Zwanger en groot litteken op buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Life in Pink, 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

    Life in Pink Niet meer actief

    Hallo Meiden,

    Ik ben nog niet zwanger, we zijn aan het proberen. Maar wat ik me af vraag, ik heb 2 grote littekens op mijn buik. 1 net boven mijn navel van zij tot zij en 1 van zij tot zij op de rand van mijn slip, heel laag dus. Over die onderste maak ik me niet druk, maar bij die bovenste vraag ik me af of dit wel allemaal kan meerekken tegen die tijd?

    Zijn er hier zwangere meiden die hier ervaring mee hebben?

    Groet Snoozie
     
  2. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik heb niet zo'n grote als jij, maar ik heb een litteken van ong 12 cm van een acute blinde darm operatie. Deze zit aan de rechterkant van mijn buik.

    Dat litteken is mooi meegerekt. soms had ik wat jeuk, maar nu ik bevallen ben is hij weer terug zoals hij was.
     
  3. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hoi hoi,

    Ik heb hetzelfde, alleen loopt bij mij mijn litteken vanaf mijn navel naar boven tot aan mijn borsten.

    Op dit moment is er nog niks mee gebeurd, maar bij mij hebben de artsen mij er wel voor gewaarschuwd dat het uit kan gaan rekken. De huis is wel stugger dan gewone huid, dus het zal in minder snel tempo gaan dan de rest van je buik.

    Ik kreeg de tip om het gewoon goed soepel te houden, en mocht het echt lelijk worden dan kunnen ze het met een relatief kleine operatie (plastisch chirurg) weer oplossen.. :)
     
  4. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    indd soepel houden vergat ik te vertellen. mijn buik elke dag ingesmeerd met VSM buikencreme. Weet niet of dat ervoor gezorgd heeft dat hij toch soepel is gebeleven.
     
  5. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik heb een litteken van 12 cm van mijn navel naar beneden en die rekt behoorlijk mee. Het voelt wel een beetje strak en het jeukt af en toe, maar verder gaat het prima. Ik smeer inderdaad ook elke dag met buikbalsem van de etos. Houdt de huid lekker soepel (en de menthol is lekker tegen de jeuk).
     
  6. Life in Pink

    Life in Pink Niet meer actief

    Oh, dat klinkt dan wel goed. Ja, soepel houden dacht ik ook al, maar ik ben wel eens bang dat het misschien openscheurt, maar dat kan denk ik niet toch! hihhi
     
  7. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    littekenweefsel is vaak sterker dan gewone huid, dus voor openscheuren hoef je niet bang te zijn, de groei van je buik gaat geleidelijk dus je huid kan geleidelijk rekken
     
  8. rastagirl

    rastagirl Fanatiek lid

    15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ook mijn buiklittekens zijn gewoon meegegroeid ik heb het idd uit voorzorg toch wel goed vet gehouden zodat de huid soepel werd. heb even wat steekjes gehad toen de groeispurt begon maar verder weinig last van gehad.
     
  9. Mamainspe

    Mamainspe Bekend lid

    1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi Hoi

    Hier een litteken van net onder mijn borsten in het midden tot het schaamhaar (zie album)en een litteken in een rondje, waar mijn darmpje van mijn stoma zit. Ben zelfs met 19 weken zwangerschap geopereerd. Ik smeer het 2x perdag in met zwitsal mama. Dat is het advies wat ik van de gyn en chirurg meekreeg. En het gaat goed, litteken voelt al soepel aan (nu 6 weken verder) en is mooi roze van kleur.
    groetjes dieneke
     
  10. Life in Pink

    Life in Pink Niet meer actief

    jee, mamainspe, zelfs geoppereerd tijdens je zwangerschap...lijkt me wel heftig. Moet zeggen dat je litteken er goed uit ziet op die foto...

    Gaat het nu ook goed met je?

    Veel succes de laatste weken van je zwangerschap,

    Groet snoozie
     
  11. wondertje nr 3

    wondertje nr 3 Actief lid

    24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    Ook ik heb littekens op mijn buik eentje van maagverkleining en een buikwandcorrectie dus van heup tot heup werd mijn toen gezegd dat ik niet meer zwanger mocht raken na de correctie maar dit wondertje kondigde zich heel onverwachts aan :)

    Ja me buik sta strak voelt ook strak en bij het grote litteken doet het ook wat zeer vooral nu de laatste weken en ja je krijg niet zo,n mooi buikkie de gyna hoopt alleen niet op een keizersneede ivm verklevingen maar daar ziet het tot op heden er niet naar uit.

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina