mama's uit gelderland

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door petra26, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    hallo!!

ik ben er ook weer en ik ben weer boos :x. Het gaat weer over de opleiding. er is contact geweest en er is ons verteld dat ze hun uiterste best ging doen om meer cursisten te regelen voor de vrijdag. Woensdag belde ze weer en toen moest ze nog 1 iemand hebben!! Nou wij al helemaal blij aan het worden!! Ze zou vrijdag weer even contact met ons opnemen om te vertellen of het gelukt is. Nou we wachten nog steeds op een bericht!! Achterlijk toch?!?!?! Als we de opleiding niet op vrijdag doen dan willen we hem op maandag doen, maar als je zaterdagavond nog niks gehoord hebt lijkt me het erg lastig om maandag te gaan beginnen!! Dus eigenlijk zijn we klaar met de opleiding in soesterberg!! We zijn nu rond aan het kijken en ws gaan we het nu in almere doen!
    Dusssss romaira ik weet niet hoe je die afstand vind? Eerlijk zeggen hoor!!

Verder gaat het hier goed! Ward is op bergsport dus home allone met annie en rocky. Donderdag en gister is een goede vriendin langs geweest. Erg druk hoor als je alleen bent hahahahaahaha.

Romaira het gaat goed he met de taarten?!?! Gaaf hoor!!

Ik ga jullie een fijne avond wensen!!

Tot morgen?!?

2. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wat balen zeg.
    ik ben ooit model in huissen geweest.
    weet niet of ze daar nog zitten en ver van je vandaan is.
    gr brenda

3. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    @ pluys (je)
    Almere vind ik eingelijk wel een beetje te ver weg :( sorry !
    Is er dichterbij niets te vinden dan ? of zijn die allemaal een stuk duurder ? jammer zeg maar snap wel dat je je vertrouwen kwijt bent in hun hoor ! zo ga je net met klanten om !

Ja taartjes gaan super ! heb nu ongeveer 1 opdracht in de week en dat is gelukkig goed te combineren met thuis werk man en kind dus ben der wel happy mee ja !

~~~
    Oh ik begin langzaam aan een beetje zenuwachtig te worden , morgen moeten we weer naar de kinderarts ! We krijgen dan te horen hoe het met rayn is gesteld ( uitslagen van zijn bloed onderzoek coeliakie ) en ook gaat hij ons vertellen of rayn het van papa of van mama heeft gekregen ! kei spannend dus want 1 van ons zal dan dus ook over moeten op het dieet !

Komende week nog werken en dan dag na pinksteren gaat ik lekker met vakantie !!!!!!!!1 heerlijk met mams en rayn een weekje der tussen uit !

4. brenda1976

succes in het ziekenhuis, laat je weten hoe het is afgelopen.

Gisteren een rare dag, een broer van mam is erg ziek, ga op kort termijn dood, ze wonen helaas in nieuwzeeland.
    gisteren ben ik met mam naar het reisburo geweest en vandaag vertrekken ze al.
    Dus hoop geregel en gedoe.

5. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    @romaira hoe is het gegaan in het ziekenhuis???
    snap heel goed dat je almere te ver rijden vind! zou het zelf ook te ver vinden hoor!!

Maar de opleiding is nu wel zo goed als geregeld!! We gaan naar almere!! Volgende week vrijdag beginnen. We krijgen met zijn 2en les!! Dus perfecte begeleiding! En over 11 weken is er examen en dan als het goed is mijn certificaat!!

Hier verder alles goed! Manlief komt zaterdag thuis!! Eindelijk!! Moet zeggen dat ik deze keer moeilijker mijn draai kan vinden thuis, vooral de avonden.

Vandaag steigerplanken gekregen!! Dus nu nog schoonvader even lief mailen wanneer hij de bank ervan komt maken!! Ben er nu al erg blij mee!!

Hoe is het verder met jullie? Besef me eigenlijk nu dat we nog maar met zijn 3en over zijn hahahahaahaha!!:$

6. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik heb even me verhaaltje van hyves gekopieerd :D komt ie :
    Vanmiddag om 14:00 uur hadden we onze eerste controle afspraak bij de kinderarts. Voor 2 weken terug hebben we met de hele familie bloed laten prikken om te kijken hoe het met Rayn zijn gezondheid staat en of roy en ik ook coeliakie hebben en de erfelijkheidsfactor zou onderzocht worden.

Met rayn gaat het heel erg goed ! Toen hij voor het eerst bloed moest prikken was al meteen duidelijk dat hij coeliakie had omdat de bloedwaardes boven de 100 lagen , ook de waardes voor zijn leverfunctie lagen veeeel te hoog ( zijn darm maakt een antistof aan om de gluten af te scheiden , de lever probeerd die antistof weg te filteren vandaar deze hoge waardes). De bloed uitslagen die we vandaag kregen te horen waren al stukken beter ! De waarde van 100 is gezakt naar 37 ! dit is nog steeds veeeel te hoog maar goed we zijn nog maar 3 maanden bezig met het dieet dus het is wel een heeel goed begin natuurlijk. Ook de lever waardes zijn flink gedaald maar ondanks dat zijn ze wel nog steeds veel te hoog .
    Al met al heel goed nieuws dus van rayn .....ohja hij is ook erg goed gegroeid ! in 2 maanden tijd is ie 750 gram aan gekomen ( weegt nu 10,750) en 4 cm gegroeid !!! helemaal super dus !

Papa en Mama waren helemaal coeliakie vrij , dat wil zeggen dat we het NU niet hebben . Over 2 maanden krijgen we de uitslag van het erfelijkheidsonderzoek dan kan het zijn dat 1 van ons het toch heeft .....
    Van alle mensen die erfelijk belast zijn word 25% ook ziek , dus wanneer we de uitslag krijgen is aan ons of we op dieet gaan of niet ......

goed nieuws dus :D

wat fijn voor je pluys dat je eindelijk met je opleiding kunt beginnen .....mss kom ik tegen die tijd een keer bij je :D haha

ja zielig he met zijn 3e :( maarja doe je niets aan he

7. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    romaira das goed nieuws!! Het gaat dus eindelijk de goede kant op!!

ja ben erg blij dat ik eindelijk met de opleiding kan beginnen!! Kom maar langs hoor, neem je dan wel taart mee? :D

alweer een dag voorbij!! Bijna weer zaterdag en dan is manlief weer thuis. Vandaag lekker druk geweest. Vanmorgen even snel de stad in geweest. En vanmiddag bij een vriendinnetje op bezoek geweest. Was weer erg gezellig en annie vond het ook erg leuk. En vanavond even naar de avond 4 daagse gekeken. Mijn oudste neefje (en mijn broer) loopt mee. Dus dan moet je als trotse tante wel even langs de zijkant gaan zwaaien!

Jullie leuke dag gehad? Het weer was wel super mooi!!

Fijne avond nog!!

8. blubje

blubje Actief lid

26 okt 2008
    156
    0
    0
    Overijssel
    He wat gezellig! je woont vlakbij mij in Bathmen!!!

9. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    hey blubje!

kom je ook gezellig mee kletsen?

10. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Hallo allemaal,

Ik kom me ook ff aansluiten hier. Ik woon in njimegen en heb een zoontje van ruim 4 maanden. Vind het wel leuk om met andere mama's te kletsen uit de regio (zo ongeveer iig :D) dus ik probeer het hier een ste gaan volgen hihi

11. brenda1976

hoihoi

Welkom hier, ik kom ook uit Nijmegen!

hoe is het met de rest?

groeten, Brenda

12. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Hoi Jesjuh!

Welkom bij de club! Eindelijk eens een beetje leven in de brouwerij!!
    Ik heb een dochter van 22 maanden en wij wonen in harderwijk.

@Brenda hoe is het met de broer van je ma? Raar hoor om zo ineens snel afscheid te moeten nemen van je ma! Hoop dat ze nog even tijd samen kunnen doorbrengen!

Morgen eindelijk met de opleiding beginnen!! Heb er helemaal zin in!

Vanmorgen met annie bij de dokter geweest. Ze heeft al een aantal maanden flink last van haar ontlasting. Nu moet ze aan de lactulose en dat moeten we aankijken hoe het gaat. Als het na een tijdje weer harder word dan stappen we over op een ander middel. Moet er zeker 3 tot 6 maanden voor uittrekken om haar stoelgang een beetje normaal te krijgen.
    Voor de zekerheid moet annie ook nog even bloed prikken. Ze gaan haar controleren op coeliakie. Mijn schoonmoeder heeft het ook dus de kans zou er in kunnen zitten dat annie het ook heeft. Maar verder heeft ze geen symptomen. Dus het bloedonderzoek is meer om het uit te sluiten!! (en zodat ik dan kan zeggen; zie je wel dat ze het NIET heeft!!)!

Jullie nog plannen voor vandaag?

Fijne dag!!

13. brenda1976

helaas is de broer van mijn moeder overleden, gelukkig hebben ze er wel bij kunnen zijn en zijn crematie mee kunnen maken.

ik zit momenteel veel in de lappenmand, dat is erg balen.

dinsdag 20 weken echo (ben ik 21 weken).

vanavond taartversiercursus, ben benieuwd!

wist je dat er voor kinderen speciale poeppoli's zijn?

vervelend hoor dat ze zoveel last heeft.

gr brenda

14. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    @Brenda
    Thnx!! Grappig dat ik meteen iemand tref uit nijmegen zeg!! Lees net het bericht van de broer van je moeder. Wat vreselijk zeg!! Veel sterkte!!
    En de 20 weken echo op komst das ook spannend weer!!

@pluys
    Thnx!! Ja ik ga mijn best doen om het te volgen hihi.
    Wat vervelend zeg dat je zo aan het stoeien bent met de ontlasting van je dochter. Maar als er idd niets ernstigs aan de hand is dan is het nog te overzien toch?

Ik ben net thuis van mijn werk en we moeten ff naar de stad voor de bril van mijn man. Hopelijk blijft het droog :(. Dus ik kom vanavond nog wel ff spieken hiero hihihi.

15. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    @brenda, wat vervelend van jow oom! Gelukkig heeft jouw moeder erbij kunnen zijn!!

Dinsdag de echo!! SPANNEND! leuk hoor om weer even naar jullie baby te gluren!! Willen jullie weten wat het is?

Vervelend joh dat je nu veel in de lappenmand ligt! Mijn schoonzus was ook elke keer ziek tijdens haar laatste zw.

Poeppoli's voor kids? Daar heb ik nog nooit van gehoord! Vertel.....

Hoe was het taartversieren vanavond?

@Jesjuh, het is hier niet meer druk dus zal het makkelijk zijn om het bij te houden :D. We zijn eigenlijk nog maar met 2 meiden actief hier: Brenda, Romaira, ik en nu ook jij!

Ja ik ga ervan uit dat het verder niks ernsitgs is met de stoelgang van annie. Maar het doet zo'n pijn als je je kleintje zo hard haar best ziet doen om er maar 1 of 2 keiharde keutels uit te krijgen. En het is heel tegenstrijdig, ik wil graag dat ze goed gaat eten, maar ik weet ook dat haar dikke darm flink vol zit. Dus als er ook weer meer eten in gaat dan moet zij weer harder haar best gaan doen om het er maar weer uit te krijgen. Ik hoop echt dat de lactulose beter zijn werk gaat doen!!

Is het nog goed gekomen met de bril van je man?

Wat voor werk doe je?
    Ik ben fulltime huismama, daarnaast werk ik 2 middagen in de week op de zaak van mijn man. Hij heeft een outdoorwebwinkel (www.outdorado.com). En vanaf morgen ga ik beginnen met de opleiding tot allround nagelstyliste!

16. brenda1976

hoi hoi

we willen zeker weten wat het wordt.

ja zijn speciale poeppoli;s voor kinderen met problemen met de stuwgang, mocht je dit ooit nodig hebben kijk ik wel even voor je op mijn werk.

Ik werk als adviseur zorgmakelaar bij een zorgverzekeraar.

veel plezier met de cursus nagels :)

taart maken was leuk, eenmalig, maar niet echt mijn ding... ben veel te ongeduldig voor hahahah

gr brenda

17. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Ohh dan word het dinsdag extra spannend!! Ga je het ons ook vertellen of houden jullie het nog even een aantal maanden stil?

Stomme vraag, maar worden die poeppoli's ook vergoed? We gaan nu even aankijken hoe de lactulose werkt en dan hoop ik de poli niet nodig te hebben. Maar ik ga het zeker onthouden!! Dank je voor de tip!!

Het lijkt me erg leuk om taarten te maken, maar ik weet nu al dat ik teveel ga proeven, en ik weet niet of ik het er geduld voor heb! Maar toch leuk om een keer gedaan te hebben toch?

18. brenda1976

het was vooral erg gezellig en leuk om te doen, maar vind niet iets als hobby.

poeppoli wordt gewoon vergoed, je moet wel verwijsbrief hebben van de huisarts. Mocht je adressen nodig hebben, niet elk ziekenhuis heeft een poeppoli, kijk ik voor je! je moet wel rekeninghouden met wachttijden.

Wij houden het niet geheim, zo zijn we niet hahaha we verraden alles..... maar vinden dat niet erg! we kunnen toch niet stil houden!

19. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    :D ik ken dat stilhouden hahahahaahhaa! wij konden het ook niet! Toen de gel van mijn 20 weken echo nog geen eens droog was, zat ik al in de auto op weg naar de supermarkt om tompoezen met roze muisjes te halen. Ik zou na de echo bij mijn ouders koffie drinken.Ze wisten het dus gelijk hahahahahaha.

20. brenda1976

hier ook hoor, hier was al gevecht tussen ron en mijn moeder.
    ron zei dat het een jongen was en mijn moeder een meisje.
    dus over en weer was het chocola met blauwe dingetjes erop, of mam weer beschuit met roze muisjes hahaha.

fam van mijn man is erg benieuwd, zijn alleen jongens, ze hopen op een meisje.

Deel Deze Pagina