk Lief! nog helemaal nieuw :( nooit gedragen. en spijkerbroekjes van de hema

10. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Hallo Allemaal!

Jilina, prachtige foto van je dochter! gelukkig heeft ze het naar haar zin gehad op school.

Smiley, Super dat alles goed was en heerlijk een weekje erbij! Wanneer heb je de termijnecho?

Meiss, Dat moet schrikken zijn geweest. Gelukkig bleek alles goed te zijn. Weten ze waarom de hartslag ineens zo hoog was?

Det: Fijn dat alles goed gaat met de kleine en het klinkt alsof je een heerlijk weekend hebt gehad. Leuke dingen heb je geshopt! Ik weet niet waar je woont in Friesland(staat vast wel ergens in dit topic), ik heb eventueel nog wel behoefte aan jongenskleding.

Hier ook even een update: Ben de laatste week vooral erg beroerd geweest. Misselijk, hoofdpijn, moe en nachtmerries. Vorige week 2x naar het ziekenhuis voor ctg en bloedtesten ivm hypertensie. Uiteindelijk hebben ze besloten geen medicatie te geven omdat zondag mijn bloeddruk weer gedaald was tot net onder de grens. Maandag heb ik weer controle en ik ben wel zenuwachtig ervoor, ben bang dat mijn bloeddruk weer zo hoog is en zeker met dat algemene beroerde gevoel van de week. Moet dus rustig aan doen en begin me inmiddels een beetje te vervelen. Het huis is nu wel aan kant en op tv heb ik alles al gezien.
    We hebben wel een pretecho gehad! Helaas had de kleine de handjes voor het hoofd en de placenta ervoor maar toch nog een glimp opgevangen van zijn koppie. Het wordt een flinkerd, ik was 27+6 maar loop ongeveer 1,5 week voor en ze verwachten dat hij ongeveer 4 kilo zal gaan wegen. Geen reus maar ook zeker geen kleintje dus.

11. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    det84 ik zou als ik in jou situatie zat eerst voor een normale bevalling gaan kz is ook niet alles en omdat je al aangeeft dat het een verticale snee word zou ik voor een natuurlijke bevalling gaan kz kan dan altijd nog zou het om wat voor reden dan ook niet willen

wou dat ik een keuze had maar helaas word hier een geplande kz
    word nog leuk datum prikken zitten 2 verjaardagen in week 39 misschien dat we het nog eind week 38 kunnen plannen als alles gewoon goed natuurlijk

12. annelie566

En ik vind het echt een bizar idee dat ik nog maar 10 weken ong. moet:$

Raak er een beetje van gestresst en mijn hormoonlevel is volgens mij weer torenhoog:D Moet nog zoveel regelen..

13. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    dan gaat het in 1 keer wel heel erg snel he en helemaal als je dan nog veel moet regelen dan denk je dat je weken te kort komt

14. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    ja echt schrikken gelukkig gaat het allemaal goed met de kleine man
    waarschijnlijk was het hier ook stress door de crematie de dag er voor
    waar we echt op eieren liepen ivm wat ruzie's

vertellen:
    ik heb het mijn ouders verteld toen ik er net achter kwam (2 dagen later geloof ik) meer omdat ik in iedergeval wou dat iemand wist wat er was als het weer mis zou gaan en ik eigenlijk altijd mijn moeder bel als er iets is (zo ook afgelopen dinsdag)
    mijn broertje verteld met 12w en de schoonfamilie met 13w2 dagen op verjaardag van mijn s.papa en 13w3dagen aan mijn eigen familie en heb ik het op fb gezet :p

kwaaltjes:
    - maagzuur !!! met als gevolg dat ik zo nu en dan weer eens boven de wc hang :(
    -buik die giga in de weg zit
    -opstart problemen doordat mijn bekken het allemaal niet zo grappig meer vind
    -slapen: zolang ik slaap niks aan de hand maar als ik wakker word (plassen, vl die mij weer naar mijn eigen helft stuurt, kat die bovenop me springt) ben ik gewoon 2-3 uren wakker voor ik uberhoudt weer in slaap val.

@ annelies.. ja het gaat echt snel he
    de laatste 10 weken gaan hier kruipend voorbij
    vooral omdat het steeds ongemakkelijker word en je steeds meer gaat uit kijken naar de dag dat het eindelijk geboren word
    ik heb ondertussen bijna alles al klaar haha
    moet alleen nog wat spulletjes kopen van de uitzet maar dan moeten er eerst centjes zijn :p
    4 kilo is inderdaad een flinkerd

@smiley: wat fijn dat alles goed is met de kleine
    lekker gaan genieten

@det: ik heb evt ook wel interesse in de jongenskleding vooral 74 en groter
    (de kleine maatjes heb ik al aardig wat..)

ik zou denk ik ook kiezen voor een gewone bevalling
    over het algemeen herstel je daar veel sneller van
    en mocht het niet lukken/gaan dan gaan ze echt niet laten aanmodderen en krijg je als nog een keizersnee
    maarja ik hou absolute niet van operatie's tenzij het echt niet anders kan (nog niet 1x echt geopereerd )

15. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland

Ik woon in S.n.e.e.k :). Ik kan altijd foto's sturen.

Wat vervelend met die bloeddruk heb er ook heel veel ervaring mee en je gaat je dan inderdaad erg vervelen misschien toch maar dvdtjes kijken?

hahaha met de pretecho hadden wij precies het zelfde 2x over trouwens :).

16. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    Dat zou heel goed kunnen van stress worden de kindjes in onze buik niet vrolijk ;)..

Ik kan altijd even foto's sturen :)

17. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    annellie566 ik heb woensdag al een termijn echo gehad over 2 weken krijg ik nog een echo om te kijken of hun berekening klopt met wat ze afgelopen woensdag hadden opgemeten

18. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    ik zal vanavond even met vl overleggen

oowja uhm.. je weet dit iedereen die op het linkjes klikt precies kan zien waar je woont, straat en al ;)

19. annelie566

Wij hebben de babykamer voor het grootste gedeelte al af, we moeten alleen de gordijnen nog ophangen en decoratie ophangen. Veel grote dingen hebben we al maar ik moet nog een badje, aankleedkussen, thermometer..gewoon die kleine dingetjes. Maarja, ik heb geen rijbewijs en kan niet meer fietsen naar het centrum. Dus dan ben ik afhankelijk van mijn man en die is alleen op zaterdag vrij...en juist zaterdag heb ik er zo'n gruwelijke hekel om naar het centrum te gaan. Maar goed, toch maar wat vaart erachter zetten.

Ik had al wat films gedownload en al heel wat gekeken. Maar nu ben ik de inspiratie wat kwijt. Iemand nog goede tips voor leuke films? Liefst niet te zwaar op de maag zeg maar.

Deel Deze Pagina