Hi dames, Hier ben ik weer even een keertje met een update over ons mini mannetje: Het gaat best goed gelukkig. Hij weegt nu 1110gram (vrijdag j.l.). Meneertje wordt vetgemest met borstvoeding. Hij krijgt nu 12x 18ml per dag. Voor zo'n klein manneke is dat best veel, maar hij kan het aan en groeit dus lekker. Het grootste probleem zijn z'n longetjes. Die moeten verder rijpen. Hij heeft nog die N imv. Dat zijn die sprietjes in zijn neus die met lichte druk een hoeveelheid zuurstof naar binnen blazen. Hij heeft steeds minder nodig, ook de druk wordt steeds lager. Het blijft afwachten wat hij eraan over zal houden later. Waarschijnlijk sneller kans op bronchitis en pufjes e.d. Maar daar is prima mee te leven. Met mij gaat het ook al een stuk beter. Ik loop al weer goed en rij weer auto. De bloeddrukverlagende med. worden per week afgebouwd. Dat gaat dus ook de goede kant op. Liefs, Aleida
@ Aleida: wat fijn om te horen dat het goed gaat met je kleine en met jou! Wij hebben een luie zondag ik en de kids lopen nog rond in de pyama denk dat we zo maar eens gaan douchen en dan de tuin in, moet grasmaaien kunnen de kids ondertussen in de zandbak spelen. Gisteravond manlief gebeld alles ging goed met hem hij had een goeie reis gehad kan ik weer wat rustig slapen.
@ aleida wat fijn dat het bij jullie weer wat beter gaat.. en wat flink dat jullie zoon zo goed eten wil! knap mannetje hoor
aleida: wat fijn dat het beter gaat!! Tjaa, ik vind in de toekomst vast wel een baan die bij mij past. Misschien kan ik nog een cursus gaan doen. Weet eigenlijk net zo goed wat ik wil.
@aleida, pff klein hoor bij geboorte! Maar fijn dat het goed gaat nu! Nienoord is een speeltuin idd met ook zo'n hele hoge glijbaan waar je met matjes afmoet (alleen was ie gisteren erg stroef). Ze hebben er een kinderboerderij en verder allemaal klim en klautertoestellen maar allemaal vrij nieuw nu. Er zijn ook wat toetstellen onder een afdak ( zoiets als bij de apekooi of monkeydonkey als je dat iets zegt) en verder kan je met een treintje rijden en idd met een huifkar zou kunnen.
Aleida, Goed om te horen zeg dat alles goed gaat bij jullie. Na zo'n heftige periode. Een hele dikke knuffel voor jullie. Napoleon. Mooi dat de meting goed was. Leuk he Nienoord. Daar ben ik vroeger ook wel eens geweest. Kim, Ik heb fysio gehad tijdens mijn zwangerschap. Maar dat was voor mijn bekken en iet voor mijn rug. Hopelijk gaat het helpen. Liset. Waarschijnlijk heb ik dat stuk gemist, maar waar is je man heen? Hier gaat alles redelijk. Ik ben therapeutisch aan het werk, maar gaat nog niet echt hoor. Ben steeds moe. Komt omdat het zo druk is in mijn hoofd. Maar dat komt wel weer goed. Vanmiddag in Winsum een heftig ongeluk gebeurt. Allemaal ambu, politie en de trauma.
Winsum - Zondagmiddag omstreeks 16:45 was er een ernstig ongeval gebeurt op de Garnwerderweg in Winsum(Gr.). Traumahelikopter enz. waren ter plaatse. De man reed in een groep met meerdere motorrijders richting Winsum toen hij in een bocht op een tegemoetkomende auto botste. Het ongeval was tussen een motorrijder en een automobilist. De motorrijder (29 jaar uit Zwagerbosch in Friesland/ Kollumerland) overleed ter plaatse aan zijn verwondingen. Reanimatie mocht niet meer baten. verschrikkelijk nieuws.. mijn man mag geen motorrijbewijs halen (heeft hij ook niet echt de plannen voor maar toch) misschien egoistisch maar ik vind mensen op een motor zo kwetsbaar..
ja dat is ook best zo, ik ken mensen die zijn overleden door een motorongeluk maar die reden allemaal niet erg voorzichtig... En mensen die al jaren motorrijden zonder 1 incident. Maar ik rijd niet graag achter motorrijders, 1 is niet erg maar meerdere... brr een jaar of 8 geleden reden we op de a28 bij assen toen de tt was en er reed een groep voor ons, ging er vooraan 1 een wheelie doen en slipte toen weg, 4 anderen duikelden zo over hem heen en wij konden nog maar net stoppen... doodeng Ben vandaag bij de verloskundige geweest (Eva in middelstum), alles was goed, bloeddruk 110/65. Moet alleen iets rustiger doen, niet tillen enz ivm harde buiken. En zo lief. Mijn dochtertje meike ging dansen op het geluid van het hartje!
Hey meiden ben ik ook ff weer. Aleida super om te horen dat jullie mannetje het zo goed echt top. Kimmetje mijn mannetje mag ook geen motor rijbewijs halen hoor hij wou het wel maar ik wil het liever echt niet als hij echt wil kan ik hem niet tegen houden maar hij wil het nog graag genoeg hihi. Hier vorige week weer naar de vk geweest helemaal goed gekeurd 5kilo aangekomen in totaal nu. Ik moest ook zeggen waar ik graag wou bevallen ik zei thuis maar dat kan waarschijnlijk niet door gaan omdat alle gyns hier weg zijn grr dus als dat niet kan waar ik dan wil bevallen in Winschoten of in het umcg ik heb nog geen idee moeilijk hoor ik hoor negatieve verhalen over beide. LIefs Channes
Bram is nu erg ziek. Met zetpilletjes heeft hij nog steeds 39.8 graden koorts. Hij heeft net ook overgegeven en wil niet eten en drinken. Zo zielig. Hij is nog nooit ziek geweest. Wilde ik even kwijt hoor.
Poohbeer beterschap voor je manneke Aleida, fijn dat je kleintje het zo goed doet! Ik las ook iemand die werkzoekende is. Hopelijk vind je gauw wat bij je past! En iemand vroeg wat er met Dylarius is, ze weten het dus niet. Ze hebben vandaag een rontgenfoto van zijn linkerhand gemaakt en 4 buisjes bloed afgenomen. Manneke moest zo vreselijk huilen. zo zielig en hij was kleddernat van het zweten. Deze week moet ik ook weer ontlasting in een potje doen dit is om te zien of hij parasieten ofzo bij zich heeft. En volgende week moeten we weer een zweettest doen. De vorige keer hebben we dit ook allemaal gedaan, maar toen was hij niet fit en nu dus wel. Als de uitslagen weer zo zijn, dan kan hij een groeistoornis hebben. Wat dit inhoudt voor de toekomst weet ik niet. Vandaag heeft Dylano voor het eerst gevoetbald op de voetbalvereniging. super hoor. Het eerste kwartier moest moeders mee doen haha en daarna kwam hij langzaam los. hij is extreem verlegen en onzeker...
Koekoek! Goeiemorgen allemaal! How's life? -- @Ongeval, vreselijk idd.. Mijn hubbie wil graag motorles enzo, maar ik vind het ook doodeng... Zal lang ik het kan zal ik er ook alles aan doen om hem tegen te houden. @Poohbeer, ach arme Bram! Beterschap met je mannetje! Hoe is de nacht verlopen met hem? @mamajanneke, vreemd van Dylarius ja, hopen dat ze er snel achter komen wat er aan de hand is met hem. En mocht het een groeistoornis zijn, zijn er van allerlei medicijnen en middeltjes voor, komt vast helemaal goed! En leuk zeg van Dylano, 1e x voetballen! Stoer! @Channes, fijn dat alles goed was bij de VK! En bevallen in Winschoten of Grunn'... heb ook geen idee. Ben zelf 2x hier in Delfzicht bevallen, en iedereen om me heen ook.. moeilijke keuze dan hoor! @Napolean, fijn dat alles ook bij jou goed was bij de VK! Toen ik zwanger was van Britt, nam ik Jamie altijd mee naar de VK, en hij stond ook altijd te dansen op haar hartslag, haha! Zo lief! Dan zei Jamie altijd dat we 'doenkedoenke' gingen luisteren, hihi! @Aleida, fijn om te lezen! Allemaal goed nieuws! Jullie ventje is een bikkel hoor, hij doet het super! En idd, met pufjes is goed te doen hoor! --- Zo, zal ff Britt uit bed plukken, die hoor ik bonken boven.. Ligt ze op haar rug overdwars in bed en stampt ze met haar voeten tegen de spijlen van het bed aan... 'Mama! Kom me halen!' Haha! Tot later!
@channes, als je dan toch naar de stad moet, kan je ook naar het martiniziekenhuis. Mag je wel in een parthuis bevallen? want die van het martini schijnt echt top te zijn, En qua tijd umcg of martini maakt toch niet veel uit. @poehbeer, veel sterkte met bram! @mamajanneke, onzeker dus voor dylarius en jullie. Leuk dat dylano op voetballen zit . Stoer! welke vereniging?
@ poohbeer vervelend zeg je mannetje ziek! hoop dat hij snel weer wat opknapt.. @channes ik moet ook kiezen waar ik wil bevallen winschoten of umcg baal er erg van want zijn allebei toch zeker 30 min rijden van huis @ napoleon fijn dat alles goed was bij de vk! en wat leuk dat jullie meid zo enthousiast is! onze zoon gaat ook regelmatig mee maar heeft niet precies in de gaten wat er allemaal gebeurt wij hebben gisteren een afspraak gemaakt voor een 3d (pret) echo! fijn om de kleine nog even te kunnen zien we zijn eind okt aan de beurt s avonds.. ben dan 28+5.. spannend! verder nog steeds rugpijn maar zal nog wel even zo blijven. fijne week allemaal
Kimmetje ik weet het ook niet ik hoop dat er nog gyns bijkomen hier dan mag ik in elk geval hier in het zh bevallen. Ik blijf hopen dat thuis bevallen gewoon door gaat dat lijkt me echt het mooiste. Napoleon ik mocht kiezen uit twee ziekenhuizen Martini zat er niet bij maar dat kan ik nog wel ff navragen bij de vk Martini hoor ik wel allemaal goeie dingen over.
Het parthuis van het martini is er niet meer. Dat zat namelijk in het oude diaconessenhuis. Het zijn nu gewoon kamers op de kraamafdeling zelf.
Ben in Martini bevallen. Eerst o.l.v. eigen vk. Maar toen de ontsluiting stagneerde werd ik overgedragen aan het ziekenhuis, ik had hele lieve leuke mensen om mijn bed. Uiteindelijk is het een keizersnede geworden. Je hoort soms wel eens dat ze je een poos laten liggen in een ziekenhuis, maar dat was hier helemaal niet. Ze kwamen continu kijken hoe het ging. Alleen in de dagen erna had ik wel 1 heel vervelende verpleegkundige, maar dat was maar 1. Verder goed te spreken over het Martiniziekenhuis.
@kimmetje, meike is ook nog maar 14 maanden dus die weet het ook allemaal niet maar ze moet nu steeds overal op dansen. Ik zeg wel eens mama heeft een baby in de buik maar dan kijkt ze me aan en gaat dan met de blokken (oid) spelen. ik moet op medische indicatie bevallen omdat ik bij de jongste 2,5L bloed ben verloren. Ze zei dat ze bij het martini wel sneller het overnemen van de vk als in het umcg. Stel dat ze uit voorzorg een infuus wil aanbrengen met plasma dan willen ze daar al dat het ziekenhuis het doet. Terwijl ik heel makkelijk beval (7u, 2u en 3,5u) dus dat is zonde maar in het umcg ben ik vorig jaar echt debiel behandeld. Ik kwam om 11 uur 's avonds met spoed binnen omdat ik bleef vloeien. ik kreeg 2 verpleegkundigen toegewezen die van elkaar niet wisten wat zij deden. deed de een het infuus open, deed de ander het dicht, moest daardoor 2x opnieuw geprikt. De gyn heeft me zowat doormidden gedrukt op de stolsels eruit te krijgen (Was wel nodig). om half 2 zeiden ze dat ik zo naar mn kamer mocht en ik werd om kwart voor 3 opgehaald. Daar reden ze me zo de kamer binnen en wensten me goedenacht terwijl ik nog helemaal niet gewassen was en onder het bloed zat en alleen een vies t-shirt aanhad. Ik kreeg geen bel en wist helemaal niks van hoe het op de afdeling zou verlopen. Daarnaast lag ik bij een snurkend nijlpaard (sorry) op de kamer die elke keer hijgend en steunend zich omdraaide en toen ze de verpleegster belde en ik net in slaap viel ging ze heel hard praten en de verpleegster net zo hard terug. Werd haar kind wakker en ging ze de hele tijd zitten sjjjjjtttt sjjjttt. gelukkig mocht ik de volgende ochtned naar huis! Bij welke praktijk zitten jullie dan?