December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniemass

anoniemass Actief lid

9 apr 2011
    205
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Volgens mij was er nog geen december 2012 mama's topic. Dus ik heb m geopend :D
    Wellicht willen bevallen dames hier al schrijven.

Ik ben zelf bevallen op 13-11-'12 van Damian :p

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en verhalen!

2. linde90

linde90 Niet meer actief

Ja ik schrijf ook mee .Ik ben 23/11/2012 bevallen van Senno.Ik was 10/12/2012 uitgerekend maar ben eerder ingeleid.
    Van de december mama's zijn er veel november mama's geworden he.....__________________

3. lovelygwen

lovelygwen Actief lid

11 nov 2008
    378
    0
    0
    Studente
    Nijmegen
    Ik lees hier ook mee dames... toch leuk om met hetzelfde clubje te blijven, ondanks dat ik in november ben bevallen.

Bevallen op 14-11-2012 van zoontje Lennon

4. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    ik ben op 24-09 bevallen van lucas was uitgerekend op eerste kerstdag

5. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik ben 13-10 bevallen van een zoontje, Quinten. En we hopen hem dit weekend mee naar huis te mogen nemen :)!

19 december is mijn uitgerekend datum.

6. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    hey meiden,

ook ik ga hier mee schrijven.
    bevallen op 31 oktober van Quintes met 34+2 weken.
    maar was uitgerekend op 10 december.
    is in inderdaad leuk om sowieso het vaste groepje bij elkaar te houden.

@jessyd: dan was hij heel erg vroeg. later uitgerekend dan mij en eerder bevallen dan mij. hoe gaat het nu met jullie? hoop dat alles goed gaat.
    @ azucena: bij jullie ook alles goed? het is een kleintje in ieder geval. bij die is Quintes toch groot.
    hij woog 2250 bij de geboorte op 31-10 en op 27-11 woog hij 2700.

7. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    @Stephanie, nou hou je vast, maar Quinten weegt meer dan Quintes :p. Hij woog maandag 2840 gram! Dus zal nu wel rond de 2900/3000 zitten. (Maar voor zover ik weet maken extreem prematuren een snellere groeispurt op het begin..)
    Maar hij doet het verder prima :). De komende 2 dagen mag hij zich bewijzen dat hij alles zelf kan drinken (borst of fles). En dan lekker naar huis hopen we! Hij heeft vrij weinig problemen gehad voor een baby van zijn termijn. Hij heeft wel een hersenafwijking (cysten) en daarover weten we eigenlijk nog niet veel, behalve dat het de motoriek betreft. 19 December heeft hij een MRI en dan hopen we meer duidelijkheid te krijgen.

Hoe gaat het met Quintes? Heeft hij last (gehad) van zijn vroeggeboorte? Hebben jullie je draai thuis lekker gevonden?

8. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    @auzcena: dat klinkt allemaal opzich wel goed dan. hoeveel krijgt hij nu aan voeding en welke voeding krijgt hij?
    grappig om zo de naam Quinten te lezen haha :p
    maar hoop dat het niks ergs is dan de hersenafwijking. heel veel succes daarmee!

Quintes doet het heel goed hij heeft eigenlijk niet echt last gehad van vroeg geboorte. hij was dan 6 weken te vroeg en woog gewoon 2250 dus dat was allemaal heel netjes. hij heeft maar 3 dagen in couveuse gelegen en mocht na 2 weken mee naar huis omdat hij alles zelf opdronk en gewoon heel goed.
    Quintes krijgt nu 7x 70ml en vanaf morgen krijgt hij 7x 80ml. dan ga ik van de week toch ff cb weer bellen want hij hoeft pas begin januari terug maar niks afgesproken hoe ik zijn flesvoeding elke keer moet ophogen en wanneer naar 6x per dag dus ff afwachten.
    ook slaapt hij de meeste nachten al door van 1 tot 6 dus daar ben ik ook tevreden over.
    hij is vandaag helaas een beetje ziek en temperatuur zat op 37.6 hoop dat het gaat zakken in de loop van de nacht.

9. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk z'n topic!! En gezellig in hetzelfde groepje idd.. Hopelijk mag ik snel mee komen kletsen :D

10. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    Ik zal voor je mee hopen!! ;)

11. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Quinten krijgt 8x 55cc borstvoeding (met een versterker voor meer voedingsstoffen en ijzer). Meestal drinkt hij zelf rond de 20-30cc en krijgt de rest dan nog met een fles na. Als hij dit tot zaterdag goed volhoud en voldoende groeit, mag hij mee naar huis :). Hij heeft alleen nog geen hongerseintje, dus het is echt om de 3 uur voeden, ook 's nachts :p. (wat dan neerkomt op 1,5 uur slaap tussen de voedingen in ;).) Oh, hij weegt vandaag 2910 gram :) vreetzakje.

Fijn dat het bij Quintes allemaal zo goed is gegaan! Is z'n temperatuur weer gezakt? Houd hij zich buiten goed op temperatuur en wat heb je voor hem in de kinderwagen liggen als je naar buiten gaat? (er van uit gaande dat je al een keer buiten bent wezen wandelen :p.)

12. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    ik zal voor je gaan mee duimen dat hij het goed doet en zaterdag dan lekker mee naar huis mag! is toch weer heel anders om thuis met je mannetje te zijn! ik was zo blij toen hij mee mocht.
    heb er emotioneel heel erg doorheen gezeten toen hij in het ziekenhuis lag en ik thuis. hoe is het voor jou om zo zonder je mannetje thuis te zijn?
    ik lees wel nu pas dat je 50 dagen in het ziekenhuis hebt gelegen voor de geboorte? hoe komt dat zo?

maar dan is hij mooi aangekomen en is toch mooi dat hij zo goed eet en aankomt. nog ff en je hebt alweer een grote baby haha :p

quintes is wel mee naar buiten geweest maar omdat hij zo klein was elke keer maar ff dus nog niet echt wezen wandelen. morgen gaan we de eerste keer echt wandelen buiten.
    dan neem ik kruik mee die onderin komt te liggen en een deken met lakentje eroverheen en zijn dikke pakje aan met een mutsje op dus hoop dat dat voldoende is. maar is ff uitproberen.

zijn temperatuur was vanochtend 37.2 dus alweer wat beter gelukkig. hij slaapt ook weer goed.

13. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    het is in eens stil hier ?

14. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ja, wij zijn zaterdag thuis gekomen :). Compleet dus nu. Eindelijk na 14 weken elke dag het ziekenhuis zien. (We mogen er deze maand nog wel 4x terug gekomen, maar ach ;).)

Ik ben met 23 weken opgenomen ivm dreigende bevalling (verkorte bmh, ontsluiting + funneling) en 7 weken lang leek het steeds weer te gebeuren, dus ik ben pas weer naar huis gegaan een week nadat Quinten geboren was. Uiteindelijk de bevalling dus gelukkig nog 50 dagen weten te rekken :).

Hem achter laten was zeker moeilijk iedere keer, maar hij was daar in goede handen :). De hele emotionele verwerking komt nog wel een keer hier, het is gewoon heel heftig geweest. De afgelopen weken waren meer overleven ;). Nu lekker wennen en verwerken.

Hoe is het wandelen gegaan? Heeft hij zijn temperatuur goed gehouden?

15. momvan4

momvan4 Actief lid

21 mei 2012
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was 5 december uitgerekend en me dochtertje is 17-11 geboren met 37 wek en 4 dagen..ons 5de kindje :) Borstvoeding loopt goed ,morgen wegen ze woog 3410 bij geboorte en toen kraamhulp weg ging woog ze 3480 dus ben benieuwd..

16. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    @azucena: wat fijn om te horen dat je lekker thuis bent! zal genieten zijn na 14 weken ziekenhuis! en ja beter 1 keer in de week terug komen dan dag en nacht daar liggen of op en neer moeten rijden omdat je kindje daar ligt.
    het is dus wel heel spannend geweest voor jouw de weken voor de bevalling als ik het zo hoor maar wel fijn dat het zover is uit kunnen stellen!!!!

ik kreeg het emotionele al toen ik uit het ziekenhuis weg ging en quintes daar moest laten.

en het wandelen ging super goed!!!!! super leuk.
    ik had hem zijn buitenpak aangegeven en kruikje in de wagen gelegd maar hij had het veel te warm dus zijn pakje uitgedaan en lekker ondergestopt onder de dekentjes. hij had het naar zijn zin hij wou niet eens wakker worden om te drinken tot we thuis waren haha,
    zijn temperatuur was dus niks mis mee :)

sinds gisteren zijn we gaan inbakeren omdat hij heel onrustig is als hij moet gaan slapen.

nou ik moet nu stoppen want Quintes wordt net wakker voor zijn flesje!

@momvan4 van harte gefeliciteerd nog! en hoeveel woog hij?

Quintes is gisteren weer gewogen en was 3020 gram en bij geboorte 2250 :)

17. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Hallo dames, het lijkt me leuk met jullie mee te kletsen. Ik begrijp dat dit bedoeld is voor dames die in december zijn uitgerekend?
    Ik was voor komende zaterdag uitgerekend, maar Luc is al op 1 november geboren en dus al vijf weken oud.
    Hij is flink aan het groeien, want was vandaag al 3495 gram. Dat gaat opeens hard.
    Ik ben ook al een paar keer wezen wandelen, heerlijk vind ik het. Alleen wel een beetje te koud nu. Ik had gisteren ijskoude handen! Maar ik vind het voor mezelf ook wel fijn om een beetje in beweging te zijn

@azucena Wat fijn dat de kleine eindelijk mee naar huis is. Lukt het al wat beter met de borstvoeding?

18. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Wat is het rustig hier.. Zijn volgens mij toch al behoorlijk wat december mama's bevallen.

Hanneke, nog gefeliciteerd :). Wat een mooi gewicht! Wat woog Luc bij de geboorte?

De borstvoeding is een lange termijn plan ;). We gaan een weegschaal kopen om beter te kunnen weten wat hij uit de borst haalt, want ik ben er heel onzeker over. Maar zal vast wel goed komen.

@Stephanie, fijn dan het wandelen goed is gegaan! Wij zijn vandaag ook voor het eerst even naar buiten geweest, met een vest+muts, fleece wikkeldeken, gewone deken en kruik. Hij had het lekker warm :).
    Fladdert Quintes veel? Dan is inbakeren inderdaad wel heel fijn voor hem. Slaapt hij nu beter door?
    Wij hebben inbakeren ook geprobeerd, maar dat werkt niet. Hij wil z'n handjes bij z'n mond hebben. We leggen hem dus nog steeds stiekem op z'n zij of buik ;) dan slaapt hij veel beter.

Misschien ook leuk om foto's neer te zetten? Eentje is van Quinten net na de geboorte op de Nicu en de andere van vanochtend :).

19. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Leuke foto's! Zo te zien is hij al goed gegroeid azucena?
    knap dat je het blijft proberen met de borstvoeding hoor. Ik hoop dat dat snel beter gaat. Ik heb ook een weekje een weegschaal gehuurd om het in de gaten te houden.

Luc woog bij de geboorte 2560 gram en is nu dus een kilo aangekomen. Sinds vannacht drinkt hij opeens niet meer aan de borst! ik hoop echt dat dat goed gaat komen, want het ging nu eindelijk goed sinds twee weken!

Ik zal ook een foto toevoegen. Eentje is de eerste dag op de kinderafdeling (hij hoefde niet in een couveuse, maar mocht in een warmtebedje). Papa had een pakje meegenomen maar deze was iets te groot! De andere is van gisteren (met toevallig hetzelfde pakje wat al een stuk beter zit)

20. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    #20 azucena, 10 dec 2012
    Laatst bewerkt: 10 dec 2012
    Haha, Hanneke, is dat maat 44?? Hij zwemt inderdaad behoorlijk in z'n eerste pakje :p. Maar zo te zien is hij er goed in gegroeid ;). Wat een lekker koppie heeft hij.
    Ik had je topic over bv gezien, ik hoop dan dat het 'gewoon' spruw is en hij daardoor even slechter drinkt.. Succes!

Quinten is inderdaad flink gegroeid ;). Hij heeft denk ik z'n geboortegewicht nu ongeveer verdubbelt. Hij woog 1575 gram en afgelopen dinsdag 2960 gram. Dus zal nu wel zo'n 3100 zijn :). Maat 44 is al wat krapper aan het worden, maar 50 verzuipt hij nog in ;).

Ik zal ook een foto bijvoegen van zijn eerste keer kleren :p. Eerste foto is alleen een romper, maar wel de eerste keer dat hij iets aan had. Tweede foto mocht hij in een bedje, dus ook een heel pakje aan. Daar was hij 2 weken oud.

Deel Deze Pagina