@ maja82: Beterschap voor je dochtertje! Is ze al wat opgeknapt? @ stadspark: blijft leuk... hoe vaak ik daar wel niet met m'n zoon ben geweest en nog steeds vind ie het leuk. Ik ben vandaag mama-vrij. Kids zijn naar de opvang en ik heb vakantie dus ben home alone. Heel vreemd weet niet wat ik moet gaan doen. Mis ze nu gewoon al. Kan ze ook niet eerder ophalen want m'n zoon is met de nso naar drouwenerzand en is pas om half 5 terug. Moet eigenlijk nodig naar de kapper heb een bobline en ben al een paar weken niet geweest dus de bobline is ook geen bobline meer te noemen . En heb ook wel zin om een nieuw outfitje voor mezelf te scoren. xx
@ziekenhuis:ben vorige keer in het martini bevallen met een spoedks. Geen slecht woord over de gyn en vk, maar wat vond ik de verpleging daar verschrikkelijk! 5 dagen en bijna alleen maar tangen. Ik ga dus dit keer voor het UMCG. Kom er sinds een paar week ook voor controle en bevalt tot nu toe wel goed. Woensdag daar voor het eerst naar de gyn.
Hoi! Dochter is weer opgeknapt gelukkig! Toch voor de zekerheid thuis gehouden van het kdv maar heb een beetje spijt want ze is strontvervelend haha! Ik ben in het UMCG bevallen. Vond het prima! Zeer kundige mensen en ik heb me niet gestoord aan de vele studenten. Iedereen was erg aardig! Tuurlijk wel een zuster from hell gehad maar die kan je overal treffen. Denk dat het niet veel uitmaakt waar je bevalt, je moet net geluk hebben met de mensen die dan net aan het werk zijn.
In het Martini was ook 1 zuster from hell: De 2e nacht had Lisanne een tepel kapot gedronken zegt ze: ja, had je maar beter aan moeten leggen he?! Nou tranen met tuiten ik. Jeetje zeg. Ben je net kersverse moeder, lig je bij te komen van die ks en hebt nog nooooit eerder een baby'tje aan de borst gehad, krijg je zo'n opmerking om je oren. Dat was echt niet leuk Verder wel leuke zusters gehad. Een eventuele volgende keer moet de bevalling ook in het ziekenhuis plaatsvinden. Ik denk wel dat ik dan weer voor het Martini zal gaan, vanwege de positieve ervaring die ik er had. Anders misschien wel umcg of Delfzicht, in het Delfzicht werkt namelijk de vrouw die de cursus Samen Bevallen gaf. Zij is erg leuk. Zou wel leuk zijn om haar dan te treffen daar. Vrijdag moet ik naar de dokter voor een uistrijkje i.v.m. bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker. Niet echt leuk, maar wel belangrijk denk ik.
@robertsaskia: haha, hadden we vast dezelfde verpleegster. Toen ik na 5 dagen het opgaf vanwege mijn zoontje die niet wilde drinken en heel erg tepelkloven, werd ik bijna uitgescholden. Of ik wel door had dat ik mijn kind ging vergiftigen (!) met van die kunstmatige troep? Of dat wel mocht van mijn man? Alleen al om dat mens ga ik naar het umcg. Het leuke is ook nog dat ze bij mij in de het dorp woont en dat ik haar de voorgaande 4 dagen meerdere keren om hulp heb gevraagd met de bv, maar ze het toen aldoor te druk had. En ik kon echt niks zelf door de ks.
Hoi, ben ik weer ff..... Duimen jullie effe mee? Ben een paar dagen over tijd en als manlief straks thuis komt en de ongesteldheid is nog niet doorgekomen dan doen we ff een test vanavond. Ben daar best een beetje zenuwachtig voor. En ben ook heel bang dat ineens toch de ongesteldheid doorkomt, zou dan erg teleurgesteld zijn....
Vergiftigen?! Lisanne kreeg bijvoeding omdat ze 7% was afgevallen. Ze kreeg daar Nutrilon HA, een heel klein beetje weliswaar, maar toch. Mag toch aannnemen dat, dat geen 'vergif' was. Thuisgekomen ben ik 8 dagen na haar geboorte ook overgegaan op kv. Het liep gewoon niet lekker, we leefden van voeding naar voeding. Vandaar de keuze voor kv.
Zo! dat was dan zeker a nurse from hell! Wat een actie om zoiets te zeggen! We mogen toch zeker zelf weten wat we geven? Flesvoeding is ook prima en zeker geen vergif. Wat een naar mens. Zit zeker al te lang in het vak. En dan nog, lekker onprofessioneel. Dat kan je als kersverse mama nou net niet gebruiken. Grtjs, Aleida
Wie van de dames uit Slochteren/Hoogezand en omstreken liep/loopt bij verloskundigen praktijk Hoogezand?
Barbara ik zal voor je duimen hoor. Ik ben wel heel benieuwd wie die zuster from hell nou was. Ik had ook een irritante zuster. Maar niet echt een kreng of zo. Nou een nieuw begin van de week. Ik heb mijn zoon vanmorgen naar de gastouder gebracht. Ondanks dat ik nog in de ziektewet zit. Maar volgende week maandag begin ik weer hoor. Had ik mooi alle tijd om het huis eens van boven naar beneden schoon te maken. Door de ziekte en overlijden van mijn papa was dat al een tijdje niet meer goed gedaan. Vanavond nog bezoek gehad van een goede vriendin. En vriend is vissen. Wat vind ik dat eigenlijks een domme bezigheid. Ben wel eens mee geweest. Nou ik zie de humor en ontspanning er echt niet van in. Ik ga weet tv kijken
Onze ervaring op de kraamafdeling in het UMCG is ontzettend goed! Er waren er twee bij, echt super schatten! 1 overdag en 1 in de nacht. Die kwam mijn hele bed ombatterijen zodat ik even op mijn andere zij kon (ks). Zoooo lief! Heb haar nachtdienst heerlijk geslapen, eindelijk!
Tot nu toe gaat alles best goed op mijn BI na en hoop ik op een thuisbevalling. Ik heb eigenlijk nog helemaal niet nagedacht over welk ziekenhuis. Mag je daar zelf voor kiezen? Ik voel me opeens erg blond! hahahaha
Als de afstanden ongeveer gelijk zijn kan je kiezen (kan sowieso, maar of dat handig is als 1 veel verder is).. Hier dus helaas geen keus meer (mag wel naar bijv. Martini maar ben dan toch veeeeel bekender in het UMCG). Kan de uk dan ook meteen op het lab pronken als we naar huis Tis tenslotte hun creatie
Ik vond het daar altijd erg leuk. Ina was favoriet. Ze was eerst ook bij de bevalling! Volgens mij kun je bij de vk's in Hoogezand kiezen uit UMCG en Martini
Heey Grunnigers! Wilde vanavond lekker avondje ZP en scrappen, maar dat zit er niet in.. meld ik me voor het eerst sinds tijden aan op msn, zit ik meteen in 5 gesprekken, haha! Ach, ook gezellig! Heb dan ook totaal niks teruggelezen, dus voor nu alleen maar ff een zwaai van mij en voor iedereen een hele dikke knuffel! Xx
Nou ik heb de test gedaan en hij was negatief. Ben ondertussen ook nog steeds niet ongesteld, dus zou er dan toch nog hoop zijn? Anders test ik over een paar dagen wel weer.
Dan is het umcg denk ik het dichtste bij. Ik zal de 26e ff vragen hoe en wat aan de verloskundige. Heb dan weer mijn controle afspr. Hahahaha, ze zullen vast en zeker ook zeer trots zijn op hun creatie!
@Barbara: Heb je altijd een regelmatige cyclus? Ben je van 28 dagen uitgegaan? Want ik zie onder je banner dat je ongeveer om de 36/37 dagen ongi wordt. Tja en of het te vroeg was om te testen? Volgens mij als het raak was geweest was de test nu positief geweest. Maar als je over een aantal dagen nog niet ongi bent kun je altijd nog een test doen.