mama's uit provincie Groningen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mamajanneke, 30 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerieke1

Gerieke1 Lid

6 jan 2009
    79
    0
    6

Spannend dan zo'n lange reis, als het maar niet zo heel warm is onderweg.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Daar hebben we iets op:
    AIRCO :D

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik denk dat ik donderdag of vrijdag ga testen als het nog niet zover is. Samen met mijn mannetje natuurlijk, dank jullie wel voor de tips.

Fijne avond allemaal!

4. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Wat heerlijk al die vakantie verhalen. Dat is voor mij een tijd geleden.
    De laatste keer is 7 jaar geleden. Ook naar la france.
    En 5 jaar geleden 4 dgn naar euro disney.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

We gingen thuis altijd echt op vakantie maar eenmaal samen met manlief is het de laatste 11 jaar ook al prut :S hahah
    Wel wat kleine vakanties gevierd maar deze keer gaan we het goed doen :D
    Hebben zoooooo'n zin!

6. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Klopt DDZH is delfzicht. hahaha. Is afkorting bij ons op het werk. Vandaar,
    Ja hele leuke dokter de belg. Recht voor zijn raap, maar goud eerlijk.
    Hoe laat moet jij barbera maandag?

Voor wie met vakantie gaan goede reis alvast ik moet morgen de nachtdienst in.
    Kom overdag nog wel even langs maar nu voetjes op tafel.

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik moet rond half 3 geloof ik. En jij.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahah...nah, ben ik toch niet zo'n heel dom import-product :D

9. Tink

Tink Niet meer actief

Even inbraakje voor Redone: je hebt PB, weet niet of je het al gezien hebt :)

(Zo en nu weer snel weg, ik woon helemaal niet in Groningen, sorry dames! :p;):D)

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ha die Tink!

11. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Welkom nieuwe dames.

Fijn dat de kleine weer opgeknapt is.
    En ik las gezellige dagen.

En ik las jou bericht barbara overtijd en testen. Wat is je langste cycles? Daar kan je nl. het beste vanuit gaan. En ik weet niet of je wel aan temperaturen doet of deed?

Ik ben bevallen in het st. Lucas. Mijn 1ste bevalling van Darryl* was een hele slechte ervaring. Met ruggeprik nog onwijs veel pijn en hartaktie viel bij elke wee weg tot onder de 60. Pas na 12 uur en al 4 uur persweeen (bleef op 9+hangen) kreeg ik een kz. De kinderarts was er pissig om want dat was om 10 voor 5 en hij zou gaan tennissen. Ook later voelde ik me niet serieus genomen, omdat ik het gevoel had dat hij ziek was en ik was een overbezorgde mama die niet hechtte moest zelfs met een psych praten voor ik op dag 5 naar huis mocht. Toen Darryl* 11 dagen was zaten we er met spoed voor Darryl* en toen pas werd ik serieus genomen. er waren ook hele lieve verpleegsters overigens en een paar waren super met Darryl*.

Met DYlano daar weer bevallen en dat is me beter bevallen. alleen de zorg omtrent bv vind ik slecht. Ze hebben het druk, helpen weinig met aanleggen en geven gauw fles bij. Bij DYlano heb ik thuis door een kraamhulp hem goed aan leren leggen,, maar de kloven en de pijn waren er helaas al. en na 4 week moest ik stoppen vanwege slechte groei, en reflux.

Bij DYlarius heb ik er een fijne bevalling gehad. Toen ik mocht persen kwam zelfs mijn eigen gyn van beneden om bij de bevalling te zijn. Dat vond ik zoooo lief! En hem heb ik zonder hulp aangelgd binnen 10 min na de bevalling en hij krijgt nog steeds bv en is nu 11 maand.
    Ben zo trots, want ook met hem opstartproblemen gehad en een operatie aan zijn tong. maar nu is de bv zooo makkelijk binnen 10 min. klaar, en voldaan

Zijn er meer mamas die zo lang bv hebben gegeven of dit willen?

VAndaag een dagje in hoogezand doorgebracht. 1st naar de tandarts geweest en daarna zijn we naar gorechtpark geweest. erg gezellig!

12. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    IK vind ze zo wie zo slecht met het begeleiden van BV in ziekenhuizen. In het delfzicht is het niet oke heb ik begrepen van vriendinnen. Ik zelf ben in het westen van het land bevallen van onze dochter en ook daar geen begeleiding.
    Bij een eventuele 2 de wil ik wel BV gaan geven , alleen hoop ik het wel langer vol te houden dan nummer 1. Daar ben ik na 4 weken mee gestopt in verband met koemelkovergevoeligheid . Bij nr 2 zou ik daar zelf een eventueel dieet voor willen volgen.

Wij moeten maandag zo rond de klok van 10:00 .

Nee Elmo heel goed opgemerkt van je dat DZZH het delfzicht is.

Hoelang wonen de meeste "import" groningers hier al. ( wat een woord Import ) en wat heeft jullie hier gebracht?
    Ik ben een echte groningse maar mijn man is import.

13. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Mogguh allemaal!

Hoe is het hier?

Vanmiddag ga ik op kraamvisite bij een collegaatje van me, haar meisje in bijna 3 weken jong, zo klein!

Zo, ben me gister door mijn rug gegaan, niet leuk meer... voelde me net zo'n oude oma zeg maar... als ik stil zit verneem ik er niks van, maar ik hoef maar even te draaien, bukken, gaan staan vanuit zitten en hij knalt erdoor... heb net al ff een sarixel genomen, hopen dat dat wat helpt...

Gisteren was ik met Britt ff shoppen, vond ik een nieuw winkeltje in Appingedam, zo leuk! Ze hadden daar van alles voor baby's en peuters/kleuters, ook kleren van Lief! en de mooiste knuffels. Was echt zo'n snuisterwinkeltje! Hadden ze daar een kast vol knuffels met de mooiste kleuren die ook geluid maakten, werd Britt er helemaal dol van toen ik haar voor die kast zette! Ze vond het geweldig! Gillen, lachen, wijzen en constant 'die!die!' roepen, haha! Gisteravond belde een tante die vroeg of we iets wisten wat ze Britt kon geven, dus ik heb haar maar ff naar die winkel gestuurd, haha!

Xx

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij wonen nu zo'n euh...6 a 7 jaar in de Provincie Groningen.
    We komen uit Noord Holland / Utrecht.

15. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

In het Martiniziekenhuis hebben ze wel een borstvoedingscertificaat. Maar het is wel zo, de ene verpleegkundige zegt het zo en andere verpleegkundige weer iets anders. Dat is heel verwarrend: Wel/geen tepelhoedje, goeie bortsen/geen goeie borsten, wel kolven/niet kolven. Bij nader inzien(nu het dus allang te laat is) was het beter geweest te gaan kolven en bij thuiskomst ook aangezien de productie bij mij niet heel vlot op gang kwam. Maar ja, een wijze les voor de volgende keer.
    Ook de vk's (wel schatten hoor) hebben mij niet echt aangespoord om toch die bv door te zetten.

Ook denk ik nu nog met enige regelmaat terug aan de bevalling. Vind het soms moeilijk het een plekje te geven. Ik denk soms wel eens: als ik thuis was gebleven, was ik veel ontspannender geweest en hadden de weeën en dus de ontsluiting wel doorgezet en was een ks niet nodig geweest. Maar ja, aan dat soort gedachtes heb ik nu niet meer zoveel:);)
    Maar ja dan zie ik ons kleine meisje lekker in de box of het bedje en dan denk ik weer, waar zeur ik over:)

16. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Nog even over het delfzicht. Gaat de afdeling Gynaecologie daar niet dicht? Dat heb ik tenminste gehoord/gelezen.

17. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Klopt dat gaat daar dicht helaas geen bevallingen meer alleen spoed geloof ik.

18. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Queenbee waar zit dat winkeltje ongeveer wil ik morgen ook ff neuzen hihi.
    Hoe is het nu met je rug helpt de sarixel een beetje?

Elmo goed gegokt zeg:D

Barbara weet je alweer je gaat testen?

Ik ga vanmiddag naar Sodom ff naar me ouders me vader is gister weer thuis gekomen van het schip af kijken hoe het daar gaat.
    Vanaaf komt me vriendin die heeft haar pret echo hier in het delfzicht en de vorige keer wou het zich niet laten zien dus ben benieuwd hoe dat vanaaf gaat.

Liefs

19. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Klopt de gyn/kraam en kinderafdeling willen ze sluiten in het delfzicht. Moeten we straks naar groningen of sodom om te bevallen. Maar goed eerst maar eens zwanger worden en dat het ook blijft plakken !!!

Ja leuke winkel in appingedam he Qeeunbee, ben er ook al ff geweest . Echt super mooie dingen !!! De winkel zit daar bij de Hema.

20. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Maandag moet je naar de belg toch?
    Spannend hoor

Spoedbevalling blijven ze wel doen toch in het delfzicht

Bij de hema dus morgen ff checken