mama's uit provincie Groningen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mamajanneke, 30 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Napoleon wie bedoel je?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ondanks dat mijn gang naar het zh heel veel haast had, er daar nog een beetje te lang aangerommeld werd, toen een spoedsectio onder algehele narcose...(grrrrrr)....hebben ze me super goed verzorgd op de kraamafdeling van het UMCG.

Over 2 wk heb ik een startgesprek over deze aankomende bevalling. Een weekje later (na hun interne overleg) hoor ik wat zei in gedachten hebben voor deze keer.
    Ben ontzettend benieuwd...en een beetje bang.

Heel naar te lezen dat sommige zo'n ontzettend slechte ervaring hebben. Dat de situatie heel naar is, zoals bij mij, daar kan niemand wat aan doen (oke, ze hadden ook naar mijn VK kunnen luisteren en iets behendiger met mij om kunnen gaan)...maar dat de nazorg (na alle stress en drukte) dan ook zo slecht is. Dat is ZEEEEER kwalijk.

Op naar alleen maar mooie ervaringen vanaf nu :D

3. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @Elmo, amen! ;)

---

Nou, heb net de HA gebeld... Britt heeft ontstoken tandvlees en een blaasje in haar mondhoek. Gister tijdens het tandenpoetsen begon het bloeden, en haar voortandjes verdwijnen wat in het tandvlees..

Volgens de assistente van de HA leek het op een tekort aan vitaminen... daar kan ik met mijn hoofd niet bij, aangezien ze elke dag fruit krijgt... maar omdat ze ook sinds een paar dagen een blaasje in haar mondhoek heeft, en dus ontstoken tandvlees dacht zij dat dat het zou zijn.. 'Denk je niet?' vroeg ze aan mij.. Dus ik 'ja, ik ben geen huisarts, daarvoor bel ik jullie!' Ongelooflijk...

Maar goed, er was vandaag alleen maar plek voor spoed en ik kon dan morgenvroeg wel om half 9... La Luna! Nu mag ik vanmiddag om half 5 komen.. ben benieuwd... In elk geval 2 b continued...

Xx

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    bah vervelend voor britt~!
    @channes, hoe bedoel je?

Nou spanning en sensatie voor de deur hier... Ik zit lekker op de bank een dik uur geleden. Dacht ff dat er iets neerstortte maar het was de traumahelicopter die zowat in mn voortuin landde... (op het arjen robbenveld) Wat er gebeurd is weet ik niet want de artsen werden met een ploitieauto naar elders vervoerd. In ieder geval stond heel Bedum bij ons voor om te kijken. De helicopter heeft hier wel een uur gestaan en is net weggevlogen. Even 112groningen in de gaten houden.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, ik zal morgen op kantoor ff op 112 middelstum ofzo kijken.. hoop dat het meevalt (verwacht het niet als de trauma wordt ingezet).

6. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    @Napoleon, dan weet ik ong waar je woont.

@queenbee, hoe is het met Britt?

Net ff de stad in geweest. Kinderbijslag uitgegeven voor kleren aan Bram. Helaas geen winterjas. ff marktplaats afstruinen.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zaterdag is de beurs in Haren weer (sportcentrum). Ik heb daar 2 wk terug ook een hele leuke Mexx winterjas gescoord :D

8. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    This is the story of Britt vs huisarts...

Ben geen steek wijzer geworden... *Zucht, hele diepe zucht*

Hij heeft gekeken in haar mondje en in haar keeltje, keeltje was niks mis mee, tandvlees opgezwollen en rood zag hij. Ja, dat wisten wij ook al.. in haar mondhoeken konden aften zijn. Dus ik vragen wat ik daar aan kon doen, zegt hij 'spoelen heeft zeker geen zin he?' Nou nee, bijna 14 maanden... dus dat wordt doorslikken.. 'Dan mag je haar afgekoelde kamillethee geven, dat werkt zuiverend...' Oooo... keeeee..... 'En mocht dit maandag nog niet over zijn, of krijgt ze er koorts bij, bel dan maar even naar de huisarts, omdat het tandvlees ontstoken lijkt te zijn'. Ja, en dan sta je weer buiten... En nu?

Net tijdens het eten viel me in haar mondje op dat er aan de binnenkant bij haar wang allemaal witgrijze stipjes zitten.. toch aften? Dat zou dan een HA toch juist moeten weten/zien? Dus morgen eerst maar ff de tandarts bellen, kijken wat die zegt.. hoewel ik denk dat hij raar staat te kijken dat ik daarheen bel...

---

@Napeleon, oe klinkt niet best in elk geval! Idd maar even 112 in de smiezen houden..

@Poohbeer, dus de kinderbijslag is er al weer door? Hihi! Na, daar is het ook voor he!

@Elmo, goeie tip! En ook nog eens een leuk uitje!

Xx

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat een gedoe Queenbee!
    Dat arme zieltje ondertussen...

10. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    @Elmo, ja sneu he.. gelukkig lijkt ze er niet zoveel last van te hebben, ze past zichzelf goed aan aan de situatie moet ik zeggen... alleen tijdens haar slaapjes jengelt ze veel... vooral 's nachts natuurlijk... afgelopen nachten was ze steeds 3 tot 4 keer wakker... natuurlijk niet verwonderlijk..

11. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    @ zus.. balen zeg dat met britt. hoop dat het snel weer beter gaat. hou ons ff op de hoogte..

@ napoleon heb nog niks gezien op 112 groningen, zou er nu toch wel op moeten staan?

@poohbeer.. al jasje gevonden??

@ allemaal.. beetje choas hier..
    mn zusje ligt in het martini is as maandag 36 weken zwanger.. heeft epileptische aanvallen, een iets hoge bloedruk en eiwitten in de urine.. ook de vliezen zijn gescheurd. en druppelt de hele dag door dus een beetje.. de baarmoeder maakt nog steeds nieuwe vruchtwater aan en tot aan 37 weken doen ze daar dus niks aan en is het afwachten of de weeen beginnen.. ze houden het niet tegen als de bavlling eraan komt maar leiden het pas in na de 37 week..
    dus is maar afwachten wat er gaat gebeuren.. ze moet sowieso tot maandag blijven (ze ligt er sinds woensdag) en daarna moet ze ws naar huis en iedere dag voor controle terugkomen (dit is dus eigenlijk geen doen maar goed.. we wachten af!
    ben dr wel een beetje van uit mn doen..

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemiddag!
    Ik hier ook even weer!

Qeeunbee: heb je nog naar de tandarts gebeld? Wat sneu voor je kleine meid. Anders naar de dokterspost dit weekend?
    @ kimmetje: jeetje wat heftig zeg! Hoe is je zus eronder? Hoop dat ze het nog even volhoud tot over de 37 weken.

Hier gaat alles zijn gangetje, Nana is ziekjes geweest denk door de prikken.
    Manlief is nog steeds in Sudan op familiebezoek. Ik ben inmiddels wel weer gewend aan het alleen zijn met de kids.
    Ben nu aan het werk was er aan toe was meer dan een week thuis mede omdat Nana ziek is. Ik hou ontzettend veel van m'n kindjes maar had even ademruimte nodig.
    Straks met m'n moeder boodschappen doen en dan heerlijk genieten van weer veel vrije dagen hoef pas woensdag weer te werken.

xxx

13. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Kon vanmorgen om 09.55u bij de tandarts terecht. Die heeft er even naar gekeken en geconstateerd dat het in elk geval geen aften waren. Wat het wel zijn wist hij ook niet... Ook kwamen er nu in haar andere mondhoek aan de binnenkant ook van die grijswitte puntjes... not nice dus... ook haar tandvlees onder begint nu donkerrood te worden.

[FONT=Verdana, sans-serif]Heb van hem nu een receptje meegekregen voor Perio Aid mondspoeling met de opdracht dit op een doekje/gaasje te doen en daarmee alles te deppen, poetsen heeft nu toch geen zin, aangezien dat haar alleen maar pijn doet en gaat bloeden... Dinsdagmiddag wil hij haar weer zien, en mocht het dan niet beter zijn, wil hij haar doorsturen naar de kaakchirurg... *Nogmaals een zucht, een hele diepe zucht... * [/FONT]

[FONT=Verdana, sans-serif]Dus tja, zal idd wel een ontsteking in haar mond zijn, misschien dat daardoor die plekjes komen ofzo... het leek er wel op zei hij alsof ze er op gebeten had, maar dat kan ik me eigenlijk haast niet voorstellen. In elk geval ben ik nu een stap verder dan gister bij de HA, daar had ik eigenlijk niet eens heen hoeven gaan....[/FONT]

... maar goed. Heb net bij de apotheek Perio Aid en gaasjes gehaald, ook meteen maar op advies van Vogeltje vitamine A. Tis dan wel A en D ineen, maar dat kan geen kwaad, alleen maar goed voor zowel de weerstand als haar botten. En nu maar hopen dat ik met deze middeltjes het wat beter kan maken.. net zag ik in haar mondje 1 grote witte pukkel zitten... in elk geval dinsdag eerst weer naar de tandarts, en mocht ik het dit weekend nog niet vertrouwen, gaan we alsnog naar de huisartsenpost in het zkh... Maar daar gaan we maar niet vanuit natuurlijk!

Zo, nu ga ik eerst even eten in elkaar flansen! Kom later even weer aanwippen hoor!

Xx

Ohja, Kim, ik las het idd van grote zus... schrok me van de week een hoedje zeg! Als je haar nog spreekt, geef je haar dan even een heule dikke knuffel van ons?

14. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Mamaliset, ja, als ik denk dat het erger wordt dit weekend ga ik denk ik wel ff bij de dokterspost langs...

15. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Qeeunbee heel veel sterkte voor je dochter en hopelijk is het heeeeel gauw weer over.
    Misschien voor de nacht een zetpilletje?

@Kimmetje, wat naar dat je zus zo ligt zeg! Op zich is met 36 week bevallen geen ramp. Ik ben zelfs met 36 week ingeleid. Snap ookniet waarom ze dat niet doen, want de epileptische aanvallen lijken me voor beide niet goed? En bloedruk hoger en eiwitten is ook niet goed. Maar heel veel sterkte voor je zus en ikhoop dat de kleine zonder problemen geboren wordt.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat een nare dingen hier zeg...sterkte meiden!

17. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    goeiemorgen allemaal..
    vandaag nieuw bericht over mn zusje
    ze hebben nu in het zkh besloten dat ze als er niks veranderd en de insulten van epileptie blijven ze ws maandag gaan inleiden. omdat gezondheid van moeder en kind het anders nog wel eens zwaar kunnen gaan krijgen.
    en mocht het zo zijn dat het bevallen niet lukt doordat ze weg valt dan gaan ze onmiddelijk over tot en keizersnede.
    zelf vindt ze het een beetje eng omdat ze idd bang is dat normaal bevallen niet gaat maar gelukkig is ze daar in goede handen en zijn ze nu goed op de hoogte van haar situatie.. pff
    wel vreemd allemaal maar gelukkig is de kleine sem (ja het wordt een jongetje en naam is dus al bekend :) volgens schattingen 47 cm en 2800 gr dus het mannetje komt er wel!
    ben heel benieuwd en wil ons neefje graag zien, duimen dat het allemaal rustig verloopt.

nieuws van hier.. woensdag naar de fysio en tot die tijd even rusig aan. ene dag goed andere dag alleen bankzitten mogelijk :(
    nog even geneusd bij de gardo in groningen..
    hadden een folder met grote aanbiedingen en kortingen maar het veel erg tegen toen we er waren..hahah
    veel nog dezelfde prijs.
    als er nog dames zijn die van mexx kleding houden voor de kids, er is van 10 tot 40 % korting op.

18. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Mede-Grunnigers! ;)

Heb vandaag totaal geen tijd om te reageren, maar wilde toch even snel aanwippen om iedereen nog een fijne zaterdag(avond) te wensen!

Met Britt gaat het eigenlijk wel goed, nog wel steeds die gekke blaasjes, maar ze eet en drinkt wel zoals het hoort, dus ik zie dinsdag wel wat de tandarts ermee wil..

Nou, ben weer foetsie hoor! Tot heel gauw!

Xx

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.468
    113
    Kom hier ook weer even meelezen meiden. Ben 13-09 op mijn zoontjes 2e verjaardag bevallen van een dochtertje Elise. Ze woog 4990 gram en was 56 cm lang, een joekeltje dus.

@napoleon: volgens mij ben jij een dorpsgenoot en mischien wel in dezelfde straat?! Onze achertuin grenst namelijk aan het robbenveldje!!

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.468
    113
    @elmo: hihi, lees net dat je zoontje naar het kdv in bedum gaat. Dan heb ik je vast wel eens gezien, want mijn zoontje gaat daar ook heen., (boefjes)

Deel Deze Pagina