Ik hoor wel eens moeders, hier en omgeving dat ze zich nu ze thuis blijven met de kleine een beetje eenzaam voelen. Zou ik heb dat soms ook wel eens dat ik den ik zou wel eens met een andere moeder(s) met de kleine wandelen terasje pikken oid. probleem: ik ken geen andere moeders van mijn leeftijd of leeftijd van mijn kleine waar ik dingen mee kan delen en dingen zo door de weeks eens mee kan doen. ik ben ook niet zo'n held om alleen ergens heen te rijden. Ik dacht miss is het een idee voor meerdere die wel een vriendschap zoeken hier op het forum iets mee te doen? Alleen zou ik graag annoniem willen blijven en weet ik niet zo goed hoe ik dit zo kan regelen zonder dat iedereen meteen weet waar ik woon en wie ik ben...denk dat er we meerdere zijn die dit probleem hebben ben benieuwd of iemand interesse heeft of om gewoon hier te kletsen?
lijkt mij persoonlijk ook leuk om met moeders uit de omgeving in contact te komen, vaak krijg je meer contact als een kleintje naar school of creche gaat, dan kom je andere moeders tegen. Ik woon nog maar sinds augustus vorig jaar in het dorp waar ik nu woon en ken alleen nog maar buurtbewoners. En leeftijdgenoten zo aanspreken op straat die met kleintjes lopen doe ik niet zo snel. Ik hoef niet zo nodig annoniem te blijven, maar laten we dit topic even afwachten.
Heel herkenbaar! Ik woon in Belgie maar al mijn vriendinnen en familieleden in Nederland en soms mis ik ook wel dat contact om spontaan iets te gaan doen met iemand. Bijv. gewoon ergens een kop koffie drinken ofzo. Ik baal daar soms wel van want ik ben op deze manier best wel afgesloten van wereld, al kan ik wel goed alleen zijn maar soms is het wel leuk om contact te hebben met andere. En contact met meiden hier lijkt me ook erg leuk al wonen de meeste niet in de buurt.
ja precies gewoon een kop koffie kan al leuk zijn! ik mis bij andere vrienden die nog niet in de kinderen zitten ook het snappen van een kind hebben! Al het gesjouw en zo dan kijken ze je al raar aan of je manier van op voeden dan zie je ze al denken over drijf niet zo haha ze moesten eens weten hoe zuinig je op je kleintje bent!
idd heel herkenbaar. Mijn beste vriendin snapt ook niet dat ik van te voren alles moet regelen om maar even weg te kunnen, tja ik moet nu eenmaal luiers eten etc inpakken voor me kind. Ik weet niet waar jij woont?
Heel herkenbaar. Wij zijn bijna de enige in onze vriendengroep die al een kindje hebben. En voor de rest gaan ze allemaal naar school of moeten werken. Mijn vriend werkt heel veel dus ik zit regelmatig alleen thuis samen met mijn dochtertje. Ik probeer elke dag wel even weg te gaan , of even boodschappen of een kopje koffie drinken. Maar zo heel veel maak ik ook niet mee dus uitgekletst ben ik wel een keer. Ik zou het ook leuk vinden om wat meer mensen te kennen die net als ik een baby hebben om leuke dingen te gaan doen of een kopje koffie te drinken. Ik lees dus ook nog even mee...
Ik heb dan nog geen kinderen (we zijn er mee bezig) maar begrijp jullie wel helemaal. Misschien omdat mijn beste vriendin 2 kinderen heeft. Verder zijn er weinig mensen in mijn omgeving die ook 'jong' kinderen willen. En het eenzaam zijn herken ik wel een beetje, ik werk 3 dagen in de week, en mijn vriend is militair, en ben dus regelmatig alleen thuis. 2 vriendinnen van mij werken fulltime, en mijn andere vriendin partime maar die heeft het altijd erg druk met haar familie en 2 kinderen. Ik woon trouwens in het noorden van het land, in noord groningen.
Hier ook veel herkenning. Ik heb via dit forum gelukkig al wel een aantal leuke meiden leren kennen met een kleintje dat even oud is als de mijne, maar de meesten wonen toch nog een aardig end uit de buurt. En juist die spontane acties, ff samen naar de stad of gewoon ff een bakkie doen, dat is dan toch lastiger.
hallo Allemaal heel herkenbaar we hebben 4 kids en manlief is heel veel van huis en dat wordt alleen maar meer. Ga zo nu en dan wel eens weg maar je bent zoals eerder gezegd snel uitgeklets hahaha. Woon trouwens vlak bij doetinchem
tja wat je zou kunnen doen.. als je iemand heir graag mag eens een msn adres uitwisselen en als dat bevalt.. dan kun je altijd nog eens bij elkaa rop de koffie zo spreek ik hier ook diverse mensen gewoon prive.. en soms komt daar een bezoekje uit voort.. soms niet en er staat in eider geval nog 1 bezoek op de planning.. maar dat komt er steeds niet van omdat we gewoon druk zijn of ineens met een ziek kind zitten.. dat schiet dan ook niet zo op maar inderdaad.. hier in het grote boze rotterdam ken ik ook bijna niemand laat staan iemand waar ik even spontaan op de koffie zou gan ofz... dat mis ik soms best wel ook al was ik niet van plan eeuwig thuis te blijven huismama-en... leukste op een dag wat ik nu te vertellen heb is wat ik ind e supermarkt beleeft heb niet echt interessant dus
Ik ken het wel een beetje, maar vind het ook heerlijk. Er helemaal voor de kindjes zijn. De oudste gaat al naar school, en de ander bijna, dus dan nog maar 1 tje thuis. En nu druk bezig nmet dingen voor school, zoals overblijfmoeder, uitjes etc etc,
@joepies: maar dan doe je ook nog wat en je hebt sociale contacten enzo ik zit nu thuis oa omdat ik nog in de ziektewet zit en dan is het maar eh.. tja wat stilletjes hoor en anne gaat voorlopig nog niet naar school.. dus daar zie je ook niemand zou het niet erg vnden om fultime thuis te zijn.. maar dan zou ik inderdaad dingen gaan doen zoals jij en omdat ik nu weet dat ik toch weer ga werken.. zit dat er gewoon niet in. en dat maakt het wat saai toch of eigenlijk.. eenzaam eerder ik vind het verder heerlijk om de hele dag mn dochter om me heen te hebben namelijk
Heel herkenbaar Saskia! Ondanks dat ik t ook heerlijk vind om bij mn meisje te zijn, is t soms toch wel eenzaam...en heb ik soms gewoon behoefte aan volwassen conversatie zeg maar
hoogtepunt van vandaag: nieuwe speen uitzoeken bij de etos (zodat de nieuwe voeding er door kan) en plantjes voor wimpie kopen wimpie is onze goudvis die heel ernstig toe is aan een vers onderkomen plus wat nieuw groen.
wahaha hoogtepunt van tweeling: de hond straf geven omdat ie net de liga van de kleine uit haar hand aan het peuzelen is...tewijl ik zo zo goed in de gaten hield...pffff dat forum ook kan mn werk niet goed doen zo
@saskia: ik woon ook in R'dam Ik heb 2 vriendinnen maar de ene werkt fulltime en de ander heeft ook een kleintje maar werkt ook nog ernaast. Dus ik zie haar ook niet zo vaak. Ik ga zelf binnenkort 2 dagen per week werken omdat ik het thuiszitten, nou wel zat werd.