Mama's uit Helmond of omgeving.

Discussie in 'De mama's' gestart door babyke, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier net terug van een indrukwekkende bevalling maar er is een mooi meisje geboren. Nu lekker nog 7 daagjes werken daar.
    Kan dan nooit niet meteen slapen, dus maar nog even op de pc haha.

Welke kraamverzorgende heb jij gehad dan als ik vragen mag Babyke?

En hertenpark is dat bij het hortensiapark? Vlakbij de lidl?

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hoi meiden!

Ik woon in de rips z,n 15 min van helmond af. Mijn zoontje is in het elkerliek geboren en deze zal ook een helmonder worden haha.
    Ik ben zelf best vaak in helmond te vinden lekker shoppen!!!

Verder heb ik wel veel vriendinnen/vrienden met kids maar doordeweeks als ik thuis ben verveel ik me wel eens hoor haha.

Ik zal me effe voorstellen misschien wel zo leuk he haha

ik ben dus ninja 28 jaar en woon in de rips al 7 jaar kom oorspronkelijk uit uden. Heb een vriend van 31 waarmee ik al 11,5 jaar samen ben. We wonen nu 7 jaar samen.
    Ik heb een zoontje van 18 maanden een heerlijk mannetje maar kan ook erg pittig zijn.
    We verwachten nu een dochter helemaal super!!! 18 januari uitgerekend..
    Verder werk ik 3 dagen in de week als kok bij hotel van der valk in cuijk. Hobby,s heb ik niet echt veelste druk met sem haha.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik zou ook wel kraamverzorgende willen zijn! Maar hoe doe je dat met kids?

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    oja ik heb me aangemeld bij de zorgboog in bakel. Waar werk jij voor?

5. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Ow leuk een baby'tje geboren :).
    Kan me eigen goed voorstellen dat je dan niet meteen kunt slapen.

Nee niet het hertenpark vlakbij de Lidl.

6. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Hey hallo,

Leuk dat je ook mee komt schrijven :)
    Zwanger van een dochtertje,GEFELICITEERD.
    Je werkt als kok :p.Dan zullen er bij jullie wel dagelijks heerlijke maaltijden op tafel staan.Ik kom niet veel verder als de standaard aardappel,groente,en vlees maaltijden ;).

7. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Joke,een wat oudere vrouw.En als ik het me nog goed herinner kwam ze uit Gemert.Echt een hele aardige vrouw,voelde meteen erg vertrouwd.

8. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Hier niet echt plannen voor het week-end.Zal niet veel bijzonders worden,beetje thuis rommelen denk ik.

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Thuis valt dat ook wel tegen hoor haha en me passie voor het koken is een beetje verloren gegaan nu ik een kindje hebt tis me werk en dat is het haha slecht he. Ben ook al aan het denken om wat anders te doen

10. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Babyke: ja die ken ik. Zit bij mij in het contactgroepje haha. Zie Joke 6 september weer dan hebben we werkoverleg.

Ninja: welkom hier. De rips leuk. Heb er 1x gewerkt in de rips bij een kraamgezin. Werk idd voor De Zorgboog in Bakel.
    Leuk dat jullie nu zwanger zijn van een dochter. Koningskoppel dan straks haha. Lijkt me ook vrij intensief als kok werken, toch onregelmatig enzo.

Ik heb een lieve moeder die 3 dagen in de week komt oppassen hier en die hoef ik vaak maar te bellen of ze komt eerder hier. Echt fijn, super. Verder gaan ze 2 dagen naar de gastouder, vlak bij mij, kan er te voet heen. Is een flexibele dus ook erg fijn. De oudste gaat al naar school en gaat dan voor en naschool naar de VSO en de BSO daar op school. Tussen de middag komt schoonmoeder hem dan halen voor een boterham.

Een heel geregel wel, maar ben blij dat ik zo mijn mooie beroep toch kan uitoefenen.

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    dus ik kan je ook aangeven als voorkeur whaaa dat zou grappig zijn. Ik had vorige ans meulenpas geloof ik ken je haar was een hele lieve vrouw. Al wat ouder maar heeft me een heerlijke kraamtijd bezorgt.

Ik werk trouwens alleen vaste dagen za/zo en maandag sem gaat 1/2 dag naar me moeder. Ik heb een tijd terug zitten denken om een opleiding te volgen bij de zorgboog alleen zit dan wel met oppas dat weet ik dus niet hoe ik dat moet regelen. Misschien als de kids wat ouder zijn

12. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Je kan me idd aangeven als voorkeur haha. Wie weet hihi?

Nee, haar naam zegt me niks. Maar we hebben ook een 100 tal kraamverzorgenden en verschillende contactgroepen onderling. De rest zie ik maar eens per jaar of 2 jaar of zo met een gezamelijke bijscholing of feest of zo.

Wilde je dan ook kraamzorg gaan doen?

Het is te combineren vind ik, je moet alleen een goede achterban hebben voor je kids van bijv. ouders/gastouder.

13. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    @Donkies: hoe was het bij de musical van K3?

@MamavanJordy: Hoe is het inmiddels bij het gezin van het baby'tje?Is vandaag de laatste dag dat je er werkt?

Hier: Mijn kleine meid slaapt nu ongeveer een half uurtje.Als het goed is slaapt ze tot een uur of 14:00/14:30.
    De afgelopen 3 nachten slaapt ze echt heel erg slecht.Wordt een aantal keer helemaal ontroostbaar wakker.Kweet niet wat het is.
    Ze krijgt op het moment wel 2 kiezen,misschien dat het daardoor komt?Hopelijk gaat het snel over.

Verder alles goed met iedereen?Plannen voor het mooie zomerse week-end?

14. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Met het gezinnetje gaat alles goed. Gisteren afgesloten en heerlijk verwend met een doosje bonbons. Heel lief, maar niet goed voor de lijn haha.

Dat wakker worden herken ik wel. Hier ook geweest. Geen idee waar het te maken mee heeft gehad. Hier moeten we niet gaan troosten, alleen als het echt heel erg wordt. Want anders wil ze daarna niet meer slapen. Ze komt dan even bij ons en na een tijdje ging ze wel weer slapen. Nu is het alleen nog als we haar naar bed brengen s'middags of voor de nacht. Dan gaat ze eerst 5 minuten echt te keer dat je denkt van nou wat is daar aan de hand en dan gaat het meestal over in babbelen en dan valt ze in slaap. Maar ik vind het wel moeilijk om dan niet naar haar toe te gaan, maar in mijn achterhoofd weet ik wel dat ze uiteindelijk gaat slapen. Maar is wel moeilijk vind ik. Heb ook geen idee waar het aan ligt. Misschien niet over willen geven aan de slaap? Ze heeft een pittig temperamentje haha.

Hier gaan de 2 oudsten morgen mee met opa en opa naar schiphol. Vliegtuigen kijken en daarna door naar zandvoort.
    Wij gaan misschien nog even naar de ikea. Moeten een kast hebben voor al het speelgoed. Zo eentje met van die vakken waar je bakken in kan zetten.
    Ik heb nu van die grote doorzichtige bakken met deksel maar ik ben die beu en gaan steeds kapot.

En jij? Nog plannen?

15. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    @MamavanJordy: Mmm jammie bonbons die gaan er hier wel in!Lief zeg dat ze die gegeven hebben.

Ja dat slapen is hier altijd wat.Als ik denk ''hehe het gaat weer goed'' slaat het weer ineens om.
    Lastig als je niet precies weet wat er is.
    Als ik haar dan aan de borst leg gaat ze wel meteen weer verder slapen.Maar het breekt zo op he.

Dat zal wel heel leuk voor ze zijn met opa en oma vliegtuigen kijken.Morgen is het ook wel een mooie dag om naar zandvoort te gaan

Zo'n kast ken ik denk ik wel.Zoiets heb ik ook wel eens bij een bouwmarkt gezien.Daarvan waren de bakken dan in verschillende kleuren.Of bedoel je die niet.
    Ik moet hier ook iets halen waar ik al het speelgoed netjes in kan opbergen.

Ik weet nog niet wat we gaan doen.In ieder geval wel bbqen morgen.Dacht moeten we nog maar een keertje doen,je weet nooit hoeveel mooie dagen er nog komen.

Deel Deze Pagina