Mama's uit Rotterdam?!?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Jenerah, 27 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik klets ook mee!
    25 jaar en moeder van een zoon van 4,5 en dochter van 2 jaar. Ik kom uit Rotterdam, maar woon daar nu net buiten.
     
  2. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mag ik ook nog meekletsen? :D
    Ik woon in R’dam en heb 2 kinderen. Een jongen die is vandaag 4 geworden en een meisje die is 2,5. Ik ben zelf 25.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  3. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Gezellig!!!
     
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Gezellig :)
     
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    En toen viel het stil :p.

    Hoe gaat het met iedereen?

    Ik ben nu met de derde dag van mijn gestructureerde manier bezig in de hoop ze eindelijk samen op de kamer te krijgen. Elke avond spelen ze nu even op de kamer om hem van hun samen te maken en daarna probeer ik ze aan het slapen te krijgen. Bijna 10 uur en ze willen nog steeds niet slapen. Maar ze maken geen flinke herrie zoals ze op de eerste 2 dagen deden. Er zit vooruitgang in :) Als ze geen herrie maken hoef ik ze niet uit elkaar te halen, kunnen ze gewend raken aan het samen slapen en is het straks in ieder geval niet zo nieuw meer. Hopelijk stopt dan ook het keten. Hoe ging dat bij jullie @Strandbal ?

    p.s. Ze zijn het eens geworden over het auto bed, ze liggen er samen in :D
     
  6. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    @Zonnestralen

    Bij mij slapen ze al samen op een kamer sinds mijn dochter 4 maanden was. Ze sliep eerst bij ons op de kamer maar ze werd snachts steeds wakker. Toen had ik het een keer geprobeerd om ze samen op de kamer te laten slapn en dat was een succes. Ze gaan elke avond tegelijk op bed (rond 19.00uur), dat zijn ze zo gewend dus we hebben nooit gedoe dat ze niet slapen.
    Afentoe komt mijn zoon weleens uit bed, maar dat is echt sporadisch. Mijn dochter wordt savonds of snachts weleens wakker maar daar slaapt mijn zoon doorheen.

    Maar mijn dochter is te groot geworden voor haar ledikant, ze heeft te weinig ruimte vind ik. Dus in januari willen we van de kinderbijslag een stapelbed kopen met gelijk nieuwe matrassen en dekbedden.
    Dus ik ben benieuwd hoe dat dan zal gaan, ze heeft nog nooit een poging gedaan om uit bed te klimmen maar dan heeft ze opeens alle vrijheid :D
     
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    @Strandbal Wat fijn dat het zo makkelijk ging :) Wij hebben het met 6 maanden al geprobeerd. Toen was het echt een uitkomst tegen verlatingsangst ed. Maar op een gegeven moment klom onze peuter uit bed en in bed bij de jongste die geen kant op kon.

    Ja die vrijheid is een dingetje :) Vooral als je kledingkasten hebt staan in de kinderkamer... Maar jouw kinderen zijn al wat ouder, wie weet gaat dat ook heel snel.
     
  8. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Klinkt alsof je lekker bezig bent @Zonnestralen

    Hier druk. Gister zijn alle spullen verhuisd en vandaag ben ik bezig met uitpakken en inrichten, en morgen ook denk ik haha. Met de kleine gaat het goed. Ze moet alleen nog de antibiotica afronden.
    Tussendoor nog even mn werk van de afgelopen week afronden...
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  9. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier een drukke week op het werk gehad en ook weer een druk weekend.
    Fijn weekend nog verder!
     
  10. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Hoe is het met jullie? Wit he buiten? Vind het echt vreselijk.
     
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Hier is het ook erg wit buiten inderdaad. Ik vind het helemaal niks dat mijn vriend zo'n stuk moet rijden voor zijn werk. Hij is eerder thuis gekomen en als het morgen nog zo is neemt hij nog een vrije dag.

    Ik begin toch wel een beetje op te breken. Vannacht weer met 1 uur slaap moeten doen. Vandaag maar dreumes zijn ledikant verhuist, hopelijk gaat hij ergens vandaag nog eens slapen... En hopelijk word hij vannacht dan niet weer om 3 uur wakker tot de middag. Ik heb het er even helemaal mee gehad.

    Voel jij je al een beetje thuis in jullie nieuwe huis @Blijdorp ?

    @Zonnebloem92 Heb je het weekend een beetje overleeft?

    Welk stapelbed hebben jullie op het oog @Strandbal ?
     
  12. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Blegh nee rijden in dit weer is niks. Moet t morgen zelf :(

    Ik voel me nooit snel thuis in een nieuw huis dus geef het nog een maandje ;)

    Oh wauw ze zijn echt aan het spoken bij jou! De kleine hier wordt vanavond steeds wakker en kan geen reden vinden. Net maar een flesje aangeboden. Hoop dat dit het was...
     
  13. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    @Blijdorp
    Hopelijk voel je je snel thuis. Is ook wel raar hoor als je opeens in een ander huis zit.

    @Zonnestralen
    Ik denk dat we een stapelbed van ikea kopen. De goedkoopste van €100 dacht ik. De kinderkamer is niet zo groot, en de kinderen zijn nog jong dus dat lijkt me wel een geschikt bed.
    https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/00239233/

    Wel vervelend dat het zo’n gedoe is met slapen. Hopelijk gaat het snel beter want zo hou je dat niet vol lijkt me.

    En het weer was gister echt heftig ja! Ik had echt geluk dat ik vroeg klaar was op werk. Ik had de kinderen ook eerder van school gehaald.
     
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    @Strandbal Nee ik word er geen leuk persoon van als ik te lang niet aan mijn rust kom.

    Aah dat bed. Ik heb deze op het oog https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10247973/ Hij is niet veel hoger, maar schijnt vaak gebruikt te worden op slaapzalen waar oa scholen kamperen en zou bijna niet kapot te krijgen zijn.

    @Blijdorp Een maandje is alsnog best snel toch.
     
  15. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    @Zonnestralen

    Die is ook wel leuk, beetje dezelfde stijl.
    Maar bij die wij op het oog hebben zit het trappetje in het midden, dat lijkt me beter omdat mijn kinderen vrij jong zijn (4 en 2,5).
    En 2 bedden past niet in de kinderkamer. Mijn zoon slaapt momenteel in een meegroeibed op de kleinste stand en mijn dochter in een ledikant. Maar dat ledikant is echt te krap geworden.
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Zouden kindjes er anders bij het voeteneinde uitvallen?

    Wij hebben eerst nog een hemnes bedbank waar ze samen kunnen slapen tot ze het zat zijn. In het begin zullen wij de trap en bodem van het bovenbed nog niet monteren.
     
  17. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou ik denk niet dat mijn zoon snel naar beneden zal vallen. Ik ben meer bang dat mijn dochter anders uit bed kan vallen.
    Mijn zoon heeft bij het meegroeibed randjes, maar bij een stapelbed is dat niet. En de overgang van een ledikant naar een groot bed vind ik toch wel spannend.
     
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
  19. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    @Zonnestralen
    Hier gaat het wel redelijk, voel me al 1,5 dag niet zo lekker, gister op tijd naar bed gegaan, ik dacht kan ik lekker slapen, maar zit ni dus een fles te geven :cry:

    Bij jullie?
     
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Zoontje is dus ziek zoals je al las. Ik zit over hem te waken, hij ligt te slapen op de bank. Als hij bij ons slaapt word ik uit bed getrapt (door hem). Maar zelf voel ik mij ook niet lekker. Misselijk, moe en mijn onderbuik staat op ontploffen en loop te steken. Zou het liefste gaan slapen... Wat zijn jouw klachten?
     

Deel Deze Pagina