Meiden, bij deze nog: Hele fijne kerstdagen gewenst! Doe voorzichtig buiten want het is veraderlijk glad...(uit ervaring.. zijn vanochtend al naar de kerk geweest en ging prima maar toch oppassen geblazen!) @mariaska: ontzettend goed he?? Zat er echt ontroerd naar te kijken... vooral dat gedeelte op het stadhuis wat ze lieten zien.... echt indrukwekkend!!! Ben ook zeker wel een trots op hen.
He lieve meiden, Ik wil bijna sorry zeggen omdat ik nu pas reageer maar dat slaat natuurlijk nergens op Zondagavond zijn we naar het zh gegaan. Maandagochtend vroeg moest ik me melden maar ivm het weer was zondagavond gaat handiger. Ik had de spoedtafel en wist dus niet of ik maandag of dinsdag geholpen zou worden en al helemaal niet hoe laat. Ik kon ook vaste datum krijgen hoor..maar dat was dan de 28e. Dit vonden wij wat te laat ivm de kans op spontaan beginnen van de bevalling. Om kwart voor 12 stromden twee verpleegsters mijn kamer op. Kleren uit, operatiejasje aan, catheter in (infuus zat al) en gaan met die banaan. Na een beetje gedoe met de ruggenprik en de operatietafel (wilde niet kantelen) konden ze dan eindelijk beginnen. Om 13.03 is onze zoon STIJN geboren! Alles erop en eraan, APGAR van 10/10... een prachtige vent! 3600 gram en 50 cm. Ze hebben ons super goed begeleid (leek haast op een voorkeursbehandeling) en alles heel goed uitgelegd. Manlief mocht over het doek meekijken bij de geboorte en ze hielden de baby omhoog zodat ik zelf kon zien of het een zoon of dochter was, heel speciaal. Na de check mochten man en zoon ook een hele poos bij mij blijven, terwijl zij gingen hechten. Nouja, het verhaal is natuurlijk nog veeeeeel langer maar dat bespaar ik jullie! Maandag 21 december is Stijn geboren en woensdagmiddag mochten we al lekker naar huis! De bv loopt goed maar door stuwing en kloven is vandaag en afgelopen nacht wel ontzettend zwaar geweest. We komen er wel! Ik laat het hier even bij hoor, ben er gauw weer
Elmo, Gefeliciteerd met jullie zoon Stijn. Zo kan een ks natuurlijk ook he. En lekker op tijd naar huis. Nou meid geniet van je kleine en grote mannen. Ben blij voor jullie dat het allemaal heel goed is verlopen.
Hier ook nog een x...GEFELICITEERD met STIJN!!!!!!!!! Klinkt allemaal een stuk beter dan de geboorte van Ruben...hoe vindt hij zijn broertje? Heerlijk genieten nu!!
@elmo: hier ook nog maar even: van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon!! Wat heerlijk dat je met de kerst lekker thuis bent!!! Sterkte met de kloven e.d. is zwaar maar zoals ik het lees sla jij je er wel samen met je kleine man doorheen!!! Stoer! hehe.... fijn dat dat nu gezegt is...voelde wel enigzins schuldig dat ik het wist en de rest nog niet... Maar het is het leukst om deze verhalen te horen van een trotse niewbakken mamma!!! (wel eentje op herhaling maar toch) Iedereen nog een fijne 2de kerstdag!!!
Elmo wat istie mooooi! En wat een ontzettend leuke naam zeg! Past ook perfect bij Ruben. Even proberen: Ruben en Stijn.. Ja, helemaal goed Oja, van harte gefeliciteerd natuurlijk! Wat fijn dat jullie zo goed begeleid zijn, kan je met een prettiger gevoel op terug kijken dus, fijn! Heerlijk, je bent bevallen en nu kan het grote genieten beginnen met je huis vol mannen
hallo elmo! supermannetje! gefeliciteerd met jullie zoon stijn! fijn dat alles zo goed verlopen is... liefs en we horen gauw weer van je.. @mariska hier staat me ws een ks te wachten omdat het koppie van de baby niet in het bekken ligt en hierdoor ws te weinig druk geven kan op de baarmoedermond waardoor er (veel) te weinig ontsluiting kan onstaan al krijg ik nog zoveel weeen.. mn baarmoeder is volgens de gyn door t groeien iets gekanteld waardoor t koppie ook niet meer verder in kan dalen. 29dec hebben we weer echo en inwendig onderzoek en dan zal er gekeken worden of dit alles idd nog steeds het geval is en of het een keizersnede wordt ja of nee.. ben het wachten en de spanning van wel of niet wachten op een spontane bevalling ook wel zat! hormonen zitten overal en kan op dit moment slecht tegen de onzekerheid. dus blij dat we over een paar dagen gaan horen wat ons te wachten staat.. hoe waren jullie kerstdagen?? hier zijn we met gezin en met mijn ouders bij oma geweest (op verjaardag) en 2e dag smiddags naar schoonouders en daarna lekker gegeten vandaag maar ff uitrusten.. fijne dagen nog dames
@Elmo, Elmoman en Ruben, jaaaaaaajjjjjjj! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje en broertje Stijn! Fijn dat jullie al gauw weer naar huis mochten, mooi voor de kerst thuis met zijn 4tjes! Geniet ervan!
Tnx meiden! Kimmetje: hier dus hetzelfde probleem. Bij Ruben ook al. Niet goed ingedaald...enorme persweeen maar de ontsluiting stagneerde bij 9 cm. Stijn lag ook nog hoog en scheef voor de uitgang... Succes meid! Ben er weer vandoor Nettie: Als je hem live wilt bekijken, je bent welkom hoor
Kimmetje..Yanick is wel via de "gewone" weg gekomen? Hier een ks omdat meneer met zijn hoofd omhoog lag. Maar goed ook..toen hij gehaald is hebben ze hem in zijn kont gesneden..lag erg dicht tegen de baarmoederwand aan.
ieuw wat een eng idee dat ze hem geraakt hebben! hier ligt de baby ook erg vlak onder mn huid dus hoop dat dat goed gaat.. yanick is ook met een ks geboren vanwege de zelfde redenen. alleen was het toen geen geplande keizersnede maar na anderhalf dag weeen enz.. morgen krijgen we te horen wat het wordt.. krijg er wel een beetje zenuwen van nu het zo dichtbij komt!
Ach jeetje da's ook wat, snijden ze je beebje in zijn bips Kimmetje, ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt. Misschien is het met een geplande ks, wel makkelijker om je er op voor te bereiden, dan als het je op het moment supreme overkomt. Ik heb zelf met liesje en ks gehad, omdat de ontsluiting niet vorderde. De weeën begonnen 's nachts om 1 uur en 's middags om 12 uur besloten ze tot een ks. Ik heb nu toch wel sterk het idee, dat ze toen wel erg snel hebben besloten om een ks te doen. Ik lees vrij veel verhalen hier op het forum dat pas na een aantal dagen weeën tot een ks besloten is. Elmo, gaat alles goed bij jullie en met Stijn!! Mooie naam trouwens, lekker gewoon!! Ik heb vandaag reisgidsen gehaald bij het reisbureau. Het wordt denk ik Griekenland. En dan naar alle waarschijnlijkheid Kreta.
Elmo, gefeliciteerd meid! Wat een mooi ventje Heerlijk genieten zo Denk niet dat veel mensen kunnen zeggen dat ze geboren zijn toen er veel sneeuw lag . Wat vind ruben van zijn broertje? Jee veel keizersnedes hier zeg! Maar ja, als ze er niet goed voor liggen dan moet je wel natuurlijk. Hier 3 keer gewoon bevallen, en ik ga ervan uit dat de 4e ook gewoon komt. Bij mij is het zo dat ik bij het breken van de vliezen al bijna meteen volledige ontsluiting heb. Nu heb ik dan bij de oudste helemaal geen gebroken vliezen gehad, ze hebben bij 10cm de het vlies wel doorgeprikt maar xander is met een halve helm op geboren . Bij de middelste braken ze gelijk en heb toen maar iets van 10 weeën gehad voor volledige ontsluiting en bij meike had ik wel al de middag wat gerommeld maar ik had er geen last van, wel 5cm, vliezen gebroken om het door te laten zetten en een kwartier later was meike er . Maar goed, nu moet ik in het zh bevallen en ik hoop dat het gewoon met weeën begint... en het liefst in het weekend want matthijs werkt in winschoten en moet met het ov... dan neemt ie wel een taxi maar goed. We zien het allemaal wel, hoe en wat het gaat. Voorlopig draait dit meisje nog 360 graden alle kanten op maar das nu ook nog normaal Hoewel de andere 3 met 30w al wel ingedaald lagen, wel bibi maar toch . Hier kerst in stad gevierd en 2e in friesland, eerst bij mijn schoonvader en daarna naar mijn schoonmoeder. Met oud en nieuw zijn weer weer in de stad. Meike heeft vannacht voor het eerst in haar grote bed geslapen, gaat supergoed jeej! Hier zijn we verder wat aan het klussen maar ben echt bekaf en heb een zere bil, helaas geen fysio deze week. Heb een poging gedaan om voor meike nieuwe schoenen te kopen maar is nog niet gelukt, niet aan de rijksweg in stad: bristol had welgeteld 4 paar schoenen waarvan 3 lelijk en 1 paar openschoenen...) en scapino aldaar had ook niks (dat wat vroeger de degros heette) en ook hier in het durp niet geslaagd. Niet bij de scapino, of ik had dezelfde moeten kopen in een maat groter, en ook niet bij dinkela, die hadden wel 1 paar leuke maar met suede neus en dat vond ik toch niet zo geschikt . Dus morgen maar de stad in. Ze moet echt nieuwe want ze heeft nog maat 21 aan en inmiddels moet ze al 23 hebben...
ohhh griekenland... zijn wij vorig jaar in de herfstvakantie geweest, ook op kreta, chersonissos. Vond het toen al heet zat, helemaal met een baby van 3mnd toen. Van de zomer zien we wel wat we doen, dan hebben we ook weer een beebje van 3mnd maar ik ga niet in het hoogseizoen met zo'n kleintje naar hot sun locaties . en over 'oorlogswonden' Toen ik werd geboren had de vk de schaar laten liggen op het bed en toen ze mij eruit tilde sneed die schaar in mijn voetje. Zit nog steeds een litteken. Dat was mijn eerste want mijn navel was er pas later Heeft hij ook een litteken op zijn bil?
Kimmetje..ik ben benieuwd morgen wat ze gaan doen..ik had een geplande ks...wel raar hoor...ik weet niet eens wat weeën zijn.. Evan is in elk geval te herkennen aan een litteken op zijn bil..je kunt het nog steeds zien.. Saskia..al helemaal in vakantie stemming. Hier ook naar Kreta geweest toen ik zo'n 12 weken zwanger was..ook nog vanaf Eelde..dat is ideaal maar Griekenland is niet echt ons vakantieland.. Napoleon..snelle bevallingen zo te lezen..allemaal thuis? Fijn dat Meike in het grote bed heeft geslapen. Hier afgelopen week een nieuw bed besteld...hij is er nog niet..Meike loopt inmiddels met kromme tenen lees ik..
Heey meiden ff een ego bericht hoor. Ik ben eigenlijks altijd op tijd ongesteld. Soms eerder maar nooit later. ja en nu ben ik ineens 2 dagen overtijd zeg maar. Vind het erg vreemd.