20 kg afvallen, wie doet ermee?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mamatje77, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hallo meiden,

Ja...zucht het moet er toch maar weer eens van komen....en nu wil ik het volhouden om ook zo te blijven op het behaalde streefgewicht!!
    Ik moet ong. 20 kg afvallen, mijn streefgewicht is 75 kg.
    Denk dat ik het via de Sonja Bakker methode wil gaan doen...

Wie doet ermee? Voor steun en motivatie, voor uitwisselen van recepten, emoties, je dagelijkse dingen ed ed.

Maandag wil ik gaan starten!!!!

Liefs van Mamatje.

2. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    met minder kilo's af te vallen of met meer....dan zijn jullie ook van harte welkom natuurlijk!!

3. upc

upc Niet meer actief

Misschien kun je je aansluiten bij het 10 kilo afvallen topic? Daar zijn meiden die 5 kilo willen afvallen maar ook 30 kilo...

4. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    ben trouwens bijna 33 jaar, heb 1 kindje van bijna 9 en met mijn man pas getrouwd. ben al eerder gescheiden geweest. werk in de zorg en ben dus al vanaf me 13de aan het lijnen ed. al meerdere malen rond de 10 kg of meer afgevallen, tig dietën gevolgd. maar nu moeten ze er weer eraf en eraf blijven!

5. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    bedankt woopie!
    hoe ben jij ze kwijt geraakt tot nu toe?

6. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    hoi candijtje

7. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Hoi Mamatje,

Net als jij heb ik me aangesloten bij het '10 kilo eraf-topic'. Misschien dat jij er veel aan hebt, maar ik word er geen wijs uit. Zoveel mede-forummers en namen en berichten! Ik hou het niet bij.
    Daarom mijn bescheiden vraag of je het leuk zou vinden (ook) met jouw eigen topic door te gaan? Wie weet sluiten er nog een paar anderen zich bij ons aan en tot die tijd kunnen we in elk geval elkaar leren kennen.

Ik ben 28 en op 7 december vorig jaar bevallen van mijn lieve dochter. Op 1 januari ben ik begonnen met afvallen en inmiddels is er ongeveer 10 kilo af. (Van 88 naar 78 kilo.) Maar mijn streefgewicht is 70. Moet dus nog wel even. Ik heb Sonja Bakker gedaan met de boeken en vanaf morgen ga ik aan het online programma beginnen, in de hoop dat dat net wat meer motiveert. De laatste zes weken zijn zwaar. Ik switch van snoepen naar het volgen van weekmenu's en word gek van mezelf. Ik kan dus wel wat gelijkgestemden en support (en gezelligheid!) gebruiken.

Vind je het een idee? Mocht je liever toch (alleen) bij het andere topic schrijven, dan geeft dat niet, hoor. Ik hoor het wel :)

8. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hoi Hoi,

Ik wil hier ook wel blijven schrijven hoor!!
    Dussss welkom hier hihi!!
    Tot nu gaat het goed hier...
    dat online programma van Sonja Bakker, is dat echt meer persoonlijker op jezelf afestemt, of ziet het er het vrij hetzelfde eruit net zoals in het eerste oranje boekje? Daar ben ik dus in begonnen.

Liefs van mamatje

9. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Jij bent ook vandaag begonnen, hè? Ik ook!
    Het online-programma is niet wezenlijk anders. Het is inderdaad zo dat je kunt aangeven wat je niet lust of niet mag of wilt eten. En je betaalt er meer voor dan voor het boek! Dat helpt ook wel een beetje, moet ik zeggen. Dan is het zo zonde om er snel de brui aan te geven.

Hoe ging het vandaag, viel het mee?

Hier ging het wel aardig. Moet wel even afkicken van de chocola en de toetjes van de laatste tijd, maar het was wat ik verwachtte. Wel heb ik net een cafeïnevrije cappuccino uit een zakje genomen, wat natuurlijk niet op het menu stond. Maar goed, zo lang het daarbij blijft...
    Overigens bepaal ik zelf wat ik als avondeten eet. De afgelopen maanden is dat ook goed gegaan. Dus soms wel gewoon pizza, friet o.i.d.

10. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Mag ik ook mee schrijven :) Ik ben vandaag ook weer begonnen aan Sonja Bakker boek 1, en moet iets meer dan 20 kilo kwijt :) Mijn zoontje is net 2,5 week oud dus ik doe het rustig aan, mag namelijk nog niet sporten. Maar voel me supergoed dus ik ga er gewoon weer voor :D

Heb ook zitten denken om het persoonlijke menu te gaan doen, maar tot nu toe gaat het met het boek prima (ben hier al een keer 17 kilo mee afgevallen :)) dus daar gaan we voor!

Lijkt me leuk om het hier bij te houden! Hoevaak wegen jullie? Ik elke dag, weet dat het niet goed is maar kan het toch niet laten :p

11. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Hoi Tinkerbel,

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Zo kort geleden en je nu al zo goed voelen?
    Ik ben ook redelijk snel na de geboorte van mijn dochter begonnen met lijnen. Ik gaf geen borstvoeding, dus had ik die drempel niet. Mijn dochter is dus begin december begonnen en omdat ze drie weken te vroeg was, vond ik dat ik nog wel 'recht' had op een paar weken lekker eten en snoepen, zo rond kerst. Maar goed; met tot gevolg dat ik een aantal kilo die ik na de bevalling kwijt was, er gelijk weer aan gesnoept heb. Op 1 januari dus begonnen en sinds een aantal weken de motivatie een beetje kwijt. Hopelijk helpt dit topic ons alledrie om door te gaan! Succes allemaal!

Ik weeg me 1x per week. Echt omdat ik zo teleurgesteld kan raken als ik me vaker weeg en ik opeens een halve kilo zwaarder ben, na twee dagen. Dus eens per week geeft een beter beeld, vond ik. Heel soms weeg ik me tussendoor een keer, als ik heel nieuwsgierig ben :D

12. Tinkerbel1984

Mamaatje: Hier is het streefgewicht ook 75 kilo, maar woog vanmorgen 99,5 :):( Het moet gewoon lukken!

Orwen: Ja ik voel me echt top! Geef ook geen borstvoeding dus heb alle vrijheid. Heb de afgelopen 2,5 week alles gegeten en gedronken wat ik wilde, dus nu weer streng. Maar geef eerlijk toe dat ik soms wel een sas avondje hou hoor, as zaterdag ga ik bijv voor het eerst in 10 maanden weer stappen met de meiden, nou dan gaat er een hele hoop alcohol doorheen :p Maar ach, dan dans je ook de hele nacht hahaha ;) Als ik overdag gewoon streng ben en het zondagochtend gelijk weer oppak vind ik het prima.

Zo ik ga off, even CSI afkijken en dan Bones 8) Laatste fles geven en hopen op een goeie nacht ;)

Trusten en succes!

13. Tinkerbel1984

He ik was de laatste en de eerste :p

Heerlijk altijd zo'n eerste dagje Sonja, ik was gelijk 1,1 kilo kwijt vanmorgen 8) Is allemaal vocht maar voor de motivatie altijd wel lekker!

Heb net mijn crackertjes op en ga zo maar eens beginnen aan mijn water. Maar wil zometeen ook nog een stuk gaan wandelen met allebei de kids, dus teveel water is ook niet goed, dan blijf ik plassen :)

Hoe gaat het bij jullie? Ik zag dat woensdag SOS Sonja weer komt, vond ik altijd wel goed voor de motivatie :)

14. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Ik wil ook maar geef bv dus mag nog niet afvallen. Dus hoop dat de bv zijn werk dan maar doet ;) en er al wat kilo's vanaf vliegen. En als ik daarna nog niet opgewicht ben wil ik ook weer gaan sonja bakkeren.

Ik wil er ook 20 kilo nu nog af.

15. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @Tinkerbel: Ja, als ik een avondje uit ga, let ik ook op niets, hoor. Soms moet dat kunnen. Die kilo's zijn er niet af in een paar weken, en als je ondertussen niets mag, houd je het ook niet vol. Maar overdag ben ik (tenminste, dat wil ik nu weer, net als de eerste maanden van het jaar) behoorlijk streng voor mezelf. Net yoghurt met muesli op. Wat goed dat je ook echt water drinkt! Ik hou helemaal niet van water, dus houd ik het bij koffie, thee en light frisdrank.
    Bijzonder hoor, dat je je zo snel na je bevalling weer zo fit voelt dat je al weer kunt gaan stappen!

@Linnie: Welkom! Het fijne van borstvoeding geven (buiten alle andere voordelen) is dat je 'als vanzelf' een heleboel gewicht verliest. Je verbruikt echt veel calorieeen, namelijk. En lijnen is nu niet goed omdat je afvalstoffen dan in de melk terechtkomen. Bovendien heb je nu gewoon de energie nodig. Hoe lang wil je borstvoeding gaan geven?

16. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hoi dames,

Leuk dat het hier wat drukker aan het worden is.
    Ik zit nu op de 2de dag van het sonja bakker dieet.
    Zal proberen een schema te maken, is dat wat?
    Ik sta ook elke dag op de weegschaal, niet dat ik er zelf blij mee ben dat ik het doe, maar misschien zal dit straks wel wat minder gaan worden als ik wat langer bezig ben.

Liefs van mamatje

17. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    @Orwen: Ik wil in ieder geval een half jaar bv geven en daarna zien we wel of het nog langer lukt :D
    Moet zeggen dat er nu al 13 kilo af is en ik eet me scheel. Dus gaat de goede kant op. Was in me zwangerschap 9 kilo aangekomen dus het gaat de goede kant op, maar wil er nog ongeveer 20 af

18. Tinkerbel1984

He Linnie :D Nou je kan toch gewoon mee kletsen hier, of je ze nou door BV afvalt of door Sonja, maakt ook niet uit ;)

Mamaatje: Hier ook dag 2, gaat prima! Een schema is leuk, motiveerd een beetje :) Zit er aan te denken om ook zo'n ticker te nemen, maar vind deze nog zo mooi haha :)

Orwen: Hoe gaat het vandaag met je dagmenu? Ja ik vind het ook byzonder dat ik me alweer zo fit voel, vorige keer echt niet namelijk, toen was ik nog één bonk hormonen ;) Nu nergens meer last van, en de kleine man heeft vannacht voor de tweede keer doorgeslapen, daar wordt je ook wel fit van :D En idd, ik ga niet zo heel vaak meer stappen, dus ALS ik ga, dan ga ik goed :p Maar ik let wel op dat ik niet shoarma ga eten of patat oid, dat vind ik dan wel weer zonde. Maar op drank let ik niet...

Hier dus alles prima! Heb 1,5 uur gewandelt vanmorgen, een duowagen duwend haha, dus heb genoeg beweging gehad. Verder gaat het menu ook goed en zit nu aan mijn derde flesje water. Vandaag de eerste dag met 2 kindjes dus best heavy, maar het is alweer half 2 dus het grootste gedeelte hebben we gehad :p

19. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hai dames,

ben even een schema aan het maken.
    Linnie, wat is zeg maar jou startdatum, je streefgewicht en je gewicht van nu? Kan ik dat er ook bij zetten...als je dat wilt natuurlijk.

20. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    hmmm nu heb ik netjes een schema gemaakt, maar ik krijg hem dus niet goed hiernaar toe....

Deel Deze Pagina