Mama's uit omgeving Nijmegen?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Memorylane, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Godblessed, ik was daar al onder behandeling en ik had gebeld dat ik dacht dat mijn vliezen waren gebroken en kon dus direct naar het ziekenhuis komen. Als je onder behandeling bent bij de verloskundige praktijk ga je pas naar het ziekenhuis als je al een aantal centimeter omsluiting hebt. Je wordt dan op de verloskamers gelegd en daar gaat je kindje dan ook geboren worden. Ik moest nog 24 uur ter controle blijven na de bevalling en toen werd ik op de kraamafdeling gelegd. Toen lag ik wel op een kamer met iemand anders. Tijdens de weeën ben je gewoon altijd alleen samen met je vriend. Je hebt in het radboud een bad en douche om lekker in te ontspannen maar je mag er helaas niet in bevallen. Als je nog wat wilt weten vraag maar gerust hoor

2. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Hm ik heb persoonlijk weer een betere ervaring bij het cwz.
    Voordat ik beviel heb ik eerst drie weken in het radboud gelegen, zorg is er verder wel goed hoor.
    Toen bij mij eenmaal de ontsluiting goed op gang kwam ben ik overgebracht naar het cwz omdat er in het radboud geen plek was op de neonatologie.
    De verloskamers vond ik daar heel klinisch ingericht en in het cwz is het veel huiselijker.
    Je hebt er een keukentje je kunt koffie thee zetten hangen wat dingen aan de muren.
    Mocht ik ooit opnieuw zwanger worden kies ik voor net cwz.

3. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Maar ik zou ook naar de open dagen/avonden gaan en kiezen voor waar jij je het fijnst bij voelt.

Trouwens na de bevalling blijf je ook nog op de "huiselijke verloskamer" en word je niet naar een twee of drie persoons kamer gebracht.
    Ik moet zeggen dat ik dat erg fijn vond ook al had ik mijn kindje niet bij me

4. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Dat vond ik bij mij wel echt een nadeel inderdaad. Ik was bevallen in de nacht, 2.5 uur later naar de afdeling gebracht. Man moest naar huis en daar lig je dan in het pikkedonker naast een vreemde op een kamertje terwijl je nog vol met adrenaline zit

5. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Dina88, heb je de uitslag van John al ontvangen?

6. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ja we hebben de uitslag van kentalis gekregen, niks wat we al niet wisten, John is een pienter mannetje met ernstig spraakachterstand (combinatie van te weinig woorden en verkeerde uitspraak), helaas heeft de vroegbehandeling in Velp een lange wachtlijst (pas rond de kerst plek) in tussentijd, 2x in de week logopedie, met een andere strategie, op de psz meer hulp, ook voor de leidsters, dat ze meer handvatten hebben. John heeft vorige week dus echt laten zien wat hij wel en niet kan, zodat ze nu een goed beeld hebben.

7. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Jeetje :(
    Sowieso ook een flinke wachttijd!
    Hopelijk helpt de nieuwe strategie bij de logopodie al een beetje.
    Wel fijn dat ze hu een goed beeld hebben, is er wel kans dat het helemaal bijdraaid?

8. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ja met de goede begeleiding kan het helemaal bijdraaien, hij kan als hij genoeg bijdraait ook gewoon naar regulier onderwijs met evt een rugzakje, dus daar ben ik al erg blij mee

9. Elektraxx

Elektraxx Actief lid

26 jul 2013
    105
    0
    0
    Achterhoek
    Gelukkig heel veel steun om me heen!
    De groei blijft achter, waarop besloten is dat is volgende week zondag word ingeleid..
    Vind het toch wel erggg spannend :$

1e keer ben ik in het NEO van het CWZ bevallen. Dit is mij prima bevallen (Letterlijk haha). Ook heb ik er meerdere keren gelegen op de kraamafdeling, vond de service en de mensen erg vriendelijk.
    Dit keer dus ook weer CWZ.

10. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Oeh spannend elektra, geniet nog even van het zwanger zijn

11. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Ah fijn om te horen dina88

Elektraxx wat spannend allemaal!
    Ik vond het fijne aan de couveuse afdeling en daarna de kinderafdeling dat je 24 uur aanwezig kon zijn en de mogelijkheid had om er te blijven slapen :)
    Hoe groot word je kleintje nu geschat?

12. Elektraxx

Elektraxx Actief lid

26 jul 2013
    105
    0
    0
    Achterhoek
    Vorige week woensdag zat ze op 2 kilo.. Stiekem hoop ik dat ze toch wel 300g of meer is bij gekomen as woensdag, en dat ze zelf haar temperatuur kan regelen en goed eet.. Dat we lekker naar huis mogen.. Zie bestwel op tegen die couveuze afdeling :(..

13. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Oke, idd hopen dat ze wat bijgekomen is.
    Ben je wel bekend op die couveuse afdeling?
    Noud en ik zijn daar ook geweest en moet zeggen dat ik het daar wel echt prettig vond omdat je kan inroomen.

14. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Vandaag bij de kinderarts geweest met noud,nalles goed!
    55,5 cm en 4300 gram!
    Wel een hartruisje maar die is onschuldig en hij hoeft niet meer op controle

15. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    fijn dat alles goed s en je niet terug hoeft te komen

16. Elektraxx

Elektraxx Actief lid

26 jul 2013
    105
    0
    0
    Achterhoek
    Super fijn nieuws Manyi!

En heb afgelopen woensdag een rondleiding gehad.. Toch overviel het me wel een beetje...

17. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Tuurlijk overvalt je zoiets.
    Ze zijn daat sowieso superlief en wat wij toen gedaan hebben is wat spulletjes van thuis meegenomen.
    Eigen badcape, wat foto's eerste felicitatiekaartjes en nepplantje, knuffeltje etc

18. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Jeetje wat spannend elektraxx! Bijna een kleintje erbij!

19. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Elektraxx ontzettend veel succes, zet 'm op!

20. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    Hoi meiden,

hier een jonge mama uit een dorpje naast Arnhem.
    ben 23 jaar en heb een zoontje van bijna 4 en een dochtertje van net 2 jaar :)

Dina: mijn zoontje had eerst ook een spraakachterstand, hij is vorig jaar na de zomervakantie gestart met logopedie(1x per week) en heeft tot aan de kerstvakantie logopedie gehad. Hij maakte toen hij er eenmaal was zulke grote vooruitgang qua spraak.
    Hopelijk helpt het bij jullie ook goed en kan hij straks gewoon mee met de rest.

Deel Deze Pagina