Mama's uit Rotterdam?!?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Jenerah, 27 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Dat ze het een kans hebben gegeven vind ik prima. Heb uiteindelijk 2 weken gekolfd en toen nog een paar weken live gevoed. Wilde het zelf ook graag. Maar de bijvoeding had eerder gemogen.
     
  2. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Zonnestralen; dat zeker. Mijn vriend woonde al in Rdam en zijn daar gaan samen wonen omdat hij daar ook werkte.
    Dus vandaar eigenlijk
    Wat lastig dat je afgekeurd bent. Waar ben je herstellende van als ik vragen mag? Heftig!
     
  3. Jenerah

    Jenerah Lid

    18 mei 2016
    85
    10
    8
    Ben een thuis mama..werken komt wel weer! Ben al d
    Rotterdam
    @Zonnestralen dus jij had ze ook snel achter elkaar. Ik ook, vond ik wel pittig in het begin maar nu steeds leuker.
    Wat vervelend dat je niet meer werkt terwijl je toch graag zou willen. Hoop niks ernstigs. Ik vind het nu wel prima met 2 kids. Het blijft altijd kriebelen maar vind het wel druk zat zo.

    Maar het zwanger zijn mis ik soms nog wel hoor..
    Die schopjes, dat is dan echt een momentje van moeder en baby samen. Zo fijn en bijzonder. Ik had op zich bij allebei wel een goeie zwangerschap alleen bij me 1e stopte ik met werken met 6 maanden..ik was kapster dus stond hele dag op me benen. Erg zwaar toen..en van me 2e viel het wel mee alleen snel moe..want ik was druk met me dochtertje. Zo anders een 2e zwangerschap dan..hoe was jullie zwangerschap?
     
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    @Niveah Ik heb wat minder leuke dingen meegemaakt en dat heeft zijn sporen achter gelaten. Als tbm heb ik de touwtjes in handen om aan te voelen waar mijn grenzen liggen. De dingen die stres opleveren kan ik doseren.

    @Jenerah Het zwanger zijn mis ik dan weer totaal niet. Ik voelde mij best beroerd en ik vind het ook heel erg spannend. Te lage ijzer, lage bloeddruk, bi, dat hormonale en tijdens mijn eerste zwangerschap 7 maanden bijna geen voedsel kunnen vasthouden. Het is wel heel bijzonder inderdaad, maar ik vind het nog bijzonderder om echt te kunnen knuffelen en interactie te hebben met de kinderen. Ze te zien groeien en ontwikkelen. Te zien lachen en spelen.

    Hoe druk het is ligt best veel ook aan het temperament en de manier van opvoeden. Gelukkig begint de oudste zowaar een beetje te luisteren :) Loopt steeds beter mee op straat en zo. Dat scheelt een hoop energie.

    Lijkt mij zwaar als je zwanger veel op de been moet zijn.

    Ik heb net gezien dat we ineens het randje over zijn naar de sociale huur en dat we in Spijkenisse 2e 3e en 4e zouden staan voor verschillende gezinswoningen. Maar ja ik vind liever hier in de omgeving wat. Als we een huis kiezen dan moeten we bijna zeker de helft van de woonkamer op geven. Een grote woonkamer is zoo ideaal met kleine kinderen.
     
  5. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    @Jenerah mijn zwangerschap was week 1 tm 16 kotsmisselijk en week 16 tm 39 bekkenpijn. Daarnaast veel onderzoeken: vlokkentest, extra 20 weken echo, extra liggingsecho, suikertest, rhesus-c, versiepoging... Constant een hoofd tegen mn maag.
    De schopjes waren heerlijk en vond zwanger zijn heel bijzonder maar ook zwaar.
     
  6. Jenerah

    Jenerah Lid

    18 mei 2016
    85
    10
    8
    Ben een thuis mama..werken komt wel weer! Ben al d
    Rotterdam
    @Zonnestralen
    Dan is het idd fijn om thuis te zijn. Dan heb je ook niet nog eens die werkdruk.

    En vervelend dat je geen fijne zwangerschappen heb gehad. Dat het zo wisselend kan zijn bij iedere vrouw he. Ik snap wat je bedoelt als ze eenmaal geboren zijn en ze te zien opgroeien. Daar kan niks tegenop!

    Waar woon je nu dan? Ik in pendrecht. Wel leuk wonen hoor maar vind het toch wel klein. Woonkamer vooral en dat is juist toch wel lekker als het groot is. Al dat speelgoed pff..wij willen ook wel verhuizen maar hebben geen haast, is nog wel te doen vind ik zo.
     
  7. Jenerah

    Jenerah Lid

    18 mei 2016
    85
    10
    8
    Ben een thuis mama..werken komt wel weer! Ben al d
    Rotterdam
    @Blijdorp
    Jeetje dat is ook niet niks zeg! Dan heb je er niet erg van kunnen genieten. Was dat pijnlijk een vlokkentest? Is toch een vruchtwaterpunctie?
     
  8. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Zonnestralen; fijn dat je dit thuis zo kunt doen in ieder geval. Lijkt me best pittig
     
  9. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Nee niet echt alhoewel nu de leuke momenten wel beter naar boven komen hoor :)
    Vlokkentest is net iets anders dan een punctie maar lekker was t niet.
     
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    @Niveah Hoe verloopt de zwangerschap tot nu toe?

    @Jenerah Richting het oosten.

    @Blijdorp Is de rust alweer een beetje terug thuis?

    Half 5 alweer en ik kan nog niet naar boven. Onze dreumes is wakker en als ik naar boven ga dan gaat hij scene schoppen omdat hij bij zijn broer wil slapen, waardoor zijn vader wakker word. Maar zijn broer weigert zijn peuter bed af te staan (is in de vorm van een auto dus ook best gaaf voor kleintjes)... Onze dreumes heeft veel meer energie en is nog niet zo gevoelig voor wat zijn broer wil. Ik zit te twijfelen wat ik het beste kan doen. Het eenpersoonsbed verkopen en een tweede peuter bed neerzetten, zijn ledikant overzetten (maar daar springt onze peuter dan weer in en dreumes kan dan geen kant op) of gewoon nog even afwachten... De oudste raakt steeds meer gewend aan het hebben van een eigen kamer.
     
  11. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ja rust is er wel weer ff. Nog 8 dagen antibiotica en over 6 maanden echo van haar nieren.

    Haha ik kan me voorstellen dat je dreumes ook in een auto wil slapen.
    Gaan ze samen op een kamer slapen?
     
  12. Jenerah

    Jenerah Lid

    18 mei 2016
    85
    10
    8
    Ben een thuis mama..werken komt wel weer! Ben al d
    Rotterdam
    @Zonnestralen O wat vroeg he! Heb je nog geslapen daarna of niet meer? En ik zou denk ik toch afwachten tot hij iets ouder is. Lijkt me moeilijk hoor.

    @Blijdorp fijn dat ze nu thuis is, alles beter dan het ziekenhuis. Eigen omgeving is toch het beste! Lekker veel kroelen met dr, ben je thuis van werk of niet?
     
  13. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    @Zonnestralen de zwangerschap verloopt best goed. Ben soms veel moe maar verder mag ik niet klagen.

    Wat lastig van dat bedje! Heb je nog geslapen daarna? Doe wat je gevoel zegt over de bedjes. Lastig is dit wel!

    Onze dochter is weer veel aan het hoesten vannacht en komt altijd tussen ons in liggen. Ik ben maar in haar bed gaan liggen want krijg anders veel te weinig slaap steeds. Wel jammer, maar soms weet ik niet hoe ik haar in dr eigen bed krijg zonder drama.
     
  14. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ja heerlijk thuis :)
    Vandaag was ik al vrij (krijgen sleutel van nieuw huis), morgen heb ik zorgverlof gekregen, woensdag is mn standaard vrije dag dus pas donderdag weer oppas en dat zijn dan mn ouders :) vrijdag ouderschapsverlof en maandag heeft mn man ouderschapsverlof en dan moet het voorbij zijn :roflmao:

    Vanaf 1 maart thuisblijfmoeder en zie nu al voordelen :) Al mn lessen van morgen zijn naar donderdag en heb dan ook nakijkwerk van 3 klassen :eek:
     
  15. Jenerah

    Jenerah Lid

    18 mei 2016
    85
    10
    8
    Ben een thuis mama..werken komt wel weer! Ben al d
    Rotterdam
    O leuk waar gaan jullie naar toe verhuizen?

    Hoop dat het dan idd over is.
    En je bent lerares begrijp ik, Van welke groep en School?

    Ik vind het ook lekker om thuis te zijn, wat vandaag niet kan doe ik morgen. En met werken is er altijd wel een druk op je schouders. Maar voordeel is wel dat je even jezelf weer kan zijn, kletsen met collegas en onder de mensen bent. Ik was kapster en mis het wel..maar als je kindje dan ziek is of er is iets anders dan is het echt wel heel fijn!
     
  16. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    We gaan van Blijdorp naar Ommoord.

    Ben docent op een beroepsopleiding. Ik geef daar een vorm van Nederlands maar dan echt gericht op het beroep. Heb op dit moment 6 klassen :)

    Ik denk ook wel dat ik mijn collega's ga missen (sommige dan). Maar vind het echt een voordeel dat de kleine niet meer naar het kdv hoeft.
     
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    @Blijdorp Spannend dan nog om 6 maanden op die echo te wachten. De kinderen gaan inderdaad samen slapen. Nouja ik hoop dat ze samen gaan slapen, voorlopig vinden ze het nog te gezellig samen.

    Wat leuk dat je vandaag de sleutel krijgt! Mocht je weer verder willen als docent het je wel 2 mbo's en best een hoop middelbare scholen in de buurt daar.

    @Niveah Ik heb nog kunnen slapen daarna. Vader heeft middag avond dienst dus heeft het opgevangen. Zelf had hij niks meegekregen van onze wakkere dreumes.

    Normaal kan ik goed op mijn gevoel de beslissingen nemen, maar nu laat het mij even in de steek. Fysiek is hij nu met 20 maanden (hij is erg sterk) al wel instaat om samen op de kamer te liggen en niet ondergesneeuwd te raken bij ruzie. Maar onze oudste houd niet van verandering. Ik ga denk ik maar eens vragen hoe hij wil dat het gaat.

    Nachtelijke keuzes zijn lastig he, voor je het weet is het hele huis wakker...

    @Jenerah Daar neig ik ook een beetje naar. Maar hij vind het frustrerend dat zijn bedje dicht is en hij niet gelijk bewegingsruimte heeft bij het wakker worden.
     
  18. Belle22

    Belle22 Bekend lid

    22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Haaai! Hier het zelfde, ik werk ook niets meer sinds mijn eerste zwangerschap

    Ik heb een zoontje van bijna 3 en een dochter van 3 maandjes

    Ik klets graaag met je mee! Mis ook wel sociale contacten daarom denk ik er toch wel aan om weer aan het werk te gaan, misschien 2 dagen.
     
    Blijdorp en Zonnestralen vinden dit leuk.
  19. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    @Belle22 Welkom!

    @ De slaaponrust. Vannacht dus weer raak. Ditmaal onze peuter die het auto bed heeft vrij gelaten voor onze dreumes en het stiekem helemaal niks vond dat hij niet bij hem lag. Hij slaapt nu net een kwartier... :eek: Gelukkig heb ik nu een troef in handen! Komende nacht kan ik gaan starten met ze samen leggen en uit elkaar halen als zij zich niet gedragen zoals de bedoeling is. Wetende dat ze het allebei stiekem heel graag willen. Ik heb even weer goede hoop dat we over kunnen stappen naar een ander ritme. Voorlopig maar even spiegels ontlopen want ik wil niet weten hoe donker mijn wallen zijn xd

    Ik zit wel in dubio. Nog twee uurtjes slapen en hopen dat ik gelijk wakker word als ze ontwaken of maar even doorhalen en zorgen dat ik zeker ben dat mijn vriend goed kan uitrusten (= een veel lichtere slaper dan mij). Het middagdutje meepakken en hopelijk vanavond weer mijn ritme herpakken.
     
  20. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Mooie troef inderdaad! Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken :) Die auto maakt wat los zeg ;) Wel lief dat je peuter ruimte maakt voor je dreumes!!!

    Ik kan die dutjes nooit meepakken, slaap gewoon niet overdag. Dus als ze 's ochtends langer slaapt dan geniet ik haha.
     

Deel Deze Pagina