Mama's uit Tilburg

Discussie in 'De mama's' gestart door Nischa, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    wat lief van je! maar ik kan het wel bij mn schoonouders brengen van he weekend maar toch erg bedankt !

Hij werkt in een lunchroom maar dat is alleen op vrijdag tot 22u soms hoor.. normaal maximaal tot 20.30 of tot 16 uur...
    gelukkig maar dat het niet elke dag tot zo laat is, vind het maar een rottijd.. en voor hem ook lange dag op vrijdag, van 11 tot 22 of van 9 tot 20...
    dus je hebt echt niks aan je dag...

oh wat een geluk zeg dat je hem nog geleverd hebt gekregen! zou er echt doodziek van zijn als je naar je geld kunt fluiten, zeker als je dan achteraf ziet dat er kweet niet hoeveel dingen nog geveild werden online voor lage prijzen dan voel je je wel belazerd...

werk jij of niet? ik ben nog werkzoekend, in zwangerschap mn baan verloren toen ik 20 weken was geloof ik want had net de 20 weken echo gehad en nog verteld dat ik een meid kreeg..
    werd me eerst gezegd je mag blijven, toen na 2 maanden proeftijd kon ik alsnog gaan...
    helaas na zwangerschap heel lang rug en bekkenpijn gehad, toen dat eindelikj minder werd moest mn galblaas eruit, toen was ik van mn rugpijnen af (hing toch wel samen vermoed ik achteraf) maar nu heb ik een paar weken terug hele dag in de efteling gelopen en merkte ik dat mijn bekken nog steeds niet goed zijn want zon eind lopen was nog steeds helse pijn...
    maar goed ik wil graag werken ben hard op zoek maar het is zo moelijk nu, ben ook een tijd echt motivatieloos geweest omdat je steeds afgewezen word of niks hoort is het schrijven van een goede brief echt moeilijk.. maar goed weer een paar vacatures gezien dus ga maar weer door he...

2. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

blondie, oh ja???? En zw. dementie na 4 jaar.......haha:D:D

Hier heerlijk rustig avondje gehad. Secret story van gisteren en vandaag gekeken. Lekker op de bank onder een dekentje. Heerlijk.

groetjes sandra

3. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    stampvamp: dat is wel balen dat je contract niet verlengd werd.

Ik heb destijds geluk gehad. Had maar een half jaar contract en zat met 23 weken al in de ziektewet (dit was in 2008) en toch hebben ze toen mijn contract verlengd. En daarna zelfs een vast contract gekregen.

4. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Goede brief schrijven heb ik trouwens nooit echt hoeven doen, ik ben altijd gevraagd of via via aan een nieuwe baan gekomen.

Ben trouwens wel goed in het schrijven van brieven dus als je eens een kritische blik over je brieven wil mag je er wel een voorbeeld van opsturen.
    En in wat voor sector zoek je werk?

5. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Sandra: herkende je nog wel, maar weet echt niet meer van hoe of wat?

Mijn geheugen is na 3 zwangerschappen gewoon een zwart gat geworden :(

6. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Blondie, mss ooit foto's bij me gemaakt, of info opgevraagd, ik ben namelijk hobby fotograaf. Verder werk ik in Udenhout met verstandelijk gehandicapten. Ben nu ook nog aan het werk, maar om 23.00 uur klaar, dus bijna. Ga nu alles afsluiten en lekker naar mijn mannetje. Morgen ook nog werken (van 17.00 tot 23.00).

groetjes sandra

7. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    dan heb je zeker geluk gehad blondi, ik dacht ook geluk te hebben door eerlijk te zijn omdat me dus eerst toegezgd werd je mag blijven dus voelde me eerst heel goed dat ik zo snel had verteld dat ik zwanger was en mn vriend zei nog zie je wel komt allemaal goed.. en dan doen ze zoiets...
    wel fijn dat jij nog een vast contract ook hebt gekregen !!

als ik je hulp eens nodig heb zal ik er zeker gebruik van maken . moet zeggen de laatste sollicitatiebrief schudde ik zo uit mn mouw en daar was ik echt tevreden over en had er een goed gevoel bij.. toen ben ik 2e geeindigd helaas net niet, van ene kant heel erg klote maar van de andere kant wel ff weer het gevoel van kan het dus nog wel..
    maar het lastige is vaak solliciteer ik niet omdat ik die baan zo graag wil maar omdat ik gewoon werk wil hebben omdat er nou eenmaal steeds minder keus is natuurlijk en dan is het erg lastig om een goede brief te schrijven vind ik.. tis makkelijker als je ergens echt graag wil werken en interesse hebt in de functie..

dus ja de sector dat kan van alles zijn, ik solliciteer op schoonmaakfuncties, maar zelfs thuiszorg waar ik een paar jaar ervaring in heb hoor ik niks van tewrijl ik elke keer denk hey dat zou iets kunne worden odmat ik er ervaring in heb, maar helaas... vaak hoor je niet eens iets...
    verder solliciteer ik ook in winkels dat lijkt me best leuk bij sommigen maar dan val ik al snel af ivm sollicitanten die beter aanslutien of ervaring hebben in een winkel..

ik heb op 2 tankstations gewerkt totaal ook wel zon 2 jaar bij elkaar.. maar die optie heb ik niet meer omdat die 2 bedrijven afvallen ene omdat ze me zo genaaid hebben en die heeft 4 stations in tilburg, de ander heeft er geloof ik 5 en daar wou ik toen niet meer werken omdat ik de manier van omgaan met personeel achteruit zag gaan en die hielden zich nooit aan de planning, soms keek je savonds op je rooster voor je naar huis ging, was je morgen eigenlijk vrij end an hadden ze ineens een dienst erbij gekrabbeld dus als je niet had gekeken wist je dat niet eens, van zulke geintjes..
    daar hou ik niet van en nu met en kind gaat dat ook gewoon niet meer..
    het liefst wil ik wel overdag werken want ik had toen al vreselijke moeite met wisselende diensten, dan heb ik zoveel tijd nodig bij te komen en dat gaat nu gewoon niet met een kleintje ik ben erg gesteld op mn ritme..

dus ik ga nu solliciteren op een callcenterfunctie maar waar je door kunt groeien naar buitendienst medewerker en in de brief ga ik daar ook meteen op inspelen dat ik dat wel ambieer.. callcenter is niks voor mij voor langere tijd dus ik wil wel die optie krijgen door te groeien dus wellicht word dat gewaardeerd als je dat al meteen in een brief zet (aangezien het ook bij de vacature erbij staat dat die optie er is)

het moeilijke is ook nog eens dat ik alleen een fiets heb, en helemaal achterin die ene wijk woon in tilburg.. dus bijv in het centrum is erg lastig als ik een baan vind waar ik vroeg moet beginnen omdat mijn moeder ook nog hierheen moet komen vanuit noord met de bus (uur in de bus) dus die kan hier bijv niet al voor 8 uur zijn, en dan moet je mijn reistijd nog meerekenen...
    als ik eenmaal opvang heb is het makkelijk maar ja geen werk geen opvang...
    dus dat bemoeilijkt het wel enigzins...

ik vind het persoonlijk niet erg om ergens vroeg te beginnen maar zeg wel eerlijk dat ik geen 45min op de fiets wil zitten als ik 8 uur moet werken dat had ik toen bij t ene tankstation wel en dat was echt niet leuk in de winter met regen...
    we hopen wel later dit jaar een autotje te kunnen halen en als het zo ver is dan ga ik ook zeker gewoon andere opties bekijken want ik vind het ook geen probleem bijv in breda te gaan werken .. dat is hier vlakbij het station en daar ben ik sneller dan het centrum van tilburg (zij het met de bus, of met de fiets)

maar ja heel verhaal haha ben nu goed gaar dus ga zo afsluiten en morgen weer even zoeken .. morgen is mn vriend thuis dus dan kan die zich bezighouden met ons meissie als ik een brief schrijf ...

8. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Dat is inderdaad heel vervelend ja. Het maakt je opties wel wat ruimer als je een auto zou hebben.
    Maar gewoon lekker verder solliciteren en misschien komt er wel een hele leuke baan op je pad.

9. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    het zal toch een keer lukken he haha
    maar het duurt me wel wat te lang nu hoor...
    nog plannen vandaag dames??

10. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    @stampvamp een heel verhaal ;) ik hoop dat je snel een baan kan vinden. Het is ook gewoon erg lastig op dit moment om werk te zoeken.

Wij gaan vandaag ff naar het wandelbos, had nog wat brood liggen en dan ben ik daar ook weer vanaf. Verder lekker rustig zondagje!
    En jij?

11. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Wij hebben vandaag babyborrel gehad van Regan.
    Was erg gezellig en mega druk.
    Daarna nog een verjaardag gehad dus ik ben gaaaaaar :)

12. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    oh gezellig druk gehad dus..
    hier schoonmoeder op visite geweest en wat haarknipjes enzo gemaakt en verder niet zo heel veel haha mn vriend is thuis en die is dan zo lui opz ijn vrije dag dat ik er zelf helemaal lui van word .. maar goed de wasmachine gaat meevallen mn vriend heeft de deur opengekregen en tis als het goed is alleen het handvat en die hebik al besteld die zal morgen of overmorgen wel komen.. dus dat valt weer mee was maar 12,50 ja en verzendkosten dat dan weer wel maar goed levering binnen 24u dus sneller dan morgen via de monteur nog regelen..

schoonmoeder is zo lief geweest de was mee te nemen dus dat is mrogen weer klaar gelukkig..

13. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Kijk, dat is dan al opgelost.
    Fijn dat het meeviel :)

14. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    goedemorgen allemaal...
    vandaag ga ik ECHT hier alles onder handen nemen want ik vind het nou wel genoeg een paar dagen rommel in huis haha
    heb toch nog geen was om te draaien dus eigenlijk moet ik daar ook even van profiteren !
    ga zodadelik maar meteen beginnen want heb ook nog een paar leuke vacatures gezien dus daar wil ik vandaag meteen even op reageren ..

fijne dag allemaal, en nalaatjuh ik zie je straks!

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hoi meiden,

Hier nog een Tilburgse, tenminste vroeger niet maar tegenwoordig wel ;). Woon dus in één van de dorpen die er tegenwoordig bij horen.

Ik vind het ook wel leuk om hier mee te kletsen. Ik ben mama van een dochter van 3 en een babyzoon van 7,5 maand oud.

16. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Hoi Yolanthe,

Welkom hier :D

17. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hoi Yolanthe

Welkom!

18. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Noord-Brabant
    @stampvamp Was leuk je weer ff gezien te hebben! Oh lekker weer alles schoon! Morgen is mijn vrije dag dus tijd voor wat dingen te doen hier in huis.. Wat voor vacatures heb je gezien? Ik hoop dat er eentje tussen zit die je aanneemt ;)

19. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Ja was zeker gezellig! had de kleine nog lekker geslapen, hier wel.. ze was echt moe...
    We hebben vandaag beiden stiekem best veel gedaan hier, vriendlief vooral de tuin maar hij had ook sochtends de keuken al gedaan, ik de kleine dr kamertje en beneden alles avn de kant en stofzuigen, dweilen wou k gaan doen bedacht ik me ineens dat mn schoonmoeder die nog tussen de was had zitten dus dat doe ik mrogen wel want anders kan ik nu weer eerst stofzuigen geen zin meer haha

morgen weer een dagje.. niet meer gesolliciteerd geen tijd meer gehad want later kwamen schonooudres de was brengen en stond ik bij een overvolle AH voor boodschappen, toen snel mn eten maken ..

1 is administratief ander verkoop...

ga nu eerst ff uitbuiken hoor haha

En voor ik het vergeet, Yolanthe welkom!

20. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

yolanthe, welkom hier.

groetjes sandra

Deel Deze Pagina